Ο φασισμός έχει δυο πρόσωπα

Το ένα πρόσωπο είναι των Πολύδωρα-Χρυσοχοΐδη, των προκατόχων τους, των διαδόχων τους, και των πολιτικών τους προϊσταμένων.  Στο βαθμό που ανέχονται την προσβολή της αξιοπρέπειας των πολιτών.  Το άλλο πρόσωπο, πιο φριχτό για το μέλλον μας, είναι αυτό των νέων, καλλιεργημένων (τουλάχιστον μορφωμένων) ανθρώπων που δεν διστάζουν να επιδοκιμάζουν την προσωπική βία.

Έπειτα από 40 χρόνια πανηγυριών περι δημοκρατίας, συλλογικά παραμένουμε επιφυλακτικοί και καχύποπτοι απέναντι στους συμπολίτες μας και στους θεσμούς του πολιτεύματος.  Με άλλα λόγια, είμαστε για τα πανηγύρια.  Στην ουσία δεν έχει αλλάξει τίποτα από τη μεταπολίτευση ως σήμερα.

Ο αιμορραγικός προπηλακισμός του Κωστή Χατζηδάκη είναι καταδικαστέος ακριβώς στον ίδιο βαθμό που είναι καταδικαστέα η αστυνομική βία.  Η προσωπική βία ως πολιτική δράση είναι απαράδεκτη.

Απαράδεκτη είναι όμως και η επακόλουθη οχλοκρατική επιδοκιμασία της προσωπικής βίας.  Το «καλά να πάθει».  Το «πήγαινε γυρεύοντας».  Γέμισε χτες το twitter από χαιρέκακα σχόλια για τον προπηλακισμό ενός ανθρώπου.  Ο οποίος σε μια χώρα που δεν τρομοκρατείται από οχλοκρατίες θα εθεωρείτο αθώος μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου.  Χτες έπεσε πρώτα θύμα στο κολαστήριο του όχλου και στη συνέχεια στο λαϊκό δικαστήριο του καναπέ.

Μέχρι χτες ήλπιζα πως η πολιτειακή ανωριμότητα της Ελλάδας οφείλεται σε μετεμφυλιοπολεμικά και μεταπολιτευτικά σύνδρομα τα οποία σταδιακά υποχωρούσαν λόγω μιας αυξανόμενης εξωστρέφειας των νέων ανθρώπων.  Βλέποντας όμως χτές στο twitter και αλλού νέους ανθρώπους, επαγγελματίες, μορφωμένους να επιδοκιμάζουν την οχλοκρατία, άρχισα να χάνω την ελπίδα μου.  Η πολιτειακή ανωριμότητα του τόπου, η οποία αποτελεί την ρίζα πολλών κακών για τα οποία πληρώνουμε σήμερα (και για πολλά χρόνια), έχει βαθύτερα αίτια.  Δεν μπορούμε πλέον να χρησιμοποιούμε ως δικαιολογία ούτε τον Εμφύλιο ούτε την Μεταπολίτευση.

Share

5 thoughts on “Ο φασισμός έχει δυο πρόσωπα

  1. Λεωνίδα, δεν πανηγύρισα για τη βία εις βάρος του Χατζηδάκη ούτε είπα “καλά να πάθει”, αλλά έχω μια ένσταση και ένα σχόλιο στα όσα γράφεις:
    α) Πράξεις όπως η χθεσινή και η συνακόλουθη στήριξή της μπορεί να οφείλονται σε μεγάλο βαθμό σε πολιτειακή ανωριμότητα, οφείλονται όμως και σ’ αυτό ακριβώς το αίσθημα του ελλείματος δικαιοσύνης που βιώνει η ελληνική κοινωνία: και οι δυο βίες πάντα καταδικαστέες το ίδιο στα λόγια, αλλά η αστυνομική/κρατική βία (σχεδόν) ποτέ δεν καταδικάζεται από την ελληνική δικαιοσύνη -αν φτάσει ποτέ ως εκεί. Η φράση “πολιτειακή ανωριμότητα” μπορεί να εξηγεί σε πρώτο επίπεδο το γεγονός, αλλά ακόμη κι έτσι, γιατί έχουμε “πολιτειακή ανωριμοτητα”; Λόγω DNA;

    β) Χαίρομαι που κάνεις τη λεπτή όσο και σημαντική διάκριση περί “προσωπικής βίας.”

  2. Γιατί σου πέρασε ποτέ από το μυαλό ότι αν δεν είχαν νικήσει τα “ξερονήσια” δεν θα είχα νικήσει οι “πηγάδες”?
    Όποιος βίωσε κατά τη μεταπολίτευση τις δημοκρατικές ευαισθησίες της ΠΣΚ, ΔΕΝ απορεί καθόλου για τη σημερινή τακτική του ΠΑΜΕ …
    Και καλά θα κάνει όποιος μου αντιτείνει ότι οι δράστες δεν ανήκαν σε αυτό το χώρο, να αναλογισατεί πρώτα ότι, μεταπολιτευτικά, το 4+5% κυβρνά τη χώρα ανεξαρτήτως του 41-47% που είναι στη κυβέρνηση.
    Αυτοί είναι που έχουν γαλουχίσει τη συνδικαλιστική πρακτική και “ηθική” …

  3. Pingback: Tweets that mention Ο φασισμός έχει δυο πρόσωπα | λ:ηρ -- Topsy.com

  4. Μέχρι να διαβάσω, πρώτα τα tweets σου για το θέμα και μετά αυτό το ποστ ένοιωθα πολύ μόνος. Συμφωνώ με το συμπέρασμα ότι τα αίτια είναι βαθύτερα. Κι αυτό με προβληματίζει πάρα πολύ για το μέλλον. Αν υπάρχει μέλλον δηλαδή…

  5. Έπειτα από 40 χρόνια πανηγυριών περί δημοκρατίας, όπως λες, (ειδικά η δικιά μας η γενιά) στενάζουμε – εκτός από τα λαμόγια και τους βολεμένους – κάτω από ένα καθεστώς δημοκρατικού φασισμού (των αρχών) ή δημοκρατικής αναρχίας (μερίδας πολιτών).(Ας το αφήσουμε το δεύτερο).Τί περιθώρια στα δημοκρατικά δικαιώματα έχουν αφήσει στο λαό? (ο Παπαχρήστος εκφράστηκε ελεύθερα (προχτές) και διαγράφτηκε από τη δημοκρατική δύναμη !) Να ψηφίζουν? Ποιόν? Το νέο κόμμα (ή κίνημα) ? της Ντόρας? το λευκό ή το άκυρο? Πάλι θα βγούνε με 30% ή 40% (δημοκρατία !!!!! όπως στο αμέρικα). Πότε κάνανε δημοψήφισμα και για ποιό θέμα.Πότε είπε κάποιος την αλήθεια για το πριν και για το μετά.Το ξέρω οτι είμαστε συνυπεύθυνοι οι πολίτες με τη λάθος νοοτροπία και σκέψη μας, σε όλες σχεδόν τις πολιτικές μας πρακτικές. Αλλά τους πολιτευτές τους ψηφίζουμε για να βγάλουν το καράβι σε ήρεμη θάλασσα και όχι για να μας βουλιάξουν αφού αυτοί έχουν εξασφαλίσει τη σωτηρία τους (και ούτε να έχουν ασυλία).
    Σίγουρα καταδικάζω την προσωπική βία κατά οποιουδήποτε “Χατδηδάκη” δεξιού ή αριστερού αλλά είμαι υπέρ να μπούμε στη βουλή και να φάνε όλοι ένα χέρι ξύλο.Δεν γίνεται να δίνω συνέχεια και να μην έχω τίποτα ούτε υλικό ούτε ηθικό.Πλέον αισθάνομαι οτι μου κλέβουν τη ζωή μου (δεν είμαι υπαλ. του δημοσίου).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *