Η τούρτα και τα λουλούδια

Η τούρτα (αμυγδάλου) προσγειώθηκε άγαρμπα στο κεφάλι του πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης, Ι. Γρυσπολάκη. Την εκτόξευσαν τα λουλούδια που αυτοχαρακτηρίζονται “καταστασιακοί φοιτητές“.

Στον Ι. Γρυσπολάκη εκφράζω την αμέριστη συμπαράστασή μου.

Tο γιαούρτωμα και κάθε παρόμοια πράξη, είναι προσβολή της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Kάποιες στιγμές κάποιοι άνθρωποι, από υπερβολική αγανάκτηση και απελπισία καταφεύγουν στο γιαούρτωμα, αυγάτισμα, κτλ ενός ατόμου το οποίο θεωρούν ως υπεύθυνο για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει. Αν δεχτούμε τη λογική της αυτοδικίας, θα καταντήσουμε χώρα πιθήκων.

Κι αν δεχτούμε πως κάτω από κάποιες συνθήκες είναι ανεκτή η προσβολή της αξιοπρέπειας του ατόμου, τότε καποιος άλλος κάλλιστα θα διευρύνει τις συνθήκες αυτές. Και μετά κάποιος άλλος θα τις διευρύνει ακόμη περισσότερο. Μέχρι που θα κυκλοφορούμε όλοι με μια πετσέτα στο ένα χέρι κι ένα κεσεδάκι στο άλλο.

Σε θέματα σεβασμού ανθρώπινης αξιοπρέπειας δεν χωρούν παζάρια. Κάθε φορά που παρασυρθήκαμε στη λογική των εξαιρέσεων, κατρακυλήσαμε σε σκοτεινές περιόδους στην ιστορία της ανθρωπότητας. Το γιαούρτωμα δεν έχει να κάνει με το ποιόν του στόχου. Το γιαούρτωμα έχει να κάνει με την αξιοπρέπεια του ατόμου. Κι όταν αρχίσουμε να προσβάλουμε την αξιοπρέπεια των συνανθρώπων μας έχουμε ήδη απωλέσει την δική μας.

Share

9 thoughts on “Η τούρτα και τα λουλούδια

  1. Είναι πραγματικά θλιβερή η ανοχή προς τέτοια περιστατικά. Περιμένω και την επόμενη ανακοίνωση της νεολαίας της ντροπής και της προόδου που θα “καταδικάζει” το γεγονός αλλά όπως στην
    περίπτωση του Βασάλου θα τελειώνει με ένα “αλλά η συμπεριφορά του καθηγητή
    ήταν αντιδημοκρατική”.

    Φαίνεται βέβαια ότι η αποδοχή τέτοιων πρακτικών είναι διακομματική.
    Διαβάστε και
    θαυμάστε:
    http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14891&m=A18&aa=2

  2. Είναι πραγματικά θλιβερή η ανοχή προς τέτοια περιστατικά. Περιμένω και την επόμενη ανακοίνωση της νεολαίας της ντροπής και της προόδου που θα “καταδικάζει” το γεγονός αλλά όπως στην
    περίπτωση του Βασάλου θα τελειώνει με ένα “αλλά η συμπεριφορά του καθηγητή
    ήταν αντιδημοκρατική”.

    Φαίνεται βέβαια ότι η αποδοχή τέτοιων πρακτικών είναι διακομματική.
    Διαβάστε και
    θαυμάστε:
    http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14891&m=A18&aa=2

  3. Θα σας μιλήσω ως μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας.

    Είναι θλιβερό πως μερικοί άνθρωποι “γατζώνονται” από συγκεκριμένα γεγονότα και τείνουν να τους δίνουν μυθικές διαστάσεις. Δεν ξέρω αν παρακολουθήσατε το βίντεο αλλά πραγματικά δεν υπήρχε καμία έκφραση βίας. Χαρακτηριστική είναι η αποχαύνωση των υπαλλήλων που αντί να πραστατεύσουν τον πρύτανή τους παρακολουθούσαν αμέτοχοι το γεγονός, ενώ ξεστόμιζαν πομπόδεις λόγους καταδικάζοντας την “αποτρόπαια” πράξη. Μήπως κάτι τέτοιο δεν κάνετε και εσείς. Θα υποστηρίζατε τον κ. Γρυσπολάκη ΄δημόσια για το ερευνητικό του έργο ή την επιτυχημένη καριέρα του ως καθηγητής. Γιατί τόση υποκρισία κύριοι;

    Θα σας εκμυστηρευτώ κάτι: Το 1999, κατά τη διάρκεια των μεγάλων καταλήψεων, είχα την τύχη να κουβεντιάσω μαζί του για το θέμα των κινητοποιήσεων. Θυμάμαι ότι μου σχολίασε το γεγονός των γιαουρτιών που έπεφταν τότε και μου είπε κατά λέξη: “Καμία φορά χρειάζεται να ασκούμε βίαια στη βία της εξουσίας”. Όταν του ειπα ότι η τότε πρυτανεία ετοιμάζεται να ασκήσει ποινική δίωξη στους φοιτητές, επικαλούμενη παρακαλώ το νομο 4000 περί “τεντυμποϊσμού”(!!!) μου απάντησε ευθύς αμέσως ότι ” κάτι τέτοιο δεν θα το επιτρέψουν οι αρχές μου να συμβεί. Όσο είμαι στη θέση του καθηγητού θα βοηθώ στην επιβολή της δικαιοσύνης”.

    Ας μη μένουμε στα φαινόμενα αλλά να διερευνούμε τα αίτια που προκάλεσαν τα φαινόμενα. Η ιστορία του Πολυτεχνείου και η προσωπικότητα του κ. Πρύτανη έχουν άμεση σχέση με το γεγονός. Οι φοιτητές εκφράζονται “βίαια” αλλά τουλάχιστον έχουν αγνά κίνητρα και μία περίεργη “διαίσθηση”. Καταφέρνουν να ξεχωρίζουν το καλό από το κακό. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτή η διαίσθηση οδήγησε κάποιους από εμάς πρίν πολλά-πολλά χρόνια στους αγώνες κατά της χούντας …

    Περιμένω τα σχόλιά σας.

    Ν.

  4. Με συγχωρείτε αλλά αυτά περι αγνών κινήτρων δεν τα δέχομαι. Για πολλούς, αγνά κίνητρα είχε και ο Χίτλερ. Τα αγνά κίνητρα αν δεν γίνονται πράξη με δεδομένο τον σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, αποτελούν απλώς και μόνο λάσπη για τα μάτια.

    Η θέση μου δεν έχει να κάνει με τον κ. Γρυσπολάκη. Δεν τον γνωρίζω. Γνωρίζω όμως πως ως άνθρωπος έχει δικαίωμα στην αξιοπρέπεια. Κι αυτό το δικαίωμα δεν καταργείται και δεν αναστέλλεται: ούτε από τα “αγνά κίνητρα” των φοιτητών ούτε από το παρελθόν του κ. Γρυσπολάκη.

    Δήλωσα την αμέριστη συμπαράστασή μου στον κ. Γρυσπολάκη, όπως και στους κ. Καραμπίνη και Βασσάλο, επειδή θίχτηκε η αξιοπρέπειά τους και η ελευθερία τους. Την καταπάτηση αυτών των βασικών δικαιωμάτων καταδικάζω.

  5. Με συγχωρείτε αλλά αυτά περι αγνών κινήτρων δεν τα δέχομαι. Για πολλούς, αγνά κίνητρα είχε και ο Χίτλερ. Τα αγνά κίνητρα αν δεν γίνονται πράξη με δεδομένο τον σεβασμό στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, αποτελούν απλώς και μόνο λάσπη για τα μάτια.

    Η θέση μου δεν έχει να κάνει με τον κ. Γρυσπολάκη. Δεν τον γνωρίζω. Γνωρίζω όμως πως ως άνθρωπος έχει δικαίωμα στην αξιοπρέπεια. Κι αυτό το δικαίωμα δεν καταργείται και δεν αναστέλλεται: ούτε από τα “αγνά κίνητρα” των φοιτητών ούτε από το παρελθόν του κ. Γρυσπολάκη.

    Δήλωσα την αμέριστη συμπαράστασή μου στον κ. Γρυσπολάκη, όπως και στους κ. Καραμπίνη και Βασσάλο, επειδή θίχτηκε η αξιοπρέπειά τους και η ελευθερία τους. Την καταπάτηση αυτών των βασικών δικαιωμάτων καταδικάζω.

  6. Προς “Νίκο”:

    1. Οι εκμυστηρεύσεις ενός ανωνύμου για το τι του είπε κάποιος κάποτε είναι μάλλον δύσκολο να θεωρηθούν αξιόπιστες.

    2. Το να “μοιράζει” κανείς υπονοούμενα είναι εύκολο, και μάλλον όχι ηθικό. Αν έχετε κάτι να γράψετε και να καταλογίσετε στον κ. Γρυσπολάκη, γράψτε το ευθέως, για να ενημερωθούμε (και να αξιολογηθεί).

    3. Τι έπρεπε κατά τη γνώμη σας να κάνουν οι υπάλληλοι στη συγκεκριμένη περίσταση;

    4. Έχουμε δημοκρατία — το παράδειγμα των αγώνων κατά της χούντας είναι αδόκιμο. Μήπως θεωρείτε το σημερινό καθεστώς χούντα; Αν όχι, γιατί η αναφορά;

    5. Δείτε εδώ μια λίστα ανθρώπων που “τουρτώθηκαν”. Δε φαίνεται και τόσο… σαφές το αισθητήριο των διαμαρτυρομένων: Ο Godard στην ίδια λίστα με τον Κenny Rogers, o Bill Gates με το Sarkozy και η Ann Coulter με το βασιλιά της Σουηδίας…

  7. Προς “Νίκο”:

    1. Οι εκμυστηρεύσεις ενός ανωνύμου για το τι του είπε κάποιος κάποτε είναι μάλλον δύσκολο να θεωρηθούν αξιόπιστες.

    2. Το να “μοιράζει” κανείς υπονοούμενα είναι εύκολο, και μάλλον όχι ηθικό. Αν έχετε κάτι να γράψετε και να καταλογίσετε στον κ. Γρυσπολάκη, γράψτε το ευθέως, για να ενημερωθούμε (και να αξιολογηθεί).

    3. Τι έπρεπε κατά τη γνώμη σας να κάνουν οι υπάλληλοι στη συγκεκριμένη περίσταση;

    4. Έχουμε δημοκρατία — το παράδειγμα των αγώνων κατά της χούντας είναι αδόκιμο. Μήπως θεωρείτε το σημερινό καθεστώς χούντα; Αν όχι, γιατί η αναφορά;

    5. Δείτε εδώ μια λίστα ανθρώπων που “τουρτώθηκαν”. Δε φαίνεται και τόσο… σαφές το αισθητήριο των διαμαρτυρομένων: Ο Godard στην ίδια λίστα με τον Κenny Rogers, o Bill Gates με το Sarkozy και η Ann Coulter με το βασιλιά της Σουηδίας…

  8. Pingback: » Υπάρχουν και χειρότερα my Enet: … δοκιμαστική εκπομπή στον κυβερνοχώρο (site under construction)

  9. Θα σας μιλήσω ως μέλος της ακαδημαϊκής κοινότητας.

    Είναι θλιβερό πως μερικοί άνθρωποι “γατζώνονται” από συγκεκριμένα γεγονότα και τείνουν να τους δίνουν μυθικές διαστάσεις. Δεν ξέρω αν παρακολουθήσατε το βίντεο αλλά πραγματικά δεν υπήρχε καμία έκφραση βίας. Χαρακτηριστική είναι η αποχαύνωση των υπαλλήλων που αντί να πραστατεύσουν τον πρύτανή τους παρακολουθούσαν αμέτοχοι το γεγονός, ενώ ξεστόμιζαν πομπόδεις λόγους καταδικάζοντας την “αποτρόπαια” πράξη. Μήπως κάτι τέτοιο δεν κάνετε και εσείς. Θα υποστηρίζατε τον κ. Γρυσπολάκη ΄δημόσια για το ερευνητικό του έργο ή την επιτυχημένη καριέρα του ως καθηγητής. Γιατί τόση υποκρισία κύριοι;

    Θα σας εκμυστηρευτώ κάτι: Το 1999, κατά τη διάρκεια των μεγάλων καταλήψεων, είχα την τύχη να κουβεντιάσω μαζί του για το θέμα των κινητοποιήσεων. Θυμάμαι ότι μου σχολίασε το γεγονός των γιαουρτιών που έπεφταν τότε και μου είπε κατά λέξη: “Καμία φορά χρειάζεται να ασκούμε βίαια στη βία της εξουσίας”. Όταν του ειπα ότι η τότε πρυτανεία ετοιμάζεται να ασκήσει ποινική δίωξη στους φοιτητές, επικαλούμενη παρακαλώ το νομο 4000 περί “τεντυμποϊσμού”(!!!) μου απάντησε ευθύς αμέσως ότι ” κάτι τέτοιο δεν θα το επιτρέψουν οι αρχές μου να συμβεί. Όσο είμαι στη θέση του καθηγητού θα βοηθώ στην επιβολή της δικαιοσύνης”.

    Ας μη μένουμε στα φαινόμενα αλλά να διερευνούμε τα αίτια που προκάλεσαν τα φαινόμενα. Η ιστορία του Πολυτεχνείου και η προσωπικότητα του κ. Πρύτανη έχουν άμεση σχέση με το γεγονός. Οι φοιτητές εκφράζονται “βίαια” αλλά τουλάχιστον έχουν αγνά κίνητρα και μία περίεργη “διαίσθηση”. Καταφέρνουν να ξεχωρίζουν το καλό από το κακό. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτή η διαίσθηση οδήγησε κάποιους από εμάς πρίν πολλά-πολλά χρόνια στους αγώνες κατά της χούντας …

    Περιμένω τα σχόλιά σας.

    Ν.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *