Επικίνδυνα βεγγαλικά (και φέτος)

Εντατικούς ελέγχους διενεργούν οι Αρχές για τον εντοπισμό επικίνδυνων βεγγαλικών ή παιδικών αθυρμάτων, ενόψει των εορτών του Πάσχα. (www.in.gr 25.04.08)

Πού μπορώ να κάνω καταγγελία για επικίνδυνο βεγγαλικό και μάλιστα εισαγόμενο; Εισάγεται από κυβερνητικά στελέχη που το φέρνουν αεροπορικώς με έκτακτη πτήση της Ολυμπιακής από τα Ιεροσόλυμα.

Έγραφα πέρσι:

Έχουμε μια συλλογική ανάγκη για ταραταζούμ και φιέστες. Η αεροπορική έλευση του Αγίου Φωτός είναι μια τέτοια παράσταση και μάλιστα αξιόπιστη. Διότι νίκες της Εθνικής σε κάποια διεθνή διοργάνωση είναι απρόβλεπτες, οι Ολυμπιακοί ήταν πανηγύρι 100τίας, και τα Νομπέλ σπανίζουν. Ενώ το Άγιο Φως φτάνει στην ώρα του, κάθε χρόνο λίγο μετά την εαρινή ισημερία, με φιλαρμονικές να παίζουν, στρατιωτάκια να παρουσιάζουν όπλα επιδεικνύοντας (σε ποιόν άραγε) φρόνημα υψηλό και ηθικό ακμαίο, και πολιτικούς να αλληλοσυγχαίρονται που για μια ακόμη φορά ανταπεξήλθαν των προσδοκιών και τίμησαν τους πολίτες της χώρας.

Έχουν κι άλλοι λαοί ανάγκες για συλλογικά πανηγύρια και καραγκιοζιλίκια. Η διαφορά είναι στο πώς ικανοποιεί ο κάθε λαός την ανάγκη αυτή. Εμείς την ικανοποιούμε στέλνοντας αεροπλάνα δεξιά κι αριστερά να μεταφέρουν μια καντήλα, μεταλαμπαδεύοντας μια φλόγα που ίσως να ξεκίνησε από ένα σπίρτο. Κι αυτό, δυστυχώς, λέει πολλά για τον τόπο μας.

Share

38 thoughts on “Επικίνδυνα βεγγαλικά (και φέτος)

  1. Νομίζω τα στρατιωτάκια που παίζουν το υψηλό φρόνημα, τρίζουν τα δόντια τους συμβολικά στους Αρμένιους και άλλους επίδοξους καπηλευτές της φλόγας. Κάθε χρόνο στο πατροπαράδοτο μπουνίδι που πέφτει στο σόου που δίνουν οι ιερείς στα Ιεροσόλυμα με το φως που ανάβει με σπίρτο (ίσως αναπτήρα), νικάν οι Ορθόδοξοι Έλληνες αυτούς της Αρμενίας λένε τα γεγονότα…

  2. Νομίζω τα στρατιωτάκια που παίζουν το υψηλό φρόνημα, τρίζουν τα δόντια τους συμβολικά στους Αρμένιους και άλλους επίδοξους καπηλευτές της φλόγας. Κάθε χρόνο στο πατροπαράδοτο μπουνίδι που πέφτει στο σόου που δίνουν οι ιερείς στα Ιεροσόλυμα με το φως που ανάβει με σπίρτο (ίσως αναπτήρα), νικάν οι Ορθόδοξοι Έλληνες αυτούς της Αρμενίας λένε τα γεγονότα…

  3. “Έχουν κι άλλοι λαοί ανάγκες για συλλογικά πανηγύρια και καραγκιοζιλίκια” αλλά μην ξεχνάτε ότι όταν τα πανηγύρια συνδέονται με την ανάγκη του ανθρώπου για πίστη πάντα υπάρχουν υπερβολές και η υπερβολή εδώ είναι στο ναυλώσουν ένα αεροπλάνο ε και τι έγινε? Τόσα έχουν φάει και τρώνε και θα τρώνε, ας δώσουν και κάνα ναύλο για την ικανοποίηση κάποιων. Εδώ τόσες υπερβολές για την πίστη γίνονται πέφτουν αεροπλάνα πάνω σε πύργους, άνθρωποι αυτομαστηγώνονται,
    άνθρωποι δεν τρώνε την ημέρα και τρώνε μόνο το βράδυ,
    άλλοι θεωρούν τις αγελάδες ιερές κτλ.

  4. “Έχουν κι άλλοι λαοί ανάγκες για συλλογικά πανηγύρια και καραγκιοζιλίκια” αλλά μην ξεχνάτε ότι όταν τα πανηγύρια συνδέονται με την ανάγκη του ανθρώπου για πίστη πάντα υπάρχουν υπερβολές και η υπερβολή εδώ είναι στο ναυλώσουν ένα αεροπλάνο ε και τι έγινε? Τόσα έχουν φάει και τρώνε και θα τρώνε, ας δώσουν και κάνα ναύλο για την ικανοποίηση κάποιων. Εδώ τόσες υπερβολές για την πίστη γίνονται πέφτουν αεροπλάνα πάνω σε πύργους, άνθρωποι αυτομαστηγώνονται,
    άνθρωποι δεν τρώνε την ημέρα και τρώνε μόνο το βράδυ,
    άλλοι θεωρούν τις αγελάδες ιερές κτλ.

  5. vasillis: βάζεις πολλά σ’ ένα τσουβάλι. Αν θέλουν οι πιστοί να φέρουν μια φλόγα με αεροπλάνο, ας κάνουν έρανο (όπως γράφτηκε σε κάποιο άλλο blog) κι ας ναυλώσουν το αεροσκάφος. Με χρήματα των φορολογούμενων να μην το κάνουν.
    Διότι αν είναι να δίνουμε και κανα ναύλο για την ικανοποίηση κάποιων, τότε δεν θα είχες αντιρρήσεις αν με χρήματα των φορολογουμένων στέλναμε κι ένα αεροπλάνο στην Ινδία να φέρει αποξηραμένες κουράδες του Δαλαϊ Λάμα για τις ανάγκες των Ελλήνων Βουδιστών; Θα συμφωνούσες επίσης να ναυλώναμε, με χρήματα των φορολογούμενων, κι ένα αεροπλάνο να πηγαινοφέρνει Έλληνες μουσουλμάνους στη Mekka για το hajj τους;
    Με άλλα λόγια: ποιός σου δίνει το δικαίωμα να κάνεις χουβαρνταλίκια με τα χρήματα των φορολογούμενων; Όταν οι πόλεις μας είναι βρόμικες κι απάνθρωπες, τα λιμάνια μας υποβαθμισμένα, τα πανεπιστήμια μας στον πάτο της ΕΕ, η σιδηροδρομική υποδομή κολλημένη στο 1950, η διοίκηση ξεχαβαρλωμένη, το οδικό δίκτυο τριτοκοσμικό, πώς τολμάς και λές να δώσουμε και κανα ναύλο για πανηγύρια και μασκαριλίκια;
    Το ότι γίνονται υπερβολές σε θέματα θρησκευτικής πίστης πώς ακριβώς δικαιολογεί και νομιμοποιεί την Ελλάδα να συμπεριφέρεται σαν τριτοκοσμικό θεοκρατικό καθεστώς;
    Όποιος έχει ανάγκη να λατρέψει όποιον θεό πιστεύει, δεν χρειάζεται ούτε παραμύθια περι αγίας φλόγας που κατεβαίνει από τον ουρανό συστημένη για τον Έλληνα πατριάρχη, ούτε και καρναβάλια υποδοχής αρχηγού κράτους. Κι αν μια χώρα ανέχεται αυτά τα καραγκιοζιλίκια, τότε δυστυχώς είναι καταδικασμένη να παραμείνει σκοταδισμένη.

  6. vasillis: βάζεις πολλά σ’ ένα τσουβάλι. Αν θέλουν οι πιστοί να φέρουν μια φλόγα με αεροπλάνο, ας κάνουν έρανο (όπως γράφτηκε σε κάποιο άλλο blog) κι ας ναυλώσουν το αεροσκάφος. Με χρήματα των φορολογούμενων να μην το κάνουν.

    Διότι αν είναι να δίνουμε και κανα ναύλο για την ικανοποίηση κάποιων, τότε δεν θα είχες αντιρρήσεις αν με χρήματα των φορολογουμένων στέλναμε κι ένα αεροπλάνο στην Ινδία να φέρει αποξηραμένες κουράδες του Δαλαϊ Λάμα για τις ανάγκες των Ελλήνων Βουδιστών; Θα συμφωνούσες επίσης να ναυλώναμε, με χρήματα των φορολογούμενων, κι ένα αεροπλάνο να πηγαινοφέρνει Έλληνες μουσουλμάνους στη Mekka για το hajj τους;

    Με άλλα λόγια: ποιός σου δίνει το δικαίωμα να κάνεις χουβαρνταλίκια με τα χρήματα των φορολογούμενων; Όταν οι πόλεις μας είναι βρόμικες κι απάνθρωπες, τα λιμάνια μας υποβαθμισμένα, τα πανεπιστήμια μας στον πάτο της ΕΕ, η σιδηροδρομική υποδομή κολλημένη στο 1950, η διοίκηση ξεχαβαρλωμένη, το οδικό δίκτυο τριτοκοσμικό, πώς τολμάς και λές να δώσουμε και κανα ναύλο για πανηγύρια και μασκαριλίκια;

    Το ότι γίνονται υπερβολές σε θέματα θρησκευτικής πίστης πώς ακριβώς δικαιολογεί και νομιμοποιεί την Ελλάδα να συμπεριφέρεται σαν τριτοκοσμικό θεοκρατικό καθεστώς;

    Όποιος έχει ανάγκη να λατρέψει όποιον θεό πιστεύει, δεν χρειάζεται ούτε παραμύθια περι αγίας φλόγας που κατεβαίνει από τον ουρανό συστημένη για τον Έλληνα πατριάρχη, ούτε και καρναβάλια υποδοχής αρχηγού κράτους. Κι αν μια χώρα ανέχεται αυτά τα καραγκιοζιλίκια, τότε δυστυχώς είναι καταδικασμένη να παραμείνει σκοταδισμένη.

  7. Νομίζω ότι κάπου διηθίζουμε (ή διηλίζουμε ?) το κουνούπι και καταπίνουμε την καμήλα.
    Στο όνομα του διαχωρισμού κράτους και Εκκλησίας (με τον οποίο συμφωνώ) έχουμε αρχίσει έναν μανιώδη πόλεμο κατά της θρησκοληψείας. Λες και όλα τα άλλα προβλήματα της Ελλάδας έχουν ληθεί, ή λες και προκαλούνται από την επιβολή της κυριαρχούσας θρησκείας.

    Πριν συνεχίσω να ξεκαθαρίσω κάτι. Είμαι τελείως αντίθετος με τη στάση ενός (νομίζω πλειοψηφικού) μέρους της εκκλησίας στο θέμα του συμφώνου διαβίωσης και της προοπτικής γάμου των ομοφιλοφίλων. Και συμφωνώ και προσυπογράφω κάθε στήλη/άρθρο/blog που καυτηριάζει
    τη στάση αυτή καθώς και άλλες αναχρονιστικές δράσεις της εκκλησίας/θρησκείας, χριστιανικής ή μη.

    Το να χρησιμοποιούμε όμως την ίδια έντασης διαμαρτυρία για ένα θέμα που κατά τη γνώμη μου είναι πολύ μικρότερης σημασίας, είναι (επίσης κατά τη γνώμη μου), μεγάλη σπατάλη ενέργειας και μου δημιουργεί την εντύπωση μήπως απλά κάποιοι διαμαρτύρονται για να διαμαρτύρονται (και πιστεύω απόλυτα ότι ΔΕΝ ανήκεις σε αυτούς Λεωνίδα)

    Την ίδια παρατήρηση έχω να κάνω και με το σχόλιο για “αγιοδημητριάτικο” Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο οποίο γίνεται επίσης μία έντονη σπατάλη ενέργειας για ένα θέμα που κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να μας απασχολήσει όταν όλα τα άλλα θέματα του ΑΠΘ έχουν λυθεί (και το οποίο θέμα δεν επιρεάζει στο ελάχιστο την επίλυση όλων αυτών των άλλων προβλημάτων του ΑΠΘ)

    Και για να κάνω ένα σχόλιο για τον σκοταδισμό και τη θρησκεία… Στο Βέλγιο μένω σε μία πόλη το Leuven όπου υπάρχει το Καθολικό Πανεπιστήμιο του Λούβεn, που είναι το δεύτερο παλιότερο πανεπιστήμιο στην Ευρώπη και ένα από τα καλύτερα σε όλη την ήπειρο. Πιστεύει κανείς σοβαρά ότι ο χαρακτήρας του ώς “Καθολικού” επηρεάζει το επίπεδο των σπουδών του?
    Επίσης στο Βέλγιο γιορτάζεται ως επίσημη αργία η Ανάληψη του Χριστού καθώς και η Πεντηκοστή. Μήπως θεωρείται και η Βελγική κοινωνία “σκοταδισμένη”???

  8. Δημήτρη, στο Βέλγιο υποδέχονται με τιμές αρχηγού κράτους άτομα ή πράγματα που δεν είναι αρχηγοί κράτους; Στο Βέλγιο δαπανούν χρήματα των φορολογουμένων για να στέλνουν αεροπλάνα να φέρνουν θρησκευτικά πράγματα από άλλες χώρες;
    Το σύμβολο του Université catholique de Louvain, είναι Πάπας ή μούτσος; Για Πάπας που φαίνεται (και φυσικό είναι αφού και καθολικό είναι το πανεπιστήμιο και από τον Μαρτίνο Ε’ ιδρύθηκε).
    Με δυο λόγια: στο Βέλγιο κάποια πράγματα είναι αυτονόητα. Στην Ελλάδα δεν είναι.
    Το ότι το Βέλγιο αργεί για θρησκευτικές γιορτές δεν σημαίνει πως είναι σκοταδισμένη χώρα. Αν υποδεχόταν καντήλες με αγήματα και φιλαρμονικές όμως, θα ήταν.
    Και βεβαίως θα γινόντουσαν άπειρες συζητήσεις αν στο σύμβολο του UCL βάζαν έναν μούτσο κι όχι τον Πάπα που το ίδρυσε.
    Το θέμα της έλευσης του Αγίου Φωτός στην Ελλάδα με προσβάλλει βάναυσα. Είναι ένα κατιναριό το οποίο ξεκίνησε επί Δήμητρας Λιάνη αν θυμάμαι — λες να το ‘χε κάνει τάμα όσο ήταν στο Heartfield με τον Αντρέα; Δεν με προσβάλλει μόνο το γεγονός πως έχουμε μια τελετή η οποία θεσμοθετήθηκε από την Εθνική Ερωμένη. Και δεν με προσβάλλει καν η ειρωνία πως μια μοίχα (για τα χριστιανικά δεδομένα) έφερε το Άγιο Φως με τιμές και αγήματα στην Ελλάδα — αν δεν αγανακτούν οι χριστιανοί εμένα τι λόγος μου πέφτει;
    Με προσβάλλει όμως η δουλικότητα της πολιτικής εξουσίας απέναντι σε μια θρησκευτική εξουσία. Από αυτή την υποταγή καταλαβαίνει κανείς πόσο δρόμο έχουμε μπροστά μας για τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας. Με προσβάλλει επίσης και ο διαχωρισμός των Ελλήνων σε πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας. Για τους πολίτες πρώτης κατηγορίας (αυτούς δηλαδή που θεωρούν τους εαυτούς τους χριστιανούς) στέλνουμε αεροπλάνα να φέρουν τις καντήλες από τα Ιεροσόλυμα. Για τους πολίτες δεύτερης κατηγορίας όμως δεν βάζουμε ούτε ένα τουβλάκι (ρημάζει ο ναός του Διονυσίου Αεροπαγίτου στην Αθήνα).

  9. Δημήτρη, στο Βέλγιο υποδέχονται με τιμές αρχηγού κράτους άτομα ή πράγματα που δεν είναι αρχηγοί κράτους; Στο Βέλγιο δαπανούν χρήματα των φορολογουμένων για να στέλνουν αεροπλάνα να φέρνουν θρησκευτικά πράγματα από άλλες χώρες;

    Το σύμβολο του Université catholique de Louvain, είναι Πάπας ή μούτσος; Για Πάπας που φαίνεται (και φυσικό είναι αφού και καθολικό είναι το πανεπιστήμιο και από τον Μαρτίνο Ε’ ιδρύθηκε).

    Με δυο λόγια: στο Βέλγιο κάποια πράγματα είναι αυτονόητα. Στην Ελλάδα δεν είναι.

    Το ότι το Βέλγιο αργεί για θρησκευτικές γιορτές δεν σημαίνει πως είναι σκοταδισμένη χώρα. Αν υποδεχόταν καντήλες με αγήματα και φιλαρμονικές όμως, θα ήταν.

    Και βεβαίως θα γινόντουσαν άπειρες συζητήσεις αν στο σύμβολο του UCL βάζαν έναν μούτσο κι όχι τον Πάπα που το ίδρυσε.

    Το θέμα της έλευσης του Αγίου Φωτός στην Ελλάδα με προσβάλλει βάναυσα. Είναι ένα κατιναριό το οποίο ξεκίνησε επί Δήμητρας Λιάνη αν θυμάμαι — λες να το ‘χε κάνει τάμα όσο ήταν στο Heartfield με τον Αντρέα; Δεν με προσβάλλει μόνο το γεγονός πως έχουμε μια τελετή η οποία θεσμοθετήθηκε από την Εθνική Ερωμένη. Και δεν με προσβάλλει καν η ειρωνία πως μια μοίχα (για τα χριστιανικά δεδομένα) έφερε το Άγιο Φως με τιμές και αγήματα στην Ελλάδα — αν δεν αγανακτούν οι χριστιανοί εμένα τι λόγος μου πέφτει;

    Με προσβάλλει όμως η δουλικότητα της πολιτικής εξουσίας απέναντι σε μια θρησκευτική εξουσία. Από αυτή την υποταγή καταλαβαίνει κανείς πόσο δρόμο έχουμε μπροστά μας για τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας. Με προσβάλλει επίσης και ο διαχωρισμός των Ελλήνων σε πολίτες πρώτης και δεύτερης κατηγορίας. Για τους πολίτες πρώτης κατηγορίας (αυτούς δηλαδή που θεωρούν τους εαυτούς τους χριστιανούς) στέλνουμε αεροπλάνα να φέρουν τις καντήλες από τα Ιεροσόλυμα. Για τους πολίτες δεύτερης κατηγορίας όμως δεν βάζουμε ούτε ένα τουβλάκι (ρημάζει ο ναός του Διονυσίου Αεροπαγίτου στην Αθήνα).

  10. Μεταξύ βεγγαλικών και ευ-αγγελικών μιά απλή αντιμετάθεση φωνηέντων μεσολαβεί.
    Άρα πρέπει να απαγορευτούν και τα δεύτερα!

    Όσο για το …ασκοτάδιαστο “δημοκρατικό” Βέλγιο, τί να σάς πώ;;;
    Ας λύσουν πρώτα το (αντ)εθνικό τους πρόβλημα και μετά τά ξανασυζητάμε.

    Όπως και νά ‘χει…
    Καλή ανάσταση σ’ όλους μας.
    (χωρίς να πεθάνουμε πριν…)
    α-α-ε
    Ν.

  11. Μεταξύ βεγγαλικών και ευ-αγγελικών μιά απλή αντιμετάθεση φωνηέντων μεσολαβεί.
    Άρα πρέπει να απαγορευτούν και τα δεύτερα!

    Όσο για το …ασκοτάδιαστο “δημοκρατικό” Βέλγιο, τί να σάς πώ;;;
    Ας λύσουν πρώτα το (αντ)εθνικό τους πρόβλημα και μετά τά ξανασυζητάμε.

    Όπως και νά ‘χει…
    Καλή ανάσταση σ’ όλους μας.
    (χωρίς να πεθάνουμε πριν…)
    α-α-ε
    Ν.

  12. Αυτό που είπε ο Ιερώνυμος (νομίζω), είναι αρκετά επιτυχημένο. Η εκκλησία είναι για τους πιστούς, όχι για όλους.

    Ας αναλάβουν το λοιπόν, οι πιστοί τη λειτουργία και συντήρηση του δόγματός τους, όχι όλοι οι πολίτες.

    Αγαπητέ λ:ηρ βέβαια, μην ξεχνάμε ότι παντού η θρησκεία θα χρησιμοποιηθεί με ένα συνδυασμό κατιναριού, κοκ. Και στην Αμερική (God bless our troops, συντηρητισμός …), και στην Ευρώπη σε μικρότερο βαθμό, πάντα σε σχέση με τη θρησκευτικότητα και παράδοση του λαού.

    Προσωπικά, αν και δεν πιστεύω, με ευχαριστεί μία απλή εκκλησία, με έναν συμπαθητικό παππούλη, και μία σχετική κατάνυξη. Όχι λόγω πίστης, αλλά λόγω παράδοσης/εκτίμησης μίας ωραίας ατμόσφαιρας και σεβασμού σε κάποια πρόσωπα. Παρ’ όλ’ αυτά, αυτό όχι μόνο είναι η εξαίρεση, είναι η ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ εξαίρεση. Δηλαδή, κατιναριό είναι όλη η λειτουργία της εκκλησίας, όχι μόνο στην Ελλάδα, με τα έξοδά της, την περιουσία της, την κρατική της (μεγάλη) επιχορήγηση, τις φοροαπαλλαγές, κοκ. Όχι μόνο το ότι χαραμίζουν κάποια εκατομύρια κάθε χρόνο για τη μεταφορά της φλόγας σε όλον τον κόσμο …

  13. Αυτό που είπε ο Ιερώνυμος (νομίζω), είναι αρκετά επιτυχημένο. Η εκκλησία είναι για τους πιστούς, όχι για όλους.

    Ας αναλάβουν το λοιπόν, οι πιστοί τη λειτουργία και συντήρηση του δόγματός τους, όχι όλοι οι πολίτες.

    Αγαπητέ λ:ηρ βέβαια, μην ξεχνάμε ότι παντού η θρησκεία θα χρησιμοποιηθεί με ένα συνδυασμό κατιναριού, κοκ. Και στην Αμερική (God bless our troops, συντηρητισμός …), και στην Ευρώπη σε μικρότερο βαθμό, πάντα σε σχέση με τη θρησκευτικότητα και παράδοση του λαού.

    Προσωπικά, αν και δεν πιστεύω, με ευχαριστεί μία απλή εκκλησία, με έναν συμπαθητικό παππούλη, και μία σχετική κατάνυξη. Όχι λόγω πίστης, αλλά λόγω παράδοσης/εκτίμησης μίας ωραίας ατμόσφαιρας και σεβασμού σε κάποια πρόσωπα. Παρ’ όλ’ αυτά, αυτό όχι μόνο είναι η εξαίρεση, είναι η ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ εξαίρεση. Δηλαδή, κατιναριό είναι όλη η λειτουργία της εκκλησίας, όχι μόνο στην Ελλάδα, με τα έξοδά της, την περιουσία της, την κρατική της (μεγάλη) επιχορήγηση, τις φοροαπαλλαγές, κοκ. Όχι μόνο το ότι χαραμίζουν κάποια εκατομύρια κάθε χρόνο για τη μεταφορά της φλόγας σε όλον τον κόσμο …

  14. τσοκτσοκ: φυσικά δεν μπορούμε να αρνηθούμε το ρόλο της θρησκείας ειδικά στην Ευρώπη (και κατά προέκταση στις πρώην αποικίες και κτήσεις, όπου ανήκουν και οι ΗΠΑ).
    Άλλο όμως όταν ο Baldwin έστελνε κεριά και λιβάνια από την Ιερουσαλήμ στην Ευρώπη τον 12ο αιώνα, με συνοδεία αγημάτων, ιπποτών, κτλ (δεν είχαν 737 τότε). Κι άλλο όταν παρόμοια πανηγύρια γίνονται σε Ευρωπαϊκή — λέμε — χώρα 9 αιώνες αργότερα.
    Και το God bless μ’ ενοχλεί αλλά τουλάχιστον είναι πιο inclusive από τα δικά μας καραγκιοζιλίκια αφού «πιάνει» τουλάχιστον τις 3 μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες. Και ο συντηρητισμός των ΗΠΑ μ’ ενοχλεί αλλά τουλάχιστον είχα μια δυνατότητα να επιλέξω πού να κατοικήσω και διάλεξα μια προοδευτική περιοχή και μια ανοιχτόμυαλη κοινότητα (την οποία πάντως ο ντόπιος Ernest Hemingway είχε περιγράψει ως “the town with wide lawns and narrow minds” πριν πολλλά χρόνια όμως).
    Στην Ελλάδα, οι μουσουλμάνοι ακόμη δεν έχουν έναν τόπο λατρείας. Οι συναγωγές ρημάζουν κι ευτυχώς που υπάρχει μια οικονομικά ισχυρή εβραϊκή κοινότητα στην Ελλάδα και καταφέρνουν να συντηρούν κάποιες απ’ αυτές. Οι εκκλησίες των Ελλήνων Καθολικών ρημάζουν κι αυτές. Και μιλάμε για τον ίδιο θεό με αυτόν στον οποίο υποτίθεται πως πιστεύουν οι ελληνορθόδοξοι παπάδες και πολιτικοί.
    Τι πάει να πει αυτό; Πώς ο θεός στον οποίο πιστεύουν πραγματικά οι δικοί μας παπάδες και θρησκολιγούρηδες πολιτικοί, δεν είναι ο θεός του Ισραήλ και του Ισλαμ. Εκ των πραγμάτων, οι δικοί μας πιστεύουν στον θεό του χρήματος, της αλλαζονίας, και του μίσους. Το άγιο φως που φτάνει με το 737, είναι φως αφεγγές στα χέρια αυτών που το κουβαλούν και το ευλογούν.
    Όπως εσύ, έχω κι εγώ γλυκές αναμνήσεις από Επιτάφιους, Αναστάσεις, κτλ. Οι άνθρωποι γύρω μας δημιούργησαν τις αναμνήσεις και την προδιάθεση, όχι οι μαυροφορεμένοι εκπρόσωποι ενός παράλογου δόγματος.

  15. τσοκτσοκ: φυσικά δεν μπορούμε να αρνηθούμε το ρόλο της θρησκείας ειδικά στην Ευρώπη (και κατά προέκταση στις πρώην αποικίες και κτήσεις, όπου ανήκουν και οι ΗΠΑ).

    Άλλο όμως όταν ο Baldwin έστελνε κεριά και λιβάνια από την Ιερουσαλήμ στην Ευρώπη τον 12ο αιώνα, με συνοδεία αγημάτων, ιπποτών, κτλ (δεν είχαν 737 τότε). Κι άλλο όταν παρόμοια πανηγύρια γίνονται σε Ευρωπαϊκή — λέμε — χώρα 9 αιώνες αργότερα.

    Και το God bless μ’ ενοχλεί αλλά τουλάχιστον είναι πιο inclusive από τα δικά μας καραγκιοζιλίκια αφού «πιάνει» τουλάχιστον τις 3 μεγάλες μονοθεϊστικές θρησκείες. Και ο συντηρητισμός των ΗΠΑ μ’ ενοχλεί αλλά τουλάχιστον είχα μια δυνατότητα να επιλέξω πού να κατοικήσω και διάλεξα μια προοδευτική περιοχή και μια ανοιχτόμυαλη κοινότητα (την οποία πάντως ο ντόπιος Ernest Hemingway είχε περιγράψει ως “the town with wide lawns and narrow minds” πριν πολλλά χρόνια όμως).

    Στην Ελλάδα, οι μουσουλμάνοι ακόμη δεν έχουν έναν τόπο λατρείας. Οι συναγωγές ρημάζουν κι ευτυχώς που υπάρχει μια οικονομικά ισχυρή εβραϊκή κοινότητα στην Ελλάδα και καταφέρνουν να συντηρούν κάποιες απ’ αυτές. Οι εκκλησίες των Ελλήνων Καθολικών ρημάζουν κι αυτές. Και μιλάμε για τον ίδιο θεό με αυτόν στον οποίο υποτίθεται πως πιστεύουν οι ελληνορθόδοξοι παπάδες και πολιτικοί.

    Τι πάει να πει αυτό; Πώς ο θεός στον οποίο πιστεύουν πραγματικά οι δικοί μας παπάδες και θρησκολιγούρηδες πολιτικοί, δεν είναι ο θεός του Ισραήλ και του Ισλαμ. Εκ των πραγμάτων, οι δικοί μας πιστεύουν στον θεό του χρήματος, της αλλαζονίας, και του μίσους. Το άγιο φως που φτάνει με το 737, είναι φως αφεγγές στα χέρια αυτών που το κουβαλούν και το ευλογούν.

    Όπως εσύ, έχω κι εγώ γλυκές αναμνήσεις από Επιτάφιους, Αναστάσεις, κτλ. Οι άνθρωποι γύρω μας δημιούργησαν τις αναμνήσεις και την προδιάθεση, όχι οι μαυροφορεμένοι εκπρόσωποι ενός παράλογου δόγματος.

  16. Άστοχο το σχόλιο για τον “ίδιο Θεό”. Ξέρεις καλά ότι το μίσος των περισσότερων ορθόδοξων για τους καθολικούς είναι ισχυρότερο από οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα έχουν απέναντι σε κάποια άλλη θρησκεία. Ιστορικά σου θυμίζω το “κάλλιο τουρκικόν φακιόλιον παρά παπική μίτρα” (το οποίο οδήγησε στην τουρκοκρατία, που ήταν “ευλογία Θεού” για την εκκλησία) και πρόσφατα τις αντιδράσεις για την επίσκεψη του πάπα.

  17. Άστοχο το σχόλιο για τον “ίδιο Θεό”. Ξέρεις καλά ότι το μίσος των περισσότερων ορθόδοξων για τους καθολικούς είναι ισχυρότερο από οποιοδήποτε άλλο συναίσθημα έχουν απέναντι σε κάποια άλλη θρησκεία. Ιστορικά σου θυμίζω το “κάλλιο τουρκικόν φακιόλιον παρά παπική μίτρα” (το οποίο οδήγησε στην τουρκοκρατία, που ήταν “ευλογία Θεού” για την εκκλησία) και πρόσφατα τις αντιδράσεις για την επίσκεψη του πάπα.

  18. “Το ότι γίνονται υπερβολές σε θέματα θρησκευτικής πίστης πώς ακριβώς δικαιολογεί και νομιμοποιεί την Ελλάδα να συμπεριφέρεται σαν τριτοκοσμικό θεοκρατικό καθεστώς;”

    Το δικαιολογεί γιατί είναι τριτοκοσμικό θεοκρατικό καθεστώς και κράτος και όχι μόνο, είναι μπανανία.

    “Με άλλα λόγια: ποιός σου δίνει το δικαίωμα να κάνεις χουβαρνταλίκια με τα χρήματα των φορολογούμενων;”

    Οι ίδιοι που κλέψαν τα λεφτά των ταμίων με τα γνωστά ομόλογα και γεμίσταν τις τσέπες και τη γλίτωσαν, οι ίδιοι που διαλύουν το ασφαλιστικό αντί να το βελτιώσουν το πρόβλημα θα μπορούσε να είχει λυθεί αν κατάφερναν να περιορίσουν φοροδιαφυγεί κατά 50%, Αυτοί που συνεχίζουν να διαλύουν τη τριτοβάθμια εκπαίδευση οι καθηγητάδες που τρώνε με χρυσά κουτάλια στα κεντρικά πανεπιστήμια, που φάγανε λεφτά που προορίζονταν για εστίες πανεπιστημίων, που δεν υπαρχουν ελεκτικοί μηχανισμοί στο πανεπιστήμιο αλλωνίζουν ελεύθερα το έχουν κάνει φέουδο, που έχουμε το μικρότερο ποσοστό του ΑΕΠ στη στην εκπαίδευση, για τον συνταξιούχο που ζει με 400Ευρώ, για αυτούς που παίρνουν θέσεις χωρίς να έχουν ούτε τα τυπικά προσοντα, για τα λαδώματα, για τα βήσματα για τον στρεβλωτικό δημόσιο κράτος που για να λειτουργήσει σωστά έπεπρεπε να έχει τον 1/3 των δημοσίων υπαλλήλων, για την αναξιοκρατία, για τα χιλιάδες ευρώ από τα ευρωπαικά προγράμματα έρευνα που τρώνε και δεν μπορούν να τα αξιοπιίοσυν, αλλά τα τρώνε και αυτά ανενόχλητοι, που αποτρέπουν το innovation, δεν υπάρχει να κάνει phd στην ελλάδα εκτός αν έχεις ο ίδιος παρά από πίσω, που μπορεί να δώσει ώθηση στην οικονομία”

    Εμένε τα παραπάνω με πρσβάλουνε

  19. “Το ότι γίνονται υπερβολές σε θέματα θρησκευτικής πίστης πώς ακριβώς δικαιολογεί και νομιμοποιεί την Ελλάδα να συμπεριφέρεται σαν τριτοκοσμικό θεοκρατικό καθεστώς;”

    Το δικαιολογεί γιατί είναι τριτοκοσμικό θεοκρατικό καθεστώς και κράτος και όχι μόνο, είναι μπανανία.

    “Με άλλα λόγια: ποιός σου δίνει το δικαίωμα να κάνεις χουβαρνταλίκια με τα χρήματα των φορολογούμενων;”

    Οι ίδιοι που κλέψαν τα λεφτά των ταμίων με τα γνωστά ομόλογα και γεμίσταν τις τσέπες και τη γλίτωσαν, οι ίδιοι που διαλύουν το ασφαλιστικό αντί να το βελτιώσουν το πρόβλημα θα μπορούσε να είχει λυθεί αν κατάφερναν να περιορίσουν φοροδιαφυγεί κατά 50%, Αυτοί που συνεχίζουν να διαλύουν τη τριτοβάθμια εκπαίδευση οι καθηγητάδες που τρώνε με χρυσά κουτάλια στα κεντρικά πανεπιστήμια, που φάγανε λεφτά που προορίζονταν για εστίες πανεπιστημίων, που δεν υπαρχουν ελεκτικοί μηχανισμοί στο πανεπιστήμιο αλλωνίζουν ελεύθερα το έχουν κάνει φέουδο, που έχουμε το μικρότερο ποσοστό του ΑΕΠ στη στην εκπαίδευση, για τον συνταξιούχο που ζει με 400Ευρώ, για αυτούς που παίρνουν θέσεις χωρίς να έχουν ούτε τα τυπικά προσοντα, για τα λαδώματα, για τα βήσματα για τον στρεβλωτικό δημόσιο κράτος που για να λειτουργήσει σωστά έπεπρεπε να έχει τον 1/3 των δημοσίων υπαλλήλων, για την αναξιοκρατία, για τα χιλιάδες ευρώ από τα ευρωπαικά προγράμματα έρευνα που τρώνε και δεν μπορούν να τα αξιοπιίοσυν, αλλά τα τρώνε και αυτά ανενόχλητοι, που αποτρέπουν το innovation, δεν υπάρχει να κάνει phd στην ελλάδα εκτός αν έχεις ο ίδιος παρά από πίσω, που μπορεί να δώσει ώθηση στην οικονομία”

    Εμένε τα παραπάνω με πρσβάλουνε

  20. Οργισμένε το ίδιο λέμε: αμφισβητούμε και οι δυο μας την πίστη των ορθοδόξων στο μήνυμα της αγάπης.

  21. Οργισμένε το ίδιο λέμε: αμφισβητούμε και οι δυο μας την πίστη των ορθοδόξων στο μήνυμα της αγάπης.

  22. vasillis πώς είναι δυνατόν τη μια μέρα να λες «ας δώσουν και κάνα ναύλο για την ικανοποίηση κάποιων» και την επόμενη να διαμαρτύρεσαι για την διασπάθιση του δημόσιου χρήματος; Διασπάθιση είναι και το ναυλωμένο, από την κυβέρνηση, 737. Ή την ανέχεσαι τη διασπάθιση ή δεν την ανέχεσαι. Δεν στέλει λογικά να καταγέλλεις την διασπάθιση αλλά να κάνεις τα στραβά μάτια για τα καραγκιοζιλίκια με το άγιο φως.

  23. vasillis πώς είναι δυνατόν τη μια μέρα να λες «ας δώσουν και κάνα ναύλο για την ικανοποίηση κάποιων» και την επόμενη να διαμαρτύρεσαι για την διασπάθιση του δημόσιου χρήματος; Διασπάθιση είναι και το ναυλωμένο, από την κυβέρνηση, 737. Ή την ανέχεσαι τη διασπάθιση ή δεν την ανέχεσαι. Δεν στέλει λογικά να καταγέλλεις την διασπάθιση αλλά να κάνεις τα στραβά μάτια για τα καραγκιοζιλίκια με το άγιο φως.

  24. Mακριά από μένα οι γενικεύσεις. Οι ορθόδοξοι δεν είναι χειρότεροι από τους άλλους. Για κάθε Άνθιμο υπάρχει ένας Ιερώνυμος και για κάθε βλαμμένο αγιορείτη ένας Φιλόθεος Φάρος.

  25. Mακριά από μένα οι γενικεύσεις. Οι ορθόδοξοι δεν είναι χειρότεροι από τους άλλους. Για κάθε Άνθιμο υπάρχει ένας Ιερώνυμος και για κάθε βλαμμένο αγιορείτη ένας Φιλόθεος Φάρος.

  26. Οργισμένε, δεν συμφωνώ με την αναλογία 1:1 που προτείνει λέγοντας πως

    για κάθε [αρνητικό] υπάρχει κι ένας [θετικός]

    Αν αυτό ήταν αλήθεια τότε οι μισοί παπάδες θα ήταν της προκοπής και θα βγάζαν ουσιαστική δουλειά. Η παρουσία τους και η ύπαρξή τους θα ήταν παρατηρήσιμη σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ ότι σήμερα.

    Εγω θα έλεγα πως για κάθε Φιλόθεο Φάρο υπάρχουν 9 Άνθιμοι, δηλαδή την πάω την αναλογία στο 1-καλός:9-άθλιοι. Και πάλι γενναιόδωρος είμαι αφού εκ των πραγμάτων μάλλον 1:99 θα μετρήσουμε αν το ψάξουμε λίγο.

  27. Kαι φυσικά συμφωνούμε σε όλα τα άλλα. Η ιστορία με το φως είναι μια τριτοκοσμική γελοιότητα.

  28. Οργισμένε, δεν συμφωνώ με την αναλογία 1:1 που προτείνει λέγοντας πως

    για κάθε [αρνητικό] υπάρχει κι ένας [θετικός]

    Αν αυτό ήταν αλήθεια τότε οι μισοί παπάδες θα ήταν της προκοπής και θα βγάζαν ουσιαστική δουλειά. Η παρουσία τους και η ύπαρξή τους θα ήταν παρατηρήσιμη σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό απ ότι σήμερα.

    Εγω θα έλεγα πως για κάθε Φιλόθεο Φάρο υπάρχουν 9 Άνθιμοι, δηλαδή την πάω την αναλογία στο 1-καλός:9-άθλιοι. Και πάλι γενναιόδωρος είμαι αφού εκ των πραγμάτων μάλλον 1:99 θα μετρήσουμε αν το ψάξουμε λίγο.

  29. Kαι φυσικά συμφωνούμε σε όλα τα άλλα. Η ιστορία με το φως είναι μια τριτοκοσμική γελοιότητα.

  30. “Δεν στέκει λογικά να καταγέλλεις την διασπάθιση αλλά να κάνεις τα στραβά μάτια για τα καραγκιοζιλίκια με το άγιο φως.”

    Δεν κάνω τα στραβά μάτια απλά λέω ότι το να πληρώσουν τα ναύλα του αεροπλάνου είναι αμελητέο κόστος ή ζημιά από άποψη κόστους ως προς τα υπόλοιπα που γίνονται. Συν το γεγονός ότι δεν το ζητούν έλληνες βουδιστές ή κάποια πολύ μικρή ομάδα μιλάμε για πλειονότητα, φαντάζομαι είχες δει τι είχε γίνει με της ταυτότητες που αφαιρέσανε το θρήσκευμα από αυτές, φαντάσου τι θα γίνει αν πειράξεις αυτό που θεωρείται κέντρο του χριστιανισμού, πανικός!! πράγμα που θα υποχωρείσουν αμέσως οι πολιτικοι γιατί η εκκλησία έχει πολύ μεγάλυ επιρροή σε αυτούς και όχι μόνο.

  31. “Δεν στέκει λογικά να καταγέλλεις την διασπάθιση αλλά να κάνεις τα στραβά μάτια για τα καραγκιοζιλίκια με το άγιο φως.”

    Δεν κάνω τα στραβά μάτια απλά λέω ότι το να πληρώσουν τα ναύλα του αεροπλάνου είναι αμελητέο κόστος ή ζημιά από άποψη κόστους ως προς τα υπόλοιπα που γίνονται. Συν το γεγονός ότι δεν το ζητούν έλληνες βουδιστές ή κάποια πολύ μικρή ομάδα μιλάμε για πλειονότητα, φαντάζομαι είχες δει τι είχε γίνει με της ταυτότητες που αφαιρέσανε το θρήσκευμα από αυτές, φαντάσου τι θα γίνει αν πειράξεις αυτό που θεωρείται κέντρο του χριστιανισμού, πανικός!! πράγμα που θα υποχωρείσουν αμέσως οι πολιτικοι γιατί η εκκλησία έχει πολύ μεγάλυ επιρροή σε αυτούς και όχι μόνο.

  32. Σοβαρά!! Και εγώ σου λέω ότι όποιος είναι έξω απο τό χορό πολλά τραγούδια λέει.

  33. Σοβαρά!! Και εγώ σου λέω ότι όποιος είναι έξω απο τό χορό πολλά τραγούδια λέει.

  34. vasilli συζήτηση με παροιμίες και γνωμικά δεν γίνεται. Δεδομένα και γεγονότα στηρίζουν την συζήτηση. Διαπιστώνω μια ηττοπάθεια με την οποία δεν συμφωνώ. Αν θεωρείς πως εγώ βρίσκομαι έξω από τον χορό επειδή ζω στο εξωτερικό, πες το ανοιχτά κι όχι ξώφαλτσα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το να πεις την άποψή σου.

    Ξέρεις πόσοι άνθρωποι σκέφτονται όπως κι εσύ; Δηλαδή διαφωνούν με τα καραγκιοζιλίκα αλλά λένε, πού να τα βάζω τώρα εγώ με την εκκλησία και τους πολιτικούς; Φτάσαμε σε σημείο δηλαδή να φοβόμαστε τους πολιτικούς που διορίζουμε με την ψήφο μας και τους κληρικούς που δεν έχουν κοσμική εξουσία εκτός αν αλλαξοπίστησαν και δεν πιστεύουν στον Ιησού πλέον.

    Τέτοιον χορό ανέχεσαι και τέτοια τραγούδια λές;

  35. vasilli συζήτηση με παροιμίες και γνωμικά δεν γίνεται. Δεδομένα και γεγονότα στηρίζουν την συζήτηση. Διαπιστώνω μια ηττοπάθεια με την οποία δεν συμφωνώ. Αν θεωρείς πως εγώ βρίσκομαι έξω από τον χορό επειδή ζω στο εξωτερικό, πες το ανοιχτά κι όχι ξώφαλτσα. Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το να πεις την άποψή σου.

    Ξέρεις πόσοι άνθρωποι σκέφτονται όπως κι εσύ; Δηλαδή διαφωνούν με τα καραγκιοζιλίκα αλλά λένε, πού να τα βάζω τώρα εγώ με την εκκλησία και τους πολιτικούς; Φτάσαμε σε σημείο δηλαδή να φοβόμαστε τους πολιτικούς που διορίζουμε με την ψήφο μας και τους κληρικούς που δεν έχουν κοσμική εξουσία εκτός αν αλλαξοπίστησαν και δεν πιστεύουν στον Ιησού πλέον.

    Τέτοιον χορό ανέχεσαι και τέτοια τραγούδια λές;

  36. Νομίζω ότι κάπου διηθίζουμε (ή διηλίζουμε ?) το κουνούπι και καταπίνουμε την καμήλα.
    Στο όνομα του διαχωρισμού κράτους και Εκκλησίας (με τον οποίο συμφωνώ) έχουμε αρχίσει έναν μανιώδη πόλεμο κατά της θρησκοληψείας. Λες και όλα τα άλλα προβλήματα της Ελλάδας έχουν ληθεί, ή λες και προκαλούνται από την επιβολή της κυριαρχούσας θρησκείας.

    Πριν συνεχίσω να ξεκαθαρίσω κάτι. Είμαι τελείως αντίθετος με τη στάση ενός (νομίζω πλειοψηφικού) μέρους της εκκλησίας στο θέμα του συμφώνου διαβίωσης και της προοπτικής γάμου των ομοφιλοφίλων. Και συμφωνώ και προσυπογράφω κάθε στήλη/άρθρο/blog που καυτηριάζει
    τη στάση αυτή καθώς και άλλες αναχρονιστικές δράσεις της εκκλησίας/θρησκείας, χριστιανικής ή μη.

    Το να χρησιμοποιούμε όμως την ίδια έντασης διαμαρτυρία για ένα θέμα που κατά τη γνώμη μου είναι πολύ μικρότερης σημασίας, είναι (επίσης κατά τη γνώμη μου), μεγάλη σπατάλη ενέργειας και μου δημιουργεί την εντύπωση μήπως απλά κάποιοι διαμαρτύρονται για να διαμαρτύρονται (και πιστεύω απόλυτα ότι ΔΕΝ ανήκεις σε αυτούς Λεωνίδα)

    Την ίδια παρατήρηση έχω να κάνω και με το σχόλιο για “αγιοδημητριάτικο” Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, στο οποίο γίνεται επίσης μία έντονη σπατάλη ενέργειας για ένα θέμα που κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να μας απασχολήσει όταν όλα τα άλλα θέματα του ΑΠΘ έχουν λυθεί (και το οποίο θέμα δεν επιρεάζει στο ελάχιστο την επίλυση όλων αυτών των άλλων προβλημάτων του ΑΠΘ)

    Και για να κάνω ένα σχόλιο για τον σκοταδισμό και τη θρησκεία… Στο Βέλγιο μένω σε μία πόλη το Leuven όπου υπάρχει το Καθολικό Πανεπιστήμιο του Λούβεn, που είναι το δεύτερο παλιότερο πανεπιστήμιο στην Ευρώπη και ένα από τα καλύτερα σε όλη την ήπειρο. Πιστεύει κανείς σοβαρά ότι ο χαρακτήρας του ώς “Καθολικού” επηρεάζει το επίπεδο των σπουδών του?
    Επίσης στο Βέλγιο γιορτάζεται ως επίσημη αργία η Ανάληψη του Χριστού καθώς και η Πεντηκοστή. Μήπως θεωρείται και η Βελγική κοινωνία “σκοταδισμένη”???

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *