Κύρος;

«Θα βαθμολογούνται τα γραπτά στον αέρα από συνεργάτες των τηλεοπτικών σταθμών. Εάν οι υποψήφιοι αποκτήσουν πρόσβαση στα τετράδιά τους θα είναι θέμα χρόνου η πλήρης κατάρρευση του κύρους των εξετάσεων»

Η παραπάνω είδηση είναι από τον Ελεύθερο Τύπο της 30.05.07. Κάτι τέτοια θα σκεφτόταν κι ο Ρωμύλος Κεδίκογλου όταν καταργούσε την πρόσβαση των πολιτών στις αποφάσεις του Αρείου Πάγου.

Μάθαμε έτσι πως οι πανελλαδικές εξετάσεις έχουν και κύρος. Το οποίο όμως δεν αρκεί για να σταματήσει την διαρροή των θεμάτων, όπως πληροφορεί η Ελευθεροτυπία της ίδιας μέρας.

Είμαστε, πιστεύω, η μόνη χώρα στον δυτικό κόσμο όπου οι εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο και τα θέματα που μπαίνουν σ’ αυτές, αποτελούν πρωτοσέλιδες και βαρυσήμαντες ειδήσεις.

Παρόλα αυτά υπάρχουν μερικοί αφελείς που πιστεύουν πως οι Πανελλαδικές εξετάσεις έχουν κύρος. Αν είναι δυνατόν να έχει κύρος αυτό το πανηγύρι παλλαϊκής κινητοποίησης (μέχρι και στρατιωτικά ελικόπτερα χρησιμοποιήθηκαν κάποιες χρονιές για τη μεταφορά θεμάτων σε απομακρυσμένες περιοχές), που εξασφαλίζει σε χιλιάδες ανθρώπους την ένταξή τους σε ένα υποβαθμισμένο, μίζερο και αναξιοκρατικό σύστημα ανώτατης παιδείας, με εγγυημένη την ανεργία κατά την αποφοίτηση.

Έχει κύρος όμως το σύστημα των εξετάσεων. Και κιρρός το τι περιμένει τα παιδιά μετά. Ειδικά αν γράψουν καλά.

Share

12 thoughts on “Κύρος;

  1. Είμαστε, πιστεύω, η μόνη χώρα στον δυτικό κόσμο όπου οι εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο και τα θέματα που μπαίνουν σ’ αυτές, αποτελούν πρωτοσέλιδες και βαρυσήμαντες ειδήσεις.
    ——-

    Ευγενής πόθος αγαπητέ,

    Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εφημερίδες κάθε χρόνο μας ζαλίζουν με τα αποτελέσματα των A-Levels. Τα θέματα τους εκείνη την περίοδο χωρίζοντε στις εξείς κατηγορίες: α. Άρθρα που καταγγέλουν την αποτελεσματικότητα του κράτους στην διεξαγωγή των εξετάσεων με ιδιαίτερη έμφαση στο πόσο εύκολα γίνανε τα θέματα και θα γεμίσουν τα πανεπιστήμια με την εργατική τάξη και β. άρθρα με προσωπικές ιστορίες για τους επιτυχόντες (τα τρίδυμα που πέρασαν στο Oxford, ο πρόσφυγας που πέτυχε σε τέσσερα A-Levels, το δεκάχρονο παιδί θαύμα που κέρδισε 11 A-Levels και πάει λέγοντας το κλαψ κλουψς και η συγκίνηση). Απλούστατα, οι εισαγωγικές εξετάσεις στα πανεπιστήμια αποτελούν θέμα εκεί που και ο αντίστοιχος πόθος και στόχος της κάθε μικροαστικής και μεσοαστικής οικογένειας είναι να μπεί το παιδί του στο πανεπιστήμιο.

  2. @ΜακεδονίαΚαιΑκροδεξία: πιστεύω πως υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων και τις εξετάσεις καθ’ αυτές. Η δημοσιογραφική κάλυψη των αποτελεσμάτων είναι θεμιτή, ως ένα σημείο. Η δημοσιογραφική κάλυψη των εξετάσεων στιγμή προς στιγμή, θέμα προς θέμα, ε αυτό είναι ελληνική πρωτοτυπία.

  3. @ΜακεδονίαΚαιΑκροδεξία: πιστεύω πως υπάρχει διαφορά ανάμεσα στα αποτελέσματα των εισαγωγικών εξετάσεων και τις εξετάσεις καθ’ αυτές. Η δημοσιογραφική κάλυψη των αποτελεσμάτων είναι θεμιτή, ως ένα σημείο. Η δημοσιογραφική κάλυψη των εξετάσεων στιγμή προς στιγμή, θέμα προς θέμα, ε αυτό είναι ελληνική πρωτοτυπία.

  4. Η δημοσιογραφική κάλυψη των εξετάσεων στιγμή προς στιγμή, θέμα προς θέμα, ε αυτό είναι ελληνική πρωτοτυπία.
    —–

    Αυτό είναι απόρρεια της παραπαιδείας καθώς και της μικροαστική φύσης της ελληνικής οικογένειας. Τα κανάλια και οι εφημερίδες χρησιμοποιούνε τζάμπα προσωπικό (τους φροντιστές) με αντάλαγμα την έμμεση διαφήμιση των φροντιστήριων (κοινώς μια καθαρά οικονομική συναλλαγή που βολεύει τις δυο πλευρές). Παράλληλα, επειδή στην Ελλάδα ο δημοσιογράφος δεν θα κάτσει να κάνει έρευνα για τα πραγματικά ζητήματα που προκύπτουν από την διεξαγωγή των εξετάσεων (π.χ. οι περιφερειακές διαφοροποιήσεις στη διόρθρωση των γραπτών, τα ποσοστά εισαγωγής ανά εισόδημα κτλ.), καταφεύγει σε αδιάφορα ρεπορτάζ, που με χαρά οι διάφοροι χαροκαμμένοι μικροαστοί γονείς τον τροφοδοτούν (έσταζε ο σωλήνας στο εξεταστικό κέντρο Πατησίων, κακοφωτοτυπημένα τα θέματα στο εξεταστικό κέντρο Αγρινίου κτλ.).

  5. Η δημοσιογραφική κάλυψη των εξετάσεων στιγμή προς στιγμή, θέμα προς θέμα, ε αυτό είναι ελληνική πρωτοτυπία.
    —–

    Αυτό είναι απόρρεια της παραπαιδείας καθώς και της μικροαστική φύσης της ελληνικής οικογένειας. Τα κανάλια και οι εφημερίδες χρησιμοποιούνε τζάμπα προσωπικό (τους φροντιστές) με αντάλαγμα την έμμεση διαφήμιση των φροντιστήριων (κοινώς μια καθαρά οικονομική συναλλαγή που βολεύει τις δυο πλευρές). Παράλληλα, επειδή στην Ελλάδα ο δημοσιογράφος δεν θα κάτσει να κάνει έρευνα για τα πραγματικά ζητήματα που προκύπτουν από την διεξαγωγή των εξετάσεων (π.χ. οι περιφερειακές διαφοροποιήσεις στη διόρθρωση των γραπτών, τα ποσοστά εισαγωγής ανά εισόδημα κτλ.), καταφεύγει σε αδιάφορα ρεπορτάζ, που με χαρά οι διάφοροι χαροκαμμένοι μικροαστοί γονείς τον τροφοδοτούν (έσταζε ο σωλήνας στο εξεταστικό κέντρο Πατησίων, κακοφωτοτυπημένα τα θέματα στο εξεταστικό κέντρο Αγρινίου κτλ.).

  6. Οι “πανελλήνιες” έχουν κύρος μόνο και μόνο επειδή κάτι πρέπει να έχει κύρος στην έρμη αυτή χώρα και οι εξετάσεις αυτές είναι ότι πλησιέστερο έχουμε στην αξιοκρατία.

  7. Οι “πανελλήνιες” έχουν κύρος μόνο και μόνο επειδή κάτι πρέπει να έχει κύρος στην έρμη αυτή χώρα και οι εξετάσεις αυτές είναι ότι πλησιέστερο έχουμε στην αξιοκρατία.

  8. Δημήτρη αυτό ακριβώς είναι το δυστυχές. Ότι για να κριθούν όλοι με τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά πρέπει να παπαγαλήσουν. Η κριτική σκέψη αποκλείεται και οι βαθμολογητές δεν ξέρουν πώς να την κατατάξουν.

    Είναι τελείως απίθανο να κάνουμε αιτήσεις, συνεντεύξεις κλπ γιατί είμαστε πεπεισμένοι ότι όλοι (όχι εμείς βέβαια) θα χρησιμοποιήσουν μέσον και θα είναι δεφθαρμένοι.

    Τέτοια αξιοκρατία να τη βράσω.

  9. Δημήτρη αυτό ακριβώς είναι το δυστυχές. Ότι για να κριθούν όλοι με τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά πρέπει να παπαγαλήσουν. Η κριτική σκέψη αποκλείεται και οι βαθμολογητές δεν ξέρουν πώς να την κατατάξουν.

    Είναι τελείως απίθανο να κάνουμε αιτήσεις, συνεντεύξεις κλπ γιατί είμαστε πεπεισμένοι ότι όλοι (όχι εμείς βέβαια) θα χρησιμοποιήσουν μέσον και θα είναι δεφθαρμένοι.

    Τέτοια αξιοκρατία να τη βράσω.

  10. Είμαστε, πιστεύω, η μόνη χώρα στον δυτικό κόσμο όπου οι εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο και τα θέματα που μπαίνουν σ’ αυτές, αποτελούν πρωτοσέλιδες και βαρυσήμαντες ειδήσεις.
    ——-

    Ευγενής πόθος αγαπητέ,

    Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι εφημερίδες κάθε χρόνο μας ζαλίζουν με τα αποτελέσματα των A-Levels. Τα θέματα τους εκείνη την περίοδο χωρίζοντε στις εξείς κατηγορίες: α. Άρθρα που καταγγέλουν την αποτελεσματικότητα του κράτους στην διεξαγωγή των εξετάσεων με ιδιαίτερη έμφαση στο πόσο εύκολα γίνανε τα θέματα και θα γεμίσουν τα πανεπιστήμια με την εργατική τάξη και β. άρθρα με προσωπικές ιστορίες για τους επιτυχόντες (τα τρίδυμα που πέρασαν στο Oxford, ο πρόσφυγας που πέτυχε σε τέσσερα A-Levels, το δεκάχρονο παιδί θαύμα που κέρδισε 11 A-Levels και πάει λέγοντας το κλαψ κλουψς και η συγκίνηση). Απλούστατα, οι εισαγωγικές εξετάσεις στα πανεπιστήμια αποτελούν θέμα εκεί που και ο αντίστοιχος πόθος και στόχος της κάθε μικροαστικής και μεσοαστικής οικογένειας είναι να μπεί το παιδί του στο πανεπιστήμιο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *