Ηλεκτρονικές υπηρεσίες τοπικής αυτοδιοίκησης

e-Government.  Τί είναι, πώς δουλεύει; Είναι χρήσιμη;  Σε τι χρησιμεύει;

Θα περιγράψω τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που προσφέρει ο δήμος στον οποίο κατοικώ. Ο δήμος του Oak Park έχει πληθυσμό περίπου 52.000 κατοίκους.  Είναι η πρώτη κοινότητα δυτικά του Σικάγο και εντάσσεται στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της μεγαλούπολης.  Οι κάτοικοι και επισκέπτες του δήμου μπορούν να διεκπεραιώνουν ηλεκτρονικά τις εξής συναλλαγές, με πληρωμές μέσω πιστωτικών καρτών ή απευθείας τραπεζικών εντολών:

  • ανανέωση αδειών για κατοικίδια ζώα·
  • πληρωμή ή υποβολή ένστασης για κλήση παράνομης στάθμευσης·
  • διαχείριση λογαριασμού ύδρευσης·
  • ανανέωση άδειας στάθμευσης στα δημοτικά parkings·
  • ανανέωση άδειας χρήσης οχημάτων εντός του δήμου.

Μέσω της ιστοσελίδας του δήμου, οι κάτοικοι μπορούν να ενημερώνονται για αεροψεκασμούς και νέα της κοινότητας.  Επίσης μπορούμε να προμηθευόμαστε, σε ηλεκτρονική μορφή, όλα τα έντυπα που είναι απαραίτητα για την έκδοση διαφόρων αδειών: οικοδομικών, λειτουργίας καταστήματος, εγκατάστασης συστημάτων συναγερμού, κτλ.  Δηλαδή, αν ο δήμος απαιτεί από τον δημότη να συμπληρώσει κάποια αίτηση, αυτή η αίτηση είναι διαθέσιμη μέσω της ιστοσελίδας.

Ο δήμος προσφέρει και μια σειρά από επιπλέον ηλεκτρονικές συναλλαγές για τη δημοτική βιβλιοθήκη, τα πάρκα, και άλλες  υπηρεσίες του οι οποίες διαχειρίζονται αυτόνομους ιστοτόπους (π.χ., η τοπική δημοτική βιβλιοθήκη).

Υπάρχει δήμος στην Ελλάδα που να προσφέρει κάποιες υπηρεσίες από το διαδίκτυο;  Έψαξα λίγο τις ιστοσελίδες των μεγάλων δήμων και δεν βρήκα τίποτα.

Share
  • akindynos

    Στα Τρίκαλα γίνεται μια προσπάθεια αλλά δεν γνωρίζω ποια είναι η πραγματική ανταπόκριση.

  • akindynos

    Στα Τρίκαλα γίνεται μια προσπάθεια αλλά δεν γνωρίζω ποια είναι η πραγματική ανταπόκριση.

  • Μου έφτιαξες τη μέρα με το άρθρο αυτό! Η μόνη ενεργή υπηρεσία που γνωρίζω είναι από το δήμο Ηρακλείου (Κρήτης) μέσω της οποίας μπορείς να υποβάλεις ηλεκτρονικά ένα “παράπονο” για κάποιο πρόβλημα που υπάρχει στο δήμο. Το αίτημα λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου και αντιμετωπίζεται όπως όλα τα αιτήματα προς το δήμο. Παρ’ολο που φαίνεται ότι στην Αμερική ενδιαφέρονται λιγότερο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση απ’οτι στην Ευρώπη, οι υπηρεσίες που προσφέρονται εκεί -έστω και πιλοτικά- είναι περισσότερες και πιο ποιοτικές.

  • Μου έφτιαξες τη μέρα με το άρθρο αυτό! Η μόνη ενεργή υπηρεσία που γνωρίζω είναι από το δήμο Ηρακλείου (Κρήτης) μέσω της οποίας μπορείς να υποβάλεις ηλεκτρονικά ένα “παράπονο” για κάποιο πρόβλημα που υπάρχει στο δήμο. Το αίτημα λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου και αντιμετωπίζεται όπως όλα τα αιτήματα προς το δήμο. Παρ’ολο που φαίνεται ότι στην Αμερική ενδιαφέρονται λιγότερο για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση απ’οτι στην Ευρώπη, οι υπηρεσίες που προσφέρονται εκεί -έστω και πιλοτικά- είναι περισσότερες και πιο ποιοτικές.

  • Kostis

    Δειλά δειλά το e-Goverment κάνει τα πρώτα του βήματα και στην Ελλάδα! Για του λόγου το αληθές, δείτε και την παρακάτω προκύρηξη για την ανάπτυξη ενός τέτοιου συστήματος για το δημο Καρδίτσας, όπου περιγράφονται αρκετές δυνατότητες αλληλεπίδρασης του πολίτη με το δήμο. Ας ευχηθούμε ο δήμος να δείξει την απαιτούμενη σοβαρότητα και το σύστημα να χρησιμοποιηθεί στην πράξη.

  • Kostis
  • kostis

    Δειλά δειλά το e-Goverment κάνει τα πρώτα του βήματα και στην Ελλάδα! Για του λόγου το αληθές, δείτε και την παρακάτω προκύρηξη για την ανάπτυξη ενός τέτοιου συστήματος για το δημο Καρδίτσας, όπου περιγράφονται αρκετές δυνατότητες αλληλεπίδρασης του πολίτη με το δήμο. Ας ευχηθούμε ο δήμος να δείξει την απαιτούμενη σοβαρότητα και το σύστημα να χρησιμοποιηθεί στην πράξη.

  • kostis
  • Κωστή, δε νομίζω ότι έπιασες το ζήτημα σωστά (το έσωσες όμως με την τελευταία σου πρόταση).
    Είμαι σίγουρος ότι θα βρεις κι άλλους Δήμους που κατασκευάζουν ή έχουν ήδη ανάλογες διαδικτυακές πύλες. Για να λειτουργήσει σωστά όμως ένα τέτοιο εργαλείο, δεν απαιτούνται μόνο οι κατάλληλες τεχνικές υποδομές αλλά και το σωστό προσωπικό. Γνωρίζοντας το επίπεδο του μέσου υπαλλήλου στους ελληνικούς Δήμους, κρίνω ότι τα πράγματα είναι θλιβερά.
    Ας μη μιλήσω για άλλες τέτοιες “πύλες” που, στην πραγματικότητα, ήταν άθλια websites με 2-3 φωτογραφίες, ίσα ίσα να φανεί ότι ο ανάδοχος έκανε έργο.

    Στην Ελλάδα ζούμε, δεν υπάρχουν ούτε φρέσκιες ιδέες ούτε ουσιαστικές βελτιώσεις.

  • Κωστή, δε νομίζω ότι έπιασες το ζήτημα σωστά (το έσωσες όμως με την τελευταία σου πρόταση).
    Είμαι σίγουρος ότι θα βρεις κι άλλους Δήμους που κατασκευάζουν ή έχουν ήδη ανάλογες διαδικτυακές πύλες. Για να λειτουργήσει σωστά όμως ένα τέτοιο εργαλείο, δεν απαιτούνται μόνο οι κατάλληλες τεχνικές υποδομές αλλά και το σωστό προσωπικό. Γνωρίζοντας το επίπεδο του μέσου υπαλλήλου στους ελληνικούς Δήμους, κρίνω ότι τα πράγματα είναι θλιβερά.
    Ας μη μιλήσω για άλλες τέτοιες “πύλες” που, στην πραγματικότητα, ήταν άθλια websites με 2-3 φωτογραφίες, ίσα ίσα να φανεί ότι ο ανάδοχος έκανε έργο.

    Στην Ελλάδα ζούμε, δεν υπάρχουν ούτε φρέσκιες ιδέες ούτε ουσιαστικές βελτιώσεις.

  • Σε περίμενα περισσότερο διαβασμένο, ή τουλάχιστον να το ψάξεις λίγο περισσότερο….

    Αλλά για να έχεις και λίγο υλικό, ιδού:
    http://www.hortiatis.gr
    http://www.lasithinet.gr
    http://www.thermaikos.gr/
    http://www.perama.gr
    http://www.dimosliosion.gr


    Για να μην πολυλογώ, οι δήμοι που έως το τέλος Φθινοπώρου θα έχουν δική τους ηλεκτρονική σελίδα/portal με ψηφιακές υπηρεσίες, ανέρχονται σε περισσότερους από 550.

    Ειδικά για τους δημους με πληθυσμό Ψηφιακής Στρατηγικής 2006-2013.

    Που δεν περιορίζεται βέβαια μόνο σε portals.
    Αλλά εκπαιδεύει και το ΣΥΝΟΛΟ των αιρετών εκπροσώπων των ΟΤΑ (17.500 αιρετοί). Και βεβαίως που και αυτό ολοκληρώνεται έως τον Οκτώβριο. Που φτιάχνει μητροπολιτικά δίκτυα οπτικών ινών σε 75 πόλεις όλης της Ελλάδα, τα οποία διασυνδέουν περισσότερα από 2.500 σημεία δημόσιου ενδιαφέροντος (σχολεία, δημοτικά κτίρια, αστυνομία, δημ. υπηρεσίες, νοσοκομεία, βιβλιοθήκες κλπ.). Που μέσω της ΚΕΔΚΕ, δημιουργεί και portals ψηφιακών υπηρεσιών για τους μεγαλύτερους δήμους. κλπ. κλ.π

    Αυτά για να υπάρχει η πλήρης εικόνα σε όσους δεν την έχουν (και νομίζουν ότι την έχουν!.. και δεν εννοώ προφανώς εσένα)

  • Σε περίμενα περισσότερο διαβασμένο, ή τουλάχιστον να το ψάξεις λίγο περισσότερο….

    Αλλά για να έχεις και λίγο υλικό, ιδού:
    http://www.hortiatis.gr
    http://www.lasithinet.gr
    http://www.thermaikos.gr/
    http://www.perama.gr
    http://www.dimosliosion.gr


    Για να μην πολυλογώ, οι δήμοι που έως το τέλος Φθινοπώρου θα έχουν δική τους ηλεκτρονική σελίδα/portal με ψηφιακές υπηρεσίες, ανέρχονται σε περισσότερους από 550.

    Ειδικά για τους δημους με πληθυσμό Ψηφιακής Στρατηγικής 2006-2013.

    Που δεν περιορίζεται βέβαια μόνο σε portals.
    Αλλά εκπαιδεύει και το ΣΥΝΟΛΟ των αιρετών εκπροσώπων των ΟΤΑ (17.500 αιρετοί). Και βεβαίως που και αυτό ολοκληρώνεται έως τον Οκτώβριο. Που φτιάχνει μητροπολιτικά δίκτυα οπτικών ινών σε 75 πόλεις όλης της Ελλάδα, τα οποία διασυνδέουν περισσότερα από 2.500 σημεία δημόσιου ενδιαφέροντος (σχολεία, δημοτικά κτίρια, αστυνομία, δημ. υπηρεσίες, νοσοκομεία, βιβλιοθήκες κλπ.). Που μέσω της ΚΕΔΚΕ, δημιουργεί και portals ψηφιακών υπηρεσιών για τους μεγαλύτερους δήμους. κλπ. κλ.π

    Αυτά για να υπάρχει η πλήρης εικόνα σε όσους δεν την έχουν (και νομίζουν ότι την έχουν!.. και δεν εννοώ προφανώς εσένα)

  • Γιάννη, όπως έγραψα η αναζήτησή μου περιορίστηκε στους μεγάλους Δήμους. Χαίρομαι όμως που μαθαίνω πως μικρότεροι δήμοι καινοτομούν στον τομέα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης πολιτών.
    Κοίταξα μάλιστα τις ιστοσελίδες που πρότεινες για αρχή και διαπίστωσα πως πίσω από τη «βιτρίνα» υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις. Για παράδειγμα:
    Δήμος Χορτιάτη:

    Έπειτα από επιτυχή εγγραφή στο σύστημα το password εμφανίζεται σε ανοιχτή ιστοσελίδα με καθαρό κείμενο (clear text). Επιπλέον — κι εδώ είναι η μεγάλη πλάκα — όταν επιχειρείς είσοδο στο σύστημα σου δηλώνει πως χρησιμοποίησες λάθος κωδικό. Όσο προσεκτικά κι αν επιβεβαιώσεις πως δακτυλογραφείς τον κωδικό σου. Ακόμη κι αν προσπαθήσεις να ανακτήσεις νέο κωδικό και να τον εισάγεις εξίσου προσεκτικά. Διαπίστωση: ελλειπέστατο quality control/quality assurance στην υλοποίηση του έργου.

    Δήμος Λασιθίου:

    Η φόρμα εγγραφής δεν δουλεύει! Βλέποντας τη φόρμα, δηλαδή, μένεις με την εντύπωση πως μπορείς να ανοίξεις λογαριασμό στο σύστημα για να διαχειρίζεται ηλεκτρονικώς κάποιες συναλλαγές με το δήμο. Δοκιμάζοντας όμως να εγγραφείς διαπιστώνεις πως η φόρμα απλώς δεν λειτουργεί. Επιπλέον η φόρμα απαιτεί εμπιστευτικές πληροφορίες (πχ ΑΔΤ) δίχως να προσφέρει ένα ασφαλές περιβάλλον (http αντί για https). Διαπίστωση: ελλειπέστατο quality control/quality assurance στην υλοποίηση του έργου.

    Δήμος Θερμαϊκού:

    Η εγγραφή χρήστη στο σύστημα δεν είναι δυνατή λόγω προβληματικής λειτουργίας κάποιου «Ota portal» που υποτίθεται πως υποστηρίζει την εφαρμογή.

    Δήμος Περάματος:

    Υπόδειγμα· τους βγάζω το καπέλο! Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες λειτουργούν άψογα και δίχως να χρειάζεται να γραφτεί κανείς στο σύστημα. Μπράβο τους.

    Δήμος Λιοσίων:

    Το validation στις φόρμες δεν δουλεύει. Π.χ., για να δεχτεί τον αριθμό της ηλεκτρονικής διεύθυνσης πρέπει να τον εισάγεις ως 5 ψήφιο στοιχείο, δηλαδή αντί για “8” απαιτεί “00008”. Διαπίστωση: ελλειπέστατο quality control/quality assurance στην υλοποίηση του έργου.

    Screenshots των παραπάνω δυσλειτουργίων είναι διαθέσιμα και μπορώ να τα ανεβάσω εδώ αν επιθυμείς.
    Λείπει Γιάννη ένα συγκεκριμένο πλαίσιο προδιαγραφών (τεχνικών και μη). Μπορεί, δηλαδή, η Ψηφιακη Στρατηγική να κάνει λόγο για ωραία πράγματα αλλά, εκ των πραγμάτων, φαίνεται να μην προσφέρει (και να μην εφαρμόζει) τεχνική καθοδήγηση για την υλοποίηση των έργων.
    Για παράδειγμα: κάποιοι δήμοι απαιτούν εγγραφή του χρήστη σε κάποιο CMS/CMRS για την πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες και κάποιοι τις έχουν ανοιχτές (πχ Δήμος Περάματος). Αυτό, κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να είναι τεχνική προδιαγραφή που να εκπορεύεται από την ΨΣ και τις επακόλουθες προτάσεις της.
    Επιπλέον, φαίνεται να υπάρχει μια μεγάλη αναντιστοιχία όρων και ορολογίας. Για παράδειγμα: ο Δήμος Χορτιάτη ως «όνομα χρήστη» εννοεί το user name και ως «κωδικό» το password. Άλλοι δήμοι χρησιμοποιούν τους όρους «κωδικός» και «συνθηματικό». Κι εδώ, κατά τη γνώμη μου, υφίσταται παράλειψη της ΨΣ διότι δεν επέβαλε μια ενιαία τεχνική ορολογία για να εδραιώσει καλύτερα τις ποιοτικές προδιαγραφές των έργων.
    Θα μπορούσα να συνεχίσω αλλά δεν πιστεύω πως είναι δική μου δουλειά η ποιοτική διασφάλιση, τα πρότυπα, οι προδιαγραφές, και ο ποιοτικός έλεγχος έργων που εντάσσονται στην Ψηφιακή Στρατηγική. Όφειλα όμως να επισημάνω τις παραλήψεις και με χαρά να συμβάλλω σε παραπέρα συζήτηση.

  • Γιάννη, όπως έγραψα η αναζήτησή μου περιορίστηκε στους μεγάλους Δήμους. Χαίρομαι όμως που μαθαίνω πως μικρότεροι δήμοι καινοτομούν στον τομέα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης πολιτών.

    Κοίταξα μάλιστα τις ιστοσελίδες που πρότεινες για αρχή και διαπίστωσα πως πίσω από τη «βιτρίνα» υπάρχουν σοβαρότατες ελλείψεις. Για παράδειγμα:

    Δήμος Χορτιάτη:

      Έπειτα από επιτυχή εγγραφή στο σύστημα το password εμφανίζεται σε ανοιχτή ιστοσελίδα με καθαρό κείμενο (clear text). Επιπλέον — κι εδώ είναι η μεγάλη πλάκα — όταν επιχειρείς είσοδο στο σύστημα σου δηλώνει πως χρησιμοποίησες λάθος κωδικό. Όσο προσεκτικά κι αν επιβεβαιώσεις πως δακτυλογραφείς τον κωδικό σου. Ακόμη κι αν προσπαθήσεις να ανακτήσεις νέο κωδικό και να τον εισάγεις εξίσου προσεκτικά. Διαπίστωση: ελλειπέστατο quality control/quality assurance στην υλοποίηση του έργου.

    Δήμος Λασιθίου:

      Η φόρμα εγγραφής δεν δουλεύει! Βλέποντας τη φόρμα, δηλαδή, μένεις με την εντύπωση πως μπορείς να ανοίξεις λογαριασμό στο σύστημα για να διαχειρίζεται ηλεκτρονικώς κάποιες συναλλαγές με το δήμο. Δοκιμάζοντας όμως να εγγραφείς διαπιστώνεις πως η φόρμα απλώς δεν λειτουργεί. Επιπλέον η φόρμα απαιτεί εμπιστευτικές πληροφορίες (πχ ΑΔΤ) δίχως να προσφέρει ένα ασφαλές περιβάλλον (http αντί για https). Διαπίστωση: ελλειπέστατο quality control/quality assurance στην υλοποίηση του έργου.

    Δήμος Θερμαϊκού:

      Η εγγραφή χρήστη στο σύστημα δεν είναι δυνατή λόγω προβληματικής λειτουργίας κάποιου «Ota portal» που υποτίθεται πως υποστηρίζει την εφαρμογή.

    Δήμος Περάματος:

      Υπόδειγμα· τους βγάζω το καπέλο! Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες λειτουργούν άψογα και δίχως να χρειάζεται να γραφτεί κανείς στο σύστημα. Μπράβο τους.

    Δήμος Λιοσίων:

      Το validation στις φόρμες δεν δουλεύει. Π.χ., για να δεχτεί τον αριθμό της ηλεκτρονικής διεύθυνσης πρέπει να τον εισάγεις ως 5 ψήφιο στοιχείο, δηλαδή αντί για “8” απαιτεί “00008”. Διαπίστωση: ελλειπέστατο quality control/quality assurance στην υλοποίηση του έργου.

    Screenshots των παραπάνω δυσλειτουργίων είναι διαθέσιμα και μπορώ να τα ανεβάσω εδώ αν επιθυμείς.

    Λείπει Γιάννη ένα συγκεκριμένο πλαίσιο προδιαγραφών (τεχνικών και μη). Μπορεί, δηλαδή, η Ψηφιακη Στρατηγική να κάνει λόγο για ωραία πράγματα αλλά, εκ των πραγμάτων, φαίνεται να μην προσφέρει (και να μην εφαρμόζει) τεχνική καθοδήγηση για την υλοποίηση των έργων.

    Για παράδειγμα: κάποιοι δήμοι απαιτούν εγγραφή του χρήστη σε κάποιο CMS/CMRS για την πρόσβαση σε ηλεκτρονικές υπηρεσίες και κάποιοι τις έχουν ανοιχτές (πχ Δήμος Περάματος). Αυτό, κατά τη γνώμη μου, θα έπρεπε να είναι τεχνική προδιαγραφή που να εκπορεύεται από την ΨΣ και τις επακόλουθες προτάσεις της.

    Επιπλέον, φαίνεται να υπάρχει μια μεγάλη αναντιστοιχία όρων και ορολογίας. Για παράδειγμα: ο Δήμος Χορτιάτη ως «όνομα χρήστη» εννοεί το user name και ως «κωδικό» το password. Άλλοι δήμοι χρησιμοποιούν τους όρους «κωδικός» και «συνθηματικό». Κι εδώ, κατά τη γνώμη μου, υφίσταται παράλειψη της ΨΣ διότι δεν επέβαλε μια ενιαία τεχνική ορολογία για να εδραιώσει καλύτερα τις ποιοτικές προδιαγραφές των έργων.

    Θα μπορούσα να συνεχίσω αλλά δεν πιστεύω πως είναι δική μου δουλειά η ποιοτική διασφάλιση, τα πρότυπα, οι προδιαγραφές, και ο ποιοτικός έλεγχος έργων που εντάσσονται στην Ψηφιακή Στρατηγική. Όφειλα όμως να επισημάνω τις παραλήψεις και με χαρά να συμβάλλω σε παραπέρα συζήτηση.

  • Yannis Larios

    Λεωνίδα,

    Αυτό που έφυγε από το κείμενο πιο πάνω (κατά λάθος) είναι ότι για τους δήμους κάτω από 20.000 κατοίκους για οικονομία κλίμακας δημιουργήθηκε κοινή πλατφόρμα (πλατφόρμες για την ακρίβεια) με σχετικούς διαγωνισμούς.

    Κάθε δήμος πατάει εκεί πάνω και γεμίζει με δικό του περιεχόμενο + ενεργοποιεί/ απενεργοποιεί τις υπηρεσίες που θέλει.

    Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι 470-480 περίπου δήμοι και αυτοί έχουν κοινές τεχνικές προδιαγραφές, πρότυπα κλπ.. Τις έχει καταρτίσει και τις παρακολουθεί η ΚτΠ ΑΕ. Επίσης, περιλαμβάνεται εκπαίδευση των δήμων. Αρα υπάρχουν και τα πρότυπα και οι προδιαγραφές και η εκπαίδευση. Αυτά τα portals θα αρχίσουν να βγαίνουν από τα τέλη Οκτωβρίου στον αέρα.

    Οι μεγαλύτεροι δήμοι δημιουργούν μεγαλύτερα portals αυτόνομα. Μερικά από αυτά είναι και τα συγκεκριμένα που αναφέρεις. Δεν έχουν όλα ολοκληρωθεί στο 100% και ειδικά στο τμήμα των ψηφιακών υπηρεσιών. Εχουν προθεσμία μέχρι τη λήξη του Προγράμματος (2009).

    Εκεί, σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κάθε δήμος σχεδιάζει και υλοποιεί μόνος εφ’ όσον αυτό θέλει. Δεν μπορείς να παρέμβεις στη δική του θέληση να κάνει το δικό του portal, όσο και αν θέλαμε . Αυτό είναι ένα πρόβλημα στρέβλωσης, που κληρονομήθηκε (δυστυχώς!) από την την εποχή του Γ’ ΚΠΣ και του ΕΠ ΚτΠ, λόγω του στρεβλού αρχικού σχεδιασμού του. Το μόνο που μπορούμε να γίνει είναι στον τελικό έλεγχο να ελέγξουμε τη λειτουργικότα. Δυστυχώς, σε πολλά μέρη ζούμε ακόμη με τον κακό σχεδιασμό ενός Προγράμματος.

    Αυτό που συμβαίνει ΤΩΡΑ με την Ψηφιακή Στρατηγική είναι ότι το ΥΠΕΣ φτιάχνει πρότυπα διαλειτουργικότητας και τεχνικά πρότυπα για όλα τα portals του δημοσίου βασισμένα στο Ευρωπαϊκό eGIF. Τα πρότυπα περιλαμβάνουν και τεχνικές πτυχές αλλά και οργανωσιακές. Αυτά σκοπός είναι στο εξής (έως το 2015) να γίνουν υποχρεωτικά.

    Ως αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, έως το τέλος του 2009 χάρη στην Ψηφιακή Στρατηγική θα υπάρχουν ΚΑΙ περίπου 550 μικρότερα portals (μικρότερων δήμων) ΚΑΙ πιο “γυαλισμένα” portals των μεγαλύτερων.

    Προϋπόθεση είναι η διάθεση των δήμων να τα συντηρούν και να τα επεκτείνουν. Αν οι τοπικές κοινωνίες δεν θέλουν να αξιοποιήσουν αυτά που αφειδώς προσφέρονται, κανένα Υπουργείο και καμία κεντρική υπηρεσία, όση καλή διάθεση και αν έχει ή χρήματα, δεν μπορεί να τους υποχρεώσει.

    Εκπαιδεύουμε ΟΛΟΥΣ (στους δήμους) τους αιρετούς άρχοντες (17.500) με ένα τεράστιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ. Δημιουργούμε τα portals με κεντρικό τρόπο στους μικρότερους, για οικονομίες κλίμακας και συντήρησης. Δίνουμε η δυνατότητα στους μεγαλύτερους να τα αναπτύξουν και εξελίξουν όπως θέλουν.

    Απο εκεί και πέρα έχουν χρέος να τα συντηρήσουν και επεκτείνουν. Αν η τοπική κοινωνία δεν θέλει, κανείς άλλος δεν μπορεί να τους “υποχρεώσει” κεντρικά. Και στο κάτω-κάτω όποιος θέλει να προχωρήσει και μπορεί και θα το κάνει. Όποιος δεν θέλει, είναι άξιος της μοίρας του.

    Αυτά, προς διευκρίνιση.

  • Yannis Larios

    Λεωνίδα,

    Αυτό που έφυγε από το κείμενο πιο πάνω (κατά λάθος) είναι ότι για τους δήμους κάτω από 20.000 κατοίκους για οικονομία κλίμακας δημιουργήθηκε κοινή πλατφόρμα (πλατφόρμες για την ακρίβεια) με σχετικούς διαγωνισμούς.

    Κάθε δήμος πατάει εκεί πάνω και γεμίζει με δικό του περιεχόμενο + ενεργοποιεί/ απενεργοποιεί τις υπηρεσίες που θέλει.

    Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν οι 470-480 περίπου δήμοι και αυτοί έχουν κοινές τεχνικές προδιαγραφές, πρότυπα κλπ.. Τις έχει καταρτίσει και τις παρακολουθεί η ΚτΠ ΑΕ. Επίσης, περιλαμβάνεται εκπαίδευση των δήμων. Αρα υπάρχουν και τα πρότυπα και οι προδιαγραφές και η εκπαίδευση. Αυτά τα portals θα αρχίσουν να βγαίνουν από τα τέλη Οκτωβρίου στον αέρα.

    Οι μεγαλύτεροι δήμοι δημιουργούν μεγαλύτερα portals αυτόνομα. Μερικά από αυτά είναι και τα συγκεκριμένα που αναφέρεις. Δεν έχουν όλα ολοκληρωθεί στο 100% και ειδικά στο τμήμα των ψηφιακών υπηρεσιών. Εχουν προθεσμία μέχρι τη λήξη του Προγράμματος (2009).

    Εκεί, σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κάθε δήμος σχεδιάζει και υλοποιεί μόνος εφ’ όσον αυτό θέλει. Δεν μπορείς να παρέμβεις στη δική του θέληση να κάνει το δικό του portal, όσο και αν θέλαμε . Αυτό είναι ένα πρόβλημα στρέβλωσης, που κληρονομήθηκε (δυστυχώς!) από την την εποχή του Γ’ ΚΠΣ και του ΕΠ ΚτΠ, λόγω του στρεβλού αρχικού σχεδιασμού του. Το μόνο που μπορούμε να γίνει είναι στον τελικό έλεγχο να ελέγξουμε τη λειτουργικότα. Δυστυχώς, σε πολλά μέρη ζούμε ακόμη με τον κακό σχεδιασμό ενός Προγράμματος.

    Αυτό που συμβαίνει ΤΩΡΑ με την Ψηφιακή Στρατηγική είναι ότι το ΥΠΕΣ φτιάχνει πρότυπα διαλειτουργικότητας και τεχνικά πρότυπα για όλα τα portals του δημοσίου βασισμένα στο Ευρωπαϊκό eGIF. Τα πρότυπα περιλαμβάνουν και τεχνικές πτυχές αλλά και οργανωσιακές. Αυτά σκοπός είναι στο εξής (έως το 2015) να γίνουν υποχρεωτικά.

    Ως αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, έως το τέλος του 2009 χάρη στην Ψηφιακή Στρατηγική θα υπάρχουν ΚΑΙ περίπου 550 μικρότερα portals (μικρότερων δήμων) ΚΑΙ πιο “γυαλισμένα” portals των μεγαλύτερων.

    Προϋπόθεση είναι η διάθεση των δήμων να τα συντηρούν και να τα επεκτείνουν. Αν οι τοπικές κοινωνίες δεν θέλουν να αξιοποιήσουν αυτά που αφειδώς προσφέρονται, κανένα Υπουργείο και καμία κεντρική υπηρεσία, όση καλή διάθεση και αν έχει ή χρήματα, δεν μπορεί να τους υποχρεώσει.

    Εκπαιδεύουμε ΟΛΟΥΣ (στους δήμους) τους αιρετούς άρχοντες (17.500) με ένα τεράστιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα της ΚΕΔΚΕ. Δημιουργούμε τα portals με κεντρικό τρόπο στους μικρότερους, για οικονομίες κλίμακας και συντήρησης. Δίνουμε η δυνατότητα στους μεγαλύτερους να τα αναπτύξουν και εξελίξουν όπως θέλουν.

    Απο εκεί και πέρα έχουν χρέος να τα συντηρήσουν και επεκτείνουν. Αν η τοπική κοινωνία δεν θέλει, κανείς άλλος δεν μπορεί να τους “υποχρεώσει” κεντρικά. Και στο κάτω-κάτω όποιος θέλει να προχωρήσει και μπορεί και θα το κάνει. Όποιος δεν θέλει, είναι άξιος της μοίρας του.

    Αυτά, προς διευκρίνιση.

  • Γιάννη καλά όλα αυτά. Περιμένω, λοιπόν, να δω τα πρώτα portals που όπως λες θα βγουν σε λίγες μέρες. Πώς μπορώ να μάθω ποιά είναι αυτά;

  • Γιάννη καλά όλα αυτά. Περιμένω, λοιπόν, να δω τα πρώτα portals που όπως λες θα βγουν σε λίγες μέρες. Πώς μπορώ να μάθω ποιά είναι αυτά;

  • Kostis

    Δική μου απορία Γιάννη, αν γνωρίζεις, είναι τι ακριβώς εξυπηρετούν τα δίκτυα οπτικών ινών που “διασυνδέουν τα σημεία δημόσιου ενδιαφέροντος”. Ένα δίκτυο αποκτάει νόημα χάρη στις υπηρεσίες που παρέχονται πάνω από αυτό – υπάρχει όντως προοπτική για δια-δημοτικές και ενδο-δημοτικές εφαρμογές που θα εκμεταλλεύονται την (τεράστια) χωρητικότητα των (πανάκριβων) δικτύων οπτικών ινών και για τις οποίες δεν επαρκούν οι ταχύτητες του (αργού αλλά φτηνού) internet; Ή μήπως υπάρχει προοπτική μίσθωσης χωρητικότητας σε παρόχους (οι οποίοι τουλάχιστον στην Πάτρα περνάνε δικές τους γραμμές).

  • kostis

    Δική μου απορία Γιάννη, αν γνωρίζεις, είναι τι ακριβώς εξυπηρετούν τα δίκτυα οπτικών ινών που “διασυνδέουν τα σημεία δημόσιου ενδιαφέροντος”. Ένα δίκτυο αποκτάει νόημα χάρη στις υπηρεσίες που παρέχονται πάνω από αυτό – υπάρχει όντως προοπτική για δια-δημοτικές και ενδο-δημοτικές εφαρμογές που θα εκμεταλλεύονται την (τεράστια) χωρητικότητα των (πανάκριβων) δικτύων οπτικών ινών και για τις οποίες δεν επαρκούν οι ταχύτητες του (αργού αλλά φτηνού) internet; Ή μήπως υπάρχει προοπτική μίσθωσης χωρητικότητας σε παρόχους (οι οποίοι τουλάχιστον στην Πάτρα περνάνε δικές τους γραμμές).

  • Yannis Larios

    @Λεωνίδα

    Ελπίζω έως τέλος Οκτ, αρχές Νοε 2008 να βγουν τα πρώτα. Θα σε ενημερώσω. Ενδεχομένως θα ανεβούν και εδώ: http://www.psifiakiellada.gr

    @kostis

    Τα μητροπολιτικά δίκτυα οπτικών ινών στους δήμους εξυπηρετούν 2 στόχους.

    1 στόχος: Σήμερα χτίζεται η υποδομή για μια 20ετία, πάνω από την οποία θα περάσουν ψηφιακές υπηρεσίες είτε του δήμου, είτε για σχολεία, είτε … ό,τι χρειαστούν δημόσιοι φορείς. Όταν σχεδιάζεις για την επόμενη 20ετία δεν μπορείς να βασίζεσαι στο … χαλκό.

    2ος στόχος: η υποδομή αυτή είναι “ανοιχτή”. Δηλαδή μπορεί να αξιοποιηθεί από οποιοδήποτε τρίτο (δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό) έναντι “κοστοστρεφούς” (δηλ. χωρίς κέρδος) αντιτίμου. Αυτή είναι μια πολιτική που ακολουθεί την ευρωπαϊκή πολιτική i2010 και σκοπό έχει να ανοίξει τον ανταγωνισμό ακόμη περισσότερο, και να κάνει την ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών περισσότερο ορθολογική, ιδιαίτερα στην Περιφέρεια. Η πολιτική αυτή ακολουθείται και στην Ιρλανδία, και στη Σουηδία και βεβαίως και στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της Ψηφιακής Στρατηγικής.

    Περί ISPs: Δικές τους ίνες περνούν σε Αθήνα, Θεσ/νίκη, Πάτρα άντε και Ηράκλειο. Με τις άλλες πόλεις; Θα τις αφήσεις στο σκοτάδι; Ή δεν θέλεις να αποφύγεις 2πλά και 3πλα σκαψίματα στο μέλλον; Επίσης, πως επιβεβαιώνεις ότι οι οδεύσεις σε κάθε περιφερειακή πόλη θα περνούν ΚΑΙ από το νοσοκομείο ΚΑΙ από το σχολείο ΚΑΙ από τη βιβλιοθήκη ΚΑΙ από το Πανεπιστήμιο κλπ. κλπ.

    Αυτά τα ολίγα προς το παρόν, αν και το θέμα χρήζει πολύ μεγάλης ανάλυσης και επεξήγησης

  • Yannis Larios

    @Λεωνίδα

    Ελπίζω έως τέλος Οκτ, αρχές Νοε 2008 να βγουν τα πρώτα. Θα σε ενημερώσω. Ενδεχομένως θα ανεβούν και εδώ: http://www.psifiakiellada.gr

    @kostis

    Τα μητροπολιτικά δίκτυα οπτικών ινών στους δήμους εξυπηρετούν 2 στόχους.

    1 στόχος: Σήμερα χτίζεται η υποδομή για μια 20ετία, πάνω από την οποία θα περάσουν ψηφιακές υπηρεσίες είτε του δήμου, είτε για σχολεία, είτε … ό,τι χρειαστούν δημόσιοι φορείς. Όταν σχεδιάζεις για την επόμενη 20ετία δεν μπορείς να βασίζεσαι στο … χαλκό.

    2ος στόχος: η υποδομή αυτή είναι “ανοιχτή”. Δηλαδή μπορεί να αξιοποιηθεί από οποιοδήποτε τρίτο (δημόσιο ή ιδιωτικό οργανισμό) έναντι “κοστοστρεφούς” (δηλ. χωρίς κέρδος) αντιτίμου. Αυτή είναι μια πολιτική που ακολουθεί την ευρωπαϊκή πολιτική i2010 και σκοπό έχει να ανοίξει τον ανταγωνισμό ακόμη περισσότερο, και να κάνει την ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών περισσότερο ορθολογική, ιδιαίτερα στην Περιφέρεια. Η πολιτική αυτή ακολουθείται και στην Ιρλανδία, και στη Σουηδία και βεβαίως και στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της Ψηφιακής Στρατηγικής.

    Περί ISPs: Δικές τους ίνες περνούν σε Αθήνα, Θεσ/νίκη, Πάτρα άντε και Ηράκλειο. Με τις άλλες πόλεις; Θα τις αφήσεις στο σκοτάδι; Ή δεν θέλεις να αποφύγεις 2πλά και 3πλα σκαψίματα στο μέλλον; Επίσης, πως επιβεβαιώνεις ότι οι οδεύσεις σε κάθε περιφερειακή πόλη θα περνούν ΚΑΙ από το νοσοκομείο ΚΑΙ από το σχολείο ΚΑΙ από τη βιβλιοθήκη ΚΑΙ από το Πανεπιστήμιο κλπ. κλπ.

    Αυτά τα ολίγα προς το παρόν, αν και το θέμα χρήζει πολύ μεγάλης ανάλυσης και επεξήγησης

  • Pingback: Too drunk to browse (Non-Linear Complexity)()