Πολιτογράφηση μεταναστών

Στηρίζω την πρόθεση της κυβέρνησης να ανοίξει το δρόμο προς την Ελληνική ιθαγένεια,  για χιλιάδες μετανάστες που πληρούν ουσιαστικά κριτήρια για την πολιτογράφησή τους.   Εκπλήσσομαι όμως από τις αντιρρήσεις που σημειώνονται για την πρόθεση αυτή.  Οι αντιρρήσεις της αντιπολίτευσης είναι αναμενόμενες.  Δεν περίμενα όμως αντιρρήσεις από Έλληνες του εξωτερικού, ατομικά και συλλογικά.

Στο Σικάγο Έλληνες που ζουν στο εξωτερικό εδώ και χρόνια ετοιμάζουν μέσω των συλλογικών τους οργάνων, επιστολές προς την κυβέρνηση Παπανδρέου με τις οποίες θα εκφράζουν την αντίθεσή τους στον εξορθολογισμό της παροχής Ελληνικής ιθαγένειας σε μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα και πληρούν ουσιαστικά κριτήρια.

Μια λέξη έρχεται στο νου μου: υποκρισία.

Ο δρόμος προς την αμερικανική υπηκοότητα είναι απλός και ξεκάθαρος: κάθε κάτοχος πράσινης κάρτας έχει το δικαίωμα να ζητήσει την πολιτογράφησή του έπειτα από 5 χρόνια μόνιμης διαμονής στις ΗΠΑ — ο χρόνος μειώνεται σε 3 έτη για συγκεκριμένες κατηγορίες.  Οι διαδικασίες είναι διάφανες, τυποποιημένες, και εξαιρετικά τεκμηριωμένες.  Με αποτέλεσμα σήμερα χιλιάδες Έλληνες μετανάστες στις ΗΠΑ να είμαστε υπήκοοι αυτής της χώρας με δικαίωμα συμμετοχής στα κοινά και με πρόσβαση στα προνόμια και στις παροχές που προσφέρει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση μαζί με τις τοπικές κυβερνήσεις στους πολίτες της χώρας.

Κι όμως οι Έλληνες μετανάστες που πολιτογραφήθηκαν Αμερικανοί, αυτοί αντιδρούν στην Ελληνική πολιτογράφηση Αφρικανών, Βαλκάνιων, και άλλων μεταναστών.  Οι Έλληνες της Αμερικής θα έπρεπε να ήταν οι πρώτοι που θα χαιρέτιζαν την ένταξη των μεταναστών στον κοινωνικό ιστό της Ελλάδας.  Οι πρώτοι που θα έπρεπε να αναγνωρίσουν τα πλεονεκτήματα της πολυπολιτισμικής κοινότητας.

Ελπίζω οι επιστολές που κυκλοφορούν στα ελληνοαμερικανικά κανάλια του διαδικτύου να μην δουν επίσημα το φως της μέρας.   Αποτελεί ήδη ντροπή για τον Ελληνισμό η ανεπίσημη, έστω, δραστηριότητα γύρω από τις επιστολές αυτές.

Share
  • Pingback: Tweets that mention Πολιτογράφηση μεταναστών | λ:ηρ -- Topsy.com()

  • gebre

    Φίλε λ:ηρ,
    Άλλο οι ΗΠΑ και άλλο η Ελλάδα. Οι ΗΠΑ είναι μια σχετικά νέα χώρα με ελάχιστη παράδοση, η οποία από την αρχή ήταν ένα σύνολο πολλών εθνοτήτων. Επιπλέον χρειαζόντουσαν και χρειάζονται και πολλά εργατικά χέρια. Από την άλλη η Ελλάδα είναι μια χώρα με παράδοση χιλιετηρίδων και στο συγκεκριμένο θέμα η παράδοση λέει ότι Έλληνας είσαι εφόσον ένας τουλάχιστον από τους γονείς σου είναι Έλληνας (και όχι αν έχεις ελληνική παιδεία, όπως λανθασμένα έχει αποδοθεί ο Ισοκράτης). Φυσικά τώρα με τόσους μετανάστες ίσως πρέπει να το ξανασκεφτούμε, πλην όμως αυτή η συζήτηση δεν έχει καν αρχίσει ακόμα, παρά τις έντονες εκκλήσεις της αριστεράς και του ΛΑΟΣ (έστω και με αντίθετες απόψεις). Οι έλληνες του εξωτερικού έχουν την εικόνα της Ελλάδας πριν τη μαζική έλευση των μεταναστών και γι'αυτό ομιλούν με αντίστοιχα κριτήρια. Αυτό όμως δεν τους κάνει υποκριτές.

    • Σαν συγχρονα κρατη, η Ελλαδα ειναι πιο νεα χωρα απο τις ΗΠΑ (κατα 50 χρονια), ενω και η Ελλαδα στην αρχη της (μεχρι τον ΒΠΠ και τον εμφυλιο δηλαδη) ηταν ενα συνολο εθνοτητων (βλεπε και Ρηγα Φερραιο). Τα περι παραδοσης χιλιετηριδων, ναι μεν ισχυουν στο πολιτισμικο επιπεδο, ομως δεν μεταφραστηκαν ποτε σε συγκεκριμενη "ιδιοπροσωπη" πολιτειακη και πολιτικη συγκροτηση και αρα δεν εχει νοημα να τα παιρνουμε υποψη για ζητηματα που εχουν να κανουν με την πολιτικη ζωη και συνεχεια αυτου του κρατους.

      Συμβαση για την φυση της ελληνικοτητας δεν υπαρχει στην τρισχιλιοχρονη παραδοση, παρα μονο στο νεο Ελληνικο κρατος. Για παραδειγμα θεωρουμε (και σωστα) μερος της κληρονομιας μας ενα σωρο βυζαντινους αυτοκρατορες που ηταν πχ Αρμενιοι κτλ. Ο Ισοκρατης ή ο οποιοσδηποτε αλλος αρχαιος απο την αλλη οτι και να ειναι, δεν παυει να ειναι ενας τυπος σαν εσενα και μενα, και δε βλεπω γιατι η γνωμη του για το τι ειναι Ελληνας κτλ ειναι πιο σημαντικη απο τη δικη μου ή τη δικη σου.

      Οσο για την ομογενεια, ε, αν δεν ειχαν και οι ομογενεις την πατροπαραδοτη Ελληνικη σχιζοφρενεια ,θα λεγαμε τωρα οτι εχουν χασει επαφη με τις ριζες τους και παει λεγοντας.

  • gebre

    Φίλε λ:ηρ,
    Άλλο οι ΗΠΑ και άλλο η Ελλάδα. Οι ΗΠΑ είναι μια σχετικά νέα χώρα με ελάχιστη παράδοση, η οποία από την αρχή ήταν ένα σύνολο πολλών εθνοτήτων. Επιπλέον χρειαζόντουσαν και χρειάζονται και πολλά εργατικά χέρια. Από την άλλη η Ελλάδα είναι μια χώρα με παράδοση χιλιετηρίδων και στο συγκεκριμένο θέμα η παράδοση λέει ότι Έλληνας είσαι εφόσον ένας τουλάχιστον από τους γονείς σου είναι Έλληνας (και όχι αν έχεις ελληνική παιδεία, όπως λανθασμένα έχει αποδοθεί ο Ισοκράτης). Φυσικά τώρα με τόσους μετανάστες ίσως πρέπει να το ξανασκεφτούμε, πλην όμως αυτή η συζήτηση δεν έχει καν αρχίσει ακόμα, παρά τις έντονες εκκλήσεις της αριστεράς και του ΛΑΟΣ (έστω και με αντίθετες απόψεις). Οι έλληνες του εξωτερικού έχουν την εικόνα της Ελλάδας πριν τη μαζική έλευση των μεταναστών και γι'αυτό ομιλούν με αντίστοιχα κριτήρια. Αυτό όμως δεν τους κάνει υποκριτές.

    • Οι Έλληνες αυτοί φίλε μου, με τα σπίτια στις παραλίες της Αττικής και στα νησιά, γνωρίζουν πολύ καλά τη σημερινή κατάσταση με τους μετανάστες στην Ελλάδα. Δεν είναι αποκομμένοι πλέον όπως ήταν το 50 και το 60. Με την αντίδρασή τους όμως εκτονώνουν έστω και πλαγιομετωπικά υποβόσκοντες ρατσισμούς, μαζί με την υποκρισία τους και την αμορφωσιά τους.

      Αυτά περι παραδόσεων χιλιάδων ετών ακούγονται ωραία στις γραφικές εκδηλώσεις του ΣΑΕ όταν αγορεύουν τα κορίτσια-θάματα, αλλά στην ουσία δεν στέκονται. Διότι ιστορικά οι Έλληνες ήταν ανοιχτοί στην πολυπολιτισμική κοινωνία — γι αυτό άλλωστε επιβιώσαμε και καταφέραμε και 10 πράγματα στην οθωμανική αυτοκρατορία.

      Στην παρούσα συγκυρία, ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινότητα και οφείλουμε να εξορθολογίσουμε την έννοια της Ελληνικής ιθαγένειας. Να ξεπεράσουμε το χρώμα του δέρματος ως στοιχείο Ελληνικότητας. Να αντιληφθούμε πως η ιθαγένεια είναι μια ιδιοτητα που έχει να κάνει και με άλλα πράγματα εκτός από την εντοπιότητα των γονιών. Διότι αν πιαστούμε με τις γεννετικές διαστάσεις του ζητήματος, θα τρέχουμε στα τουρκικά και αιγυπτιακά προξενεία την επόμενη φορά που θα χρειαστουμε διαβατήριο.

    • Σαν συγχρονα κρατη, η Ελλαδα ειναι πιο νεα χωρα απο τις ΗΠΑ (κατα 50 χρονια), ενω και η Ελλαδα στην αρχη της (μεχρι τον ΒΠΠ και τον εμφυλιο δηλαδη) ηταν ενα συνολο εθνοτητων (βλεπε και Ρηγα Φερραιο). Τα περι παραδοσης χιλιετηριδων, ναι μεν ισχυουν στο πολιτισμικο επιπεδο, ομως δεν μεταφραστηκαν ποτε σε συγκεκριμενη "ιδιοπροσωπη" πολιτειακη και πολιτικη συγκροτηση και αρα δεν εχει νοημα να τα παιρνουμε υποψη για ζητηματα που εχουν να κανουν με την πολιτικη ζωη και συνεχεια αυτου του κρατους.

      Συμβαση για την φυση της ελληνικοτητας δεν υπαρχει στην τρισχιλιοχρονη παραδοση, παρα μονο στο νεο Ελληνικο κρατος. Για παραδειγμα θεωρουμε (και σωστα) μερος της κληρονομιας μας ενα σωρο βυζαντινους αυτοκρατορες που ηταν πχ Αρμενιοι κτλ. Ο Ισοκρατης ή ο οποιοσδηποτε αλλος αρχαιος απο την αλλη οτι και να ειναι, δεν παυει να ειναι ενας τυπος σαν εσενα και μενα, και δε βλεπω γιατι η γνωμη του για το τι ειναι Ελληνας κτλ ειναι πιο σημαντικη απο τη δικη μου ή τη δικη σου.

      Οσο για την ομογενεια, ε, αν δεν ειχαν και οι ομογενεις την πατροπαραδοτη Ελληνικη σχιζοφρενεια ,θα λεγαμε τωρα οτι εχουν χασει επαφη με τις ριζες τους και παει λεγοντας.

  • j95

    Είναι πολύπλοκο. Τηλεγραφικά: περιφρουρούν ένα ιδανικό του ρομαντικού εθνικισμού παλιότερων εποχών, το οποίο πήρανε μαζί τους στις αναμνήσεις τους. Αναγνωρίζουν ότι η αμερικανική κοινωνία δεν έχει αυτό το ιδανικό, αλλά η Ελλάδα που θυμούνται το είχε και έτσι επιθυμούν να παραμείνει. Η Ελλάδα στο μυαλό τους είναι περισσότερο σύμβολο παρά κανονικό κράτος.

    Χονδρικά θα μπορούσες να δεις το ίδιο φαινόμενο αν ο Πάπας ανακοίνωνε ότι σκέφτεται να επιτρέψει τις εκτρώσεις. Πολλοί καθολικοί των ΗΠΑ σίγουρα θα εναντιώνονταν λυσσαλέα σε αυτήν την απόφαση, παρ’ όλο που ζουν σε μία χώρα όπου υπάρχει αυτό το δικαίωμα (και στατιστικά όλο και κάποιος συγγενής τους θα είχε κάνει χρήση): είπαμε να επιτρέπονται οι εκτρώσεις, αλλά αν επιτρέπονται οι εκτρώσεις με παπική βούλα τότε το Βατικανό δεν είναι πια αυτό που έδινε νόημα στο να είσαι καθολικός;

    Δεν είναι ακριβώς αντίφαση.

    Ευτυχώς το ελληνικό κράτος ποτέ μα ποτέ δεν έδωσε την παραμικρή σημασία στο τι είχε να πει η ομογένεια προκειμένου να χαράξει πολιτική.

    • Μια διευκρίνιση επειδή έχω μια ευαισθησία όσον αφορά την ελαστικότητα του όρου ομογένεια. Δεν είμαι ομογενής. Είμαι Έλληνας του εξωτερικού. Ομογενείς είναι οι αλλοδαποί ελληνικής καταγωγής. Είμαι γεννημενος στην Ελλάδα όπου και ενηλικιώθηκα πριν μεταναστεύσω στις ΗΠΑ. Αν το κράτος δεν δίνει σημασία στις θέσεις μου αυτό οφείλεται στην καθολική του αδιαφορία προς όλους τους Έλληνες πολίτες και στην επιπλέον ανικανότητά του να οργανώσει ένα αποτελεσματικό σύστημα διοίκησης.

      Επαναλαμβάνω αυτό που έγραψα και στον gebre παραπάνω: οι Έλληνες του εξωτερικού σήμερα δεν έχουν απολύτως καμιά ρομαντική ψευδαίσθηση περι Ελλάδας. Η απομόνωση που χαρακτήριζε τους μετανάστες παλιότερων δεκαετιών έχει πλέον εκλείψει. Μου φαίνεται όμως πως οι Έλληνες στην Ελλάδα συνεχίζουν να μας βλέπουν με το ρομαντικό βλέμμα του '60: πως έτσι κι αντικρύσουμε γλάστρα με βασιλικό στα ασβεστωμένο πρεβάζι, θα μας πάρουν τα δάκρυα!

      • j95

        Ναι αλλά εκτός από εσένα υπάρχουν και αυτοί που γράφουν τις επιστολές.

  • j95

    Είναι πολύπλοκο. Τηλεγραφικά: περιφρουρούν ένα ιδανικό του ρομαντικού εθνικισμού παλιότερων εποχών, το οποίο πήρανε μαζί τους στις αναμνήσεις τους. Αναγνωρίζουν ότι η αμερικανική κοινωνία δεν έχει αυτό το ιδανικό, αλλά η Ελλάδα που θυμούνται το είχε και έτσι επιθυμούν να παραμείνει. Η Ελλάδα στο μυαλό τους είναι περισσότερο σύμβολο παρά κανονικό κράτος.

    Χονδρικά θα μπορούσες να δεις το ίδιο φαινόμενο αν ο Πάπας ανακοίνωνε ότι σκέφτεται να επιτρέψει τις εκτρώσεις. Πολλοί καθολικοί των ΗΠΑ σίγουρα θα εναντιώνονταν λυσσαλέα σε αυτήν την απόφαση, παρ’ όλο που ζουν σε μία χώρα όπου υπάρχει αυτό το δικαίωμα (και στατιστικά όλο και κάποιος συγγενής τους θα είχε κάνει χρήση): είπαμε να επιτρέπονται οι εκτρώσεις, αλλά αν επιτρέπονται οι εκτρώσεις με παπική βούλα τότε το Βατικανό δεν είναι πια αυτό που έδινε νόημα στο να είσαι καθολικός;

    Δεν είναι ακριβώς αντίφαση.

    Ευτυχώς το ελληνικό κράτος ποτέ μα ποτέ δεν έδωσε την παραμικρή σημασία στο τι είχε να πει η ομογένεια προκειμένου να χαράξει πολιτική.

    • Μια διευκρίνιση επειδή έχω μια ευαισθησία όσον αφορά την ελαστικότητα του όρου ομογένεια. Δεν είμαι ομογενής. Είμαι Έλληνας του εξωτερικού. Ομογενείς είναι οι αλλοδαποί ελληνικής καταγωγής. Είμαι γεννημενος στην Ελλάδα όπου και ενηλικιώθηκα πριν μεταναστεύσω στις ΗΠΑ. Αν το κράτος δεν δίνει σημασία στις θέσεις μου αυτό οφείλεται στην καθολική του αδιαφορία προς όλους τους Έλληνες πολίτες και στην επιπλέον ανικανότητά του να οργανώσει ένα αποτελεσματικό σύστημα διοίκησης.

      Επαναλαμβάνω αυτό που έγραψα και στον gebre παραπάνω: οι Έλληνες του εξωτερικού σήμερα δεν έχουν απολύτως καμιά ρομαντική ψευδαίσθηση περι Ελλάδας. Η απομόνωση που χαρακτήριζε τους μετανάστες παλιότερων δεκαετιών έχει πλέον εκλείψει. Μου φαίνεται όμως πως οι Έλληνες στην Ελλάδα συνεχίζουν να μας βλέπουν με το ρομαντικό βλέμμα του '60: πως έτσι κι αντικρύσουμε γλάστρα με βασιλικό στα ασβεστωμένο πρεβάζι, θα μας πάρουν τα δάκρυα!

      • j95

        Ναι αλλά εκτός από εσένα υπάρχουν και αυτοί που γράφουν τις επιστολές.

  • Pingback: Πολιτογράφηση μεταναστών « Ο Δρόμος με τις Φάμπρικες | Rruga e Fabrikave()

  • anna

    Μπραβο στους Ελληνες του εξωτερικου. Η Ελλαδα δεν συγκρινετε με την Αμερικη. Ποιος εγγυαται για αυτους τους χιλιαδες μεταναστες δουλεια, στεγη, ιατρικη περιθαλψη;;;;;;;; Μηπως σας αρεσει αυτη η εικονα της Αθηνας σημερα ::: κιρκη

    • Η εικόνα της Αθήνας σήμερα οφείλεται κυρίως στους Έλληνες. Πακιστανό να παρκάρει σε διαβαση πεζών δεν έχω δει ακόμη. Ούτε και Νιγηριανό να αφήνει την αμαξάρα του σε ράμπα ΑμΕΑ. Οι κινέζοι δεν οδηγούν πάνω-κάτω στον μονόδρομο της Ερμού. Τον σεμνά-και-ταπεινά Έλληνεςτον κάναν πρωθυπουργό. Την τσιμεντούπολη δεν την χτίσαν οι Αλβανοί, ούτε οι Ιρακινοί είναι αυτοί που οδηγούν τα ταξί στην Αθήνα. Τα Εξάρχεια δεν τα καίνε Κογκολέζοι πρόσφυγες κι οι αγενείς υπάλληλοι στις διάφορες υπηρεσίες δεν κατάγονται από το Καμερούν.

  • anna

    Μπραβο στους Ελληνες του εξωτερικου. Η Ελλαδα δεν συγκρινετε με την Αμερικη. Ποιος εγγυαται για αυτους τους χιλιαδες μεταναστες δουλεια, στεγη, ιατρικη περιθαλψη;;;;;;;; Μηπως σας αρεσει αυτη η εικονα της Αθηνας σημερα ::: κιρκη

    • Η εικόνα της Αθήνας σήμερα οφείλεται κυρίως στους Έλληνες. Πακιστανό να παρκάρει σε διαβαση πεζών δεν έχω δει ακόμη. Ούτε και Νιγηριανό να αφήνει την αμαξάρα του σε ράμπα ΑμΕΑ. Οι κινέζοι δεν οδηγούν πάνω-κάτω στον μονόδρομο της Ερμού. Τον σεμνά-και-ταπεινά Έλληνεςτον κάναν πρωθυπουργό. Την τσιμεντούπολη δεν την χτίσαν οι Αλβανοί, ούτε οι Ιρακινοί είναι αυτοί που οδηγούν τα ταξί στην Αθήνα. Τα Εξάρχεια δεν τα καίνε Κογκολέζοι πρόσφυγες κι οι αγενείς υπάλληλοι στις διάφορες υπηρεσίες δεν κατάγονται από το Καμερούν.

  • Abdul

    Τα περί αιμάτων κλπ. είναι αστεία αλλά το ότι εφυείς άνθρωποι στο όνομα μιας γενικής αρχής θα προωθούν λύσεις που χωρίς κανένα φιλτράρισμα θα έκαναν έλληνες πολίτες τα μπουμπούκια που γράφουν εδώ:
    http://www.albanians.gr/forumi/index.php?topic=10
    είναι μάλλον θλιβερό. Το πρόβλημα δεν είναι ο Νιγηριανός που αγαπάει τον τόπο και αξίζει να γίνει πολίτης αλλά αυτοί (προφανώς όχι όλοι) ανάμεσα στο κοντά 1εκ Αλβανών που ονειρεύονται τα σύνορα στον Αμβρακικό. Αλλά να υποθέσω Λεωνίδα πως εικόνες σαν κι αυτή στις ΗΠΑ (που είναι και υπερδύναμη και η χώρα της μάσας που δύσκολα να στραφείς εναντίον της – σε αντίθεση με την Ελλάδα) δε σε ενοχλούν (βάζω link που επιβεβαιώνει πως συνέβει):
    http://urbanlegends.about.com/library/bl_mexican_
    http://la.indymedia.org/news/2006/08/176057_comme
    Υπηκοότητα προφανώς και ναι – και σε παιδιά και σε μετανάστες αλλά μετά από ένα λογικό χρόνο στη χώρα και μια διαδικασία όπως στις ΗΠΑ για να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι.

  • Abdul

    Τα περί αιμάτων κλπ. είναι αστεία αλλά το ότι εφυείς άνθρωποι στο όνομα μιας γενικής αρχής θα προωθούν λύσεις που χωρίς κανένα φιλτράρισμα θα έκαναν έλληνες πολίτες τα μπουμπούκια που γράφουν εδώ:
    http://www.albanians.gr/forumi/index.php?topic=10
    είναι μάλλον θλιβερό. Το πρόβλημα δεν είναι ο Νιγηριανός που αγαπάει τον τόπο και αξίζει να γίνει πολίτης αλλά αυτοί (προφανώς όχι όλοι) ανάμεσα στο κοντά 1εκ Αλβανών που ονειρεύονται τα σύνορα στον Αμβρακικό. Αλλά να υποθέσω Λεωνίδα πως εικόνες σαν κι αυτή στις ΗΠΑ (που είναι και υπερδύναμη και η χώρα της μάσας που δύσκολα να στραφείς εναντίον της – σε αντίθεση με την Ελλάδα) δε σε ενοχλούν (βάζω link που επιβεβαιώνει πως συνέβει):
    http://urbanlegends.about.com/library/bl_mexican_
    http://la.indymedia.org/news/2006/08/176057_comme
    Υπηκοότητα προφανώς και ναι – και σε παιδιά και σε μετανάστες αλλά μετά από ένα λογικό χρόνο στη χώρα και μια διαδικασία όπως στις ΗΠΑ για να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι.

  • Καταρχήν μιλάμε για ουσιαστικά κριτήρια με τα οποία θα αποδίδεται η ιθαγένεια. Δεν ζητά κανείς την αυτόματη πολιτογράφηση κάθε φουκαρά που βρίσκεται στην Ελλάδα.

    Οι εικονες που προτείνεις βεβαίως και δεν μ' ενοχλούν. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα. Μπορεί να μην συμφωνώ με τα μηνύματά τους αλλά δεν βλέπω τον λόγο γιατι θα πρέπει να με ενοχλήσουν αυτές οι καταστάσεις όταν δεν γίνονται σε βάρος δικαιωμάτων άλλων ανθρώπων.

    • Abdul

      Συζητάμε για αυτόματη πολιτογράφηση παιδιών που γεννιούνται ή – μεγαλώνουν στην Ελλάδα. Τα πρώτα τα λένε anchor babies στη δική σου πλευρά του Ατλαντικού. Τα δεύτερα (οι πολιτογραφήσεις των οποίων που βγάζουν περισσότερο νόημα) σε μερικές περιπτώσεις δε παύουν να εξελλίσονται σε UCKάδες. Αλλά εάν δε σε προβληματίζει αυτό – να υποθέσω επίσης πως δίνεις όχι απλώς κλειδί αλλά και κομμάτι του τίτλου ιδιοκτησίας του σπιτιού σου στους μουσαφίρηδες που θέλουν να σε βλάψουν – τότε πάω πάσο.

      Ανάμεσα στην αυτοκτονική πολιτική που προκρίνεις (έτσι για να γίνουν τα Πατήσια Τέτοβο) και τις ρατσιστικές κραυγές των φαιοκόκκινων εθνοπαρμένων κάποιοι προτιμούν να προσπαθήσουν να ξεχωρίσουν και να καλοσωρίσουν όσους δεν τους εχθρεύονται μόνο. Τι να γίνει, ας μας βγάλετε υποκριτές.

      • Παραμερίζω τις υπερβολές για Πατήσια-Τέτοβο και σημειώνω μια λεπτομέρεια όσον αφορά τα καθ'ημάς anchor babies. Αυτά γίνονται πολίτες με βάση Συνταγματική διάταξη. Στην Ελλάδα η ιθαγένεια δεν αποτελεί συνταγματικό ζήτημα αλλά εναπόκειται στον κοινό νομοθέτη να ορίσει τις προδιαγραφές.

        Συνεπώς αν η αυτόματη πολιτογράφιση των παιδιών που γεννιούνται στην Ελλάδα είναι προβληματική, τότε το συζητάμε. Αλλά πάνω σε μια ουσιαστική βάση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Δηλαδή να έχει μια ιθαγένεια το άτομο και να μην μεγαλώνει in-limbo. Αν δικαιούται ιθαγένεια στη χώρα των γονιών του σαφώς και δεν τίθεται ζήτημα Ελληνικής ιθαγένειας αλλά μακροπρόθεσμης άδειας παραμονής με δυνατότητα ιθαγένειας όταν ενηλικιωθεί. Αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και το ζήτημα των παιδιών που γεννιούνται στην Ελλάδα και δεν μπορούν να αποκτήσουν άλλη ιθαγένεια. Αυτά τι θα γίνουν;

  • Καταρχήν μιλάμε για ουσιαστικά κριτήρια με τα οποία θα αποδίδεται η ιθαγένεια. Δεν ζητά κανείς την αυτόματη πολιτογράφηση κάθε φουκαρά που βρίσκεται στην Ελλάδα.

    Οι εικονες που προτείνεις βεβαίως και δεν μ' ενοχλούν. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζεται ελεύθερα. Μπορεί να μην συμφωνώ με τα μηνύματά τους αλλά δεν βλέπω τον λόγο γιατι θα πρέπει να με ενοχλήσουν αυτές οι καταστάσεις όταν δεν γίνονται σε βάρος δικαιωμάτων άλλων ανθρώπων.

    • Abdul

      Συζητάμε για αυτόματη πολιτογράφηση παιδιών που γεννιούνται ή – μεγαλώνουν στην Ελλάδα. Τα πρώτα τα λένε anchor babies στη δική σου πλευρά του Ατλαντικού. Τα δεύτερα (οι πολιτογραφήσεις των οποίων που βγάζουν περισσότερο νόημα) σε μερικές περιπτώσεις δε παύουν να εξελλίσονται σε UCKάδες. Αλλά εάν δε σε προβληματίζει αυτό – να υποθέσω επίσης πως δίνεις όχι απλώς κλειδί αλλά και κομμάτι του τίτλου ιδιοκτησίας του σπιτιού σου στους μουσαφίρηδες που θέλουν να σε βλάψουν – τότε πάω πάσο.

      Ανάμεσα στην αυτοκτονική πολιτική που προκρίνεις (έτσι για να γίνουν τα Πατήσια Τέτοβο) και τις ρατσιστικές κραυγές των φαιοκόκκινων εθνοπαρμένων κάποιοι προτιμούν να προσπαθήσουν να ξεχωρίσουν και να καλοσωρίσουν όσους δεν τους εχθρεύονται μόνο. Τι να γίνει, ας μας βγάλετε υποκριτές.

      • Παραμερίζω τις υπερβολές για Πατήσια-Τέτοβο και σημειώνω μια λεπτομέρεια όσον αφορά τα καθ'ημάς anchor babies. Αυτά γίνονται πολίτες με βάση Συνταγματική διάταξη. Στην Ελλάδα η ιθαγένεια δεν αποτελεί συνταγματικό ζήτημα αλλά εναπόκειται στον κοινό νομοθέτη να ορίσει τις προδιαγραφές.

        Συνεπώς αν η αυτόματη πολιτογράφιση των παιδιών που γεννιούνται στην Ελλάδα είναι προβληματική, τότε το συζητάμε. Αλλά πάνω σε μια ουσιαστική βάση ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Δηλαδή να έχει μια ιθαγένεια το άτομο και να μην μεγαλώνει in-limbo. Αν δικαιούται ιθαγένεια στη χώρα των γονιών του σαφώς και δεν τίθεται ζήτημα Ελληνικής ιθαγένειας αλλά μακροπρόθεσμης άδειας παραμονής με δυνατότητα ιθαγένειας όταν ενηλικιωθεί. Αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε και το ζήτημα των παιδιών που γεννιούνται στην Ελλάδα και δεν μπορούν να αποκτήσουν άλλη ιθαγένεια. Αυτά τι θα γίνουν;

  • Servitoros

    Βέβαια αυτό που ξεχνάνε οι περισσότεροι εθνοταλιμπάν είναι ότι το σκοτεινό σχέδιο ανθελληνισμού του πληθυσμού δια μέσου της πολιτικογράφησης των μεταναστών δεν υφίστατε γιατί απλούστατα ενά μεγάλο κομμάτι αυτών των μεταναστών θα πάρει το ελληνικό διαβατήριο και θα την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια προς τας πολιτισμένας Ευρώπας, δεν είναι τυχαίο ότι σε σχετικές έρευνες σε λαθρομετανάστες η Ελλάδα αποτελεί το χειρότερο μέρος τελικής κατάληξης (γι' αυτό και η πλειοψηφία τους δεν κάνει αίτηση ασύλου αλλά προσπαθεί να πάει από Πάτρα σε άλλες χώρες της Ε.Ε.). Από την άλλη, να υπενθυμίσω ότι το ο UCK δεν έχει επιτεθεί σε ελληνικό έδαφος σε αντίθεση με το εγχώριο παρακράτος το οποίο εκτέλεσε δυο Αλβανούς στρατιώτες χωρίς να τιμωρηθεί κανένας, ο δε σμήναρχος Βρακάς που παραβίασε τον εναέριο χώρο της Αλβανίας και πέταξε προκυρήξεις για την απελευθέρωση της Β.Η. υπήρξε υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ στις τελευταίες εκλογές.

  • Servitoros

    Βέβαια αυτό που ξεχνάνε οι περισσότεροι εθνοταλιμπάν είναι ότι το σκοτεινό σχέδιο ανθελληνισμού του πληθυσμού δια μέσου της πολιτικογράφησης των μεταναστών δεν υφίστατε γιατί απλούστατα ενά μεγάλο κομμάτι αυτών των μεταναστών θα πάρει το ελληνικό διαβατήριο και θα την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια προς τας πολιτισμένας Ευρώπας, δεν είναι τυχαίο ότι σε σχετικές έρευνες σε λαθρομετανάστες η Ελλάδα αποτελεί το χειρότερο μέρος τελικής κατάληξης (γι' αυτό και η πλειοψηφία τους δεν κάνει αίτηση ασύλου αλλά προσπαθεί να πάει από Πάτρα σε άλλες χώρες της Ε.Ε.). Από την άλλη, να υπενθυμίσω ότι το ο UCK δεν έχει επιτεθεί σε ελληνικό έδαφος σε αντίθεση με το εγχώριο παρακράτος το οποίο εκτέλεσε δυο Αλβανούς στρατιώτες χωρίς να τιμωρηθεί κανένας, ο δε σμήναρχος Βρακάς που παραβίασε τον εναέριο χώρο της Αλβανίας και πέταξε προκυρήξεις για την απελευθέρωση της Β.Η. υπήρξε υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ στις τελευταίες εκλογές.

  • Οι Έλληνες αυτοί φίλε μου, με τα σπίτια στις παραλίες της Αττικής και στα νησιά, γνωρίζουν πολύ καλά τη σημερινή κατάσταση με τους μετανάστες στην Ελλάδα. Δεν είναι αποκομμένοι πλέον όπως ήταν το 50 και το 60. Με την αντίδρασή τους όμως εκτονώνουν έστω και πλαγιομετωπικά υποβόσκοντες ρατσισμούς, μαζί με την υποκρισία τους και την αμορφωσιά τους.

    Αυτά περι παραδόσεων χιλιάδων ετών ακούγονται ωραία στις γραφικές εκδηλώσεις του ΣΑΕ όταν αγορεύουν τα κορίτσια-θάματα, αλλά στην ουσία δεν στέκονται. Διότι ιστορικά οι Έλληνες ήταν ανοιχτοί στην πολυπολιτισμική κοινωνία — γι αυτό άλλωστε επιβιώσαμε και καταφέραμε και 10 πράγματα στην οθωμανική αυτοκρατορία.

    Στην παρούσα συγκυρία, ζούμε σε μια παγκοσμιοποιημένη κοινότητα και οφείλουμε να εξορθολογίσουμε την έννοια της Ελληνικής ιθαγένειας. Να ξεπεράσουμε το χρώμα του δέρματος ως στοιχείο Ελληνικότητας. Να αντιληφθούμε πως η ιθαγένεια είναι μια ιδιοτητα που έχει να κάνει και με άλλα πράγματα εκτός από την εντοπιότητα των γονιών. Διότι αν πιαστούμε με τις γεννετικές διαστάσεις του ζητήματος, θα τρέχουμε στα τουρκικά και αιγυπτιακά προξενεία την επόμενη φορά που θα χρειαστουμε διαβατήριο.