Η επέλαση των Κλουζώ

Προκαταρκτικές έρευνες παρήγγειλε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γ.Σανιδάς στους διευθύνοντες της Εισαγγελίες Εφετών της χώρας, ώστε να διαπιστωθεί εάν κατά παράβαση του νόμου καθηγητές δημοσίων λυκείων παραδίδουν ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές της Β’ και της Γ’ Λυκείου.


Η είδηση είναι από το in.gr.

Φαντάζομαι πως μετά το πέρας αυτής της έρευνας, ο Άρειος Πάγος θα ασχοληθεί με τα εξής άλυτα μυστήρια της εποχής μας:

  1. Χέζουν οι αρκούδες στο δάσος;
  2. Είναι ο Πάπας καθολικός;
  3. Τι κάνει νιάου-νιάου στα κεραμίδια;
  4. Τα παιδιά του Ζεβεδαίου ποιόν είχαν πατέρα;
  5. Η κότα έκανε τ’ αυγό ή το αυγό την κότα;

Προσμένω με αγωνία τα αποτελέσματα της έρευνας του Αρείου Πάγου. Να μας φύγει και η απορία που έχουμε τόσα χρόνια.

Δεν κοιτά καλύτερα ο κ. Σανιδάς τους επίορκους λειτουργούς που ντροπιάζουν σήμερα την Ελληνική δικαιοσύνη; Ανακρίσεις χωρίς την παρουσία δικηγόρων; Τόσο για τους κατηγορούμενος για τα επεισόδια της 8ης Μαρτίου, όσο και για τους κατηγορούμενους στην συμπλοκή της Παιανίας. Σερί-κορδόνι τόχουν πάρει οι ανακριτές να γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια τα βασικά δικαιώματα των κατηγορουμένων.

Κι ο κ. Σανιδάς οργανώνει έρευνες για τα ιδιαίτερα μαθήματα! Πώς λέμε δηλαδή, ο Τιτανικός βουλιάζει και ο καπετάνιος αλλάζει τα καθίσματα στο κατάστρωμα.

Share

26 thoughts on “Η επέλαση των Κλουζώ

  1. Πράγματι αλλάζει τα καθίσματα και απολύτως δικαιολογημένα, αφού η πλειοψηφία αυτών που βυθίζονται μαζί με το πλοίο έχει προτεραιότητες τύπου ‘καινούρια ταπετσαρία’ !

  2. Πράγματι αλλάζει τα καθίσματα και απολύτως δικαιολογημένα, αφού η πλειοψηφία αυτών που βυθίζονται μαζί με το πλοίο έχει προτεραιότητες τύπου ‘καινούρια ταπετσαρία’ !

  3. “και τούτο ποιείν, κακείνο μη αφιέναι”! Δεν διαφωνώ ότι είναι επιτακτική ανάγκη να γίνουν εισαγγελικές έρευνες για τις ασέλγειες εις βάρος της δημοκρατίας τις οποίες αναφέρεις, αλλά αυτό δε σημαίνει πώς είναι λάθος μια έρευνα για τους συναδέλφους (είμαι κι εγώ νέος εκπαιδευτικός) που έχουν κάνει τα ιδιαίτερα -αλλά και την εργασία σε φροντιστήρια κάποιες φορές- επικερδή φάμπρικα, χρησιμοποιώντας το σχολείο όπου εργάζονται ως τόπο ξεκούρασης και άγρας πελατών. Δεν του κάπνισε ξαφνικά του κ. Σανιδά να εξυγιάνει το χώρο μας: στο λινκ που δίνεις λέει ότι “Η έρευνα διατάχθηκε κατόπιν αναφοράς του προέδρου της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστηρίων Ελλάδος (ΟΕΦΕ), Γ.Χατζητέγα, στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.” Τα νόμιμα φροντιστήρια θεωρούν ότι πλήττονται τα έννομα συμφέροντά τους γι’ αυτό επανέρχονται διαρκώς σ’ αυτή τη μάστιγα.
    Μπορεί η διατύπωση “ώστε να διαπιστωθεί εάν” να προκαλεί τα γέλια ή τη θυμηδία καθώς το γεγονός είναι γνωστό τοις πάσι, αλλά δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα: ΠΡΕΠΕΙ να διαπιστωθεί. Γνωρίζω από πρώτο σχεδόν χέρι περιπτώσεις με καταγγελίες (πάλι από φροντιστές και καθηγητές φροντιστηρίων) εναντίον καθηγητών Λυκείου που έκαναν ιδιαίτερα σε μαθητές που τους είχαν και στο σχολείο. Και τότε το πρόβλημα ήταν να διαπιστωθεί η παράβαση, δηλαδή να πιστοποιηθεί ότι ο τάδε καθηγητής κάνει ιδιαίτερα, πράγμα που απαιτούσε τη συνεργασία των οικογενειών που συνδιαλλάσσονταν μαζί του! Κάτι που φυσικά δε μπορούσε να συμβεί…
    Μόλις την Παρασκευή βρέθηκα σε παρέα όπου συνάδελφος μαθηματικός στη Θεσσαλονίκη έλγε ευθαρσώς ότι κάνει 18-19 ώρες σε φροντιστήριο (εκτός από τη διδασκαλία σε σχολείο)…Και είναι πολλοί, πάρα πολλοί όλοι αυτοί…

  4. “και τούτο ποιείν, κακείνο μη αφιέναι”! Δεν διαφωνώ ότι είναι επιτακτική ανάγκη να γίνουν εισαγγελικές έρευνες για τις ασέλγειες εις βάρος της δημοκρατίας τις οποίες αναφέρεις, αλλά αυτό δε σημαίνει πώς είναι λάθος μια έρευνα για τους συναδέλφους (είμαι κι εγώ νέος εκπαιδευτικός) που έχουν κάνει τα ιδιαίτερα -αλλά και την εργασία σε φροντιστήρια κάποιες φορές- επικερδή φάμπρικα, χρησιμοποιώντας το σχολείο όπου εργάζονται ως τόπο ξεκούρασης και άγρας πελατών. Δεν του κάπνισε ξαφνικά του κ. Σανιδά να εξυγιάνει το χώρο μας: στο λινκ που δίνεις λέει ότι “Η έρευνα διατάχθηκε κατόπιν αναφοράς του προέδρου της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστηρίων Ελλάδος (ΟΕΦΕ), Γ.Χατζητέγα, στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.” Τα νόμιμα φροντιστήρια θεωρούν ότι πλήττονται τα έννομα συμφέροντά τους γι’ αυτό επανέρχονται διαρκώς σ’ αυτή τη μάστιγα.
    Μπορεί η διατύπωση “ώστε να διαπιστωθεί εάν” να προκαλεί τα γέλια ή τη θυμηδία καθώς το γεγονός είναι γνωστό τοις πάσι, αλλά δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα: ΠΡΕΠΕΙ να διαπιστωθεί. Γνωρίζω από πρώτο σχεδόν χέρι περιπτώσεις με καταγγελίες (πάλι από φροντιστές και καθηγητές φροντιστηρίων) εναντίον καθηγητών Λυκείου που έκαναν ιδιαίτερα σε μαθητές που τους είχαν και στο σχολείο. Και τότε το πρόβλημα ήταν να διαπιστωθεί η παράβαση, δηλαδή να πιστοποιηθεί ότι ο τάδε καθηγητής κάνει ιδιαίτερα, πράγμα που απαιτούσε τη συνεργασία των οικογενειών που συνδιαλλάσσονταν μαζί του! Κάτι που φυσικά δε μπορούσε να συμβεί…
    Μόλις την Παρασκευή βρέθηκα σε παρέα όπου συνάδελφος μαθηματικός στη Θεσσαλονίκη έλγε ευθαρσώς ότι κάνει 18-19 ώρες σε φροντιστήριο (εκτός από τη διδασκαλία σε σχολείο)…Και είναι πολλοί, πάρα πολλοί όλοι αυτοί…

  5. @gazakas: Αντώνη να κάνουν έρευνα, δε λέω. Αλλά όχι και να προκαλούν το κοινό αίσθημα με ανακοινώσεις του ύφους: “ώστε να διαπιστωθεί εάν κατά παράβαση του νόμου καθηγητές δημοσίων λυκείων παραδίδουν ιδιαίτερα“.

    Θυμάμαι στα χρόνια μου, μια άνεργη απόφοιτος πανεπιστημίου (ο αντίστοιχος Ελληνικός όρος είναι “αδιόριστη καθηγήτρια”) που κατήγγειλε επωνύμως σε ΠΑΣΟΚο Λυκειάρχη (ή αναπληρωτή Λυκειάρχη) πως ΝΔκράτης καθηγητής του σχολείου του παρέδιδε ιδιαίτερα. Φυσικα ο Λυκειάρχης δεν έκανε τίποτα. Κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει.

    Είναι δύσκολο να εδραιωθούν τέτοιες καταγγελίες ακόμη κι όταν παραγγέλνει την έρευνα ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Ως Έλληνες θεωρούμε την μαρτυρία για τέτοια περιστατικα “κάρφωμα”. Ειδικά στις μικρές πόλεις όπου όλοι γνωρίζονται λίγο πολύ, ούτε οι φροντιστές δεν ασχολούνται με τα ιδιαίτερα των καθηγητών. Στατιστικά είναι πιθανόν πολλά παιδιά δικαστικών και αστυνομικών να κάνουν ιδιαίτερα με καθηγητές Μ.Ε.

    Το απόστημα των ιδιαιτέρων δεν σπάει εύκολα. Ειδικά όταν η Μ.Ε. παραμένει υποβαθμισμένη.

    Αντί να παραγγέλνει έρευνες για την ανακάλυψη του τροχού ο κ. Σανιδάς, θα ήταν προτιμότερο να βάλει τα πράγματα κάτω με τον κ. Αλογοσκούφη και να τα βρουν ως εξής:

    Σανιδάς: κ. υπουργέ τα ιδιαίτερα δεν μπορούμε να τα κυνηγήσουμε, είναι αναγκαίο κακό.
    Αλογοσκούφης: κι εμένα τι μου το λέτε;
    Σ.: να τα αντιμετωπίσουμε με οικονομικά οφέλη τότε;
    Α.: δηλαδή;
    Σ.: να φορολογήσουμε τα έσοδα από ιδιαίτερα και να δώσουμε έκπτωση φόρου στους γονείς που πληρώνουν για ιδιαίτερα, παρέχοντας αμνηστία στους καθηγητές που δηλώνουν τέτοιο εισόδημα.
    Α.: τρελλαθήκατε; να νομιμοποιήσουμε παράνομα έσοδα;
    Σ.: τα νομιμοποιήσατε ήδη εσείς όταν δηλώσατε το μαύρο χρήμα ως τμήμα του ΑΕΠ μας και μας κάνατε 25% πλουσιότερους. Εγώ απλώς προτείνω να βγάλουμε κι εμείς κάτι από το αλισβερίσι αυτό.
    Α.: καλά θα το κοιτάξω.
    Σ.: σας ευχαριστώ. Πάω να ασχοληθώ τώρα με τα χάλια της δικαιοσύνης γιατί έχουμε γεμίσει επίορκους λειτουργούς που ανακρίνουν δίχως παρουσία δικηγόρου.

  6. @gazakas: Αντώνη να κάνουν έρευνα, δε λέω. Αλλά όχι και να προκαλούν το κοινό αίσθημα με ανακοινώσεις του ύφους: “ώστε να διαπιστωθεί εάν κατά παράβαση του νόμου καθηγητές δημοσίων λυκείων παραδίδουν ιδιαίτερα“.

    Θυμάμαι στα χρόνια μου, μια άνεργη απόφοιτος πανεπιστημίου (ο αντίστοιχος Ελληνικός όρος είναι “αδιόριστη καθηγήτρια”) που κατήγγειλε επωνύμως σε ΠΑΣΟΚο Λυκειάρχη (ή αναπληρωτή Λυκειάρχη) πως ΝΔκράτης καθηγητής του σχολείου του παρέδιδε ιδιαίτερα. Φυσικα ο Λυκειάρχης δεν έκανε τίποτα. Κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει.

    Είναι δύσκολο να εδραιωθούν τέτοιες καταγγελίες ακόμη κι όταν παραγγέλνει την έρευνα ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου. Ως Έλληνες θεωρούμε την μαρτυρία για τέτοια περιστατικα “κάρφωμα”. Ειδικά στις μικρές πόλεις όπου όλοι γνωρίζονται λίγο πολύ, ούτε οι φροντιστές δεν ασχολούνται με τα ιδιαίτερα των καθηγητών. Στατιστικά είναι πιθανόν πολλά παιδιά δικαστικών και αστυνομικών να κάνουν ιδιαίτερα με καθηγητές Μ.Ε.

    Το απόστημα των ιδιαιτέρων δεν σπάει εύκολα. Ειδικά όταν η Μ.Ε. παραμένει υποβαθμισμένη.

    Αντί να παραγγέλνει έρευνες για την ανακάλυψη του τροχού ο κ. Σανιδάς, θα ήταν προτιμότερο να βάλει τα πράγματα κάτω με τον κ. Αλογοσκούφη και να τα βρουν ως εξής:

    Σανιδάς: κ. υπουργέ τα ιδιαίτερα δεν μπορούμε να τα κυνηγήσουμε, είναι αναγκαίο κακό.
    Αλογοσκούφης: κι εμένα τι μου το λέτε;
    Σ.: να τα αντιμετωπίσουμε με οικονομικά οφέλη τότε;
    Α.: δηλαδή;
    Σ.: να φορολογήσουμε τα έσοδα από ιδιαίτερα και να δώσουμε έκπτωση φόρου στους γονείς που πληρώνουν για ιδιαίτερα, παρέχοντας αμνηστία στους καθηγητές που δηλώνουν τέτοιο εισόδημα.
    Α.: τρελλαθήκατε; να νομιμοποιήσουμε παράνομα έσοδα;
    Σ.: τα νομιμοποιήσατε ήδη εσείς όταν δηλώσατε το μαύρο χρήμα ως τμήμα του ΑΕΠ μας και μας κάνατε 25% πλουσιότερους. Εγώ απλώς προτείνω να βγάλουμε κι εμείς κάτι από το αλισβερίσι αυτό.
    Α.: καλά θα το κοιτάξω.
    Σ.: σας ευχαριστώ. Πάω να ασχοληθώ τώρα με τα χάλια της δικαιοσύνης γιατί έχουμε γεμίσει επίορκους λειτουργούς που ανακρίνουν δίχως παρουσία δικηγόρου.

  7. Ή να πάει ο κ. Σανιδάς στην κ. Γιαννάκου, να βάλουν τα πράγματα κάτω και να τα βρουν ως εξής:
    Σανιδάς: κ. υπουργέ, τα ιδιαίτερα δεν μπορούμε να τα κυνηγήσουμε.
    Γιαννάκου: κι εμένα τι μου το λέτε;
    Σ: μήπως να τα κάνουμε αχρείαστα, όπως σε κάθε χώρα με σοβαρή εκπαίδευση;
    Κ: δηλαδή;
    Σ: να αποσυνδέσουμε το Λύκειο από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, να μειώσουμε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη (30 σήμερα), να φροντίσουμε ώστε οι εκπαιδευτικοί β΄βάθμιας εκπαίδευσης θα να λαμβάνουν στο πανεπιστήμιο τα κατάλληλα εφόδια ώστε να διδάξουν, να γίνεται ουσιαστική και διαρκής επιμόρφωσή τους, να βελτιωθούν οι συνθήκες σε ΟΛΑ τα σχολεία κοκ.
    Κ: ΕΙΣΑΙ ΤΡΕΛΟΣ;;; αυτά θέλουν χρήματα!!! Πολλά χρήματα!!!
    Σ: τα δίνετε απλόχερα όμως αλλού, ε; Σε πολεμικές δαπάνες, σε λαμογιές, σε υπερκοστολογημένα δημόσια έργα, σε φιέστες κάθε είδους! Εγώ απλώς προτείνω να επενδύσουμε στο μέλλον μας.
    Κ: Καλά θα το κοιτάξω, αλλά πρέπει να ρωτήσω και τον Αλογοσκούφη.
    Σ:σας ευχαριστώ. Πάω να ασχοληθώ τώρα με τα χάλια της δικαιοσύνης γιατί έχουμε γεμίσει επίορκους λειτουργούς που ανακρίνουν δίχως παρουσία δικηγόρου.

    Πλάκα έχει!

  8. Ή να πάει ο κ. Σανιδάς στην κ. Γιαννάκου, να βάλουν τα πράγματα κάτω και να τα βρουν ως εξής:
    Σανιδάς: κ. υπουργέ, τα ιδιαίτερα δεν μπορούμε να τα κυνηγήσουμε.
    Γιαννάκου: κι εμένα τι μου το λέτε;
    Σ: μήπως να τα κάνουμε αχρείαστα, όπως σε κάθε χώρα με σοβαρή εκπαίδευση;
    Κ: δηλαδή;
    Σ: να αποσυνδέσουμε το Λύκειο από την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, να μειώσουμε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη (30 σήμερα), να φροντίσουμε ώστε οι εκπαιδευτικοί β΄βάθμιας εκπαίδευσης θα να λαμβάνουν στο πανεπιστήμιο τα κατάλληλα εφόδια ώστε να διδάξουν, να γίνεται ουσιαστική και διαρκής επιμόρφωσή τους, να βελτιωθούν οι συνθήκες σε ΟΛΑ τα σχολεία κοκ.
    Κ: ΕΙΣΑΙ ΤΡΕΛΟΣ;;; αυτά θέλουν χρήματα!!! Πολλά χρήματα!!!
    Σ: τα δίνετε απλόχερα όμως αλλού, ε; Σε πολεμικές δαπάνες, σε λαμογιές, σε υπερκοστολογημένα δημόσια έργα, σε φιέστες κάθε είδους! Εγώ απλώς προτείνω να επενδύσουμε στο μέλλον μας.
    Κ: Καλά θα το κοιτάξω, αλλά πρέπει να ρωτήσω και τον Αλογοσκούφη.
    Σ:σας ευχαριστώ. Πάω να ασχοληθώ τώρα με τα χάλια της δικαιοσύνης γιατί έχουμε γεμίσει επίορκους λειτουργούς που ανακρίνουν δίχως παρουσία δικηγόρου.

    Πλάκα έχει!

  9. ” οι εκπαιδευτικοί β΄βάθμιας εκπαίδευσης να λαμβάνουν στο πανεπιστήμιο τα κατάλληλα εφόδια ώστε να διδάξουν”

    Το Μαθηματικό και το Φυσικό είναι επιστημονικές σχολές, όχι καθηγητικές. Στις πολιτισμένες χώρες για να δίνεις δάσκαλος (ή καθηγητής) περνάς από άλλο σχολείο, χωριστό, ειδικό. Δεν είναι δυνατό να φορτώσουμε όλους όσους θέλουν να κάνουν μαθηματικά τόσα (όσα χρειάζεται) μαθήματα παιδαγωγικής, διδακτικής κλπ!

    Επιμόρφωση υπάρχει, κάποια: το πρόβλημα είναι διμερές, ούτε η μεγάλη μάζα των καθηγητών ενδιαφέρεται. Βλέπω τη λέξη αξιολόγηση από τη λίστα σας την έφαγε το φίδι…

  10. ” οι εκπαιδευτικοί β΄βάθμιας εκπαίδευσης να λαμβάνουν στο πανεπιστήμιο τα κατάλληλα εφόδια ώστε να διδάξουν”

    Το Μαθηματικό και το Φυσικό είναι επιστημονικές σχολές, όχι καθηγητικές. Στις πολιτισμένες χώρες για να δίνεις δάσκαλος (ή καθηγητής) περνάς από άλλο σχολείο, χωριστό, ειδικό. Δεν είναι δυνατό να φορτώσουμε όλους όσους θέλουν να κάνουν μαθηματικά τόσα (όσα χρειάζεται) μαθήματα παιδαγωγικής, διδακτικής κλπ!

    Επιμόρφωση υπάρχει, κάποια: το πρόβλημα είναι διμερές, ούτε η μεγάλη μάζα των καθηγητών ενδιαφέρεται. Βλέπω τη λέξη αξιολόγηση από τη λίστα σας την έφαγε το φίδι…

  11. @ Β.Β.
    Παρακάμπτω τη φράση “πολιτισμένες χώρες”, ως απόπειρα αστεϊσμού, γιατί στα σοβαρά δεν μπορώ να την πάρω, μια που είμαι κάτοικος απολίτιστης χώρας, και έρχομαι κατευθείαν στο σχόλιο περί εφοδίων: υπάρχουν διάφορες προτάσεις σχετικά με το πώς μπορούν να δοθούν αυτά τα εφόδια. Μια πρακτική είναι αυτή που αναφέρετε, αλλά υπάρχουν και προτάσεις για ειδίκευση σε κάποιο από τα μεγαλύτερα έτη σπουδών στις “επιστημονικές” (λες και η παιδαγωγική δεν είναι επιστήμη) σχολές. Δε νομίζω ότι εκεί είναι το θέμα.

    Δεν ξέρω ποια εικόνα έχετε για την επιμόρφωση μας, αλλά εγώ την έχω ζήσει από πρώτο χέρι. Πιστέψτε με, μιλάμε για την απόλυτη κοροϊδία. Με άλλα λόγια είναι σαν να μην υπάρχει.
    Το πρόβλημα είναι σαφώς σύνθετο, αλλά ένας βασικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι οι “καθηγητικές” σχολές, αλλά και οι “επιστημονικές” που δίνουν καθηγητές, παράγουν κυρίως δυνάμει δημοσίους υπαλλήλους και όχι εκπαιδευτικούς με ότι συνεπάγεται αυτό για τη στάση τους απέναντι στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    Όσο για την αξιολόγηση, αποφεύγω να την αναφέρω γιατί την τρέμω πραγματικά. Θα καταδείξει πόσο άσχετος, ανίκανος, ανεκπαίδευτος και άχρηστος είμαι και μετά θα απολυθώ.

  12. @ Β.Β.
    Παρακάμπτω τη φράση “πολιτισμένες χώρες”, ως απόπειρα αστεϊσμού, γιατί στα σοβαρά δεν μπορώ να την πάρω, μια που είμαι κάτοικος απολίτιστης χώρας, και έρχομαι κατευθείαν στο σχόλιο περί εφοδίων: υπάρχουν διάφορες προτάσεις σχετικά με το πώς μπορούν να δοθούν αυτά τα εφόδια. Μια πρακτική είναι αυτή που αναφέρετε, αλλά υπάρχουν και προτάσεις για ειδίκευση σε κάποιο από τα μεγαλύτερα έτη σπουδών στις “επιστημονικές” (λες και η παιδαγωγική δεν είναι επιστήμη) σχολές. Δε νομίζω ότι εκεί είναι το θέμα.

    Δεν ξέρω ποια εικόνα έχετε για την επιμόρφωση μας, αλλά εγώ την έχω ζήσει από πρώτο χέρι. Πιστέψτε με, μιλάμε για την απόλυτη κοροϊδία. Με άλλα λόγια είναι σαν να μην υπάρχει.
    Το πρόβλημα είναι σαφώς σύνθετο, αλλά ένας βασικός παράγοντας είναι το γεγονός ότι οι “καθηγητικές” σχολές, αλλά και οι “επιστημονικές” που δίνουν καθηγητές, παράγουν κυρίως δυνάμει δημοσίους υπαλλήλους και όχι εκπαιδευτικούς με ότι συνεπάγεται αυτό για τη στάση τους απέναντι στην εκπαιδευτική διαδικασία.
    Όσο για την αξιολόγηση, αποφεύγω να την αναφέρω γιατί την τρέμω πραγματικά. Θα καταδείξει πόσο άσχετος, ανίκανος, ανεκπαίδευτος και άχρηστος είμαι και μετά θα απολυθώ.

  13. Με τη σειρά μου λαμβάνω κι εγώ ως απόπειρα αστεϊσμού την τελευταία σου πρόταση παραπάνω περι αξιολόγησης.

    Η αξιολόγηση δεν γίνεται για να διωχτεί κοσμάκης. Η αξιολόγηση γίνεται για να εντοπιστούν αδυναμίες και ανάγκες εντός συστήματος και να σχεδιαστούν πολιτικές βελτίωσης. Η αξιολόγηση γίνεται για να ‘χουμε μια ιδέα πού βρισκόμαστε.

    Κάποια στιγμή η αξιολόγηση θα οδηγήσει και σε απολύσεις: αυτών που συστηματικά αρνούνται να βελτιωθούν και να επιδειξουν προσπάθεια.

    Αυτό ήταν και ένα μήνυμα για την αξιολόγηση το οποίο η κ. Γιαννάκου και η κουστωδία της αποτύχαν παταγωδώς να περάσουν.

  14. Με τη σειρά μου λαμβάνω κι εγώ ως απόπειρα αστεϊσμού την τελευταία σου πρόταση παραπάνω περι αξιολόγησης.

    Η αξιολόγηση δεν γίνεται για να διωχτεί κοσμάκης. Η αξιολόγηση γίνεται για να εντοπιστούν αδυναμίες και ανάγκες εντός συστήματος και να σχεδιαστούν πολιτικές βελτίωσης. Η αξιολόγηση γίνεται για να ‘χουμε μια ιδέα πού βρισκόμαστε.

    Κάποια στιγμή η αξιολόγηση θα οδηγήσει και σε απολύσεις: αυτών που συστηματικά αρνούνται να βελτιωθούν και να επιδειξουν προσπάθεια.

    Αυτό ήταν και ένα μήνυμα για την αξιολόγηση το οποίο η κ. Γιαννάκου και η κουστωδία της αποτύχαν παταγωδώς να περάσουν.

  15. Τέτοια αξιολόγηση μάλιστα! Μέσα! Επίτρεψέ μου να είμαι επιφυλακτικός όμως ως προς τις προθέσεις αυτών που θα την εφαρμόσουν…
    Γιατί νομίζεις ότι απέτυχαν να περάσουν το μήνυμα ότι έτσι θα είναι η αξιολόγηση που θέλει να επιβάλλει το σημερινό ελληνικό κράτος; Μήπως επειδή δεν είχαν μια τέτοιου είδους αξιολόγηση κατά νου;

  16. Τέτοια αξιολόγηση μάλιστα! Μέσα! Επίτρεψέ μου να είμαι επιφυλακτικός όμως ως προς τις προθέσεις αυτών που θα την εφαρμόσουν…
    Γιατί νομίζεις ότι απέτυχαν να περάσουν το μήνυμα ότι έτσι θα είναι η αξιολόγηση που θέλει να επιβάλλει το σημερινό ελληνικό κράτος; Μήπως επειδή δεν είχαν μια τέτοιου είδους αξιολόγηση κατά νου;

  17. Επιπλέον, αυτό που με εντυπωσιάζει στη συζήτηση περί αξιολόγησης στην ελληνική εκπαίδευση είναι το γεγονός ότι, ενώ οι περισσότεροι υποστηρικτές περιγράφουν (εύστοχα) τα χάλια της ελληνικής πολιτείας, διοίκησης, θεσμών και προσώπων, δείχνουν μια σχεδόν ανεξήγητη εμπιστοσύνη (“πίστη” σχεδόν) απέναντι στον θεσμό της αξιολόγησης. Το λέω συχνά σε φίλο εκπαιδευτικό που όχι απλά υποστηρίζει καλοπροαίρετα, όπως εσείς, την αξιολόγηση, αλλά είναι ήδη επιμορφωμένος σχετικά και αξιολογεί εκπαιδευτικούς σε ΚΕΚ, ΙΕΚ και άλλα συναφή: όσο καλές και να είναι οι προθέσεις όσων την προωθουν -πράγμα για το οποίο πάντως αμφιβάλλω βάσιμα- η εφαρμογή της στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει το περιρρέον κλίμα.

  18. Επιπλέον, αυτό που με εντυπωσιάζει στη συζήτηση περί αξιολόγησης στην ελληνική εκπαίδευση είναι το γεγονός ότι, ενώ οι περισσότεροι υποστηρικτές περιγράφουν (εύστοχα) τα χάλια της ελληνικής πολιτείας, διοίκησης, θεσμών και προσώπων, δείχνουν μια σχεδόν ανεξήγητη εμπιστοσύνη (“πίστη” σχεδόν) απέναντι στον θεσμό της αξιολόγησης. Το λέω συχνά σε φίλο εκπαιδευτικό που όχι απλά υποστηρίζει καλοπροαίρετα, όπως εσείς, την αξιολόγηση, αλλά είναι ήδη επιμορφωμένος σχετικά και αξιολογεί εκπαιδευτικούς σε ΚΕΚ, ΙΕΚ και άλλα συναφή: όσο καλές και να είναι οι προθέσεις όσων την προωθουν -πράγμα για το οποίο πάντως αμφιβάλλω βάσιμα- η εφαρμογή της στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα δεν μπορεί παρά να ακολουθήσει το περιρρέον κλίμα.

  19. Το γιατί απέτυχαν να περάσουν το μήνυμα υπουργός+συν αυτή, δεν το γνωρίζω. Η δική μου υπόθεση είναι πως πρόκειται για πολιτική και επικοινωνιακή ανικανότητα της κ. Γιαννάκου. Δυστυχώς την ανικανότητα αυτή, αν υπάρχει όπως πιστεύω, δεν είναι σε θέση να ανιχνεύσει ο πρωθυπουργός και να ζητήσει από την κ. Γιαννάκου ή να αντιμετωπίση το ζήτημα ή να πάει σπίτι της.

    Σε μια Ελλάδα όπου δημόσιοι υπάλληλοι δεν απολύονται ενώ είναι δεδομένο πως πολλοί είναι αργόμισθοι, είναι αδύνατον να απολυθούν πανεπιστημιακοί επειδή δεν τα πήγαν καλά στην 1η αξιολόγηση. Άσε που η αξιολόγηση αφορά τα τμήματα προτίστως και τα άτομα σε δεύτερη μοίρα.

    Όπως και να χει όμως αποτελεί πάγια θέση μου πως θα έπρεπε το υπουργείο να καταστήσει σαφέστατο πως δεν ξεκινά κυνήγι μαγισσων. Όσοι βρίσκονται σήμερα στο πανεπιστήμιο, καλώς ή κακως έχουν θέση εκεί. Ο καθηγητής ή ο λέκτορας της μιας δημοσίευσης μπορεί να είναι εξαιρετικός δάσκαλος: να αξιοποιηθεί και να υποστηριχθεί ως τέτοιος. Για όλους θα υπάρξει ρόλος αρκεί από δω και πέρα η διαχείριση των ΑΕΙ να γίνεται με σταδιακά αυξανόμενα ποιοτικά κριτήρια. Αλλαγές από τη μια μέρα στην άλλη δεν γίνονται.

    Μην με ρωτάς όμως γιατι δεν τα έκανε αυτά το υπουργείο. Εμείς (συνάδελφοι κι εγώ) τους τα παμε. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Θέμης Λαζαρίδης τον οποίο και παραφράζω εδώ, στην αρχή πιστεύαμε πως το πρόβλημα ήταν η ΠΟΣΔΕΠ και τα λουλούδια της. Στη συνέχεια διαπιστώσαμε πως το πρόβλημα είναι το ίδιο το υπουργείο.

  20. Το γιατί απέτυχαν να περάσουν το μήνυμα υπουργός+συν αυτή, δεν το γνωρίζω. Η δική μου υπόθεση είναι πως πρόκειται για πολιτική και επικοινωνιακή ανικανότητα της κ. Γιαννάκου. Δυστυχώς την ανικανότητα αυτή, αν υπάρχει όπως πιστεύω, δεν είναι σε θέση να ανιχνεύσει ο πρωθυπουργός και να ζητήσει από την κ. Γιαννάκου ή να αντιμετωπίση το ζήτημα ή να πάει σπίτι της.

    Σε μια Ελλάδα όπου δημόσιοι υπάλληλοι δεν απολύονται ενώ είναι δεδομένο πως πολλοί είναι αργόμισθοι, είναι αδύνατον να απολυθούν πανεπιστημιακοί επειδή δεν τα πήγαν καλά στην 1η αξιολόγηση. Άσε που η αξιολόγηση αφορά τα τμήματα προτίστως και τα άτομα σε δεύτερη μοίρα.

    Όπως και να χει όμως αποτελεί πάγια θέση μου πως θα έπρεπε το υπουργείο να καταστήσει σαφέστατο πως δεν ξεκινά κυνήγι μαγισσων. Όσοι βρίσκονται σήμερα στο πανεπιστήμιο, καλώς ή κακως έχουν θέση εκεί. Ο καθηγητής ή ο λέκτορας της μιας δημοσίευσης μπορεί να είναι εξαιρετικός δάσκαλος: να αξιοποιηθεί και να υποστηριχθεί ως τέτοιος. Για όλους θα υπάρξει ρόλος αρκεί από δω και πέρα η διαχείριση των ΑΕΙ να γίνεται με σταδιακά αυξανόμενα ποιοτικά κριτήρια. Αλλαγές από τη μια μέρα στην άλλη δεν γίνονται.

    Μην με ρωτάς όμως γιατι δεν τα έκανε αυτά το υπουργείο. Εμείς (συνάδελφοι κι εγώ) τους τα παμε. Όπως χαρακτηριστικά είπε ο Θέμης Λαζαρίδης τον οποίο και παραφράζω εδώ, στην αρχή πιστεύαμε πως το πρόβλημα ήταν η ΠΟΣΔΕΠ και τα λουλούδια της. Στη συνέχεια διαπιστώσαμε πως το πρόβλημα είναι το ίδιο το υπουργείο.

  21. Όταν ήρθαν οι πρώτοι Αλβανοί μετανάστες στην Ελλάδα, ένας είπε το πολύ καλό “κάναμε ότι δουλεύουμε και έκαναν ότι μας πληρώνουν”. Το ίδιο συμβαίνει κι εδώ. Οι εκπαιδευτικοί (όχι όλοι, αλλά οι περισσότεροι) δεν ασχολούνται και το κράτος τους δίνει λίγα. Αυτή την δυσλειτουργία καλύπτουν τα ιδιαίτερα. Οι ίδιοι άνθρωποι δουλεύουν σοβαρά και έχουν και ικανοποιητικές απολαβές. Αυτός είναι και ο λόγος που η πολιτεία δεν ασχολήθηκε ποτέ σοβαρά με αυτή την καραμπινάτη παρανομία. “Άστους να κάνουν ιδιαίτερα και να τα παίρνουν για να μην τα ζητάνε από ‘μας.”

  22. Όταν ήρθαν οι πρώτοι Αλβανοί μετανάστες στην Ελλάδα, ένας είπε το πολύ καλό “κάναμε ότι δουλεύουμε και έκαναν ότι μας πληρώνουν”. Το ίδιο συμβαίνει κι εδώ. Οι εκπαιδευτικοί (όχι όλοι, αλλά οι περισσότεροι) δεν ασχολούνται και το κράτος τους δίνει λίγα. Αυτή την δυσλειτουργία καλύπτουν τα ιδιαίτερα. Οι ίδιοι άνθρωποι δουλεύουν σοβαρά και έχουν και ικανοποιητικές απολαβές. Αυτός είναι και ο λόγος που η πολιτεία δεν ασχολήθηκε ποτέ σοβαρά με αυτή την καραμπινάτη παρανομία. “Άστους να κάνουν ιδιαίτερα και να τα παίρνουν για να μην τα ζητάνε από ‘μας.”

  23. Μια διευκρίνιση: μιλούσα για την αξιολόγηση κυρίως στην α΄βάθμια και β΄βάθμια εκπαίδευση…

  24. Μια διευκρίνιση: μιλούσα για την αξιολόγηση κυρίως στην α΄βάθμια και β΄βάθμια εκπαίδευση…

  25. 🙂

    Δεν είναι για γέλια αλλά είναι που είμαι στο γραφείο τώρα και δε μπορώ να κλαίω.

  26. 🙂

    Δεν είναι για γέλια αλλά είναι που είμαι στο γραφείο τώρα και δε μπορώ να κλαίω.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *