Si un libro le pulsa en la cabeza …

Αν πέσει ένα βιβλίο στο κεφάλι σου, λέει η ισπανική παροιμία, και ακουστεί ένας κούφιος ήχος, δεν φταίει πάντα το βιβλίο. Το βιβλίο της ιστορίας για την 6η τάξη του Δημοτικού έπεσε σε πολλά κούφια κεφάλια.

Η περιπέτεια του βιβλίου φανερώνει, πάνω απ όλα έλλειψη σοβαρότητας, μεθόδων, και διαφάνειας. Θεσμοί και διαδικασίες περνούν στο περιθώριο. Πρυτανεύει η κουτοπονηριά, οι υπεκφυγές, η λειψή πληροφόρηση.

Δεν θίγω το ζήτημα της ποιότητας του αποσυρθέντος βιβλίου.

Αν υπήρχε σεβασμός προς τους θεσμούς και τις διαδικασίες· αν οι λογής-λογής υπεύθυνοι είχαν σπονδυλική στήλη και δεν είχαν ανάγκη τα κολλαριστά πουκάμισα να τους κρατούν σε όρθια στάση· αν υπήρχε σοβαρότητα, τότε το ζήτημα της ποιότητας του βιβλίου θα είχε τακτοποιηθεί με διαφανείς όρους και με υπεύθυνη και ειλικρινή ενημέρωση προς τους ενδιαφερόμενους.

Με τέτοιους όρους θα στεκόταν η όποια απόφαση για την τύχη του βιβλίου.

Share
  • Συμφωνώ απόλυτα Λεωνίδα!

    Έλλειψη σοβαρότητας: Η συγγραφική ομάδα δεν ακολουθεί κατά τη συγγραφή του βιβλίου το Αναλυτικό Πρόγραμμα με βάση το οποίο -καλώς ή κακώς- είναι υποχρεωμένη να πορευθεί και κανείς από τους αρμόδιους (ΥΠΕΠΘ, Π.Ι.) δεν εντοπίζει την παρατυπία.
    Έλλειψη μεθόδων: Το βιβλίο βρίθει λαθών (τυπογραφικών, επιστημονικών, παιδαγωγικών, ιστορικών) που με μια διαγώνια ανάγνωση φαίνονται ξεκάθαρα. Παρ’όλ’ αυτά χρειάστηκε όλο το σούσουρο που έγινε το χειμώνα για να τα παραδεχθεί το Π.Ι., πράγμα που σημαίνει ότι εγκρίθηκε χωρίς τον παραμικρό έλεγχο.
    Έλλειψη διαφάνειας: Το βιβλίο (όπως και όλα τα καινούρια βιβλία) δεν διδάχθηκε πιλοτικά ούτε αξιολογήθηκε από εκπαιδευτικούς πριν να σταλεί σε ΟΛΑ τα σχολεία.

    Η απαράδεκτη εξωθεσμική μεθόδευση της κυβέρνησης που το αποσύρει τώρα μετά από ποικίλες πιέσεις (δεν είναι κατόρθωμα της εκκλησίας, πιστέψτε με: ο απλός κόσμος που αντέδρασε στεκόταν στο “συνωστισμό” και όχι στο “κρυφό σχολείο”) κατ’ εμέ είναι απλά ο τελευταίος κρίκος μιας αλυσίδας την οποία περιγράφεις πολύ σωστά: “Θεσμοί και διαδικασίες περνούν στο περιθώριο. Πρυτανεύει η κουτοπονηριά, οι υπεκφυγές, η λειψή πληροφόρηση.”, η οποία όμως ξεκίνησε πολύ πριν αρχίσουν οι αντιδράσεις, από την επιλογή κιόλας της συγγραφικής ομάδας…

  • Συμφωνώ απόλυτα Λεωνίδα!

    Έλλειψη σοβαρότητας: Η συγγραφική ομάδα δεν ακολουθεί κατά τη συγγραφή του βιβλίου το Αναλυτικό Πρόγραμμα με βάση το οποίο -καλώς ή κακώς- είναι υποχρεωμένη να πορευθεί και κανείς από τους αρμόδιους (ΥΠΕΠΘ, Π.Ι.) δεν εντοπίζει την παρατυπία.
    Έλλειψη μεθόδων: Το βιβλίο βρίθει λαθών (τυπογραφικών, επιστημονικών, παιδαγωγικών, ιστορικών) που με μια διαγώνια ανάγνωση φαίνονται ξεκάθαρα. Παρ’όλ’ αυτά χρειάστηκε όλο το σούσουρο που έγινε το χειμώνα για να τα παραδεχθεί το Π.Ι., πράγμα που σημαίνει ότι εγκρίθηκε χωρίς τον παραμικρό έλεγχο.
    Έλλειψη διαφάνειας: Το βιβλίο (όπως και όλα τα καινούρια βιβλία) δεν διδάχθηκε πιλοτικά ούτε αξιολογήθηκε από εκπαιδευτικούς πριν να σταλεί σε ΟΛΑ τα σχολεία.

    Η απαράδεκτη εξωθεσμική μεθόδευση της κυβέρνησης που το αποσύρει τώρα μετά από ποικίλες πιέσεις (δεν είναι κατόρθωμα της εκκλησίας, πιστέψτε με: ο απλός κόσμος που αντέδρασε στεκόταν στο “συνωστισμό” και όχι στο “κρυφό σχολείο”) κατ’ εμέ είναι απλά ο τελευταίος κρίκος μιας αλυσίδας την οποία περιγράφεις πολύ σωστά: “Θεσμοί και διαδικασίες περνούν στο περιθώριο. Πρυτανεύει η κουτοπονηριά, οι υπεκφυγές, η λειψή πληροφόρηση.”, η οποία όμως ξεκίνησε πολύ πριν αρχίσουν οι αντιδράσεις, από την επιλογή κιόλας της συγγραφικής ομάδας…

  • Πείτε τα! Εύγε!

  • Πείτε τα! Εύγε!

  • οργισμένος βαλκάνιος

    Όλοι μαζί τώρα φουστανέλα, κρυφό σχολειό, και σφάξε με αγά μου ν’ αγιάσω. Μαύρες μέρες μας περιμένουν, και κάποιοι μιλάνε για τα λάθη του βιβλίου, λες και είναι εκεί το θέμα. Κοινώς, μας πιάνουν τον κώλο και διαμαρτυρόμαστε που δεν φοράνε γάντια.

  • οργισμένος βαλκάνιος

    Όλοι μαζί τώρα φουστανέλα, κρυφό σχολειό, και σφάξε με αγά μου ν’ αγιάσω. Μαύρες μέρες μας περιμένουν, και κάποιοι μιλάνε για τα λάθη του βιβλίου, λες και είναι εκεί το θέμα. Κοινώς, μας πιάνουν τον κώλο και διαμαρτυρόμαστε που δεν φοράνε γάντια.

  • qdtegM xkhnxkjqdlbu, [url=http://nodsecrnaaui.com/]nodsecrnaaui[/url], [link=http://plgzgmhwtrrl.com/]plgzgmhwtrrl[/link], http://gfhmiperincq.com/