Αντιγραφή: το θεμέλιο της Ελληνικής Παιδείας

Η ομορφιά των ιστολογίων καμιά φορά εντοπίζεται και στους σχολιαστές τους.  Ένας τέτοιος σχολιαστής, ανώνυμος, στο ιστολόγιο Greek University Reform αποκάλυψε πως η επιτροπή Μπαμπινιώτη συντάσσοντας το πόρισμα για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα υπέπεσε στο ακαδημαϊκό παράπτωμα της αντιγραφής.

Είναι τραγικό μια επιτροπή επιστημόνων επιφορτισμένων με την αναζήτηση λύσεων για την παιδεία στην Ελλάδα, να αγνοεί βασικές αρχές της ακαδημαϊκής δεοντολογίας: πως όταν δηλαδή χρησιμοποιούμε κείμενο που δεν είναι δικό μας, βάζουμε μια παραπομπή στην πηγή του.

Είναι αξιοσημείωτο, επίσης, το γεγονός πως ολόκληρο πόρισμα για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα δεν περιέχει ούτε μια παραπομπή.  Καλά, δεν συμβουλεύτηκαν πηγές για ένα τόσο σημαντικό ζήτημα;  Δεν αισθάνθηκαν την ανάγκη να επιδείξουν πως η επιτροπή τους έκανε σοβαρή μελέτη του θέματος, αναζητώντας πληροφορίες και δεδομένα απ όλο τον κόσμο;

Είναι λογικό να θεωρούμε ως βάση για την βελτίωση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας παιδείας ένα εσωστρεφές πόρισμα στο οποίο αποδεδειγμένα έχει πέσει αντιγραφή;  Αν το ζητούμενο είναι να εκπαιδεύσουμε νέες γενιές λογοκλόπων, είμαστε σε καλό δρόμο και οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον κ. Μπαμπινιώτη για την ποιότητα του πορίσματός του.

Έγραψαν σχετικά: Εξομολογήσεις … Κανιβάλων, Greek University Reform.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *