Ένας είναι ο εχθρός

Άρθρο του Διονύση Γουσέτη *

H εθνική ομοψυχία ξαναχτύπησε. Αυτή τη φορά αντιστεκόμαστε σύσσωμοι στην ανεξαρτητοποίηση του Κοσόβου, όταν αδιαφορούμε αν ο διπλανός μας θα πατήσει τα σκατά των σκύλων μας στο πεζοδρόμιο.

Το νέο κράτος το αναγνώρισε η πλειοψηφία των εταίρων μας και υποθέτω ότι σε κάποιες άλλες χώρες υπάρχει αμφιθυμία. Αδιάλλακτα αντίθετες στάθηκαν κοινωνίες που δεν διακρίνονται για την εσωτερική τους δημοκρατία. Ανάμεσά τους και η δική μας. Με εθνική θλίψη έβλεπα στην τηλεόραση Έλληνες ευρωβουλευτές διαφόρων κομμάτων να καταγγέλλουν το «προτεκτοράτο των ΗΠΑ» σε άδεια έδρανα. Ας προσπαθήσουμε να τα ξεκαθαρίσουμε.

1. Η ανεξαρτησία του Κοσόβου δεν προέκυψε από λόγους αρχής. Ούτε η διεθνής νομοθεσία, ούτε η πρακτική του ΟΗΕ έχει ταυτίσει τους “λαούς” με τις μειονότητες και την “αυτοδιάθεση” με την απόσχιση.

2. Η ανεξαρτησία του Κοσόβου δεν υπήρξε στόχος των ιμπεριαλιστών, των αιρετικών, των πλανηταρχών και των κουτόφραγκων. Συμφέρον όλων αυτών ήταν και είναι η σταθερότητα. Αυτήν και όχι τα άχρηστα προτεκτοράτα, προστατεύουν με τις ενέργειές τους. Στην περίπτωση του Κοσόβου έκαναν τις εξής ενέργειες:

α. Το 1998, μετά τις σφαγές σε Κροατία, Βοσνία και τη γενοκτονία της Σρεμπρένιτσα, ο ΟΗΕ κάλεσε τον Μιλόσεβιτς να σταματήσει τις διώξεις και να ξαναδώσει στους κατοίκους του Κοσσυφοπεδίου το καθεστώς της αυτονομίας. Ο εθνικιστής Μιλόσεβιτς απέρριψε την απόφαση του ΟΗΕ. Ο ΟΗΕ σιώπησε λόγω του βέτο Ρωσίας και Κίνας. Τότε, το ΝΑΤΟ απείλησε με ένοπλη επέμβαση, με αποτέλεσμα ο Μιλόσεβιτς να αναδιπλωθεί.

β. Την επόμενη χρονιά, ο Μιλόσεβιτς ξαναστέλνει στρατό και τανκς στο Κόσοβο. Η διεθνής “ομάδα επαφής” συνέταξε μια φόρμουλα συνύπαρξης. Οι Αλβανοί, θυσιάζοντας ορισμένους στόχους τους, τη δέχτηκαν. Ο Μιλόσεβιτς τη θεώρησε απαράδεκτη. Ο ΟΗΕ αδρανούσε και πάλι λόγω των βέτο Ρωσίας και Κίνας. Τότε οι 19 εταίροι του ΝΑΤΟ (δηλ. περιλαμβανομένης της Ελλάδας) πραγματοποίησαν τις αεροπορικές επιδρομές. Μετά την αποχώρηση των σερβικών στρατευμάτων, ο ΟΗΕ δέχτηκε να θέσει την περιοχή, υπό την επίβλεψή του, διατηρώντας το νομικό καθεστώς της «αυτόνομης περιοχής της Σερβίας».

γ. Ωστόσο, ούτε το νομικό καθεστώς, ούτε η διοίκηση του ΟΗΕ εξασφάλιζαν σταθερότητα. Ανέθεσε τότε ο ΟΗΕ στον Μάρτι Αχτισάαρι εισήγηση για το μέλλον του Κοσόβου. Στο μεταξύ έγιναν προεδρικές και βουλευτικές εκλογές στο Κόσοβο, από τις οποίες απείχε η σερβική μειονότητα, συνεχίζοντας να τορπιλίζει τη σταθερότητα. Το σχέδιο Αχτισάαρι δημοσιεύτηκε πέρυσι. Είναι κάτι σαν το σχέδιο Ανάν: Δεν αντιμετωπίζει τους Σέρβους ως μειονότητα, αλλά ως συστατική εθνότητα, αν και είναι μόνο 10%, ενώ οι Τ/Κύπριοι περίπου 20%. Οι Σέρβοι θα μπορούσαν να διαπραγματευτούν περισσότερα δικαιώματα, σύμφωνα και με τις προτάσεις της Διεθνούς Αμνηστίας. Προτίμησαν να απορρίψουν το σχέδιο συλλήβδην, ενώ οι Αλβανοί, που έχουν πλειοψηφία 90%, αλλά στερούνται Τά[σ]σου, το αποδέχτηκαν. Μετά τη νέα εθνικιστική αδιαλλαξία, ποια λύση θα πρότειναν οι ανησυχούντες Ελληναράδες;

3. Η φοβική ομοψυχία μας ενεδύθη και πάλι με τα αντιιμπεριαλιστικά στερεότυπα και με κινδυνολογία. «Όσες χώρες έχουν τέτοιες μειονότητες[…], θεωρούν δικαιολογημένα ότι με την αναγνώριση του Κοσσυφοπεδίου ανοίγει ένας επικίνδυνος δρόμος. Μπορεί να έλθει και η δική τους σειρά», προειδοποιεί στην «Καθημερινή» ο αντιιμπεριαλιστής Σταύρος Λυγερός. Η άποψή του, όμως, προϋποθέτει ότι ο βίος των μειονοτήτων θα έχει γίνει αβίωτος, ώστε να δικαιολογείται ξεσηκωμός τύπου Κοσόβου.

4. Ανάλογη είναι η συμπεριφορά μας για το όνομα των γειτόνων. Η ομόψυχη εθνικιστική αδιαλλαξία στις προτάσεις των εταίρων μας (πακέτο Πινέιρο), μας κατάντησε να παρακαλάμε να δεχθούν οι γείτονες αυτό που μετά βδελυγμίας απορρίπταμε πριν 15 χρόνια.

5. Ανάλογη ήταν η συμπεριφορά των Ελληνοκυπρίων απέναντι στους Τουρκοκύπριους και απέναντι σε όλες τις προτάσεις της διεθνούς κοινότητας, με πιο πρόσφατη το βροντερό «όχι» στο σχέδιο Ανάν. Κι εδώ η εθνικιστική αδιαλλαξία των Ε/κυπρίων υπονομεύει τη σταθερότητα, καθώς δεν προτείνει καμία λύση. Αποτέλεσμα: η διχοτόμηση υλοποιείται βήμα βήμα. Όσο για τη μειονότητα της Θράκης, η κατάσταση θα ήταν εκρηκτική αν δεν έπαιρνε κάποια γενναία μέτρα προστασίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων η κυβέρνηση Μητσοτάκη και οι επόμενες.

Προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Αυτό είναι το κλειδί για τη σταθερότητα. Αν οι μειονότητες έχουν όλα τα δικαιώματα που έχουν οι πλειονότητες, κανείς δεν θα ρισκάρει τη ζωή και την περιουσία του για φληναφήματα του τύπου «έθνος», «θρησκεία». Το έχουν επί αιώνες αποδείξει με τη μακραίωνη συνύπαρξη. Το απέδειξαν και τώρα οι Βέλγοι και οι Εγγλέζοι: με μεγαλύτερα από εμάς αποσχιστικά προβλήματα, δε δίστασαν να αναγνωρίσουν το Κόσοβο, αγνοώντας τον κ. Λυγερό. Τα ηρωικά υπόλοιπα είναι κομπλεξικά δείγματα μια ανασφαλούς, επαρχιώτικης, κλειστής, κατακερματισμένης κοινωνίας. Ένας είναι ο εχθρός: ο εθνικισμός.

* αναδημοσιεύεται με άδεια του συγγραφέα.

Φωτογραφία: Η «θύρα 7», του αγώνα Ολυμπιακός-Τσέλσι (20/2/2008), βροντοφωνάζει: Το Κόσοβο είναι Σερβία. Η φωτογραφία είναι αποκλειστικότητα (επαγγελματίας φωτογράφος την έστειλε μόνο και ειδικά στον Δ. Γ.)

Share

26 thoughts on “Ένας είναι ο εχθρός

  1. Θα μπορούσα να συμφωνήσω με την ανάλυση, αλλά τη θεωρώ αρκετά απλοϊκή κατά την ταπεινή μου άποψη. Γιατί μπλέκει στο ίδιο καζάνι το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των λαών, τα δικαιώματα των μειονοτήτων, τον εθνικισμό, κτλ.

    Το γεγονός ότι στην εξέλιξη της κοινωνίας και της ιστορίας, υπάρχουν μειονότητες σε κράτη είναι φυσιολογικό και υγιές. Δεν μπορούν να είναι κονσέρβες τα κράτη, χωρίς εσωτερικές/εξωτερικές μετακινήσεις πληθυσμών. Τα δικαιώματα των μειονοτήτων επίσης πρέπει να ικανοποιούνται ασυζητητί (γλώσσα, θρησκεία, διοικητικές ελευθερίες, δικαίωμα του εκλέγεσθαι, κοκ).

    Όμως, από το να ξεκινήσεις από το παραπάνω, να το τραβήξεις από τα μαλλιά μέχρι να κάνεις τις μειονότητες κράτη ανεξάρτητα πάνω σε μία ιστορική πραγματικότητα που εσύ ο ίδιος δημιούργησες (πόλεμος / διάλυση Γιουγκοσλαβίας), υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά.

    Τελικά, αντί για “ομονσποδιοποίηση” κρατών/εθνοτήτων με κοινή ιστορία / γεωγραφική – γλωσσική – ιστορική ομοιότητα, θα έχουμε την απόλυτη διάσπαση. Κρήτη, Ήπειρος, Πελοπόννησος εκτός Αχαϊας, Αχαϊας με Ιόνια νησιά, δωδεκάννησα, “καθολικά” νησιά Κυκλάδων, κοκ, είναι μερικά από τα κρατίδια που μπορούν να προκύψουν από την Ελλάδα.

    Ο ρόλος των ΗΠΑ/ΝΑΤΟ/ΕΕ στη Γιουγκοσλαβία ήταν ξεκάθαρος. Και δυστυχώς, όχι σαν ΚΚΕς, αλλά σαν απλός άνθρωπος με θλίβει το γεγονός ότι σκεπτόμενες προσωπικότητες μιλάνε για προστασία δικαιωμάτων των καταπιεζόμενων Κοσοβάρων (και άλλων Γότθων 😉 ) πίσω από τους βομβαρδισμούς του δημοκράτη Κλίντον και της προοδευτικής ΕΕ.

    Να υποθέσω ότι το σχόλιο “κοινωνίες χωρίς εσωτερική δημοκρατία” σαν της Ελλάδας, αναφέρεστε στο ότι στην Ελλάδα όποιος θέλει κάνει πορεία και αυτό δεν είναι δημοκρατικό; Ή μήπως μιλάτε για την έλλειψη δημοκρατίας αφού δεν κυβερνά η πλειοψηφία της θέλησης του λαού, αλλά μία εκλεγμένη μειψηφία χωρίς δημοκρατικές διαδικασίες; ;-).

  2. Θα μπορούσα να συμφωνήσω με την ανάλυση, αλλά τη θεωρώ αρκετά απλοϊκή κατά την ταπεινή μου άποψη. Γιατί μπλέκει στο ίδιο καζάνι το δικαίωμα της αυτοδιάθεσης των λαών, τα δικαιώματα των μειονοτήτων, τον εθνικισμό, κτλ.

    Το γεγονός ότι στην εξέλιξη της κοινωνίας και της ιστορίας, υπάρχουν μειονότητες σε κράτη είναι φυσιολογικό και υγιές. Δεν μπορούν να είναι κονσέρβες τα κράτη, χωρίς εσωτερικές/εξωτερικές μετακινήσεις πληθυσμών. Τα δικαιώματα των μειονοτήτων επίσης πρέπει να ικανοποιούνται ασυζητητί (γλώσσα, θρησκεία, διοικητικές ελευθερίες, δικαίωμα του εκλέγεσθαι, κοκ).

    Όμως, από το να ξεκινήσεις από το παραπάνω, να το τραβήξεις από τα μαλλιά μέχρι να κάνεις τις μειονότητες κράτη ανεξάρτητα πάνω σε μία ιστορική πραγματικότητα που εσύ ο ίδιος δημιούργησες (πόλεμος / διάλυση Γιουγκοσλαβίας), υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά.

    Τελικά, αντί για “ομονσποδιοποίηση” κρατών/εθνοτήτων με κοινή ιστορία / γεωγραφική – γλωσσική – ιστορική ομοιότητα, θα έχουμε την απόλυτη διάσπαση. Κρήτη, Ήπειρος, Πελοπόννησος εκτός Αχαϊας, Αχαϊας με Ιόνια νησιά, δωδεκάννησα, “καθολικά” νησιά Κυκλάδων, κοκ, είναι μερικά από τα κρατίδια που μπορούν να προκύψουν από την Ελλάδα.

    Ο ρόλος των ΗΠΑ/ΝΑΤΟ/ΕΕ στη Γιουγκοσλαβία ήταν ξεκάθαρος. Και δυστυχώς, όχι σαν ΚΚΕς, αλλά σαν απλός άνθρωπος με θλίβει το γεγονός ότι σκεπτόμενες προσωπικότητες μιλάνε για προστασία δικαιωμάτων των καταπιεζόμενων Κοσοβάρων (και άλλων Γότθων 😉 ) πίσω από τους βομβαρδισμούς του δημοκράτη Κλίντον και της προοδευτικής ΕΕ.

    Να υποθέσω ότι το σχόλιο “κοινωνίες χωρίς εσωτερική δημοκρατία” σαν της Ελλάδας, αναφέρεστε στο ότι στην Ελλάδα όποιος θέλει κάνει πορεία και αυτό δεν είναι δημοκρατικό; Ή μήπως μιλάτε για την έλλειψη δημοκρατίας αφού δεν κυβερνά η πλειοψηφία της θέλησης του λαού, αλλά μία εκλεγμένη μειψηφία χωρίς δημοκρατικές διαδικασίες; ;-).

  3. λ:ηρ και λοιποί, με συγχωρείτε για το σεντόνι. Αφού το πόσταρα κατάλαβα το μέγεθος – και το μεγαλείο του να πω την αλήθεια, αλλά δε θέλω να περιαυτολογήσω ;-).

  4. λ:ηρ και λοιποί, με συγχωρείτε για το σεντόνι. Αφού το πόσταρα κατάλαβα το μέγεθος – και το μεγαλείο του να πω την αλήθεια, αλλά δε θέλω να περιαυτολογήσω ;-).

  5. μέσα στο “μεγαλείο” του το κείμενο δεν αναφέρεται σε μια “μικρολεπτομέρεια”

    ότι δηλαδή η συμφωνία που προέκυψε μετά από τους εβδομηνα ημερών αδικαιολόγητους βομβαρδισμούς (μίλησε κανένας για τα ανθρώπινα δικαιώματα των άμαχων που δολοφονήθηκαν κατά τη διάρκεια των νατοϊκών βομβαρδισμών;), προέβλεπε διοικητική αυτονομία, αλλά απαγόρευε ρητά οποιαδήποτε σκέψη ή πράξη για απόσχιση και (μονομερή) ανεξαρτησία

    πως δικαιολογείται τώρα, πριν συμπληρωθούν καλά – καλά 9 χρόνια από την υπογραφή της συμφωνίας αυτής να την καταπατούν αυτοί που την επέβαλαν (ΗΠΑ, ΕΕ), δεν μας το έχει εξηγήσει μέχρι στιγμής κανένα κείμενο (είτε σεντόνι, είτε μικρότερο) σαν το παραπάνω

    όσοι βλέπουν στην αντίδραση για την αναγνώριση του Κοσόβου ως ανεξάρτητου κράτους, μόνο “εθνικισμό”, “προσκόλληση στο παρελθόν”, “αδιαλλαξία”, και δεν ξέρω τι άλλο, εθελοτυφλούν, αποφεύγοντας να ομολογήσουν το στοιχειώδες: ότι δηλαδή η μονομερής ανακήρυξη της ανεξαρτησίας τους από τους παραστρατιωτικούς, λαθρεμπόρους και εμπόρους ναρκωτικών Ουτσεκάδες και σε πλήρη αντίθεση με την απόφαση 1244 του ΟΗΕ είναι αντίθετη, και στη σταθερότητα της περιοχής δεν συμβάλει

    πέρα από τους λόγους αρχής, η άποψη ότι όλες οι μεγάλες δυνάμεις ενδιαφέρονται και εμπλέκονται στην υπόθεση προκειμένου να να επιτευχθεί ο υψηλός στόχος της “ασφάλειας” και της “σταθερότητας”, είναι τουλάχιστον αφελής

    είναι αστείο, αλλά ο συντάκτης του κειμένου φαίνεται ότι δεν έχει αντιληφθεί πως όλοι αυτοί για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι για την επίτευξη των γεωστρατηγικών τους επιδιώξεων, την εμπέδωση των συμφερόντων τους, τη δημιουργία και τον έλεγχο κρατιδίων που ως μόνο μέσο και απαραίτητη συνθήκη “επιβίωσης” θα έχουν την εξάρτηση από τις μεγάλες δυνάμεις (οι εικόνες με τις αμερικανικές σημαίες που ανέμιζαν οι “ανεξάρτητοι” κοσοβάροι, είναι ενδεικτικές του πως και οι ίδιοι αντιλαμβάνονται την “ανεξαρτησία” τους)

    και κλείνω με δύο ερωτήματα:

    (1) αν οι ελληνικής καταγωγής κάτοικοι της Αλβανίας προβάλουν αίτημα αυτοδιάθεσης, απόσχισης και εν τέλει ανεξαρτητοποίησης η θέση του συντάκτη του κειμένου και όλων όσων σύμφωνα με τα λεγόμενά του κόπτονται για την ασφάλεια, τη σταθερότητα, και τα ανθρώπινα δικαιώματα, ποιά θα είναι; θα σπέσουν εντός ολίγων ωρών να αναγνωρίσουν το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση, στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κλπ. που επικαλούνται κατά το δοκούν; ελπίζω ότι ο συντάκτης το κειμένου έχει αντιληφθεί δημοσιεύματα που ήρθαν στο φως τον τελευταίο καιρό σύμφωνα με τα οποία πολλοί παράγοντες της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία βγαίνουν και ζητούν “αυτό που η Αλβανία ζητά και αναγνωρίζει για τους Αλβανούς του Κοσόβου”. Ή μήπως η ελληνική μειονότητα απολαμβάνει έστω και το στοιχειώδη σεβασμό των “ανθρωπίνων δικαιωμάτων”; Γιατί για το θέμα αυτό όλοι σιωπούν;

    (2) στα παραπάνω ερωτήματα, αλλά αυτή τη φορά σε σχέση με την αλβανική μειονότητα των Σκοπίων, ο συντάκτης του κειμένου τι έχει να απαντήσει; δηλαδή αν οι αλβανοί των Σκοπίων – που μέσα στην ολιχόχρονη ιστορία αυτού του κρατιδίου έχουν ήδη έρθει τρεις φορές σε ένοπλη σύγκρουση με την κεντρική διοίκηση των Σκοπίων – προβάλουν αίτημα απόσχισης, τι έχει να μας πει ο συντάκτης του κειμένου; Πρέπει να τους αναγνωριστεί το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση ή όχι;

  6. μέσα στο “μεγαλείο” του το κείμενο δεν αναφέρεται σε μια “μικρολεπτομέρεια”

    ότι δηλαδή η συμφωνία που προέκυψε μετά από τους εβδομηνα ημερών αδικαιολόγητους βομβαρδισμούς (μίλησε κανένας για τα ανθρώπινα δικαιώματα των άμαχων που δολοφονήθηκαν κατά τη διάρκεια των νατοϊκών βομβαρδισμών;), προέβλεπε διοικητική αυτονομία, αλλά απαγόρευε ρητά οποιαδήποτε σκέψη ή πράξη για απόσχιση και (μονομερή) ανεξαρτησία

    πως δικαιολογείται τώρα, πριν συμπληρωθούν καλά – καλά 9 χρόνια από την υπογραφή της συμφωνίας αυτής να την καταπατούν αυτοί που την επέβαλαν (ΗΠΑ, ΕΕ), δεν μας το έχει εξηγήσει μέχρι στιγμής κανένα κείμενο (είτε σεντόνι, είτε μικρότερο) σαν το παραπάνω

    όσοι βλέπουν στην αντίδραση για την αναγνώριση του Κοσόβου ως ανεξάρτητου κράτους, μόνο “εθνικισμό”, “προσκόλληση στο παρελθόν”, “αδιαλλαξία”, και δεν ξέρω τι άλλο, εθελοτυφλούν, αποφεύγοντας να ομολογήσουν το στοιχειώδες: ότι δηλαδή η μονομερής ανακήρυξη της ανεξαρτησίας τους από τους παραστρατιωτικούς, λαθρεμπόρους και εμπόρους ναρκωτικών Ουτσεκάδες και σε πλήρη αντίθεση με την απόφαση 1244 του ΟΗΕ είναι αντίθετη, και στη σταθερότητα της περιοχής δεν συμβάλει

    πέρα από τους λόγους αρχής, η άποψη ότι όλες οι μεγάλες δυνάμεις ενδιαφέρονται και εμπλέκονται στην υπόθεση προκειμένου να να επιτευχθεί ο υψηλός στόχος της “ασφάλειας” και της “σταθερότητας”, είναι τουλάχιστον αφελής

    είναι αστείο, αλλά ο συντάκτης του κειμένου φαίνεται ότι δεν έχει αντιληφθεί πως όλοι αυτοί για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι για την επίτευξη των γεωστρατηγικών τους επιδιώξεων, την εμπέδωση των συμφερόντων τους, τη δημιουργία και τον έλεγχο κρατιδίων που ως μόνο μέσο και απαραίτητη συνθήκη “επιβίωσης” θα έχουν την εξάρτηση από τις μεγάλες δυνάμεις (οι εικόνες με τις αμερικανικές σημαίες που ανέμιζαν οι “ανεξάρτητοι” κοσοβάροι, είναι ενδεικτικές του πως και οι ίδιοι αντιλαμβάνονται την “ανεξαρτησία” τους)

    και κλείνω με δύο ερωτήματα:

    (1) αν οι ελληνικής καταγωγής κάτοικοι της Αλβανίας προβάλουν αίτημα αυτοδιάθεσης, απόσχισης και εν τέλει ανεξαρτητοποίησης η θέση του συντάκτη του κειμένου και όλων όσων σύμφωνα με τα λεγόμενά του κόπτονται για την ασφάλεια, τη σταθερότητα, και τα ανθρώπινα δικαιώματα, ποιά θα είναι; θα σπέσουν εντός ολίγων ωρών να αναγνωρίσουν το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση, στο σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, κλπ. που επικαλούνται κατά το δοκούν; ελπίζω ότι ο συντάκτης το κειμένου έχει αντιληφθεί δημοσιεύματα που ήρθαν στο φως τον τελευταίο καιρό σύμφωνα με τα οποία πολλοί παράγοντες της ελληνικής μειονότητας στην Αλβανία βγαίνουν και ζητούν “αυτό που η Αλβανία ζητά και αναγνωρίζει για τους Αλβανούς του Κοσόβου”. Ή μήπως η ελληνική μειονότητα απολαμβάνει έστω και το στοιχειώδη σεβασμό των “ανθρωπίνων δικαιωμάτων”; Γιατί για το θέμα αυτό όλοι σιωπούν;

    (2) στα παραπάνω ερωτήματα, αλλά αυτή τη φορά σε σχέση με την αλβανική μειονότητα των Σκοπίων, ο συντάκτης του κειμένου τι έχει να απαντήσει; δηλαδή αν οι αλβανοί των Σκοπίων – που μέσα στην ολιχόχρονη ιστορία αυτού του κρατιδίου έχουν ήδη έρθει τρεις φορές σε ένοπλη σύγκρουση με την κεντρική διοίκηση των Σκοπίων – προβάλουν αίτημα απόσχισης, τι έχει να μας πει ο συντάκτης του κειμένου; Πρέπει να τους αναγνωριστεί το δικαίωμα στην αυτοδιάθεση ή όχι;

  7. Όμως, από το να ξεκινήσεις από το παραπάνω, να το τραβήξεις από τα μαλλιά μέχρι να κάνεις τις μειονότητες κράτη ανεξάρτητα πάνω σε μία ιστορική πραγματικότητα που εσύ ο ίδιος δημιούργησες (πόλεμος / διάλυση Γιουγκοσλαβίας), υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά.

    Συγκεκριμένα για να το πετύχεις αυτό πρέπει υπό ΚΣ τη μειονότητά σου να την καταπιέσεις εντελώς χιτλερικά για καμιά δεκαριά χρόνια, ενώ αν στο τέλος προσπαθήσεις να την ξεριζώσεις τελείως είναι απόλυτα σίγουρο ότι αν παρ’ ελπίδα γυρίσει μάλλον δε θα έχει και καμία τρομερή όρεξη να σεβαστεί την κυριαρχία σου.

    Τα περί δημιουργίας του προβλήματος από τη Δύση είναι θλιβερά. Θλιβερότατα. Γιατί πρώτα απ’ όλα σιγά που είχανε τρομερή ανάγκη τη Δύση οι βαλκανοπίθηκοι της Γιουγκοσλαβίας για να αλληλοσφαχτούνε. Για την ακρίβεια σφαζόντουσαν μια χαρούλα σχεδόν έξι μήνες πριν η Δύση αναγνωρίσει τον οποιονδήποτε.

    Αλλά αυτά μας βολεύει να τα ξεχνάμε, γιατί για όλα (μα ΟΛΑ-ΟΛΑ-ΟΛΑ) φταίνε οι κακοί ιμπεριαλιστές (αξίωμα). Σας έχει περάσει ποτέ από το μυαλό ότι οι μεγάλοι και πανίσχυροι ιμπεριαλιστές ίσως γίνανε μεγάλοι και πανίσχυροι *εκμεταλλευόμενοι* τη βλακεία των μικρών, αντί *προκαλώντας* την;

  8. Όμως, από το να ξεκινήσεις από το παραπάνω, να το τραβήξεις από τα μαλλιά μέχρι να κάνεις τις μειονότητες κράτη ανεξάρτητα πάνω σε μία ιστορική πραγματικότητα που εσύ ο ίδιος δημιούργησες (πόλεμος / διάλυση Γιουγκοσλαβίας), υπάρχει πολύ μεγάλη διαφορά.

    Συγκεκριμένα για να το πετύχεις αυτό πρέπει υπό ΚΣ τη μειονότητά σου να την καταπιέσεις εντελώς χιτλερικά για καμιά δεκαριά χρόνια, ενώ αν στο τέλος προσπαθήσεις να την ξεριζώσεις τελείως είναι απόλυτα σίγουρο ότι αν παρ’ ελπίδα γυρίσει μάλλον δε θα έχει και καμία τρομερή όρεξη να σεβαστεί την κυριαρχία σου.

    Τα περί δημιουργίας του προβλήματος από τη Δύση είναι θλιβερά. Θλιβερότατα. Γιατί πρώτα απ’ όλα σιγά που είχανε τρομερή ανάγκη τη Δύση οι βαλκανοπίθηκοι της Γιουγκοσλαβίας για να αλληλοσφαχτούνε. Για την ακρίβεια σφαζόντουσαν μια χαρούλα σχεδόν έξι μήνες πριν η Δύση αναγνωρίσει τον οποιονδήποτε.

    Αλλά αυτά μας βολεύει να τα ξεχνάμε, γιατί για όλα (μα ΟΛΑ-ΟΛΑ-ΟΛΑ) φταίνε οι κακοί ιμπεριαλιστές (αξίωμα). Σας έχει περάσει ποτέ από το μυαλό ότι οι μεγάλοι και πανίσχυροι ιμπεριαλιστές ίσως γίνανε μεγάλοι και πανίσχυροι *εκμεταλλευόμενοι* τη βλακεία των μικρών, αντί *προκαλώντας* την;

  9. btw και η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός για την Ελλάδα έλεγε “φόρου υποτελής στο Σουλτάνο” που στην πορεία με κάποιον όχι τρομερά νομότυπο τρόπο έγινε ως διά μαγείας “ανεξάρτητη”, αλλά δε σε χάλασε φίλε standby, έτσι;

  10. btw και η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός για την Ελλάδα έλεγε “φόρου υποτελής στο Σουλτάνο” που στην πορεία με κάποιον όχι τρομερά νομότυπο τρόπο έγινε ως διά μαγείας “ανεξάρτητη”, αλλά δε σε χάλασε φίλε standby, έτσι;

  11. standby,

    “η συμφωνία […] προέβλεπε διοικητική αυτονομία, αλλά απαγόρευε ρητά οποιαδήποτε σκέψη ή πράξη για απόσχιση και (μονομερή) ανεξαρτησία”

    μήπως θα μπορούσατε να μας παραπέμψετε στo κείμενο της συμφωνίας που εννοείτε; Δεν αμφιβάλλω ότι όπως το γράφετε έχουν τα πράγματα, αλλά είμαι περίεργος να δω τι λέει το πρωτότυπο κείμενο.

    “σε πλήρη αντίθεση με την απόφαση 1244 του ΟΗΕ”

    πράγματι η απόφαση 1224 του ΣΑ του ΟΗΕ (1999) υποστηρίζει την ακεραιότητα της ΟΔ της Γιουγκοσλαβίας. Αλλά εν τω μεταξύ το Μαυροβούνιο “αποσχίστηκε” χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο (2006). Κάπως έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε δεν νομίζετε; Σημειώνω ότι όλα τα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ έχουν αναγνωρίσει το ανεξάρτητο Μαυροβούνιο. Κάπως επιλεκτική βρίσκω τη μνήμη σας.

    “οι εικόνες με τις αμερικανικές σημαίες που ανέμιζαν οι “ανεξάρτητοι” Κοσοβάροι, είναι ενδεικτικές του πως και οι ίδιοι αντιλαμβάνονται την “ανεξαρτησία” τους”

    Το σημείο αυτό του κειμένου σας είναι επίσης ενδεικτικό του πώς αντιλαμβάνεστε και πόσο σέβεστε τις προσδοκίες των ανθρώπων.

    *

  12. standby,

    “η συμφωνία […] προέβλεπε διοικητική αυτονομία, αλλά απαγόρευε ρητά οποιαδήποτε σκέψη ή πράξη για απόσχιση και (μονομερή) ανεξαρτησία”

    μήπως θα μπορούσατε να μας παραπέμψετε στo κείμενο της συμφωνίας που εννοείτε; Δεν αμφιβάλλω ότι όπως το γράφετε έχουν τα πράγματα, αλλά είμαι περίεργος να δω τι λέει το πρωτότυπο κείμενο.

    “σε πλήρη αντίθεση με την απόφαση 1244 του ΟΗΕ”

    πράγματι η απόφαση 1224 του ΣΑ του ΟΗΕ (1999) υποστηρίζει την ακεραιότητα της ΟΔ της Γιουγκοσλαβίας. Αλλά εν τω μεταξύ το Μαυροβούνιο “αποσχίστηκε” χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο (2006). Κάπως έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε δεν νομίζετε; Σημειώνω ότι όλα τα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ έχουν αναγνωρίσει το ανεξάρτητο Μαυροβούνιο. Κάπως επιλεκτική βρίσκω τη μνήμη σας.

    “οι εικόνες με τις αμερικανικές σημαίες που ανέμιζαν οι “ανεξάρτητοι” Κοσοβάροι, είναι ενδεικτικές του πως και οι ίδιοι αντιλαμβάνονται την “ανεξαρτησία” τους”

    Το σημείο αυτό του κειμένου σας είναι επίσης ενδεικτικό του πώς αντιλαμβάνεστε και πόσο σέβεστε τις προσδοκίες των ανθρώπων.

    *

  13. Μια λεπτομερεια ακομα να προσθεσω? (Ολο λεπτομερειες ειναι τα Βαλκανια).

    Η τωρινη ηγεσια της Ρεπουμπλικα Κοσοβα ειναι η πολιτικη ηγεσια του UCK, ο οποιος, καθε αλλο παρα εντιμος εθνικοαπελευθερωτικος στρατος ειναι (παραπομπη). Υπο μια εννοια δηλαδη, ο UCK δεν ειναι παρα η αλλη οψη του νομισματος που λεγεται “Μιλοσεβιτς”.

    Απο την αλλη, στην ηγεσια της Σερβιας ειναι ακριβως εκεινοι οι ανθρωποι που ανετρεψαν τον Μιλοσεβιτς (Κοστουνιτσα, Ταντιτς, κτλ). Μαλιστα, ακριβως αυτοι ειναι που προωθησαν δημοκρατικες μεταρρυθμισεις και προσπαθησαν να δημιουργησουν το πλαισιο που θα επετρεπε στην Αλβανικη κοινοτητα του Κοσοβου να ζησει ειρηνικα στο ενιαιο κρατος. (Κανω καπου λαθος?)

    Οποτε εχουμε απο τη μια να επιβραβευεται η τακτικη του UCK, και απο την αλλη να περιφρονουνται, να αγνοουνται και να παρακαμπτονται ακριβως εκεινοι οι πολιτικοι που εκαναν στιβαρα το απαιτουμενο βημα για τον εκδημοκρατισμο και τη σταθεροτητα της περιοχης.

    Το αιτημα για ανεξαρτησια εχει νοημα να τιθεται οταν οι λαοι καταπιεζονται, οταν δεν μπορουν να “ανθισουν” απο καποια αντιλαμβανομενη ως εξωτερικη και εχθρικη προς αυτους οντοτητα. Αλλιως βλεπουμε οτι αυτο το αιτημα ακομα και οταν τιθεται δεν αποκτα δημοφιλια (πχ στο Κεμπεκ, στη Φλανδρα κτλ).

    Οποτε, η ανεξαρτητοποιηση του Κοσοβου ηταν ακριβως σταματημα και παγωμα της διαδικασιας με την οποια η Σερβικη κυβερνηση προσπαθουσε να δημιουργησει τετοια κατασταση που οι Αλβανοι του Κοσοβου να μην εχουν αναγκη να ζητουν ανεξαρτησια. Και το μονο που καταφερνει να δημιουργησει ειναι αντιθετα, παραπανω συνορα, παραπανω διαχωρισμους μεταξυ των ανθρωπων, ενα παραπανω κρατος, εναν παραπανω στρατο.

    I’m with Emir in this.

  14. Μια λεπτομερεια ακομα να προσθεσω? (Ολο λεπτομερειες ειναι τα Βαλκανια).

    Η τωρινη ηγεσια της Ρεπουμπλικα Κοσοβα ειναι η πολιτικη ηγεσια του UCK, ο οποιος, καθε αλλο παρα εντιμος εθνικοαπελευθερωτικος στρατος ειναι (παραπομπη). Υπο μια εννοια δηλαδη, ο UCK δεν ειναι παρα η αλλη οψη του νομισματος που λεγεται “Μιλοσεβιτς”.

    Απο την αλλη, στην ηγεσια της Σερβιας ειναι ακριβως εκεινοι οι ανθρωποι που ανετρεψαν τον Μιλοσεβιτς (Κοστουνιτσα, Ταντιτς, κτλ). Μαλιστα, ακριβως αυτοι ειναι που προωθησαν δημοκρατικες μεταρρυθμισεις και προσπαθησαν να δημιουργησουν το πλαισιο που θα επετρεπε στην Αλβανικη κοινοτητα του Κοσοβου να ζησει ειρηνικα στο ενιαιο κρατος. (Κανω καπου λαθος?)

    Οποτε εχουμε απο τη μια να επιβραβευεται η τακτικη του UCK, και απο την αλλη να περιφρονουνται, να αγνοουνται και να παρακαμπτονται ακριβως εκεινοι οι πολιτικοι που εκαναν στιβαρα το απαιτουμενο βημα για τον εκδημοκρατισμο και τη σταθεροτητα της περιοχης.

    Το αιτημα για ανεξαρτησια εχει νοημα να τιθεται οταν οι λαοι καταπιεζονται, οταν δεν μπορουν να “ανθισουν” απο καποια αντιλαμβανομενη ως εξωτερικη και εχθρικη προς αυτους οντοτητα. Αλλιως βλεπουμε οτι αυτο το αιτημα ακομα και οταν τιθεται δεν αποκτα δημοφιλια (πχ στο Κεμπεκ, στη Φλανδρα κτλ).

    Οποτε, η ανεξαρτητοποιηση του Κοσοβου ηταν ακριβως σταματημα και παγωμα της διαδικασιας με την οποια η Σερβικη κυβερνηση προσπαθουσε να δημιουργησει τετοια κατασταση που οι Αλβανοι του Κοσοβου να μην εχουν αναγκη να ζητουν ανεξαρτησια. Και το μονο που καταφερνει να δημιουργησει ειναι αντιθετα, παραπανω συνορα, παραπανω διαχωρισμους μεταξυ των ανθρωπων, ενα παραπανω κρατος, εναν παραπανω στρατο.

    I’m with Emir in this.

  15. @j95: δεν με “βολεύει” να ξεχάσω κάτι και όχι δεν ΜΑΣ έχει περάσει από το μυαλό.

    Προφανώς η Δύση πάτησε σε κάτι υπαρκτό, σε μία εθνική/θρησκευτική διαφωνία που είχε παρελθόν (και που κατα περίεργο τρόπο είχε “επουλωθεί” επί Τίτο) για να εντείνει τη διαμάχη. Αν είσαι τσίτα πριν πέσεις στο γκρεμό και εγώ σε σπρώξω αντί να σε κρατήσω, ενώ θα μπορούσα, τότε μάλλον εγώ είμαι ο “δημιουργός” του θανάτου σου.

    @kukuzelis: “πράγματι η απόφαση 1224 του ΣΑ του ΟΗΕ (1999) υποστηρίζει την ακεραιότητα της ΟΔ της Γιουγκοσλαβίας. Αλλά εν τω μεταξύ το Μαυροβούνιο “αποσχίστηκε” χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο (2006). Κάπως έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε δεν νομίζετε;

    Με άλλα λόγια, ο ΟΗΕ παρανομεί στις ίδιες τις αποφάσεις του. Δεν είναι λίγο τραγικό αυτό όμως; Φτιάχνω το νόμο, σε βομβαρδίζω – αντίθετα από το νόμο που έφτιαξα εγώ, σε διαμελώ – αντίθετα από το νόμο που έφτιαξα εγώ, σε αναγνωρίζω σαν κράτος – αντίθετα από το νόμο που έφτιαξα εγώ. Νομιμοποίηση δηλαδή των εγκλημάτων και ταυτόχρονη μη υπακοή στο νόμο για την τέλεση κι άλλων εγκλημάτων.

  16. @j95: δεν με “βολεύει” να ξεχάσω κάτι και όχι δεν ΜΑΣ έχει περάσει από το μυαλό.

    Προφανώς η Δύση πάτησε σε κάτι υπαρκτό, σε μία εθνική/θρησκευτική διαφωνία που είχε παρελθόν (και που κατα περίεργο τρόπο είχε “επουλωθεί” επί Τίτο) για να εντείνει τη διαμάχη. Αν είσαι τσίτα πριν πέσεις στο γκρεμό και εγώ σε σπρώξω αντί να σε κρατήσω, ενώ θα μπορούσα, τότε μάλλον εγώ είμαι ο “δημιουργός” του θανάτου σου.

    @kukuzelis: “πράγματι η απόφαση 1224 του ΣΑ του ΟΗΕ (1999) υποστηρίζει την ακεραιότητα της ΟΔ της Γιουγκοσλαβίας. Αλλά εν τω μεταξύ το Μαυροβούνιο “αποσχίστηκε” χωρίς ιδιαίτερο θόρυβο (2006). Κάπως έχουν αλλάξει τα πράγματα από τότε δεν νομίζετε;

    Με άλλα λόγια, ο ΟΗΕ παρανομεί στις ίδιες τις αποφάσεις του. Δεν είναι λίγο τραγικό αυτό όμως; Φτιάχνω το νόμο, σε βομβαρδίζω – αντίθετα από το νόμο που έφτιαξα εγώ, σε διαμελώ – αντίθετα από το νόμο που έφτιαξα εγώ, σε αναγνωρίζω σαν κράτος – αντίθετα από το νόμο που έφτιαξα εγώ. Νομιμοποίηση δηλαδή των εγκλημάτων και ταυτόχρονη μη υπακοή στο νόμο για την τέλεση κι άλλων εγκλημάτων.

  17. @kukuzelis
    πρέπει να διακρίνουμε τη διαφορά ανάμεσα σε ένα “βελούδινο διαζύγιο”, (όπως π.χ. έγινε πολύ πρόσφατα, μόλις το 1993, στο κέντρο της Ευρώπης όταν η Τσεχοσλοβακία, έσπασε σχεδόν στα δύο, σε Τσεχία και σε Σλοβακία, χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, με τις δύο ανεξάρτητες χώρες να ομονοούν πλέον υπό την ομπρέλα της Ε.Ε.), από την βίαιη, μονομερή, παράτυπη και εκτός των υπό των ΟΗΕ συμφωνηθέντων και προβλεπομένων στην απόφαση 1244 που συνέβη στην περίπτωση της απόσχισης και μονομερούς ανακήρυξης ανεξαρτησίας από την πλευρά των Αλβανών του Κοσσυφοπεδίου.

    η διαφορά νομίζω είναι πασιφανής, δεν χρειάζεται περισσότερα σχόλια ή ανάλυση

    αν κάτι αποδεικνύει η “αθόρυβη απόσχιση” του Μαυροβουνίου είναι ακριβώς η ωριμότητα της σημερινής Σερβίας

    αν οι Σέρβοι ήταν στείροι εθνικιστές, τυφλωμένοι από υπερπατριωτικά κηρύγματα προφανώς θα αντιδρούσαν τελείως διαφορετικά

    δεν είμαι λοιπόν εγώ που πρέπει να κατηγορηθώ για “επιλεκτική μνήμη”, αλλά όσοι ξεχνούν την ωριμότητα με την οποία έγινε η διοικητική απόσχιση του Μαυροβουνίου

    εκτός πιά κι αν για την περίπτωση του Κοσσυφοπεδίου είμαστε έτοιμοι να κατηγορήσουμε τους Σέρβους για τυφλό εθνικισμό και ταυτόχρονα για την περίπτωση του Μαυροβουνίου είμαστε έτοιμοι να τους κατηγορήσουμε για έλλειψη πατριωτισμού και ενδοτισμό

    δεν νομίζω ότι χρειάζεται να προσθέσω κάτι επιπλέον, τα υπόλοιπα σχετικά με την στάση “φίλων”, “συμμάχων”, της “πολιτισμένης Δύσης” και πολλών προηγμένων (τρομάρα μας) κρατών που καταπίνουν αμασητί τις επίσημες αποφάσεις του ΟΗΕ που όλοι αποδέχτηκαν το 1999, τα αναφέρει ο τσοκτσοκ στο σχόλιο #8

  18. @kukuzelis
    πρέπει να διακρίνουμε τη διαφορά ανάμεσα σε ένα “βελούδινο διαζύγιο”, (όπως π.χ. έγινε πολύ πρόσφατα, μόλις το 1993, στο κέντρο της Ευρώπης όταν η Τσεχοσλοβακία, έσπασε σχεδόν στα δύο, σε Τσεχία και σε Σλοβακία, χωρίς να ανοίξει ρουθούνι, με τις δύο ανεξάρτητες χώρες να ομονοούν πλέον υπό την ομπρέλα της Ε.Ε.), από την βίαιη, μονομερή, παράτυπη και εκτός των υπό των ΟΗΕ συμφωνηθέντων και προβλεπομένων στην απόφαση 1244 που συνέβη στην περίπτωση της απόσχισης και μονομερούς ανακήρυξης ανεξαρτησίας από την πλευρά των Αλβανών του Κοσσυφοπεδίου.

    η διαφορά νομίζω είναι πασιφανής, δεν χρειάζεται περισσότερα σχόλια ή ανάλυση

    αν κάτι αποδεικνύει η “αθόρυβη απόσχιση” του Μαυροβουνίου είναι ακριβώς η ωριμότητα της σημερινής Σερβίας

    αν οι Σέρβοι ήταν στείροι εθνικιστές, τυφλωμένοι από υπερπατριωτικά κηρύγματα προφανώς θα αντιδρούσαν τελείως διαφορετικά

    δεν είμαι λοιπόν εγώ που πρέπει να κατηγορηθώ για “επιλεκτική μνήμη”, αλλά όσοι ξεχνούν την ωριμότητα με την οποία έγινε η διοικητική απόσχιση του Μαυροβουνίου

    εκτός πιά κι αν για την περίπτωση του Κοσσυφοπεδίου είμαστε έτοιμοι να κατηγορήσουμε τους Σέρβους για τυφλό εθνικισμό και ταυτόχρονα για την περίπτωση του Μαυροβουνίου είμαστε έτοιμοι να τους κατηγορήσουμε για έλλειψη πατριωτισμού και ενδοτισμό

    δεν νομίζω ότι χρειάζεται να προσθέσω κάτι επιπλέον, τα υπόλοιπα σχετικά με την στάση “φίλων”, “συμμάχων”, της “πολιτισμένης Δύσης” και πολλών προηγμένων (τρομάρα μας) κρατών που καταπίνουν αμασητί τις επίσημες αποφάσεις του ΟΗΕ που όλοι αποδέχτηκαν το 1999, τα αναφέρει ο τσοκτσοκ στο σχόλιο #8

  19. plagal, κι εγώ με τον Emir ήμουν από την αρχή, μαζί του και τώρα, αλλά τα πράγματα αλλάζουν. Υποθέτω ότι σήμερα ούτε ο Emir δεν θα είναι με τον Εμίρ. Υπόθεση.

    Τα είπα και τα είπατε. Για να μην καταχραστώ την φιλοξενία του λ:ηρ στέλνω έναν σύνδεσμο. Θίγονται εκεί μερικά θέματα που ενδιαφέρουν (νομίζω) όλους όσους σχολίασαν. Καλημερίζω. Και καλό μήνα, έστω και με καθυστέρηση. Μάλλον δεν θα διαβάσει κανείς σας τις ευχές, αλλά οι ευχές πιάνουν (αν τους μέλλεται να πιάσουν…) κι ας μην τις διαβάσεις…

  20. plagal, κι εγώ με τον Emir ήμουν από την αρχή, μαζί του και τώρα, αλλά τα πράγματα αλλάζουν. Υποθέτω ότι σήμερα ούτε ο Emir δεν θα είναι με τον Εμίρ. Υπόθεση.

    Τα είπα και τα είπατε. Για να μην καταχραστώ την φιλοξενία του λ:ηρ στέλνω έναν σύνδεσμο. Θίγονται εκεί μερικά θέματα που ενδιαφέρουν (νομίζω) όλους όσους σχολίασαν. Καλημερίζω. Και καλό μήνα, έστω και με καθυστέρηση. Μάλλον δεν θα διαβάσει κανείς σας τις ευχές, αλλά οι ευχές πιάνουν (αν τους μέλλεται να πιάσουν…) κι ας μην τις διαβάσεις…

  21. 1. Παρακαλώ όσους είναι αντίθετοι με την ανεξαρτησία Κοσόβου να απαντήσουν και στο ερώτημα του κειμένου μου: Τι άλλο θα πρότειναν; Την επιστροφή του Κοσόβου στη Σερβία; Και αυτό εξασφαλίζει περισσότερο τη σταθερότητα;

    2. Αν η διαφορά επιπέδου δημοκρατίας μεταξύ της χώρας μας και π.χ. της Βρετανίας ή της Ολλανδίας δεν είναι ορατή διαγυμνού οφθαλμού, λυπάμαι. Δεν έχω κυάλια να δανείσω. Και αν η Δύση δεν είναι πολιτισμένη αλλά “πολιτισμένη”, θα ήθελα να μάθω ποια είναι ι άλλη περιοχή που είναι πιο πολιτισμένη.

    Διονύσης Γουσέτης

  22. 1. Παρακαλώ όσους είναι αντίθετοι με την ανεξαρτησία Κοσόβου να απαντήσουν και στο ερώτημα του κειμένου μου: Τι άλλο θα πρότειναν; Την επιστροφή του Κοσόβου στη Σερβία; Και αυτό εξασφαλίζει περισσότερο τη σταθερότητα;

    2. Αν η διαφορά επιπέδου δημοκρατίας μεταξύ της χώρας μας και π.χ. της Βρετανίας ή της Ολλανδίας δεν είναι ορατή διαγυμνού οφθαλμού, λυπάμαι. Δεν έχω κυάλια να δανείσω. Και αν η Δύση δεν είναι πολιτισμένη αλλά “πολιτισμένη”, θα ήθελα να μάθω ποια είναι ι άλλη περιοχή που είναι πιο πολιτισμένη.

    Διονύσης Γουσέτης

  23. Κυριε Κουκουζελη, ο Εμιρ (Κουστουριτσα) ηταν μπροστα μπροστα στα συλλαλητηρια στο Βελιγραδι.

    Κυριε Γουσετη, ναι, η διατηρηση του Κοσοβου σε μια ενιαια Σερβια που βρισκοταν σε μια διαδικασια σημαντικων βηματων εκδημοκρατισμου με οριζοντα την ενταξη στην ΕΕ (με ολα τα απαραιτητα κριτηρια σταθεροτητας, δημοκρατιας κτλ) ειναι μια κατασταση πολυ σταθεροτερη, ειρηνικοτερη και απο καθε αποψη προτιμοτερη για ολους (και πρωτιστα για τους Αλβανους του Κοσοβου) απο την ψυχροπολεμικη κατασταση που επικρατει σημερα στα Βαλκανια, με τη Σερβια στη δινη ενος πικραμενου εθνικισμου, τους περιφερειακους εθνικισμους να δινουν και να παιρνουν και το “διαιρει και βασιλευε” της Pax Americana.

    (Στην συζητηση περι εγχωριας δημοκρατιας δεν συμμετειχα, αλλα συγκρινοντας το εγχωριο μπαχαλο με κατι Echelon, κατι CCTV και κατι κατοχες του Ιρακ της Βρετανιας, θα προτιμησω το μπαχαλο, οπου τουλαχιστον μπορω να ειμαι στοιχειωδως ελευθερος και στοιχειωδως ασφαλης απο την αυτοεκπληρουμενη προφητεια του “πολεμου των πολιτισμων”.)

    Την καλησπερα μου προς αμφοτερους.

  24. Κυριε Κουκουζελη, ο Εμιρ (Κουστουριτσα) ηταν μπροστα μπροστα στα συλλαλητηρια στο Βελιγραδι.

    Κυριε Γουσετη, ναι, η διατηρηση του Κοσοβου σε μια ενιαια Σερβια που βρισκοταν σε μια διαδικασια σημαντικων βηματων εκδημοκρατισμου με οριζοντα την ενταξη στην ΕΕ (με ολα τα απαραιτητα κριτηρια σταθεροτητας, δημοκρατιας κτλ) ειναι μια κατασταση πολυ σταθεροτερη, ειρηνικοτερη και απο καθε αποψη προτιμοτερη για ολους (και πρωτιστα για τους Αλβανους του Κοσοβου) απο την ψυχροπολεμικη κατασταση που επικρατει σημερα στα Βαλκανια, με τη Σερβια στη δινη ενος πικραμενου εθνικισμου, τους περιφερειακους εθνικισμους να δινουν και να παιρνουν και το “διαιρει και βασιλευε” της Pax Americana.

    (Στην συζητηση περι εγχωριας δημοκρατιας δεν συμμετειχα, αλλα συγκρινοντας το εγχωριο μπαχαλο με κατι Echelon, κατι CCTV και κατι κατοχες του Ιρακ της Βρετανιας, θα προτιμησω το μπαχαλο, οπου τουλαχιστον μπορω να ειμαι στοιχειωδως ελευθερος και στοιχειωδως ασφαλης απο την αυτοεκπληρουμενη προφητεια του “πολεμου των πολιτισμων”.)

    Την καλησπερα μου προς αμφοτερους.

  25. @ Dionyssis goussetis

    1. για ποιά επιστροφή του Κοσόβου στη Σερβία μιλάμε; η περιοχή αυτή δεν ήταν σερβική, δεν ανήκε στη σερβική κυριαρχία ; έγινε ξαφνικά κάτι άλλο; δηλαδή αυτό που επιχειρείται με τη μονομερή ανακήρυξη “ανεξαρτησίας” του Κοσσυφοπεδίου είναι ή δεν είναι απόσχιση εδαφών μιας ανεξάρτητης και κυρίαρχης χώρας; από πότε τα “ανθρώπινα διακιώματα” των Ουτσεκάδων για εμπόριο ναρκωτικών, λαθρεμπόριο όπλων και διακίνηση λευκής σαρκός τίθενται πάνω από το δικαίωμα ενός κράτους να διαφυλάξει τα σύνορά του; εκεί φτάσαμε ως δυτικός πολιτισμός; ω! τι ύψιστα ιδανικά !!!

    2. το αν είμαστε περισσότερο ή λιγότερο πολιτισμένοι ή όχι (με ή χωρίς εισαγωγικά), δε φτάνει να το λέμε, πρέπει να το αποδεικνύουμε στην πράξη, καθημερινά

    ο “πολιτισμός” των Βρετανών και Αμερικανών φαίνεται από πως αντιδρούν οι πρώτοι στην ανεξαρτοποίηση της Β. Ιρλανδίας (που κατέχουν με κανονικά στρατεύμετα κατοχής) και των δεύτερων από τη συμπεριφορά τους απέναντι τους ιθαγενείς κατοίκους της χώρας τους (τους λεγόμενους “ινδιάνους”). Χρειάζεται κανένας κυάλια για να τα δει αυτά;

    Οι “ινδιάνοι” λοιπόν, ξύπνησαν επιτέλους και δειλά – δειλά στην αρχή, λίγο εντονότερα τώρα ζητούν την ανεξαρτησία και την κατοχή εδαφών που βρήκαν από τους προγόνους τους. Ανακοίνωσαν ότι δεν αναγνωρίζουν την κυριότητα των ΗΠΑ στα εδάφη τους, προχωρούν σε συγκρότηση δική τους διοικητικής αρχής και σκοπεύουν να εκδόσουν δικά τους διαβατήρια. Πάμε στοίχημα ότι η αντίδραση των ΗΠΑ σε όλα αυτά δεν θα είναι καθόλου “πολιτισμένη”;

    και μια τελευταία απορία: γιατί για τα συγκεκριμένα ανάλογα προβλήματα δεν ακούγεται τίποτα στην “πολιτισμένη” Δύση; που είναι όλοι αυτοί – όπου γης – που κόπτονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα όταν συζητάμε για την Β. Ιρλανδία ή για τους ινδιάνους; Ίσως μάλλον γιατί οι ινδιάνοι, ούτε έμποροι ναρκωτικών είναι, ούτε έμποροι όπλων, ούτε τίποτα από αυτά, τα τόσο σχετικά με τον “πολιστισμό” μας.

    Επίσης που είναι όλοι αυτοί όταν μιλάμε για τα δικαιώματα των ελλήνων σε Τουρκία και Αλβανία;

  26. @ Dionyssis goussetis

    1. για ποιά επιστροφή του Κοσόβου στη Σερβία μιλάμε; η περιοχή αυτή δεν ήταν σερβική, δεν ανήκε στη σερβική κυριαρχία ; έγινε ξαφνικά κάτι άλλο; δηλαδή αυτό που επιχειρείται με τη μονομερή ανακήρυξη “ανεξαρτησίας” του Κοσσυφοπεδίου είναι ή δεν είναι απόσχιση εδαφών μιας ανεξάρτητης και κυρίαρχης χώρας; από πότε τα “ανθρώπινα διακιώματα” των Ουτσεκάδων για εμπόριο ναρκωτικών, λαθρεμπόριο όπλων και διακίνηση λευκής σαρκός τίθενται πάνω από το δικαίωμα ενός κράτους να διαφυλάξει τα σύνορά του; εκεί φτάσαμε ως δυτικός πολιτισμός; ω! τι ύψιστα ιδανικά !!!

    2. το αν είμαστε περισσότερο ή λιγότερο πολιτισμένοι ή όχι (με ή χωρίς εισαγωγικά), δε φτάνει να το λέμε, πρέπει να το αποδεικνύουμε στην πράξη, καθημερινά

    ο “πολιτισμός” των Βρετανών και Αμερικανών φαίνεται από πως αντιδρούν οι πρώτοι στην ανεξαρτοποίηση της Β. Ιρλανδίας (που κατέχουν με κανονικά στρατεύμετα κατοχής) και των δεύτερων από τη συμπεριφορά τους απέναντι τους ιθαγενείς κατοίκους της χώρας τους (τους λεγόμενους “ινδιάνους”). Χρειάζεται κανένας κυάλια για να τα δει αυτά;

    Οι “ινδιάνοι” λοιπόν, ξύπνησαν επιτέλους και δειλά – δειλά στην αρχή, λίγο εντονότερα τώρα ζητούν την ανεξαρτησία και την κατοχή εδαφών που βρήκαν από τους προγόνους τους. Ανακοίνωσαν ότι δεν αναγνωρίζουν την κυριότητα των ΗΠΑ στα εδάφη τους, προχωρούν σε συγκρότηση δική τους διοικητικής αρχής και σκοπεύουν να εκδόσουν δικά τους διαβατήρια. Πάμε στοίχημα ότι η αντίδραση των ΗΠΑ σε όλα αυτά δεν θα είναι καθόλου “πολιτισμένη”;

    και μια τελευταία απορία: γιατί για τα συγκεκριμένα ανάλογα προβλήματα δεν ακούγεται τίποτα στην “πολιτισμένη” Δύση; που είναι όλοι αυτοί – όπου γης – που κόπτονται για τα ανθρώπινα δικαιώματα όταν συζητάμε για την Β. Ιρλανδία ή για τους ινδιάνους; Ίσως μάλλον γιατί οι ινδιάνοι, ούτε έμποροι ναρκωτικών είναι, ούτε έμποροι όπλων, ούτε τίποτα από αυτά, τα τόσο σχετικά με τον “πολιστισμό” μας.

    Επίσης που είναι όλοι αυτοί όταν μιλάμε για τα δικαιώματα των ελλήνων σε Τουρκία και Αλβανία;

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *