Αδιαφάνεια εσείς, διαφάνεια εμείς

Η τσαπατσουλιά, προχειρότητα, και ανευθυνότητα με την οποία επιβάλλεται η χάραξη πολιτικής στον ευαίσθητο τομέα της παιδείας: Μελέτη Επέκτασης του [Δημοκρίτειου] Πανεπιστημίου [Θράκης] στην Ανατολική Μακεδονία. (Αρχείο PDF μεγέθους 16 ΜΒ)

Για μήνες τώρα ακούγαμε από μωροφιλόδοξους Δραμινούς πολιτικούς και πολιτευτές υποσχέσεις περι επέκτασης του ΔΠΘ στη Δράμα. Το ιστολόγιο αυτό διαφώνησε ριζικά και κάθετα με την ίδρυση ενός ακόμη πανεπιστημίου στην Ελλάδα το οποίο θα υπηρετούσε τοπικιστικές κοντόφθαλμες ανάγκες και θα οδηγούσε ακόμη χαμηλότερα το επίπεδο της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Οι μωροφιλόδοξες υποσχέσεις για πανεπιστήμιο στη Δράμα στηρίχθηκαν (και) σε μια μελέτη επέκτασης του ΔΠΘ. Η μελέτη αυτή ακόμη και σήμερα παρέμενε αδημοσίευτη και αδιάθετη από τους θεσμικούς φορείς της: ούτε το ΔΠΘ την δημοσίευσε κάπου ούτε και η Νομαρχία Δράμας. Σήμερα την δημοσίευσα στο ιστολόγιο αυτό.

Share
  • Όξω Δραμινός

    Δε μπορώ να καταλάβω γιατί η Δράμα να είναι καταδικασμένη στη μετριότητα. Γιατί πρέπει όλες οι πόλεις λίγο πολύ (είτε άδικα είτε δίκαια) να παίρνουν περιφερειακά τμήματα, παραρτήματα, κλπ κι εμείς να μείνουμε στο τίποτα.
    Ιδιαίτερα όταν μιλάμε και για Τμήμα Πληροφορικής, πού να λέγαμε για κανένα Χημικό ή Ιατρική. Και ιδιαίτερα όταν η μελέτη επέκτασης που παραθέτεις εξηγεί ότι αυτό θα μπορούσε να είναι εφικτό.
    Σταμάτα να κομπλεξάρεις και να φτύνεις τον τόπο που σε γαλούχησε και κοίτα να δημοσιεύσεις τίποτες ώστε να έρθεις με τυμβανοκρουσίες όταν προκηρυχθούν οι πρώτες θέσεις ΔΕΠ. Είναι το αντικείμενό σου αν μη τι άλλο!

  • Όξω Δραμινός

    Δε μπορώ να καταλάβω γιατί η Δράμα να είναι καταδικασμένη στη μετριότητα. Γιατί πρέπει όλες οι πόλεις λίγο πολύ (είτε άδικα είτε δίκαια) να παίρνουν περιφερειακά τμήματα, παραρτήματα, κλπ κι εμείς να μείνουμε στο τίποτα.

    Ιδιαίτερα όταν μιλάμε και για Τμήμα Πληροφορικής, πού να λέγαμε για κανένα Χημικό ή Ιατρική. Και ιδιαίτερα όταν η μελέτη επέκτασης που παραθέτεις εξηγεί ότι αυτό θα μπορούσε να είναι εφικτό.

    Σταμάτα να κομπλεξάρεις και να φτύνεις τον τόπο που σε γαλούχησε και κοίτα να δημοσιεύσεις τίποτες ώστε να έρθεις με τυμβανοκρουσίες όταν προκηρυχθούν οι πρώτες θέσεις ΔΕΠ. Είναι το αντικείμενό σου αν μη τι άλλο!

  • Όξω Δραμινέ:
    αν ανοίξεις τα μάτια σου και το μυαλό σου και κοιτάξεις πέρα από τη Δράμα, θα διαπιστώσεις πως υπαρχει μια χώρα που λέγεται Ελλάδα. Της οποίας η ανώτατη παιδεία έχει πιάσει τον ευρωπαϊκό πάτο και συνεχίζει την κατρακύλα. Κι αυτό επειδή προκειμένου να ικανοποιηθούν τοπικιστικές οικονομικές ανάγκες, λίγων, πάμε και στήνουμε πανεπιστήμια της πλάκας και μετά τα σκορπάμε δεξιά κι αριστερά ώστε να φάνε όλοι κάτι. Αυτή η κατάσταση δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί.
    Ούτε είναι δυνατόν να μεθοδεύεται η ίδρυση πανεπιστημίου με παρασκηνιακές και αδιαφανείς διαδικασίες και με καραγκιοζιλίκια περι δραμινών γαμπρών σε επιτροπές. Αυτό και μόνο θα έπρεπε να σε προσβάλλει ως Δραμινό πολίτη. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.
    Ούτε κι είναι δυνατόν κάποιος με πείρα σε σοβαρά πανεπιστημία να δέχεται την παραπέρα κατρακύλα της ανώτατης παιδείας στη χώρα του, επειδή η ίδρυση ένος ακόμη πανεπιστημίου της καρπαζιάς θα συμβάλλει στον παραπέρα πλουτισμό μιας τοπικης ολιγαρχίας.
    Επειδή γεννήθηκα και έζησα 18 από τα 41 μου χρόνια στη Δράμα θα πρέπει να αποδεχτώ την παραπέρα παρακμή της ανώτατης παιδείας στην Ελλάδα; Με βάση ποιά λογική σε παρακαλώ;

  • Όξω Δραμινέ:

    αν ανοίξεις τα μάτια σου και το μυαλό σου και κοιτάξεις πέρα από τη Δράμα, θα διαπιστώσεις πως υπαρχει μια χώρα που λέγεται Ελλάδα. Της οποίας η ανώτατη παιδεία έχει πιάσει τον ευρωπαϊκό πάτο και συνεχίζει την κατρακύλα. Κι αυτό επειδή προκειμένου να ικανοποιηθούν τοπικιστικές οικονομικές ανάγκες, λίγων, πάμε και στήνουμε πανεπιστήμια της πλάκας και μετά τα σκορπάμε δεξιά κι αριστερά ώστε να φάνε όλοι κάτι. Αυτή η κατάσταση δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί.

    Ούτε είναι δυνατόν να μεθοδεύεται η ίδρυση πανεπιστημίου με παρασκηνιακές και αδιαφανείς διαδικασίες και με καραγκιοζιλίκια περι δραμινών γαμπρών σε επιτροπές. Αυτό και μόνο θα έπρεπε να σε προσβάλλει ως Δραμινό πολίτη. Ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.

    Ούτε κι είναι δυνατόν κάποιος με πείρα σε σοβαρά πανεπιστημία να δέχεται την παραπέρα κατρακύλα της ανώτατης παιδείας στη χώρα του, επειδή η ίδρυση ένος ακόμη πανεπιστημίου της καρπαζιάς θα συμβάλλει στον παραπέρα πλουτισμό μιας τοπικης ολιγαρχίας.

    Επειδή γεννήθηκα και έζησα 18 από τα 41 μου χρόνια στη Δράμα θα πρέπει να αποδεχτώ την παραπέρα παρακμή της ανώτατης παιδείας στην Ελλάδα; Με βάση ποιά λογική σε παρακαλώ;

  • Όξω Δραμινός

    Ηρακλειώτη,
    ένα ένα.
    Πριν δημοσιεύσεις την έκθεση αυτή νόμιζα κι εγώ πως τα Τμήματα ιδρύονται κουτουρού. Αλλά η έκθεση αυτή δείχνει πως όσο κι αν δε συμφωνείς με πολλά σημεία της, υπήρξε μια μεθοδική διερεύνηση του αν είναι δυνατό να γίνουν ένα-δυο ακόμα παραρτήματα στο ΔΠΘ.
    Δεν ξέρω αν είναι δικές σου σημειώσεις αυτές πάνω στο pdf, αλλά ορισμένες αν και κυνικές με βρίσκουν σύμφωνο, άλλες πάλι είναι απλά να’χαμε να λέγαμε. Σα να ήθελες απλά να σχολιάσεις κάτι για να πεις.
    πχ στο σημείο που μένεις έκπληκτος για την απόφαση τί ακριβώς σχολή να δημιουργηθεί σε επόμενη συνεδρία. Αυτό όμως δε σημαίνει απαραίτητα ότι δεν υπήρχε καν ιδέα τι ακριβώς Τμήμα να γίνει.
    Η απόκτηση Πληροφορικής απ’το Δημοκρίτειο είναι μια ιδέα που παίζει απ’το τέλος του ’90, οπότε μάλλον σε μια πρώτη φάση απλά κοιτούσαν ποιές πόλεις ήταν διατεθειμένες να δεχθούν πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις και τι πρόσφεραν από πλευράς οικοπέδων και υπηρεσιών στο νεοσύστατο Τμήμα.
    Δε μπορώ να καταλάβω ποιές είναι οι απόλυτες αντενδείξεις έναντι στη δημιουργία Πληροφορικής σε Παράρτημα αντί για παράδειγμα στην Ξάνθη. Ή Εφαρμοσμένης Στατιστικής στην Καβάλα. Πού είναι γραμμένο ότι πρέπει να είναι όλοι συγκεντρωμένοι σε μια πόλη; Αν η λογική σου ίσχυε πανεπιστήμια όπως το Ιόνιο και το Αιγαίο δεν θα έπρεπε καν να δημιουργηθούν.
    Γνώμη μου είναι, αντί να κάνεις καταστροφική κενή κριτική να συγκεντρώσεις τις δυνάμεις σου για παραγωγική κριτική. Μιας που κατέχεις το αντικείμενο, να βοηθήσεις στην ίδρυση αυτής της Σχολής στην πόλη μας και γιατί όχι, αν κατέχεις τα τυπικά/ουσιαστικά προσόντα να αιτηθείς να γίνεις ένα απ’τα πρώτα μέλη ΔΕΠ της.
    Είναι κρίμα τόσες ιδέες να πηγαίνουν χαμένες με ειρωνεία και πικρία από τόσα χιλιόμετρα μακριά. Αφού θες να “διορθώσεις” τα πράγματα σήκω και γύρνα στη Δράμα and do it!

  • Όξω Δραμινός

    Ηρακλειώτη,
    ένα ένα.

    Πριν δημοσιεύσεις την έκθεση αυτή νόμιζα κι εγώ πως τα Τμήματα ιδρύονται κουτουρού. Αλλά η έκθεση αυτή δείχνει πως όσο κι αν δε συμφωνείς με πολλά σημεία της, υπήρξε μια μεθοδική διερεύνηση του αν είναι δυνατό να γίνουν ένα-δυο ακόμα παραρτήματα στο ΔΠΘ.

    Δεν ξέρω αν είναι δικές σου σημειώσεις αυτές πάνω στο pdf, αλλά ορισμένες αν και κυνικές με βρίσκουν σύμφωνο, άλλες πάλι είναι απλά να’χαμε να λέγαμε. Σα να ήθελες απλά να σχολιάσεις κάτι για να πεις.

    πχ στο σημείο που μένεις έκπληκτος για την απόφαση τί ακριβώς σχολή να δημιουργηθεί σε επόμενη συνεδρία. Αυτό όμως δε σημαίνει απαραίτητα ότι δεν υπήρχε καν ιδέα τι ακριβώς Τμήμα να γίνει.

    Η απόκτηση Πληροφορικής απ’το Δημοκρίτειο είναι μια ιδέα που παίζει απ’το τέλος του ’90, οπότε μάλλον σε μια πρώτη φάση απλά κοιτούσαν ποιές πόλεις ήταν διατεθειμένες να δεχθούν πανεπιστημιακές εγκαταστάσεις και τι πρόσφεραν από πλευράς οικοπέδων και υπηρεσιών στο νεοσύστατο Τμήμα.

    Δε μπορώ να καταλάβω ποιές είναι οι απόλυτες αντενδείξεις έναντι στη δημιουργία Πληροφορικής σε Παράρτημα αντί για παράδειγμα στην Ξάνθη. Ή Εφαρμοσμένης Στατιστικής στην Καβάλα. Πού είναι γραμμένο ότι πρέπει να είναι όλοι συγκεντρωμένοι σε μια πόλη; Αν η λογική σου ίσχυε πανεπιστήμια όπως το Ιόνιο και το Αιγαίο δεν θα έπρεπε καν να δημιουργηθούν.

    Γνώμη μου είναι, αντί να κάνεις καταστροφική κενή κριτική να συγκεντρώσεις τις δυνάμεις σου για παραγωγική κριτική. Μιας που κατέχεις το αντικείμενο, να βοηθήσεις στην ίδρυση αυτής της Σχολής στην πόλη μας και γιατί όχι, αν κατέχεις τα τυπικά/ουσιαστικά προσόντα να αιτηθείς να γίνεις ένα απ’τα πρώτα μέλη ΔΕΠ της.

    Είναι κρίμα τόσες ιδέες να πηγαίνουν χαμένες με ειρωνεία και πικρία από τόσα χιλιόμετρα μακριά. Αφού θες να “διορθώσεις” τα πράγματα σήκω και γύρνα στη Δράμα and do it!

  • Όξω Δραμινέ:
    Η ίδρυση των προτεινόμενων τμημάτων γίνεται στο κουτουρού. Για το αντικείμενο της πληροφορικής, χαρακτηριστικά και επιγραμματικά σημειώνω:
    1- δεν είναι ανταγωνιστικό έτσι όπως προτείνεται
    2- είναι σχεδόν αδύνατον να βρεθουν ΔΕΠ που θα κάνουν μια ποιοτική διδασκαλία ακόμη και για τα μισά από το προτεινόμενα μαθήματα
    3- το τμήμα θα είναι αποκομένο από το υπόλοιπο πανεπιστήμιο, που είναι κι αυτό κατακερματισμένο με αποτέλεσμα την έλλειψη συνθηκών για συνέργειες κτλ
    4- με δυο τμήματα δεν στήνεται πανεπιστήμιο σήμερα. Θα θάψουμε γενιές αποφοίτων μέχρι το πανεπιστήμιο να αποκτήσει μια κρίσιμη μάζα
    5- τα πανεπιστήμια τα οποία η μελέτη χρησιμοποιεί ως πρότυπα, κάθε άλλο παρά με το ΔΠΘ μοιάζουν, άρα η αναφορά σ αυτά γίνεται μόνο για τα μάτια και κυρίως των ιθαγενών.
    6- δεν προσφέρει κάτι καινοτόμο και ουσιαστικό στον χώρο της εκπαίδευσης πληροφορικής στην Ελλάδα
    Επιπλέον τονίζω για μια ακόμη φορά πως η μελέτη αυτή γράφτηκε στο πόδι, στο σκοτάδι, και παρέμεινε κρυφή και αδημοσίευτη. Αντιγράφει, άκριτα, προγράμματα σπουδών που έχουν προταθεί για οργανωμένα πανεπιστήμια και όχι για νεογέννητα τμήματα δίχως οργανική δομή γύρω τους.
    Το από που θα σχολιάζω και πώς θα προσπαθώ να συμβάλλω στην βελτίωση πέντε πραγμάτων στον τόπο μου, είναι δικός μου λογαριασμός και δεν σου πέφτει λόγος. Ούτε και μειώνεται το δικαίωμά μου να εκφέρω τη γνώμη μου για τον τόπο μου επειδή βρίσκομαι στην άλλη μεριά της Γής.
    Αυτά. Και σε παρακαλώ αν θες να χρησιμοποιείς στο ιστολόγιό μου εκφράσεις στο στύλ “Ηρακλειώτη, ένα ένα”, να έχεις το θάρρος να τις υπογράφεις με τ’ όνομά σου. Αν επιθυμείς να παραμείνεις ανώνυμος, τότε πρόσεχε τους τρόπους σου ακόμη περισσότερο.

  • Όξω Δραμινέ:

    Η ίδρυση των προτεινόμενων τμημάτων γίνεται στο κουτουρού. Για το αντικείμενο της πληροφορικής, χαρακτηριστικά και επιγραμματικά σημειώνω:

    1- δεν είναι ανταγωνιστικό έτσι όπως προτείνεται
    2- είναι σχεδόν αδύνατον να βρεθουν ΔΕΠ που θα κάνουν μια ποιοτική διδασκαλία ακόμη και για τα μισά από το προτεινόμενα μαθήματα
    3- το τμήμα θα είναι αποκομένο από το υπόλοιπο πανεπιστήμιο, που είναι κι αυτό κατακερματισμένο με αποτέλεσμα την έλλειψη συνθηκών για συνέργειες κτλ
    4- με δυο τμήματα δεν στήνεται πανεπιστήμιο σήμερα. Θα θάψουμε γενιές αποφοίτων μέχρι το πανεπιστήμιο να αποκτήσει μια κρίσιμη μάζα
    5- τα πανεπιστήμια τα οποία η μελέτη χρησιμοποιεί ως πρότυπα, κάθε άλλο παρά με το ΔΠΘ μοιάζουν, άρα η αναφορά σ αυτά γίνεται μόνο για τα μάτια και κυρίως των ιθαγενών.
    6- δεν προσφέρει κάτι καινοτόμο και ουσιαστικό στον χώρο της εκπαίδευσης πληροφορικής στην Ελλάδα

    Επιπλέον τονίζω για μια ακόμη φορά πως η μελέτη αυτή γράφτηκε στο πόδι, στο σκοτάδι, και παρέμεινε κρυφή και αδημοσίευτη. Αντιγράφει, άκριτα, προγράμματα σπουδών που έχουν προταθεί για οργανωμένα πανεπιστήμια και όχι για νεογέννητα τμήματα δίχως οργανική δομή γύρω τους.

    Το από που θα σχολιάζω και πώς θα προσπαθώ να συμβάλλω στην βελτίωση πέντε πραγμάτων στον τόπο μου, είναι δικός μου λογαριασμός και δεν σου πέφτει λόγος. Ούτε και μειώνεται το δικαίωμά μου να εκφέρω τη γνώμη μου για τον τόπο μου επειδή βρίσκομαι στην άλλη μεριά της Γής.

    Αυτά. Και σε παρακαλώ αν θες να χρησιμοποιείς στο ιστολόγιό μου εκφράσεις στο στύλ “Ηρακλειώτη, ένα ένα”, να έχεις το θάρρος να τις υπογράφεις με τ’ όνομά σου. Αν επιθυμείς να παραμείνεις ανώνυμος, τότε πρόσεχε τους τρόπους σου ακόμη περισσότερο.

  • Γιώργος Παλιοδήμου (Όξω Δραμιν

    Ωραία, κατάλαβες τι έγραψα προηγουμένως περί παραγωγικής κριτικής;
    1. Γιατί δεν θα είναι ανταγωνιστικό; Τι πρέπει να έχει ένα ανταγωνιστικό Τμήμα Πληροφορικής; Γράψε μας. Εγώ νόμιζα το πιο σημαντικό άσετ που έχει ένα πανεπιστήμιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό του. Αν το Τμήμα προσλάβει τους πιο αξιόλογους καθηγητές της αγοράς γιατί να μη γίνει ανταγωνιστικό;
    2. Γιατί; Είναι τα γνωστικά αντικείμενα των προτεινόμενων μαθημάτων τόσο εξωπραγματικά; Ή δεν υπάρχουν αρκετοί νέοι Έλληνες που έχουν κάνει μεταπτυχιακά έξω σε Πληροφορική που θα μπορούσαν να επιστρέψουν να στελεχώσουν ένα τέτοιο Τμήμα;
    3. Αν το ΔΕΠ έχει ενδιαφέρον συνεργείες γίνονται μια χαρά. Σιγά την τεράστια Θράκη. Εδώ όταν το ΔΠΘ ήταν ακόμα παράρτημα του ΑΠΘ υπήρχαν καθηγητές ιατρικής από Θεσσαλονίκη που πήγαιναν κάθε μέρα Αλεξ/πολη και πίσω, αυτό τους μάρανε;
    4. Δε μίλησε κανείς για εκ νέου στήσιμο πανεπιστημίου. Αυτά είναι δικά σου. Θα είναι παραρτήματα του ΔΠΘ όπως είναι παραρτήματα οι σχολές στην Ξάνθη και στην Αλεξ/πολη.
    5. Δηλαδή οι ιθαγενείς είναι όλοι μπουνταλάδες που τρώνε κουτόχορτο και η μελέτη έγινε για τα μάτια του κόσμου, έτσι; Αφού η έκθεση εσύ είπες δε δημοσιεύθηκε πουθενά, δε νομίζω να ήταν για άτομα που δε γνωρίζαν τι διαβάζαν.
    Εξάλλου, μια έκθεση γράφει τους στόχους ενός πανεπιστημίου (το δημοκρίτειο σε σύνολο), γιατί να μη συγκρίνεται με το δέον;
    6. Τι καινοτόμο έπρεπε να προσφέρει; Από πού κι ως πού πρέπει η ίδρυση μια σχολής να προσφέρει απαραίτητα κάτι το καινοτόμο; Δεν φτάνει απλά η ζήτηση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου στην αγορά εργασίας;
    Στο κάτω κάτω, άσ’την να δημιουργηθεί και μετά μπορεί να εξελιχθεί με κατευθύνσεις/εξειδικεύσεις σε κάτι πιο συγκεκριμένο.
    Τέλος αν η έκθεση δημιουργίας μιας σχολής δεν παρουσιάζει ένα πλάνο του πως προβλέπουν να είναι (με όλα τα μαθήματα) όταν ολοκληρωθεί, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, πώς την θεωρείς “καλή” έκθεση;
    Γιώργος

  • Γιώργος Παλιοδήμου (Όξω Δραμινός)

    Ωραία, κατάλαβες τι έγραψα προηγουμένως περί παραγωγικής κριτικής;

    1. Γιατί δεν θα είναι ανταγωνιστικό; Τι πρέπει να έχει ένα ανταγωνιστικό Τμήμα Πληροφορικής; Γράψε μας. Εγώ νόμιζα το πιο σημαντικό άσετ που έχει ένα πανεπιστήμιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό του. Αν το Τμήμα προσλάβει τους πιο αξιόλογους καθηγητές της αγοράς γιατί να μη γίνει ανταγωνιστικό;

    2. Γιατί; Είναι τα γνωστικά αντικείμενα των προτεινόμενων μαθημάτων τόσο εξωπραγματικά; Ή δεν υπάρχουν αρκετοί νέοι Έλληνες που έχουν κάνει μεταπτυχιακά έξω σε Πληροφορική που θα μπορούσαν να επιστρέψουν να στελεχώσουν ένα τέτοιο Τμήμα;

    3. Αν το ΔΕΠ έχει ενδιαφέρον συνεργείες γίνονται μια χαρά. Σιγά την τεράστια Θράκη. Εδώ όταν το ΔΠΘ ήταν ακόμα παράρτημα του ΑΠΘ υπήρχαν καθηγητές ιατρικής από Θεσσαλονίκη που πήγαιναν κάθε μέρα Αλεξ/πολη και πίσω, αυτό τους μάρανε;

    4. Δε μίλησε κανείς για εκ νέου στήσιμο πανεπιστημίου. Αυτά είναι δικά σου. Θα είναι παραρτήματα του ΔΠΘ όπως είναι παραρτήματα οι σχολές στην Ξάνθη και στην Αλεξ/πολη.

    5. Δηλαδή οι ιθαγενείς είναι όλοι μπουνταλάδες που τρώνε κουτόχορτο και η μελέτη έγινε για τα μάτια του κόσμου, έτσι; Αφού η έκθεση εσύ είπες δε δημοσιεύθηκε πουθενά, δε νομίζω να ήταν για άτομα που δε γνωρίζαν τι διαβάζαν.

    Εξάλλου, μια έκθεση γράφει τους στόχους ενός πανεπιστημίου (το δημοκρίτειο σε σύνολο), γιατί να μη συγκρίνεται με το δέον;

    6. Τι καινοτόμο έπρεπε να προσφέρει; Από πού κι ως πού πρέπει η ίδρυση μια σχολής να προσφέρει απαραίτητα κάτι το καινοτόμο; Δεν φτάνει απλά η ζήτηση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου στην αγορά εργασίας;

    Στο κάτω κάτω, άσ’την να δημιουργηθεί και μετά μπορεί να εξελιχθεί με κατευθύνσεις/εξειδικεύσεις σε κάτι πιο συγκεκριμένο.

    Τέλος αν η έκθεση δημιουργίας μιας σχολής δεν παρουσιάζει ένα πλάνο του πως προβλέπουν να είναι (με όλα τα μαθήματα) όταν ολοκληρωθεί, όπως στη συγκεκριμένη περίπτωση, πώς την θεωρείς “καλή” έκθεση;

    Γιώργος

  • Γιώργο ρωτάς:

    Γιατί δεν θα είναι ανταγωνιστικό; Τι πρέπει να έχει ένα ανταγωνιστικό Τμήμα Πληροφορικής; Γράψε μας. Εγώ νόμιζα το πιο σημαντικό άσετ που έχει ένα πανεπιστήμιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό του. Αν το Τμήμα προσλάβει τους πιο αξιόλογους καθηγητές της αγοράς γιατί να μη γίνει ανταγωνιστικό;

    Διότι θα λειτουργεί μέσα στο αντιπαραγωγικό και αντι-αξιοκρατικό πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η ανώτατη παιδεία στην Ελλάδα. Για να προσλάβεις τους πιο αξιόλογους καθηγητές της αγοράς θα πρέπει να πληρώνεις και μισθούς αγοράς. Και κάτι τέτοιο είναι εξωπραγματικό για τα Ελληνικά δεδομένα.

    Γιατί; Είναι τα γνωστικά αντικείμενα των προτεινόμενων μαθημάτων τόσο εξωπραγματικά; Ή δεν υπάρχουν αρκετοί νέοι Έλληνες που έχουν κάνει μεταπτυχιακά έξω σε Πληροφορική που θα μπορούσαν να επιστρέψουν να στελεχώσουν ένα τέτοιο Τμήμα;

    Με τι κίνητρα να επιστρέψουν; Με αδιαφανείς προκηρύξεις θέσεων; Με στημένα εκλεκτορικά σώματα; Για να έχουν τους μέτριους και τους λογοκλέφτες να τους κάνουν τη ζωή μαρτύριο; Για να παρατήσουν δουλειές, σταδιοδρομίες, και περιουσίες στο εξωτερικό και να έρθουν στην Ελλάδα μόνο και μόνο για να ακυρώσει την εκλογή τους ένας υπουργός παιδείας ο οποίος φυλάει την θέση για υμέτερο;

    Αν το ΔΕΠ έχει ενδιαφέρον συνεργείες γίνονται μια χαρά. Σιγά την τεράστια Θράκη. Εδώ όταν το ΔΠΘ ήταν ακόμα παράρτημα του ΑΠΘ υπήρχαν καθηγητές ιατρικής από Θεσσαλονίκη που πήγαιναν κάθε μέρα Αλεξ/πολη και πίσω, αυτό τους μάρανε;

    Άλλο πράγμα οι ιπτάμενοι (ή εποχούμενοι) καθηγητές κι άλλο πράγμα οι διαθεματικές συνέργειες (interdisciplinary work). Βρες μου ένα πανεπιστήμιο στα καλύτερα 100 του κόσμου στο οποίο να γίνονται τέτοιες διατμηματικές συνεργείες εξ αποστάσεως. Δεν υπάρχει ούτε ένα για τον απλούστατο λόγο πως κανένα πανεπιστήμιο της προκοπής δεν στήνεται σαν τα δικά μας σκορποχώρια.

    Δε μίλησε κανείς για εκ νέου στήσιμο πανεπιστημίου. Αυτά είναι δικά σου. Θα είναι παραρτήματα του ΔΠΘ όπως είναι παραρτήματα οι σχολές στην Ξάνθη και στην Αλεξ/πολη.

    Ο Νομάρχης Δράμας, ο βουλευτής (και νυν υπουργός Μακεδονιας-Θράκης), όλοι μιλούν για Πανεπιστήμιο Δράμας.

    Δηλαδή οι ιθαγενείς είναι όλοι μπουνταλάδες που τρώνε κουτόχορτο και η μελέτη έγινε για τα μάτια του κόσμου, έτσι; Αφού η έκθεση εσύ είπες δε δημοσιεύθηκε πουθενά, δε νομίζω να ήταν για άτομα που δε γνωρίζαν τι διαβάζαν.

    Οι ιθαγενείς είναι καλόκαρδοι και εύπιστοι άνθρωποι που εμπιστεύονται τον κάθε καραγκιόζη που τους τάζει και της Παναγιάς τα μάτια. Εδώ οι Δραμινοί πιστεύουν πως η Αγ. Βαρβάρα είναι ένα απο τα καλύτερα 60 πάρκα της Ευρώπης επειδή το έγραψε αυτό σε τοπικη εφημερίδα ένας ημιμαθής δημοσιογράφος που δεν ήξερε πως να μεταφράσει ένα δελτίο τύπου από τα γαλλικά. Εδώ έχουμε ολόκληρο υπουργό Παιδείας να διαβάζει αρλούμπες στο διαδικτυο και να τις εκφωνεί σε επίσημο λόγο. Γιατί να μην είναι το ίδιο εύπιστοι κι οι Δραμινοί που λαχταρούν σε τελική ανάλυση να δούν τον τόπο να πηγαίνει μπροστά και πιστεύουν τον κάθε Γκρούεζα τελικά;

    Τι καινοτόμο έπρεπε να προσφέρει; Από πού κι ως πού πρέπει η ίδρυση μια σχολής να προσφέρει απαραίτητα κάτι το καινοτόμο; Δεν φτάνει απλά η ζήτηση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου στην αγορά εργασίας;

    Ποιά αγορά εργασίας; Ποιά ζήτηση; Πώς θα ανταγωνιστουν οι απόφοιτοι του τμήματος αυτού τους συναδέλφους τους από Ευρωπαϊκά, Ινδικά, Κινεζικά, και Αμερικανικά πανεπιστήμια; Και γιατί να μην ικανοποιήσουμε τις ανάγκες της αγοράς εργασίας αυξάνοντας κατά 10% τους εισακτέους στα υπάρχοντα τμήματα πληροροφικής αφού και το προτεινόμενο στη Δράμα τις ίδιες σπουδές θα προσφέρει;

    Στο κάτω κάτω, άσ’την να δημιουργηθεί και μετά μπορεί να εξελιχθεί με κατευθύνσεις/εξειδικεύσεις σε κάτι πιο συγκεκριμένο.

    Δεν συμφωνώ με την τακτική αυτή. Εξ’ αιτίας της έχει βουλιάξει το σύστημα ανώτατης παιδείας στην Ελλάδα. Κανένα σοβαρό πανεπιστημιακό σύστημα στον κόσμο δεν ακολουθεί τέτοιες τακτικές.

  • Γιώργο ρωτάς:

    Γιατί δεν θα είναι ανταγωνιστικό; Τι πρέπει να έχει ένα ανταγωνιστικό Τμήμα Πληροφορικής; Γράψε μας. Εγώ νόμιζα το πιο σημαντικό άσετ που έχει ένα πανεπιστήμιο είναι το ανθρώπινο δυναμικό του. Αν το Τμήμα προσλάβει τους πιο αξιόλογους καθηγητές της αγοράς γιατί να μη γίνει ανταγωνιστικό;

    Διότι θα λειτουργεί μέσα στο αντιπαραγωγικό και αντι-αξιοκρατικό πλαίσιο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η ανώτατη παιδεία στην Ελλάδα. Για να προσλάβεις τους πιο αξιόλογους καθηγητές της αγοράς θα πρέπει να πληρώνεις και μισθούς αγοράς. Και κάτι τέτοιο είναι εξωπραγματικό για τα Ελληνικά δεδομένα.

    Γιατί; Είναι τα γνωστικά αντικείμενα των προτεινόμενων μαθημάτων τόσο εξωπραγματικά; Ή δεν υπάρχουν αρκετοί νέοι Έλληνες που έχουν κάνει μεταπτυχιακά έξω σε Πληροφορική που θα μπορούσαν να επιστρέψουν να στελεχώσουν ένα τέτοιο Τμήμα;

    Με τι κίνητρα να επιστρέψουν; Με αδιαφανείς προκηρύξεις θέσεων; Με στημένα εκλεκτορικά σώματα; Για να έχουν τους μέτριους και τους λογοκλέφτες να τους κάνουν τη ζωή μαρτύριο; Για να παρατήσουν δουλειές, σταδιοδρομίες, και περιουσίες στο εξωτερικό και να έρθουν στην Ελλάδα μόνο και μόνο για να ακυρώσει την εκλογή τους ένας υπουργός παιδείας ο οποίος φυλάει την θέση για υμέτερο;

    Αν το ΔΕΠ έχει ενδιαφέρον συνεργείες γίνονται μια χαρά. Σιγά την τεράστια Θράκη. Εδώ όταν το ΔΠΘ ήταν ακόμα παράρτημα του ΑΠΘ υπήρχαν καθηγητές ιατρικής από Θεσσαλονίκη που πήγαιναν κάθε μέρα Αλεξ/πολη και πίσω, αυτό τους μάρανε;

    Άλλο πράγμα οι ιπτάμενοι (ή εποχούμενοι) καθηγητές κι άλλο πράγμα οι διαθεματικές συνέργειες (interdisciplinary work). Βρες μου ένα πανεπιστήμιο στα καλύτερα 100 του κόσμου στο οποίο να γίνονται τέτοιες διατμηματικές συνεργείες εξ αποστάσεως. Δεν υπάρχει ούτε ένα για τον απλούστατο λόγο πως κανένα πανεπιστήμιο της προκοπής δεν στήνεται σαν τα δικά μας σκορποχώρια.

    Δε μίλησε κανείς για εκ νέου στήσιμο πανεπιστημίου. Αυτά είναι δικά σου. Θα είναι παραρτήματα του ΔΠΘ όπως είναι παραρτήματα οι σχολές στην Ξάνθη και στην Αλεξ/πολη.

    Ο Νομάρχης Δράμας, ο βουλευτής (και νυν υπουργός Μακεδονιας-Θράκης), όλοι μιλούν για Πανεπιστήμιο Δράμας.

    Δηλαδή οι ιθαγενείς είναι όλοι μπουνταλάδες που τρώνε κουτόχορτο και η μελέτη έγινε για τα μάτια του κόσμου, έτσι; Αφού η έκθεση εσύ είπες δε δημοσιεύθηκε πουθενά, δε νομίζω να ήταν για άτομα που δε γνωρίζαν τι διαβάζαν.

    Οι ιθαγενείς είναι καλόκαρδοι και εύπιστοι άνθρωποι που εμπιστεύονται τον κάθε καραγκιόζη που τους τάζει και της Παναγιάς τα μάτια. Εδώ οι Δραμινοί πιστεύουν πως η Αγ. Βαρβάρα είναι ένα απο τα καλύτερα 60 πάρκα της Ευρώπης επειδή το έγραψε αυτό σε τοπικη εφημερίδα ένας ημιμαθής δημοσιογράφος που δεν ήξερε πως να μεταφράσει ένα δελτίο τύπου από τα γαλλικά. Εδώ έχουμε ολόκληρο υπουργό Παιδείας να διαβάζει αρλούμπες στο διαδικτυο και να τις εκφωνεί σε επίσημο λόγο. Γιατί να μην είναι το ίδιο εύπιστοι κι οι Δραμινοί που λαχταρούν σε τελική ανάλυση να δούν τον τόπο να πηγαίνει μπροστά και πιστεύουν τον κάθε Γκρούεζα τελικά;

    Τι καινοτόμο έπρεπε να προσφέρει; Από πού κι ως πού πρέπει η ίδρυση μια σχολής να προσφέρει απαραίτητα κάτι το καινοτόμο; Δεν φτάνει απλά η ζήτηση του συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου στην αγορά εργασίας;

    Ποιά αγορά εργασίας; Ποιά ζήτηση; Πώς θα ανταγωνιστουν οι απόφοιτοι του τμήματος αυτού τους συναδέλφους τους από Ευρωπαϊκά, Ινδικά, Κινεζικά, και Αμερικανικά πανεπιστήμια; Και γιατί να μην ικανοποιήσουμε τις ανάγκες της αγοράς εργασίας αυξάνοντας κατά 10% τους εισακτέους στα υπάρχοντα τμήματα πληροροφικής αφού και το προτεινόμενο στη Δράμα τις ίδιες σπουδές θα προσφέρει;

    Στο κάτω κάτω, άσ’την να δημιουργηθεί και μετά μπορεί να εξελιχθεί με κατευθύνσεις/εξειδικεύσεις σε κάτι πιο συγκεκριμένο.

    Δεν συμφωνώ με την τακτική αυτή. Εξ’ αιτίας της έχει βουλιάξει το σύστημα ανώτατης παιδείας στην Ελλάδα. Κανένα σοβαρό πανεπιστημιακό σύστημα στον κόσμο δεν ακολουθεί τέτοιες τακτικές.

  • Γιώργος Παλιοδήμου (Όξω Δραμιν

    Οι απαντήσεις σου είναι ικανοποιητικές και με πείθουν σε μεγάλο βαθμό.
    Αλλά οφείλεις να παραδεχθείς ότι, ιδιαίτερα οι πρώτες (μισθοί καθηγητών, τσαπατσουλιά, αδιαφανείς προκηρύξεις), είναι χαρακτηριστικά όλων των ελληνικών ΑΕΙ, και όχι ενός έρημου παραρτήματος που θα φτιαχτεί αν φτιαχτεί μετά το 2010.
    Αν οι Δραμινοί πιστεύουν ότι θα έχουν αυτοκέφαλο πανεπιστήμιο τότε το κρίμα στο λαιμό τους. Αλλά και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας από άθλιο παράρτημα του ΑΠΘ ξεκίνησε και τώρα σιγά σιγά συγκεντρώνει τις δομές του αυτόνομα.
    Τέλος, κανείς δε νομίζω να ονειρεύεται top 100 πανεπιστήμιο χωρίς σοβαρές επενδύσεις, ανεξάρτητα που είναι αυτό και πόσο κατακερματισμένο είναι. Φοβάμαι ότι κανένα ελληνικό πανεπιστήμιο (ακόμα και το ΕΚΠΑ ή το Ηράκλειο) δεν πρόκειται ν’ανεβεί θέσεις όσο δεν πέφτει ο παράς.

  • Γιώργος Παλιοδήμου (Όξω Δραμινός)

    Οι απαντήσεις σου είναι ικανοποιητικές και με πείθουν σε μεγάλο βαθμό.

    Αλλά οφείλεις να παραδεχθείς ότι, ιδιαίτερα οι πρώτες (μισθοί καθηγητών, τσαπατσουλιά, αδιαφανείς προκηρύξεις), είναι χαρακτηριστικά όλων των ελληνικών ΑΕΙ, και όχι ενός έρημου παραρτήματος που θα φτιαχτεί αν φτιαχτεί μετά το 2010.

    Αν οι Δραμινοί πιστεύουν ότι θα έχουν αυτοκέφαλο πανεπιστήμιο τότε το κρίμα στο λαιμό τους. Αλλά και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας από άθλιο παράρτημα του ΑΠΘ ξεκίνησε και τώρα σιγά σιγά συγκεντρώνει τις δομές του αυτόνομα.

    Τέλος, κανείς δε νομίζω να ονειρεύεται top 100 πανεπιστήμιο χωρίς σοβαρές επενδύσεις, ανεξάρτητα που είναι αυτό και πόσο κατακερματισμένο είναι. Φοβάμαι ότι κανένα ελληνικό πανεπιστήμιο (ακόμα και το ΕΚΠΑ ή το Ηράκλειο) δεν πρόκειται ν’ανεβεί θέσεις όσο δεν πέφτει ο παράς.

  • Γιώργο φυσικά τα προβλήματα είναι ενδημικά σε όλο το σύστημα των ΑΕΙ στην Ελλάδα. Γι αυτό δεν έχει νόημα να στήσουμε ένα ακόμη προβληματικό πανεπιστήμιο. Κι ούτε πρόκειται να αλλάξει το σύστημα ως το 2010 ώστε το παράρτημα Δράμας, που δεν θα γίνει τελικα, να στηθεί σε σωστές βάσεις.

    Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: ένα ακόμη παράδειγμα Ελληνικής τσαπατσουλιάς. Τέτοιο θελουμε και στη Δράμα;

    Κι αν δεν ονειρεύονται top-100 γιατί στην έκθεση χρησιμοποιούν μερικά από τα κορυφαία 100 για αναφορά και συγκρίσεις; Διότι η έκθεση γράφτηκε στο πόδι μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει τις μωροφιλοδοξίες τοπικών πολιτευτών και όχι τις ανάγκες της Ελλάδας για ποιοτική ανώτατη παιδεία.-

  • Αλέξανδρος Τσιαμπούσης

    Χαίρομαι που γίνεται σοβαρή συζήτηση γύρω από ένα πολύ σοβαρό ζήτημα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, όπως αυτό της πολυδιάσπασης των Πανεπιστημιακών Σχολών. Ειδικά μάλιστα όταν αφορά και την πόλη μας τη Δράμα, αλλά και ολόκληρο το νομό μας.

    Έχω εκφράσει και δημόσια τη διαφωνία μου για την πολυδιάσπαση των Πανεπιστημίων, όταν όλοι το είχαν θέσει ως το ΄νούμερο 1 στόχο των φορέων της Δράμας. Αυτό έγινε τόσο στα τοπικά κανάλια, όσο και στον τοπικό τύπο.

    Φυσικά, δέχθηκα πυρά από παντού. Λόγω της θέσης μου ως πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Δράμας, δέχθηκα τις επικρίσεις των στελεχών του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς. Θεώρησαν ότι λειτούργησα ως λαγός για να δικαιολογήσω το γεγονός ότι το πολυδιαφημιζόμενο Πανεπιστήμιο δεν ήρθε ποτέ στη Δράμα. Αυτό το καταλαβαίνω…

    Δέχθηκα όμως και τα ομαδικά πυρά από το χώρο μου, επικαλούμενοι ότι δεν προσφέρω στην παράταξη κάνοντας αυτές τις δηλώσεις.

    Προσθέτω αυτό το σχόλιο για να δείξω ότι οι τοπικοί παράγοντες του τόπου μας στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν μπορούν ή ίσως δε θέλουν να αντιληφθούν ότι τελικά δεν μπορεί να καταδικάζεις περαιτέρω σύσωμο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας σου απλώς και μόνο για να αποδείξεις την ύπαρξή σου.

    Βέβαια, σήμερα έχουμε νέα δεδομένα. Την υπόσχεση του Υπουργού Παιδείας για 2 νέα τμήματα ΤΕΙ και την ευκαιρία για αυτονόμηση του ΤΕΙ Δράμας. Αυτός θεωρώ πως έπρεπε να είναι εξ αρχής ο στόχος των τοπικών φορέων.

    Σε μεγάλο βαθμό καλύφθηκα με τις απαντήσεις του Ηρακλειώτη. Να προσθέσω απλώς κάτι πολύ εύκολα αντιληπτό. Πως να είσαι υπέρ της πολυδιάσπασης όταν ξέρεις ότι η χρηματοδότηση της Τριοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι ακόμη σε χαμηλά επίπεδα και ότι ακόμη και στο πιο απλό-τη δημιουργία μιας βιβλιοθήκης ή μιας ολοκληρωμένης μονάδας Η/Υ-είναι προφανές ότι στα περιφερειακά τμήματα κάποιου Πανεπιστημίου, στην περίπτωσή μας της Δράμας, δε θα λειτουργούσαν ή στην καλύτερη περίπτωση θα υπολειτουργούσαν?

  • Αλέξανδρος Τσιαμπούσης

    Χαίρομαι που γίνεται σοβαρή συζήτηση γύρω από ένα πολύ σοβαρό ζήτημα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα, όπως αυτό της πολυδιάσπασης των Πανεπιστημιακών Σχολών. Ειδικά μάλιστα όταν αφορά και την πόλη μας τη Δράμα, αλλά και ολόκληρο το νομό μας.

    Έχω εκφράσει και δημόσια τη διαφωνία μου για την πολυδιάσπαση των Πανεπιστημίων, όταν όλοι το είχαν θέσει ως το ΄νούμερο 1 στόχο των φορέων της Δράμας. Αυτό έγινε τόσο στα τοπικά κανάλια, όσο και στον τοπικό τύπο.

    Φυσικά, δέχθηκα πυρά από παντού. Λόγω της θέσης μου ως πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Δράμας, δέχθηκα τις επικρίσεις των στελεχών του ΠΑΣΟΚ και της Αριστεράς. Θεώρησαν ότι λειτούργησα ως λαγός για να δικαιολογήσω το γεγονός ότι το πολυδιαφημιζόμενο Πανεπιστήμιο δεν ήρθε ποτέ στη Δράμα. Αυτό το καταλαβαίνω…

    Δέχθηκα όμως και τα ομαδικά πυρά από το χώρο μου, επικαλούμενοι ότι δεν προσφέρω στην παράταξη κάνοντας αυτές τις δηλώσεις.

    Προσθέτω αυτό το σχόλιο για να δείξω ότι οι τοπικοί παράγοντες του τόπου μας στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν μπορούν ή ίσως δε θέλουν να αντιληφθούν ότι τελικά δεν μπορεί να καταδικάζεις περαιτέρω σύσωμο το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας σου απλώς και μόνο για να αποδείξεις την ύπαρξή σου.

    Βέβαια, σήμερα έχουμε νέα δεδομένα. Την υπόσχεση του Υπουργού Παιδείας για 2 νέα τμήματα ΤΕΙ και την ευκαιρία για αυτονόμηση του ΤΕΙ Δράμας. Αυτός θεωρώ πως έπρεπε να είναι εξ αρχής ο στόχος των τοπικών φορέων.

    Σε μεγάλο βαθμό καλύφθηκα με τις απαντήσεις του Ηρακλειώτη. Να προσθέσω απλώς κάτι πολύ εύκολα αντιληπτό. Πως να είσαι υπέρ της πολυδιάσπασης όταν ξέρεις ότι η χρηματοδότηση της Τριοβάθμιας Εκπαίδευσης είναι ακόμη σε χαμηλά επίπεδα και ότι ακόμη και στο πιο απλό-τη δημιουργία μιας βιβλιοθήκης ή μιας ολοκληρωμένης μονάδας Η/Υ-είναι προφανές ότι στα περιφερειακά τμήματα κάποιου Πανεπιστημίου, στην περίπτωσή μας της Δράμας, δε θα λειτουργούσαν ή στην καλύτερη περίπτωση θα υπολειτουργούσαν?

  • Με την ιδιότητα του Καθηγητή στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου (ΤΕΙ, Δράμα) -με ειδικότητα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού με Ψηφιακά Μέσα- παραθέτω την άποψή μου.

    1) Σύμφωνα με το Νόμο, εδώ και 6 χρόνια, ΑΕΙ είναι πλέον εκτός απ’ τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

    2) Τα Τμήματα Πληροφορικής (πλέον περισσότερα από 50 στα Ελληνικά ΑΕΙ) εδώ και μερικά χρόνια “παράγουν” ανέργους σε ποσοστό μεγαλύτερο από 80%. Π.χ. στον επόμενο ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών (προκήρυξη Π4, Φεβρ. 2009) μόνο ένας στους 45 θα διοριστεί….
    Η αιτία? ο υπερπληθυσμός, τα προγράμματα σπουδών και η στελέχωσή τους.
    Με λίγα λόγια: το πάρτυ στην πληροφορική (1990-2005) έχει λήξει οριστικά!!

    3) Η Δράμα έχει την τύχη να φιλοξενεί το καλύτερο (από πλευράς γνωστικού αντικειμένου) Τμήμα που υπάρχει στην Ελληνική επικράτεια – το Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου.
    Διεθνώς, τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής αποτελούν την ελίτ της εκπαίδευσης και στα πλαίσια των Τμημάτων αυτών η ειδικότητα της αρχιτεκτονικής Τοπίου είναι η αφρόκρεμα!!

  • Με την ιδιότητα του Καθηγητή στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου (ΤΕΙ, Δράμα) -με ειδικότητα Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού με Ψηφιακά Μέσα- παραθέτω την άποψή μου.

    1) Σύμφωνα με το Νόμο, εδώ και 6 χρόνια, ΑΕΙ είναι πλέον εκτός απ’ τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

    2) Τα Τμήματα Πληροφορικής (πλέον περισσότερα από 50 στα Ελληνικά ΑΕΙ) εδώ και μερικά χρόνια “παράγουν” ανέργους σε ποσοστό μεγαλύτερο από 80%. Π.χ. στον επόμενο ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών (προκήρυξη Π4, Φεβρ. 2009) μόνο ένας στους 45 θα διοριστεί….
    Η αιτία? ο υπερπληθυσμός, τα προγράμματα σπουδών και η στελέχωσή τους.
    Με λίγα λόγια: το πάρτυ στην πληροφορική (1990-2005) έχει λήξει οριστικά!!

    3) Η Δράμα έχει την τύχη να φιλοξενεί το καλύτερο (από πλευράς γνωστικού αντικειμένου) Τμήμα που υπάρχει στην Ελληνική επικράτεια – το Τμήμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου.
    Διεθνώς, τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής αποτελούν την ελίτ της εκπαίδευσης και στα πλαίσια των Τμημάτων αυτών η ειδικότητα της αρχιτεκτονικής Τοπίου είναι η αφρόκρεμα!!

  • Μπορείτε να τεκμηριώσετε αυτά που λέτε στην 3η παράγραφο περί διεθνούς αφρόκρεμας;

  • Μπορείτε να τεκμηριώσετε αυτά που λέτε στην 3η παράγραφο περί διεθνούς αφρόκρεμας;

  • Η υπεροχή της Αρχιτεκτονικής Τοπίου (στα πλαίσια της Αρχιτεκτονικής) τεκμηριώνεται από:

    α) την ομορφιά και την υψηλή αισθητική του γνωστικού αντικειμένου (βλ. σχετικές ιστοσελίδες: http://digitalstudio.gre.ac.uk/exhibition2008/slider2.php?group=landscape, http://www.emla.nl/emla/, http://architecture.adelaide.edu.au/, http://www.gsd.harvard.edu/, http://www.ced.berkeley.edu/college. κ.λπ.)

    β) την ποιότητα της επαγγελματικής απασχόλησης (βλ. σχετικές ιστοσελίδες: http://www.studioland.gr/, http://www.team-s.gr/, κ.λπ.)

    και, κυρίως,

    γ) την ποιότητα των φοιτητών, του παραγόμενου έργου, αλλά και του “περιβάλλοντος μάθησης” παρόλα τα πενιχρά οικονομικά μέσα για την περίπτωση της Δράμας.

    Μία ματιά στις μακέτες των φοιτητών (ανοιχτή έκθεση στους διαδρόμους του Κτιρίου) και στους εσωτερικούς χώρους (εργαστήρια, γραμματεία, τουαλέτες, διαδρόμους, κ.λπ.) του Τμήματος Αρχ. Τοπ. στη Δράμα ακεί για να φανεί η αισθητική και ποιοτική υπεροχή των φοιτητών του Τμήματος Αρχιτεκτονικής Τοπίου (Δράμα) σε σχέση με άλλους φοιτητές άλλων Τμημάτων άλλων ειδικοτήτων στην Ελλάδα (βλ. GURF http://greekuniversityreform.wordpress.com/2008/11/28/aisthitiki/, για την αισθητική των Ελληνικών ΑΕΙ).

    Είναι ολοφάνερο ότι η ειδικότητα του Αρχιτέκτονα κάνει τη διαφορά.

  • Η υπεροχή της Αρχιτεκτονικής Τοπίου (στα πλαίσια της Αρχιτεκτονικής) τεκμηριώνεται από:

    α) την ομορφιά και την υψηλή αισθητική του γνωστικού αντικειμένου (βλ. σχετικές ιστοσελίδες: http://digitalstudio.gre.ac.uk/exhibition2008/slider2.php?group=landscape, http://www.emla.nl/emla/, http://architecture.adelaide.edu.au/, http://www.gsd.harvard.edu/, http://www.ced.berkeley.edu/college. κ.λπ.)

    β) την ποιότητα της επαγγελματικής απασχόλησης (βλ. σχετικές ιστοσελίδες: http://www.studioland.gr/, http://www.team-s.gr/, κ.λπ.)

    και, κυρίως,

    γ) την ποιότητα των φοιτητών, του παραγόμενου έργου, αλλά και του “περιβάλλοντος μάθησης” παρόλα τα πενιχρά οικονομικά μέσα για την περίπτωση της Δράμας.

    Μία ματιά στις μακέτες των φοιτητών (ανοιχτή έκθεση στους διαδρόμους του Κτιρίου) και στους εσωτερικούς χώρους (εργαστήρια, γραμματεία, τουαλέτες, διαδρόμους, κ.λπ.) του Τμήματος Αρχ. Τοπ. στη Δράμα ακεί για να φανεί η αισθητική και ποιοτική υπεροχή των φοιτητών του Τμήματος Αρχιτεκτονικής Τοπίου (Δράμα) σε σχέση με άλλους φοιτητές άλλων Τμημάτων άλλων ειδικοτήτων στην Ελλάδα (βλ. GURF http://greekuniversityreform.wordpress.com/2008/11/28/aisthitiki/, για την αισθητική των Ελληνικών ΑΕΙ).

    Είναι ολοφάνερο ότι η ειδικότητα του Αρχιτέκτονα κάνει τη διαφορά.

  • Κύριε Στυλιάδη: άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε, βλέπω. Εγώ σας ρώτησα πώς τεκμηριώνεται (και τεκμηριώνετε) την εικασία ότι «[δ]ιεθνώς, τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής αποτελούν την ελίτ της εκπαίδευσης και στα πλαίσια των Τμημάτων αυτών η ειδικότητα της αρχιτεκτονικής Τοπίου είναι η αφρόκρεμα!!».
    Και σας το ρωτώ επειδή αφενός εργάζομαι σε ένα από τα 10 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου και αρχιτεκτονική τοπίου δεν έχουμε κι αφ’ ετέτου επειδή έχω περιδιαβεί και στα άλλα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου κι ούτε εκεί έχω δει κάποια ιδιαίτερη προτίμηση στην αρχιτεκτονική τοπίου.

  • Κύριε Στυλιάδη: άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε, βλέπω. Εγώ σας ρώτησα πώς τεκμηριώνεται (και τεκμηριώνετε) την εικασία ότι «[δ]ιεθνώς, τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής αποτελούν την ελίτ της εκπαίδευσης και στα πλαίσια των Τμημάτων αυτών η ειδικότητα της αρχιτεκτονικής Τοπίου είναι η αφρόκρεμα!!».

    Και σας το ρωτώ επειδή αφενός εργάζομαι σε ένα από τα 10 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου και αρχιτεκτονική τοπίου δεν έχουμε κι αφ’ ετέτου επειδή έχω περιδιαβεί και στα άλλα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου κι ούτε εκεί έχω δει κάποια ιδιαίτερη προτίμηση στην αρχιτεκτονική τοπίου.

  • Η διαφορά μας είναι στα κριτήρια της τεκμηρίωσης.

    Στην Ελληνική πραγματικότητα η κρίση της “ποιότητας μίας επιστημονικής ειδικότητας”, με τα απλά και πρακτικά κριτήρια που παρέθεσα παραπάνω, οδηγεί αβίστατα στην παραδοχή της υπεροχής των σπουδών στην Αρχιτεκτονική Τοπίου.

    Εάν όμως συγκρίνουμε την Αρχιτεκτονική Τοπίου ως επιστημονική ειδικότητα με άλλα κριτήρια (π.χ. h-index Tμημάτων, δημοσιεύσεις προσωπικού, citations, budgets, κ.λπ.) τότε θα οδηγηθούμε σε λανθασμένα συμπεράσματα, και αυτό αποδυκνείεται (πάλι πολύ πρακτικά και εμμέσως) εάν δούμε την απίστευτη “κατάντια” των 54 Τμημάτων Πληροφορικής των Eλληνικών ΑΕΙ που έχουν κατά τεκμήριο πολύ υψηλό h-index αλλά πιθανότητα, πλέον, απασχόλησης των αποφοίτων τους μηδαμινή και περιβάλλον (συνθήκες) σπουδών για κλάματα.

  • Η διαφορά μας είναι στα κριτήρια της τεκμηρίωσης.

    Στην Ελληνική πραγματικότητα η κρίση της “ποιότητας μίας επιστημονικής ειδικότητας”, με τα απλά και πρακτικά κριτήρια που παρέθεσα παραπάνω, οδηγεί αβίστατα στην παραδοχή της υπεροχής των σπουδών στην Αρχιτεκτονική Τοπίου.

    Εάν όμως συγκρίνουμε την Αρχιτεκτονική Τοπίου ως επιστημονική ειδικότητα με άλλα κριτήρια (π.χ. h-index Tμημάτων, δημοσιεύσεις προσωπικού, citations, budgets, κ.λπ.) τότε θα οδηγηθούμε σε λανθασμένα συμπεράσματα, και αυτό αποδυκνείεται (πάλι πολύ πρακτικά και εμμέσως) εάν δούμε την απίστευτη “κατάντια” των 54 Τμημάτων Πληροφορικής των Eλληνικών ΑΕΙ που έχουν κατά τεκμήριο πολύ υψηλό h-index αλλά πιθανότητα, πλέον, απασχόλησης των αποφοίτων τους μηδαμινή και περιβάλλον (συνθήκες) σπουδών για κλάματα.

  • Μα εσείς αγαπητέ μου κάνατε λόγω για διεθνή πρακτική, γράψατε: «Διεθνώς, τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής αποτελούν την ελίτ της εκπαίδευσης […]»
    Αυτό πώς το τεκμηριώνετε; Αναφερόμενος στην Ελληνική πραγματικότητα;

  • Μα εσείς αγαπητέ μου κάνατε λόγω για διεθνή πρακτική, γράψατε: «Διεθνώς, τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής αποτελούν την ελίτ της εκπαίδευσης […]»

    Αυτό πώς το τεκμηριώνετε; Αναφερόμενος στην Ελληνική πραγματικότητα;

  • Για την Ελλάδα νομίζω ότι απάντησα (έστω και σύντομα).

    Ευρωπαικά τώρα (πάλι με απλά και πρακτικά κριτήρια):

    1) Στην Ευρώπη οι σπουδές Αρχιτεκτονικής είναι τουλάχιστον 4 χρόνια (ποτέ 3!) και σε πολλές περιπτώσεις 5.
    Για ΟΛΕΣ τις άλλες ειδικότητες -πλην Ιατρικής- οι ελάχιστες σπουδές είναι 3 χρόνια.

    2) Οι σχετικές οδηγίες για τα επιστημονικά επαγγέλματα της ΕΕ αναφέρονται ξεχωριστά και ελιτίστικα στην Αρχιτεκτονική (βλ. Ενημερωτικά Δελτία ΤΕΕ τα τελευταία χρόνια).

    3) Οι απαιτήσεις για εισαγωγή σε Τμήματα Αρχιτεκτονικής είναι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ και ΣΤΑΘΕΡΑ πολύ υψηλές.

    4) Η άρχουσα τάξη της Ευρώπης, πάλι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ και όχι ευκαιριακά τα τελευταία χρόνια, στέλνει κατά προτίμηση τα παιδιά της στην Αρχιτεκτονική (εύκολη κοινωνιολογική τεκμηρίωση, βλ. μελέτη Δρ. Ν. Χασάναγα. Με την πρώτη ευκαιρία θα δημοσιοποιήσω την τεκμηριωμένη άποψη του).

    Βεβαίως, εάν χρησιμοποιήσουμε άλλα κριτήρια (π.χ. ποσοστό Αρχιτεκτόνων με μεταπτυχιακές σπουδές, πλήθος δημοσιεύσεων, citations, κ.λπ.) θα καταλήξουμε ΑΚΡΙΒΩΣ στο ανάποδο συμπέρασμα. Με βάση αυτά τα “άλλα” κριτήρια οι Αρχιτέκτονες ΔΕΠ και τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής είναι “πάτος”.
    Αλλά αυτός ο “πάτος” επιβεβαιώνει ίσως και την ιδιαιτερότητα (εγώ πιστεύω υπεροχή) της ειδικότητας αυτής.

  • Για την Ελλάδα νομίζω ότι απάντησα (έστω και σύντομα).

    Ευρωπαικά τώρα (πάλι με απλά και πρακτικά κριτήρια):

    1) Στην Ευρώπη οι σπουδές Αρχιτεκτονικής είναι τουλάχιστον 4 χρόνια (ποτέ 3!) και σε πολλές περιπτώσεις 5.
    Για ΟΛΕΣ τις άλλες ειδικότητες -πλην Ιατρικής- οι ελάχιστες σπουδές είναι 3 χρόνια.

    2) Οι σχετικές οδηγίες για τα επιστημονικά επαγγέλματα της ΕΕ αναφέρονται ξεχωριστά και ελιτίστικα στην Αρχιτεκτονική (βλ. Ενημερωτικά Δελτία ΤΕΕ τα τελευταία χρόνια).

    3) Οι απαιτήσεις για εισαγωγή σε Τμήματα Αρχιτεκτονικής είναι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ και ΣΤΑΘΕΡΑ πολύ υψηλές.

    4) Η άρχουσα τάξη της Ευρώπης, πάλι ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ και όχι ευκαιριακά τα τελευταία χρόνια, στέλνει κατά προτίμηση τα παιδιά της στην Αρχιτεκτονική (εύκολη κοινωνιολογική τεκμηρίωση, βλ. μελέτη Δρ. Ν. Χασάναγα. Με την πρώτη ευκαιρία θα δημοσιοποιήσω την τεκμηριωμένη άποψη του).

    Βεβαίως, εάν χρησιμοποιήσουμε άλλα κριτήρια (π.χ. ποσοστό Αρχιτεκτόνων με μεταπτυχιακές σπουδές, πλήθος δημοσιεύσεων, citations, κ.λπ.) θα καταλήξουμε ΑΚΡΙΒΩΣ στο ανάποδο συμπέρασμα. Με βάση αυτά τα “άλλα” κριτήρια οι Αρχιτέκτονες ΔΕΠ και τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής είναι “πάτος”.
    Αλλά αυτός ο “πάτος” επιβεβαιώνει ίσως και την ιδιαιτερότητα (εγώ πιστεύω υπεροχή) της ειδικότητας αυτής.

  • Κύριε Στυλιάδη: μάλλον δεν μιλούμε την ίδια γλώσσα. Σας ρωτώ πώς τεκμηριώνετε την άποψή σας ότι «Διεθνώς, τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής αποτελούν την ελίτ της εκπαίδευσης […]».
    Απαντάτε περι διάρκειας σπουδών. Δηλαδή η διάρκεια είναι στοιχείο ποιοτικών σπουδών;
    Απαντάτε επικαλούμενος τα δελτία του ΤΕΕ. Από πότε το ΤΕΕ αποτελεί διεθνές σώμα πιστοποίησης ποιοτικών σπουδών; Και σε ποιές οδηγίες της ΕΕ αναφέρεστε;
    Απαντάτε επικαλούμενος την υψηλή βαθμολογία εισαγωγής στα τμήματα αρχιτεκτονικής. Αναφέρεστε στα τμήματα των πολυτεχνικών σχολών ή στα τμήματα αρχιτεκτονικής τοπίου των τεχνολογικών ιδρυμάτων;
    Απαντάτε πως η άρχουσα τάξη της Ευρώπης στέλνει τα παιδιά της να σπουδάσουν αρχιτεκτονική τοπίου. Είναι σοβαρό επιχείρημα αυτό;
    Σε θέματα παιδείας είμαστε υποχρεωμένοι, ειδικά όσοι εργαζόμαστε στο χώρο, να ακριβολογούμε και να τεκμηριώνουμε τις θέσεις μας με ποσοτικά δεδομένα και ορθες αναλύσεις. Σε τέτοιες συζητήσεις δεν χωρά ούτε η άρχουσα τάξη της Ευρώπης (όρος ο οποίος δεν έχει νόημα καν)· ούτε και τα δελτία του ΤΕΕ όταν συζητούμε σε διεθνές επίπεδο.
    Δεδομένα, συγκεκριμένα στοιχεία χρειάζονται.
    Δεν λέω να μην παινέψετε το σπίτι σας (την αρχιτεκτονική τοπίου). Αλλά ας λείψει η υπερβολή γιατί με κάτι τέτοιες τακτικές καταντήσαμε την ανώτατη παιδεία στο χάλι που βρίσκεται σήμερα.

  • Κύριε Στυλιάδη: μάλλον δεν μιλούμε την ίδια γλώσσα. Σας ρωτώ πώς τεκμηριώνετε την άποψή σας ότι «Διεθνώς, τα Τμήματα Αρχιτεκτονικής αποτελούν την ελίτ της εκπαίδευσης […]».

    Απαντάτε περι διάρκειας σπουδών. Δηλαδή η διάρκεια είναι στοιχείο ποιοτικών σπουδών;

    Απαντάτε επικαλούμενος τα δελτία του ΤΕΕ. Από πότε το ΤΕΕ αποτελεί διεθνές σώμα πιστοποίησης ποιοτικών σπουδών; Και σε ποιές οδηγίες της ΕΕ αναφέρεστε;

    Απαντάτε επικαλούμενος την υψηλή βαθμολογία εισαγωγής στα τμήματα αρχιτεκτονικής. Αναφέρεστε στα τμήματα των πολυτεχνικών σχολών ή στα τμήματα αρχιτεκτονικής τοπίου των τεχνολογικών ιδρυμάτων;

    Απαντάτε πως η άρχουσα τάξη της Ευρώπης στέλνει τα παιδιά της να σπουδάσουν αρχιτεκτονική τοπίου. Είναι σοβαρό επιχείρημα αυτό;

    Σε θέματα παιδείας είμαστε υποχρεωμένοι, ειδικά όσοι εργαζόμαστε στο χώρο, να ακριβολογούμε και να τεκμηριώνουμε τις θέσεις μας με ποσοτικά δεδομένα και ορθες αναλύσεις. Σε τέτοιες συζητήσεις δεν χωρά ούτε η άρχουσα τάξη της Ευρώπης (όρος ο οποίος δεν έχει νόημα καν)· ούτε και τα δελτία του ΤΕΕ όταν συζητούμε σε διεθνές επίπεδο.

    Δεδομένα, συγκεκριμένα στοιχεία χρειάζονται.

    Δεν λέω να μην παινέψετε το σπίτι σας (την αρχιτεκτονική τοπίου). Αλλά ας λείψει η υπερβολή γιατί με κάτι τέτοιες τακτικές καταντήσαμε την ανώτατη παιδεία στο χάλι που βρίσκεται σήμερα.

  • Γιώργο φυσικά τα προβλήματα είναι ενδημικά σε όλο το σύστημα των ΑΕΙ στην Ελλάδα. Γι αυτό δεν έχει νόημα να στήσουμε ένα ακόμη προβληματικό πανεπιστήμιο. Κι ούτε πρόκειται να αλλάξει το σύστημα ως το 2010 ώστε το παράρτημα Δράμας, που δεν θα γίνει τελικα, να στηθεί σε σωστές βάσεις.

    Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: ένα ακόμη παράδειγμα Ελληνικής τσαπατσουλιάς. Τέτοιο θελουμε και στη Δράμα;

    Κι αν δεν ονειρεύονται top-100 γιατί στην έκθεση χρησιμοποιούν μερικά από τα κορυφαία 100 για αναφορά και συγκρίσεις; Διότι η έκθεση γράφτηκε στο πόδι μόνο και μόνο για να ικανοποιήσει τις μωροφιλοδοξίες τοπικών πολιτευτών και όχι τις ανάγκες της Ελλάδας για ποιοτική ανώτατη παιδεία.-