OKPC (πρώην OLPC);

One Kindle Per Child (πηγή: papandreou.gr) Πέρασε η μόδα του OLPC ή το Kindle θα παρέχεται ως επιπλέον εξοπλισμός;

Κι αν επιτρέπεται, ποιά σκοπιμότητα οδήγησε στο Kindle (μια πλατφόρμα κλειστού λογισμικού) ενώ, ως πρόσφατα τουλάχιστον, το ΠΑΣΟΚ υποστήριζε το OPLC (μια πλατφόρμα ανοιχτού λογισμικού);

Αν και επικροτώ την επιλογή του Kindle ως ρεαλιστικότερη του XO/OLPC, εν τούτοις με προβληματίζει η θέση του ΠΑΣΟΚ στο ζήτημα του υπολογιστή των $100.  Μόδα ήταν και πέρασε;

Το Kindle παίζει γύρω στα €200 ($359) στις ΗΠΑ αλλά φαντάζομαι η Amazon να μας κάνει κάποια έκπτωση αν παραγγείλουμε πολλά κομμάτια.  Με την ελληνοποίηση τί γίνεται;  Γνωρίζει κάτι το ΠΑΣΟΚ για τα σχέδια της Amazon ή απλώς προβάλει την ιδέα του ηλεκτρονικού μελανιού κραδαίνοντας το πρώτο Kindle που βρήκε μπροστά του;

Η φωτογραφία είναι από τον κόμβο www.papandreou.gr.

Share
  • Το ανοικτό περιεχόμενο είναι η ουσία του ψηφιακού βιβλίου
    http://is.pasok.gr/?p=350

    Και Λεωνίδα… ως παράδειγμα έδειξε την συγκεκριμένη συσκευή… Δεν τις αγοράσαμε κιόλας.
    Δείχνει τον δρόμο. Ούτε και είναι πρωθυπουργός για να υλοποιήσει.
    Δεν μπορώ να καταλάβω προς τι αυτή η αγωνιώδης προσπάθεια να διυλίζεις το κώνωπα συνεχώς τώρα τελευταία.
    Τέλος πάντων.

  • Το ανοικτό περιεχόμενο είναι η ουσία του ψηφιακού βιβλίου
    http://is.pasok.gr/?p=350

    Και Λεωνίδα… ως παράδειγμα έδειξε την συγκεκριμένη συσκευή… Δεν τις αγοράσαμε κιόλας.
    Δείχνει τον δρόμο. Ούτε και είναι πρωθυπουργός για να υλοποιήσει.
    Δεν μπορώ να καταλάβω προς τι αυτή η αγωνιώδης προσπάθεια να διυλίζεις το κώνωπα συνεχώς τώρα τελευταία.
    Τέλος πάντων.

  • Γιώργο αν δεν κάνω λάθος είναι η πρώτη φορά που επιδεικνύεται, από το βήμα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, ψηφιακή συσκευή. Δεν θα μπορούσε να είχε σκεφτεί κάποιος πως στην ιστορική αυτή στιγμή θα άρμοζε καλύτερα να κρατούσε κάτι-τις πιο open source ο ΓΑΠ;

    Γιώργο έχω κουραστεί με τις ανακολουθίες λόγου και πράξης. Με τις ρηχές δηλώσεις, με την απαξίωση της μεθοδικής και μελετημένης προσέγγισης στα προβλήματα. Έχω κουραστεί με τη νοοτροπία πως οι πολίτες είναι βούρλα και μπορείς να τους πασάρεις ό,τι θέλεις. Με κάτι τέτοια καμώματα (της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ) έχει φτάσει η Ελλάδα να είναι η τριτοκοσμικότερη χώρα της Ευρώπης. Και με τα καμώματα αυτά θα παραμείνει τέτοια.

    Ε φτάνει πια.

    Το ΠΑΣΟΚ προσδοκεί να είναι κυβέρνηση μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Ε δεν έχει καταλήξει ακόμη σε ποιά μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου θα υιοθετήσει; Ή περιμένει να δει τι θα βγει στην αγορά απο τώρα ως τις εκλογές;

  • Γιώργο αν δεν κάνω λάθος είναι η πρώτη φορά που επιδεικνύεται, από το βήμα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, ψηφιακή συσκευή. Δεν θα μπορούσε να είχε σκεφτεί κάποιος πως στην ιστορική αυτή στιγμή θα άρμοζε καλύτερα να κρατούσε κάτι-τις πιο open source ο ΓΑΠ;

    Γιώργο έχω κουραστεί με τις ανακολουθίες λόγου και πράξης. Με τις ρηχές δηλώσεις, με την απαξίωση της μεθοδικής και μελετημένης προσέγγισης στα προβλήματα. Έχω κουραστεί με τη νοοτροπία πως οι πολίτες είναι βούρλα και μπορείς να τους πασάρεις ό,τι θέλεις. Με κάτι τέτοια καμώματα (της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ) έχει φτάσει η Ελλάδα να είναι η τριτοκοσμικότερη χώρα της Ευρώπης. Και με τα καμώματα αυτά θα παραμείνει τέτοια.

    Ε φτάνει πια.

    Το ΠΑΣΟΚ προσδοκεί να είναι κυβέρνηση μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Ε δεν έχει καταλήξει ακόμη σε ποιά μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου θα υιοθετήσει; Ή περιμένει να δει τι θα βγει στην αγορά απο τώρα ως τις εκλογές;

  • Zed

    Συμφωνώ απόλυτα. Μερικές κινήσεις έχουν ιδιαίτερη σημασία. Εδώ απλώς αρκέστηκε σε μια εντυπωσιοθηρική προσπάθεια και δεν ενδιαφέρθηκε για την ουσία του εγχειρήματος. Εντάξει, δεν είναι και τόσο ιστορική στιγμή αλλά όπως και να έχει είναι μια λεπτομέρεια σημαντική, τουλάχιστον για ‘μένα.

    Από καιρό βλέπω ότι η αρχική τοποθέτηση του ΠαΣοΚ να υιοθετήσει open source software ήταν λόγια του αέρα…

  • Zed

    Συμφωνώ απόλυτα. Μερικές κινήσεις έχουν ιδιαίτερη σημασία. Εδώ απλώς αρκέστηκε σε μια εντυπωσιοθηρική προσπάθεια και δεν ενδιαφέρθηκε για την ουσία του εγχειρήματος. Εντάξει, δεν είναι και τόσο ιστορική στιγμή αλλά όπως και να έχει είναι μια λεπτομέρεια σημαντική, τουλάχιστον για ‘μένα.

    Από καιρό βλέπω ότι η αρχική τοποθέτηση του ΠαΣοΚ να υιοθετήσει open source software ήταν λόγια του αέρα…

  • Pingback: Συζήτηση στη Βουλή για την Παιδεία « Greek University Reform Forum()

  • Thomas

    Το μέλλον είναι εδώ κύριε Παπανδρέου, στις μεγάλες οθόνες: http://www.plasticlogic.com/product.html

  • Thomas

    Το μέλλον είναι εδώ κύριε Παπανδρέου, στις μεγάλες οθόνες: http://www.plasticlogic.com/product.html

  • Εγώ δεν έχω καταλάβει ακόμη γιατί πρέπει να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη συσκευή όταν τα ebooks μπορούν να αναγνωσθούν μέσα από σχεδόν όλα τα smartphones (και όχι μόνο).

  • Εγώ δεν έχω καταλάβει ακόμη γιατί πρέπει να χρησιμοποιηθεί κάποια συγκεκριμένη συσκευή όταν τα ebooks μπορούν να αναγνωσθούν μέσα από σχεδόν όλα τα smartphones (και όχι μόνο).

  • Thomas

    Γιατί η οθόνη των smartphones είναι εξαιρετικά μικρή, ενώ στις άλλες συσκευές που θα βγουν θα γίνεται κι επεξεργασία.

  • Thomas

    Γιατί η οθόνη των smartphones είναι εξαιρετικά μικρή, ενώ στις άλλες συσκευές που θα βγουν θα γίνεται κι επεξεργασία.

  • Γιατί η οθόνη των smartphones είναι εξαιρετικά μικρή, ενώ στις άλλες συσκευές που θα βγουν θα γίνεται κι επεξεργασία.

    Με βάση πoια κριτήρια η οθόνη των smartphones είναι μικρή; Τι είδους επεξεργασία θα γίνεται σε αυτές τις συσκευές που δεν μπορεί να γίνει μέσω μιας από τις υπάρχουσες και ποσό απαραίτητη είναι αυτή η “επεξεργασία” για την χρήση ενός ebook στην εκπαίδευση (η και στην απλή ανάγνωση ενός κειμένου); Πότε και κυρίως ποιες θα είναι αυτές οι συσκευές που θα βγουν; Γιατί αν μιλάμε για παραλλαγές σε συσκευές του τύπου Tablet PC θα χρειαστεί ακόμη αρκετός καιρός μέχρι να εμφανιστεί μια πραγματικά ελκυστική και πρακτική λύση. Ακόμη και αν γίνει αυτό θα είναι αμφίβολο αν θα καταφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα να ξεπεράσει σε δημοφιλια και πωλήσεις τους υπάρχοντες τύπους συσκευών που όπως είπαμε ήδη μπορούν να “διαβάσουν” ebooks.

  • Γιατί η οθόνη των smartphones είναι εξαιρετικά μικρή, ενώ στις άλλες συσκευές που θα βγουν θα γίνεται κι επεξεργασία.

    Με βάση πoια κριτήρια η οθόνη των smartphones είναι μικρή; Τι είδους επεξεργασία θα γίνεται σε αυτές τις συσκευές που δεν μπορεί να γίνει μέσω μιας από τις υπάρχουσες και ποσό απαραίτητη είναι αυτή η “επεξεργασία” για την χρήση ενός ebook στην εκπαίδευση (η και στην απλή ανάγνωση ενός κειμένου); Πότε και κυρίως ποιες θα είναι αυτές οι συσκευές που θα βγουν; Γιατί αν μιλάμε για παραλλαγές σε συσκευές του τύπου Tablet PC θα χρειαστεί ακόμη αρκετός καιρός μέχρι να εμφανιστεί μια πραγματικά ελκυστική και πρακτική λύση. Ακόμη και αν γίνει αυτό θα είναι αμφίβολο αν θα καταφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα να ξεπεράσει σε δημοφιλια και πωλήσεις τους υπάρχοντες τύπους συσκευών που όπως είπαμε ήδη μπορούν να “διαβάσουν” ebooks.

  • Lida συμφωνώ μαζί σου σε δύο σημεία που αναφέρεις:

    (α) πως και με smartphone διαβάζεις ένα ebook μια χαρά· και
    (β) πως συσκευές με form factor τύπου tablet θα αργήσουν να εξελιχθούν στα επιθυμητά επίπεδα.

    Συμφωνώ με τον Θωμά πως το μέλλον είναι στις μεγάλες λεπτές εύκαμπτες οθόνες.

    Σε θέματα εκπαίδευσης όμως οι διαστάσεις του smart phone δεν φτάνουν για να ανταποκριθούν στις συνθήκες πολύωρης μελέτης. Χρειάζεται περισσότερη επιφάνεια ανάγνωσης για να χωρέσουν γραφήματα, εικόνες, κτλ.

    Νομίζω πως θα ήταν καταστροφικό για την παιδεία αν δίναμε απο ένα smart phone στα παιδιά για να το χρησιμοποιήσουν σαν ebook. Διατηρώ αμφιβολίες και για τη χρησιμότητα του Kindle. Χρειαζόμαστε κάτι πιο διαδραστικό. Το Kindle δεν μπορεί, για παράδειγμα, να κάνει animation του γραφήματος μιας συνάρτησης. Άρα ποιος ο καινοτόμος ρόλος του σαν ebook μαθηματικών τη στιγμή που απλώς θα αναπαράγει στατικό περιεχόμενο;

    Είμαι βέβαιος πως σε βάθος χρόνου θα δούμε ebooks στα σχολεία. Αυτό το βάθος χρόνου λοιπόν μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε μια ουσιαστική συζήτηση για τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Αν θα γίνει αυτός ο διάλογος βεβαίως, είναι θέμα ήθους και ευθύνης των πολιτικών στην Ελλάδα. Δηλαδή: ο θεός να βάλει το χέρι του.

  • Lida συμφωνώ μαζί σου σε δύο σημεία που αναφέρεις:

    (α) πως και με smartphone διαβάζεις ένα ebook μια χαρά· και
    (β) πως συσκευές με form factor τύπου tablet θα αργήσουν να εξελιχθούν στα επιθυμητά επίπεδα.

    Συμφωνώ με τον Θωμά πως το μέλλον είναι στις μεγάλες λεπτές εύκαμπτες οθόνες.

    Σε θέματα εκπαίδευσης όμως οι διαστάσεις του smart phone δεν φτάνουν για να ανταποκριθούν στις συνθήκες πολύωρης μελέτης. Χρειάζεται περισσότερη επιφάνεια ανάγνωσης για να χωρέσουν γραφήματα, εικόνες, κτλ.

    Νομίζω πως θα ήταν καταστροφικό για την παιδεία αν δίναμε απο ένα smart phone στα παιδιά για να το χρησιμοποιήσουν σαν ebook. Διατηρώ αμφιβολίες και για τη χρησιμότητα του Kindle. Χρειαζόμαστε κάτι πιο διαδραστικό. Το Kindle δεν μπορεί, για παράδειγμα, να κάνει animation του γραφήματος μιας συνάρτησης. Άρα ποιος ο καινοτόμος ρόλος του σαν ebook μαθηματικών τη στιγμή που απλώς θα αναπαράγει στατικό περιεχόμενο;

    Είμαι βέβαιος πως σε βάθος χρόνου θα δούμε ebooks στα σχολεία. Αυτό το βάθος χρόνου λοιπόν μας δίνει την ευκαιρία να κάνουμε μια ουσιαστική συζήτηση για τον ρόλο των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Αν θα γίνει αυτός ο διάλογος βεβαίως, είναι θέμα ήθους και ευθύνης των πολιτικών στην Ελλάδα. Δηλαδή: ο θεός να βάλει το χέρι του.

  • Νομίζω πως θα ήταν καταστροφικό για την παιδεία αν δίναμε απο ένα smart phone στα παιδιά για να το χρησιμοποιήσουν σαν ebook.

    Μα το θέμα είναι ότι πολλά από αυτά (μην πω τα περισσότερα) ήδη έχουν smartphones. Ευκαιρία να το χρησιμοποιήσουν και για κάτι πέρα από το να ξεχεριάζονται στα SMS και να ανταλλάσσουν τσόντες.

  • Νομίζω πως θα ήταν καταστροφικό για την παιδεία αν δίναμε απο ένα smart phone στα παιδιά για να το χρησιμοποιήσουν σαν ebook.

    Μα το θέμα είναι ότι πολλά από αυτά (μην πω τα περισσότερα) ήδη έχουν smartphones. Ευκαιρία να το χρησιμοποιήσουν και για κάτι πέρα από το να ξεχεριάζονται στα SMS και να ανταλλάσσουν τσόντες.

  • Λήδα δεν συμφωνώ με τη λογική που λέει: αφού έχουν smart phones ας τα χρησιμοποιήσουν.

    Μπορεί πολλοί μαθητές να έχουν κινητά τηλέφωνα αλλά δεν έχουν όλοι. Τα smarties είναι λιγότερα.

    Το σχολικό βιβλίο (έντυπο ή ηλεκτρονικό) είναι κάτι που δικαιούται κάθε μαθητής: από το Βαρβάκειο ως το παραμεθόριο σχολείο στον Έβρο (εκεί δηλαδή που η ευρυζωνική σύνδεση είναι ανύπαρκτη — Εβροζωνική δηλαδή!)

  • Λήδα δεν συμφωνώ με τη λογική που λέει: αφού έχουν smart phones ας τα χρησιμοποιήσουν.

    Μπορεί πολλοί μαθητές να έχουν κινητά τηλέφωνα αλλά δεν έχουν όλοι. Τα smarties είναι λιγότερα.

    Το σχολικό βιβλίο (έντυπο ή ηλεκτρονικό) είναι κάτι που δικαιούται κάθε μαθητής: από το Βαρβάκειο ως το παραμεθόριο σχολείο στον Έβρο (εκεί δηλαδή που η ευρυζωνική σύνδεση είναι ανύπαρκτη — Εβροζωνική δηλαδή!)

  • εκεί δηλαδή που η ευρυζωνική σύνδεση είναι ανύπαρκτη — Εβροζωνική δηλαδή!

    Ευρυζωνική μπορεί να μην έχουν, GPRS όμως θα έχουν σίγουρα! Και όσο για τα smartphones (και τα κινητα γενικότερα) και το market penetration στους εφήβους της επαρχίας, σε περιμένουν εκπλήξεις. Τέλος πάντων, αν θέλει κανείς μπορεί να κάνει παπάδες με την κινητή όπως γίνεται ήδη σε χώρες που έχουν μείνει πίσω σε άλλου είδους τεχνολογίες. Δες τα παραδείγματα της Αφρικής και της Ινδίας όπου οι αγροτικοί πληθυσμοί τους έρχονται σε επαφή με το internet μέσω κινητού χωρίς να έχουν δει πολλοί από αυτούς ποτέ υπολογιστή από κοντά. Στην Αφρική μάλιστα έχουν αρχίσει να αναπτύσσουν διάφορες εφαρμογές που είναι εξαιρετικά χρήσιμες π.χ. για το τοπικό εμπόριο και τις οικονομικές συναλλαγές

    Τώρα το γιατί δεν πρόκειται ασχοληθεί κανείς ποτέ σοβαρά με αυτά τα θέματα στην Ελλάδα είναι μια εξαιρετικά βαρετή συζήτηση η οποία δεν έχει κανένα νόημα.

  • εκεί δηλαδή που η ευρυζωνική σύνδεση είναι ανύπαρκτη — Εβροζωνική δηλαδή!

    Ευρυζωνική μπορεί να μην έχουν, GPRS όμως θα έχουν σίγουρα! Και όσο για τα smartphones (και τα κινητα γενικότερα) και το market penetration στους εφήβους της επαρχίας, σε περιμένουν εκπλήξεις. Τέλος πάντων, αν θέλει κανείς μπορεί να κάνει παπάδες με την κινητή όπως γίνεται ήδη σε χώρες που έχουν μείνει πίσω σε άλλου είδους τεχνολογίες. Δες τα παραδείγματα της Αφρικής και της Ινδίας όπου οι αγροτικοί πληθυσμοί τους έρχονται σε επαφή με το internet μέσω κινητού χωρίς να έχουν δει πολλοί από αυτούς ποτέ υπολογιστή από κοντά. Στην Αφρική μάλιστα έχουν αρχίσει να αναπτύσσουν διάφορες εφαρμογές που είναι εξαιρετικά χρήσιμες π.χ. για το τοπικό εμπόριο και τις οικονομικές συναλλαγές

    Τώρα το γιατί δεν πρόκειται ασχοληθεί κανείς ποτέ σοβαρά με αυτά τα θέματα στην Ελλάδα είναι μια εξαιρετικά βαρετή συζήτηση η οποία δεν έχει κανένα νόημα.

  • Αλλό πράγμα η χρήση κινητών σε συναλλαγές όπως αυτές στην Αφρική και Ινδία, κι άλλο πράγμα η εφαρμογή τους στην εκπαίδευση. Στην εκπαίδευση παίζουν πολλοί παράγοντες: cognitive science, child development & learning theories, κτλ. Δεν έχω δει, μέχρι τώρα, κάποιο project ή πιλοτικό πρόγραμμα που να δοκιμάζει τη χρήση κινητών στην εκπαίδευση.

    Ας μην ξεχνούμε πως το πιο πολυδιαφημισμένο πείραμα εισαγωγής ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση, το OLPC σχεδιάστηκε ακριβώς για τις ανάγκες της Αφρικής. Κι η οπτική επιφάνεια του είναι 15-25 φορές μεγαλύτερη από αυτή ενός smartie.

  • Αλλό πράγμα η χρήση κινητών σε συναλλαγές όπως αυτές στην Αφρική και Ινδία, κι άλλο πράγμα η εφαρμογή τους στην εκπαίδευση. Στην εκπαίδευση παίζουν πολλοί παράγοντες: cognitive science, child development & learning theories, κτλ. Δεν έχω δει, μέχρι τώρα, κάποιο project ή πιλοτικό πρόγραμμα που να δοκιμάζει τη χρήση κινητών στην εκπαίδευση.

    Ας μην ξεχνούμε πως το πιο πολυδιαφημισμένο πείραμα εισαγωγής ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση, το OLPC σχεδιάστηκε ακριβώς για τις ανάγκες της Αφρικής. Κι η οπτική επιφάνεια του είναι 15-25 φορές μεγαλύτερη από αυτή ενός smartie.

  • Και προγράμματα υπάρχουν όπως το MOBI και workshops οργανώνονται από το W3C, και Labs στήνονται από το MIT σε συνεργασία με την Nokia και ένα σωρό άλλα πράγματα γίνονται. Τώρα γιατί η Ελλάδα χώρα της Ευρωπαϊκής ένωσης με με 99% κάλυψη και 150% market penetration της κινητής στο σύνολο του πληθυσμού είναι πίσω από τον ήλιο, είπαμε, είναι μια βαρετή συζήτηση

    Και ότι το το OPLC διαφημίστηκε σαν την λύση για την εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση δεν σημαίνει ότι θα πετύχαινε κιόλας. Σιγα μην περίμεναν οι Αφρικανοί να σωθούν από τον Νεγρεπόντε. Αναπτύσσονται και καινοτομούν μια χαρά απο μόνοι τους.

  • Και προγράμματα υπάρχουν όπως το MOBI και workshops οργανώνονται από το W3C, και Labs στήνονται από το MIT σε συνεργασία με την Nokia και ένα σωρό άλλα πράγματα γίνονται. Τώρα γιατί η Ελλάδα χώρα της Ευρωπαϊκής ένωσης με με 99% κάλυψη και 150% market penetration της κινητής στο σύνολο του πληθυσμού είναι πίσω από τον ήλιο, είπαμε, είναι μια βαρετή συζήτηση

    Και ότι το το OPLC διαφημίστηκε σαν την λύση για την εισαγωγή της ψηφιακής τεχνολογίας στην εκπαίδευση δεν σημαίνει ότι θα πετύχαινε κιόλας. Σιγα μην περίμεναν οι Αφρικανοί να σωθούν από τον Νεγρεπόντε. Αναπτύσσονται και καινοτομούν μια χαρά απο μόνοι τους.

  • Δεν νομίζω να έχει περάσει πάνω από χρόνος όταν όλοι προσκυνάγανε το OLPC (καλά που ξυπνήσανε, από το ’98 έχει αρχίσει η διαμόρφωσή του ως ιδέα και όλα τα σχετικά, και πάμπολες αναφορές είχε τότε το Wired, για να μην μιλήσω για το Junior Summit του ’98 από το ΜΙΤ που συμμετείχανε και αρκετές τάξεις από την Ελλάδα -και η δική μου μέσα σε αυτές) και μάλιστα ο ΓΑΠ είχε κάνει κάτι καλές δηλώσεις νομίζω αφού το παρουσίασε ο Μπλέτσας στην Αθήνα.
    Δεν έχει σημασία πόσα ηλεκτρονικά μπιχλιμπίδια θα κουνήσει ο ένας ή ο άλλος στη βουλή, ή σε μια τάξη ενός σχολείου. Αν δεν έχεις μάθει στο παιδί να σκέφτεται συνδυαστικά, δεν πρόκειται ποτέ να χρησιμοποιήσει σωστά οποιουδήποτε είδους εγχειρίδιο, ακόμα και αν του το φέρει στο Playstation. Τι νόημα έχει να υπάρχουνε ένα σωρό e-texts όταν το μέσο Ελληνάκι, δεν μπορεί να διαβάσει ούτε από _ένα_ απλό βιβλίο και άμα του πεις 3 πράγματα δεν μπορεί να τα συνδυάσει μεταξύ τους?
    Στο τέλος, θα κάνουνε τάξεις στο Second Life μου φαίνεται….

  • Δεν νομίζω να έχει περάσει πάνω από χρόνος όταν όλοι προσκυνάγανε το OLPC (καλά που ξυπνήσανε, από το ’98 έχει αρχίσει η διαμόρφωσή του ως ιδέα και όλα τα σχετικά, και πάμπολες αναφορές είχε τότε το Wired, για να μην μιλήσω για το Junior Summit του ’98 από το ΜΙΤ που συμμετείχανε και αρκετές τάξεις από την Ελλάδα -και η δική μου μέσα σε αυτές) και μάλιστα ο ΓΑΠ είχε κάνει κάτι καλές δηλώσεις νομίζω αφού το παρουσίασε ο Μπλέτσας στην Αθήνα.
    Δεν έχει σημασία πόσα ηλεκτρονικά μπιχλιμπίδια θα κουνήσει ο ένας ή ο άλλος στη βουλή, ή σε μια τάξη ενός σχολείου. Αν δεν έχεις μάθει στο παιδί να σκέφτεται συνδυαστικά, δεν πρόκειται ποτέ να χρησιμοποιήσει σωστά οποιουδήποτε είδους εγχειρίδιο, ακόμα και αν του το φέρει στο Playstation. Τι νόημα έχει να υπάρχουνε ένα σωρό e-texts όταν το μέσο Ελληνάκι, δεν μπορεί να διαβάσει ούτε από _ένα_ απλό βιβλίο και άμα του πεις 3 πράγματα δεν μπορεί να τα συνδυάσει μεταξύ τους?
    Στο τέλος, θα κάνουνε τάξεις στο Second Life μου φαίνεται….

  • Λήδα τα links που έστειλες είναι ενδιαφέροντα αλλά εκτός θέματος.

    Για παράδειγμα το workshop του W3C τον Απρίλιο (στο οποίο συμμετέχω) καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και δεν πρόκειται να συζητήσει αποκλειστικά τον ρόλο των smarties στην εκπαίδευση.

    To Mobi αν πρόσεξες είναι optimized για υπολογιστές και όχι για κινητά τηλέφωνα. Επίσης είναι κακοσχεδιασμένο όσον αφορά το interface του και τις λειτουργίες του. Πολύ hype και λίγη ουσία και ακόμη λιγότερη καινοτομία.

    Hype επίσης είναι και το αρθράκι από το public relations site της Vodafone.

    Το EPROM είναι μια αξιόλογη πρωτοβουλία αλλά δεν έχει συγκεκριμένο vision για εφαρμογές κινητών στην εκπαίδευση.

    Ουσιαστική και μεθοδική δουλειά για τον ρόλο των smart phones στην εκπαίδευση δεν έχει γίνει. Διατηρώ επιφυλάξεις αν θα δούμε τέτοια δουλειά.

  • Λήδα τα links που έστειλες είναι ενδιαφέροντα αλλά εκτός θέματος.

    Για παράδειγμα το workshop του W3C τον Απρίλιο (στο οποίο συμμετέχω) καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων και δεν πρόκειται να συζητήσει αποκλειστικά τον ρόλο των smarties στην εκπαίδευση.

    To Mobi αν πρόσεξες είναι optimized για υπολογιστές και όχι για κινητά τηλέφωνα. Επίσης είναι κακοσχεδιασμένο όσον αφορά το interface του και τις λειτουργίες του. Πολύ hype και λίγη ουσία και ακόμη λιγότερη καινοτομία.

    Hype επίσης είναι και το αρθράκι από το public relations site της Vodafone.

    Το EPROM είναι μια αξιόλογη πρωτοβουλία αλλά δεν έχει συγκεκριμένο vision για εφαρμογές κινητών στην εκπαίδευση.

    Ουσιαστική και μεθοδική δουλειά για τον ρόλο των smart phones στην εκπαίδευση δεν έχει γίνει. Διατηρώ επιφυλάξεις αν θα δούμε τέτοια δουλειά.