Το Δικαίωμα

Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να αναφέρεται μόνο στη μία εκδοχή βίας, σχολίασε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης σύμφωνα με το Βήμα 10.12.09.

Αν όντως είπε κάτι τέτοιο ο κ. Χρυσοχοΐδης, τότε ο άνθρωπος ή έχει χάσει τα λογικά του ή έχει χάσει το νόημα του δημοκρατικού πολιτεύματος.  Συνεπώς δεν είναι κατάλληλος για κυβερνητική θέση.

Ο καθένας έχει δικαίωμα να αναφέρεται σε όποια εκδοχή βίας γουστάρει, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.  Αν εσύ δεν συμφωνείς με την συγκεκριμένη αναφορά του καθενός, τότε μπορείς να αντι-επιχειρηματολογήσεις σεβόμενος το δικαίωμα του άλλου να λέει ό,τι θέλει.  Δίχως να αμφισβητείς το δικαίωμα αυτό.

Σε κανένα δημοκρατικό πολίτευμα, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, δε νομιμοποιείται υπουργός της κυβέρνησης (και μάλιστα επικεφαλής ενός τόσο ευαίσθητου χαρτοφυλακίου) να αμφισβητεί το δικαίωμα έκφρασης.  Ειδικά όσων βρίσκονται απέναντί του.

Αν πραγματικά πιστεύεις αυτό που είπες Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, τότε βρίσκεσαι σε λάθος κόμμα, σε λάθος θέση, και σε λάθος πολίτευμα.

Share

24 thoughts on “Το Δικαίωμα

  1. Συνιστώ ακρόαση των τριών τελευταίων εκπομπών της ραδιοφωνικής ελληνοφρένειας στις οποίες ο Υπουργός ΠΡΟ-ΠΟ δίνει ρεσιτάλ. Ανάμεσα στα άλλα μας λέει ότι οι προσαγωγές είναι δημοκρατικό δικαίωμα, ότι μπορεί να μαζέψει και 2000 υπόπτους ώστε να μην γίνουν επεισόδια, ότι στο Ρεσάλτο υπήρχε οπλοστάσιο και συνομιλώντας με καλεσμένη σε εκπομπή της λέει “ποιά είσαι εσύ που μου μιλάς”.

  2. Χαλάρωσε Leo, χαλάρωσε! Τι είπε ο υπουργός ? Είπε σε “μόνο μία” …
    Αν ζούσες εδώ θα έβλεπες ότι ζούμε σε μία ιδιότυπη κατάσταση όπου κάποιοι, συνεπικουρούμενοι απο τα λαϊκίστικα media, βλέπουν μόνο μία εκδοχή βίας. Αν υπάρχει (και σε τι βαθμό) αυτή η εκδοχή, καλό είναι να δούμε και την πιθανή ύπαρξη και άλλης εκδοχής (που πιθανά να βρίσκεται και σε μεγαλύτερο βαθμό αλλά απλά δεν πουλάνε στα media…)
    Leo, το political correctness μπορεί να έχει μείνει άντε σε κάτι τμήματα philosophy και psychology εκεί που ζείς. Στην εδώ μορφή όμως καταδυναστεύει μια κοινωνία επί 35 χρόνια…
    Νισάφι πιά …

  3. Ο υπουργός δεν αμφισβήτησε την ορθότητα μιας άποψης. Αμφισβήτησε το δικαίωμα να έχει κάποιος αυτή την άποψη. Αν περιοριζόταν απλώς να έλεγε πως είναι άδικο να αναφέρεται κανείς σε μια μόνο μορφή βίας, θα με έβρισκε δίπλα του. Είπε όμως πως κανείς δεν έχει δικαίωμα να αναφέρεται σε μια μόνο μορφή βίας. Άλλο πράγμα λοιπόν να αμφισβητείς ένα επιχείρημα, μια ιδέα κι άλλο πράγμα να αμφισβητείς το δικαίωμα έκφρασης αυτής της ιδέας ή επιχειρήματος.

    Δεν πρόκειται για political correctness, λοιπόν.

  4. Ρε Leo ζεις στη χώρα του ορθολογισμού και παιδεύεσαι μεταξύ του “είναι άδικο να” και “δεν έχει δικαίωμα να” …
    Ντάξει τα'πε ο Βολταίρος, το ενσωματώσαμε και στα Συντάγματά μας και αυτό είναι κατά το μάλλον ή ηττον η καθημερινή πρακτική μας …
    Άραγε δε σου πέρασε απο το μυαλό ότι το “δεν έχει δικαίωμα” είναι χαλαρά τοποθετημένο σε μια έντονη / φορτισμένη συζήτηση, ιδιαίτερο όταν ο συνομιλητής του ανήκει σε αυτούς που, κατα τεκμήριο, καθημερινά αρνούνται το δικαιώμα της ισοπολιτείας στους γύρω τους ?

  5. καλά τα λες, αγαπητέ λ:ηρ, όμως θα σου ήταν ξεκάθαρο αν περπατούσες στην Αθήνα αυτές τις μέρες ότι το δικαίωμα έκφρασης είναι υπό αμφισβήτηση. Και όταν λέω δικαίωμα έκφρασης, δεν εννοώ το δικαίωμα να τα σπας. Αναφέρομαι σε πολύ πιο θεμελιώδη δικαιώματα.

    Είναι ξεκάθαρη η θέση του πολιτικού προσωπικού της χώρας έναντι όσων εκφράζουν διαφορετικές απόψεις.

  6. “Χαλαρά τοποθετημένοσε μια έντονη / φορτισμένη συζήτηση” δεν είναι δικαιολογία που αρμόζει σε υπουργό. Ειδικά σε τέτοιες έντονες και φορτισμένες καταστάσεις προέχει η σύνεση και η ψυχραιμία. Ακριβώς επειδή συνομιλητής του ανήκει σε αυτούς που, κατα τεκμήριο, καθημερινά αρνούνται το δικαιώμα της ισοπολιτείας στους γύρω τους.

    Αν παρακολουθείς το ιστολόγιο αυτό γνωρίζεις πως είμαι ένθερμος υποστηρικτής της σωστής και αποτελεσματικής αστυνόμευσης. Δεν μπορώ να ανεχτώ όμως αυτό το χάλι κι αυτή την ηθική κατάπτωση της αστυνομίας η οποία, όπως φαίνεται, ξεκινά από την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου.

  7. Αμφισβήτησε το δικαίωμα να έχει μόνο αυτή την άποψη είναι το ορθό. Δεν αμφισβήτησε το δικαίωμα έκφρασης αυτής της ιδέας ή επιχειρήματος, αλλά το δικαίωμα να εκφέρεται αυτή η ιδέα ή το επιχείρημα άνευ συνοδείας άλλων ιδεών ή επιχειρημάτων.

    Ατόπημα, αλλά όχι τόσο χοντρό IMHO.

    Επίσης η έκφραση του σε ένα πιο χαλαρό πλαίσιο μου ακούγεται πολύ σαν να λέει “είναι άδικο να αναφέρεται κανείς σε μια μόνο μορφή βίας”

    Πιο πολύ για κακή διατύπωση των σκέψεων του μου φαίνεται

  8. Περπάτησα στην Αθήνα πέρσι τέτοιες μέρες που τα πράγματα ήταν πολυ χειρότερα. Δεν αμφιβάλλω για την ελλειματική δημοκρατία αλλά δεν ανέχομαι να γίνεται περισσότερο ελλειματική επειδή ο αρμόδιος υπουργός δεν είναι σε θέση να πει δυο σωστά λόγια την ώρα που πρέπει.

  9. Να κάνουμε μια δομική ανάλυση αν χρειαστεί αλλά όταν ένας υπουργός λέει “κανείς δεν έχει το δικαίωμα …” εγώ θυμάμαι το αλήστου μνήμης δεν δικαιούσθαι δια να να ομιλείται του μακαρίτη Κουτσόγιωργα. Από τον Κουτσόγιωργα στον Χρυσοχοΐδη, οι υπουργοί του ΠΑΣΟΚ θα μάθουν κάποτε πως ούτε θεσμικό ρόλο έχουν στην κατανομή δικαιωμάτων ούτε και λόγος τους πέφτει.

  10. Καλά τα λόγια αλλά το θέμα είναι οι πράξεις, το Δόγμα Χρυσοχοϊδη συνοψίζεται ως εξής, όσες των δυνατών περισσότερες προσαγωγές με την προοπτική της μείωσης των μπάχαλων. Εξαιρετικό παράδειγμα του συγκεκριμένου δόγματος αυτό: http://www.tvxs.gr/v27836

  11. Αναλογικά, η περσινή συνθήκη δεν ήταν χειρότερη. Αν η δημοκρατία είναι ελλειματική, αυτό οφείλεται στους έχοντες κάθε φορά την εξουσία. Όπως, πχ, στον υ-προπο σήμερα.

  12. Κατανοώ τους συνειρμούς της φράσης. Σημείωσα τον διαφορετικό τρόπο με τον οποίο εξέλαβα το νόημα της.

    Ακόμα το “κανείς δεν έχει το δικαίωμα να” παίρνει αρνητική ή θετική χρειά ανάλογα με το τι το ακολουθεί. Το “κανείς δεν έχει το δικαίωμα να καταστρέφει δημόσια περιουσία” δεν μου ακούγεται κακό.

    Από τον Χρυσοχοίδη και τον κάθε πολιτικό περιμένω να δείξει σεβασμό στους θεσμούς εμπράκτως. Ας φροντίσει η αστυνομία να σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και θα του συγχωρήσω το παρόν ατόπημα.

  13. Η ελλειματικότητα της σημερινής δημοκρατίας ίσως να οφείλεται τουλάχιστον εν μέρει σε αυτούς που, ενάντια στην εδώ αναπτυχθείσα και δια στόματος Σωκράτη διατυπωθείσα έκφραση για περι του ρόλου των “επαϊόντων”, συνεχίζουν και ενημερώνονται (υποπτεύομαι ότι και “εκπαιδεύονται”) από “επαϊοντες” τύπου Καλαμούκη και “ΑΜΑΝ” …
    Έχει χαθεί ο ορθολογισμός σε αυτό τον τόπο …

  14. Γενικα σε αρκετό κόσμο που έχει σαν ΜΟΝΑΔΙΚΟ σημείο αναφοράς του τους αμόρφωτους και επικινδυνους “επώνυμους” των ΜΜΕ …

  15. είναι γεγονός ότι το πολιτικό και δημοσιογραφικό προσωπικό της χώρας σε γενικές γραμμές κάνει καλά τη δουλειά του.

  16. Μπράβο ! Εκπλήττομαι θετικά ! Το βρήκατε ! Τελικά κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί …
    Οι Ευαγγελάτος & Τριανταφυλλόπουλος φαίνεται ότι κάνουν “καλή” δουλειά …

  17. Η ελλειματικότητα της σημερινής δημοκρατίας ίσως να οφείλεται τουλάχιστον εν μέρει σε αυτούς που, ενάντια στην εδώ αναπτυχθείσα και δια στόματος Σωκράτη διατυπωθείσα έκφραση για περι του ρόλου των “επαϊόντων”, συνεχίζουν και ενημερώνονται (υποπτεύομαι ότι και “εκπαιδεύονται”) από “επαϊοντες” τύπου Καλαμούκη και “ΑΜΑΝ” …
    Έχει χαθεί ο ορθολογισμός σε αυτό τον τόπο …

  18. Γενικα σε αρκετό κόσμο που έχει σαν ΜΟΝΑΔΙΚΟ σημείο αναφοράς του τους αμόρφωτους και επικινδυνους “επώνυμους” των ΜΜΕ …

  19. είναι γεγονός ότι το πολιτικό και δημοσιογραφικό προσωπικό της χώρας σε γενικές γραμμές κάνει καλά τη δουλειά του.

  20. Μπράβο ! Εκπλήττομαι θετικά ! Το βρήκατε ! Τελικά κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί …
    Οι Ευαγγελάτος & Τριανταφυλλόπουλος φαίνεται ότι κάνουν “καλή” δουλειά …

Leave a Reply

Your email address will not be published.