Οι βερμούδες και το θυρωρείο

Οι βερμούδες είναι για τις διακοπές, αλλά όχι για τα πανεπιστήμια. Και μάλιστα από έναν 52χρονο άνθρωπο!
(Γ. Παπάζογλου, Καθηγητής ΔΠΘ σε επιστολή του προς Άγγλο συνάδελφό του σύμφωνα με την Καθημερινή, 30.10.09)

Εν όψει της εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου 2009, οι φοιτητές που  επιθυμούν να εξετασθούν στα μαθήματα “Παλαιογραφία” και “Βυζαντινή Φιλολογία” οφείλουν να να το δηλώσουν, οι δηλώσεις γίνοντα καθημερινά στο θυρωρείο του Τμήματος […]
(Γ. Παπάζογλου, Καθηγητής ΔΠΘ απευθυνόμενος προς φοιτητές μέσω της ιστοσελίδας του)

Δηλαδή αν κατάλαβα καλά ο κ. Παπάζογλου έχει κάποιο πρόβλημα με τις βερμούδες (και τους «τριχωτούς ή μη μηρούς»).  Αντιθέτως δεν έχει πρόβλημα να χρησιμοποιεί το θυρωρείο του τμήματός του ως κέντρο εξυπηρέτησης φοιτητών.

Τον προσβάλλουν δηλαδή οι μηροί (τριχωτοί ή μη) αλλά δεν τον προσβάλλει το ότι ο ίδιος στέλνει τους φοιτητές του στο θυρωρείο αντί να τους ανοίξει την πόρτα του γραφείου του ή έστω να δεχτεί τα emails τους για την δήλωση συμμετοχής σε εξετάσεις.

Το ποιός σέβεται και ποιός δεν σέβεται το πανεπιστήμιο είναι ξεκάθαρο.  Φοιτητές στο θυρωρείο για δηλώσεις, διότι ο κ. καθηγητής συγγράφει επιστολές για τριχωτούς ή μη μηρούς.  Τους δικούς του πάντως τους καλύπτει με blue jeans υπογραμμίζοντας την ενδυματολογική του ευαισθησία.

Βεβαίως αν ο κ. Παπάζογλου είχε βρεθεί σε Αγγλικό πανεπιστήμιο καλοκαιριάτικα θα έβλεπε τους τριχωτούς ή μη μηρούς των καθηγητών εκεί να περιφέρονται μεταξύ γραφείων και αιθουσών διδασκαλίας, εκτεθειμένοι κάτω από βερμούδες και κοντές φούστες.  Επιπλέον, αν ο κ. Παπάζογλου είχε βρεθεί σε Αγγλικό πανεπιστήμιο ίσως να διαπίστωνε πως τα παντελόνια δεν κάνουν τους καθηγητές και πως τα θυρωρεία δεν αποτελούν κέντρα εξυπηρέτησης φοιτητών.

Ευχαριστώ τον Μάριο Δικαιάκο για την είδηση για τον Καθηγητή Μηρολογίας και Βερμουδολογίας.

Share

21 thoughts on “Οι βερμούδες και το θυρωρείο

  1. Πάντως εδώ στο ΕΜΠ (προς το παρόν τουλάχιστον …) δεν με έχουν κατσιαδιάσει για τις ενδυματολογικές μου προτιμήσεις … 🙂
    Και πιστέψτε με αυτές δεν απέχουν και πολύ από αυτές του Άγγλου συναδέλφου … 🙂
    Ένα απο τα προνόμια του να ζείς σε Πολυτεχνείο ? 🙂

  2. Πάντως εδώ στο ΕΜΠ (προς το παρόν τουλάχιστον …) δεν με έχουν κατσιαδιάσει για τις ενδυματολογικές μου προτιμήσεις … 🙂
    Και πιστέψτε με αυτές δεν απέχουν και πολύ από αυτές του Άγγλου συναδέλφου … 🙂
    Ένα απο τα προνόμια του να ζείς σε Πολυτεχνείο ? 🙂

  3. Και συμπατριώτης σου 🙂

    Προφανώς διαφωνώ με την απόψη Παπάζογλου όπως μεταφέρθηκε στο δημοσίευμα της Κ.

    Από κει και πέρα είμαι λίγο επιφυλακτικός για το αν μεταφέρθηκαν τα γεγονότα και το context τους ως πράγματι είχαν. Αφενός βλέπω αυτό το website και την απασχόληση του κ. Farrington, οπότε αν δεν είναι obsolete (που θα έπρεπε να το έλεγε), υπάρχει ίσως ένα… θεματάκι. Λέκτορας ή 407; Πλήρους ή μερικής απασχόλησης; Ιπτάμενος, ή κάτοικος Κομοτηνής; Αλήθεια έχουμε άλλη γλώσσα που να έχει εφεύρει το ρήμα «κατοικοεδρεύω»;

    Τέλος, είναι λίγο άδικη η εμπλοκή των θυρωρείων. Γνωρίζουμε το έργο της υπηρεσίας πληροφορικής που υποστηρίζει το τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας; Ή περιμένουμε από κάθε πενηντάρη καθηγητή κλασικών σπουδών να στήσει μόνος του το κανάλι επικοινωνίας με τους φοιτητές του μέσω ελεύθερων υπηρεσιών e-mail;

    Ξαναλέω διαφωνώ και ντρέπομαι για το συμβάν, όπως δημοσιοποιήθηκε. Επιπλέον, και για τον κ. Παπάζογλου ως ακαδημαϊκό και δημόσιο πρόσωπο δεν έχω την καλύτερη γνώμη. Όμως δεν βιάζομαι να κατακρίνω…

    Όσο για τριχωτά μπούτια, οι βερμούδες και οι πουκαμίσες του Χρήστου Παπαδημητρίου μου αρκούν 🙂

  4. Και συμπατριώτης σου 🙂

    Προφανώς διαφωνώ με την απόψη Παπάζογλου όπως μεταφέρθηκε στο δημοσίευμα της Κ.

    Από κει και πέρα είμαι λίγο επιφυλακτικός για το αν μεταφέρθηκαν τα γεγονότα και το context τους ως πράγματι είχαν. Αφενός βλέπω αυτό το website και την απασχόληση του κ. Farrington, οπότε αν δεν είναι obsolete (που θα έπρεπε να το έλεγε), υπάρχει ίσως ένα… θεματάκι. Λέκτορας ή 407; Πλήρους ή μερικής απασχόλησης; Ιπτάμενος, ή κάτοικος Κομοτηνής; Αλήθεια έχουμε άλλη γλώσσα που να έχει εφεύρει το ρήμα «κατοικοεδρεύω»;

    Τέλος, είναι λίγο άδικη η εμπλοκή των θυρωρείων. Γνωρίζουμε το έργο της υπηρεσίας πληροφορικής που υποστηρίζει το τμήμα Ιστορίας και Εθνολογίας; Ή περιμένουμε από κάθε πενηντάρη καθηγητή κλασικών σπουδών να στήσει μόνος του το κανάλι επικοινωνίας με τους φοιτητές του μέσω ελεύθερων υπηρεσιών e-mail;

    Ξαναλέω διαφωνώ και ντρέπομαι για το συμβάν, όπως δημοσιοποιήθηκε. Επιπλέον, και για τον κ. Παπάζογλου ως ακαδημαϊκό και δημόσιο πρόσωπο δεν έχω την καλύτερη γνώμη. Όμως δεν βιάζομαι να κατακρίνω…

    Όσο για τριχωτά μπούτια, οι βερμούδες και οι πουκαμίσες του Χρήστου Παπαδημητρίου μου αρκούν 🙂

  5. Stazybo, στον 21ο αιώνα θα πρέπει πρώτα να ντρεπόμαστε επειδή εξακολουθούμε να στέλνουμε φοιτητές στα θυρωρεία και μετά να μας ενοχλούν οι βερμούδες ενός διδάσκοντος.

  6. Stazybo, στον 21ο αιώνα θα πρέπει πρώτα να ντρεπόμαστε επειδή εξακολουθούμε να στέλνουμε φοιτητές στα θυρωρεία και μετά να μας ενοχλούν οι βερμούδες ενός διδάσκοντος.

  7. Stazybo, έκλεισα τα βιβλία της επιχείρησης της οποίας βρήκατε την ιστοσελίδα στις 10.4.07., τέσσερες μέρες πριν να ορκιστώ ως λέκτορας του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δ.Π.Θ. Λόγω φόρτου δουλειάς (και, ομολογώ, τεμπελιάς) δεν έβγαλα τις σχετικές σελίδες. Επίσης, αναρτώ σε αυτό το site σημειώσεις του μαθήματος που διδάσκω για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Δεν είμαι καθόλου ‘ιπτάμενος καθηγητής’, εκτός από με τη πιο στενή δυνατή έννοια που φεύγω, όπως πολλοί άλλοι συνάδελφοι, από την Αθήνα νωρίς το πρωί την Τρίτη (συνήθως με το Aegean) προς την Αλεξανδρούπολη και γυρίζω αργά το βράδυ της Πέμπτης. Επομένως περνώ πάντα τουλάχιστον τις 20 ώρες εβδομαδιαίως στο πανεπιστημιακό χώρο που προβλέπονται από τον νόμο, και συνήθως πολλές ώρες παρά πάνω. Όσο καιρό είμαι στο πανεπιστήμιο είμαι πάντα διαθέσιμος για όποιο φοιτητή με χρειάζεται και, όταν δεν είμαι εκεί, επικοινωνώ με τους φοιτητές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εκτός από την απασχόληση μου στο Δημοκρίτειο, υπηρετώ μόνο στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, όπως έχω δηλώσει στο Δημοκρίτειο. Σχετικά με το θέμα της ιστοσελίδας που χρησιμοποιώ για επικοινωνία με φοιτητές, χρησιμοποιώ μια που φιλοξενείται από το Δημοκρίτειο το ίδιο, όχι αυτήν στην οποίαν αναφέρεσθε.

  8. Stazybo, έκλεισα τα βιβλία της επιχείρησης της οποίας βρήκατε την ιστοσελίδα στις 10.4.07., τέσσερες μέρες πριν να ορκιστώ ως λέκτορας του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δ.Π.Θ. Λόγω φόρτου δουλειάς (και, ομολογώ, τεμπελιάς) δεν έβγαλα τις σχετικές σελίδες. Επίσης, αναρτώ σε αυτό το site σημειώσεις του μαθήματος που διδάσκω για το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Δεν είμαι καθόλου ‘ιπτάμενος καθηγητής’, εκτός από με τη πιο στενή δυνατή έννοια που φεύγω, όπως πολλοί άλλοι συνάδελφοι, από την Αθήνα νωρίς το πρωί την Τρίτη (συνήθως με το Aegean) προς την Αλεξανδρούπολη και γυρίζω αργά το βράδυ της Πέμπτης. Επομένως περνώ πάντα τουλάχιστον τις 20 ώρες εβδομαδιαίως στο πανεπιστημιακό χώρο που προβλέπονται από τον νόμο, και συνήθως πολλές ώρες παρά πάνω. Όσο καιρό είμαι στο πανεπιστήμιο είμαι πάντα διαθέσιμος για όποιο φοιτητή με χρειάζεται και, όταν δεν είμαι εκεί, επικοινωνώ με τους φοιτητές μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Εκτός από την απασχόληση μου στο Δημοκρίτειο, υπηρετώ μόνο στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, όπως έχω δηλώσει στο Δημοκρίτειο. Σχετικά με το θέμα της ιστοσελίδας που χρησιμοποιώ για επικοινωνία με φοιτητές, χρησιμοποιώ μια που φιλοξενείται από το Δημοκρίτειο το ίδιο, όχι αυτήν στην οποίαν αναφέρεσθε.

  9. κ. Farrington, σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας και την ενημέρωση. Όπως είπα, απλώς εξέφρασα τις επιφυλάξεις μου για το context της υπόθεσης που φωτίσατε λίγο περισσότερο. Βλέπετε το μόνο που είχαμε ήταν αποσπάσματα από μια επιστολή (ούτε καν την επιστολή ολόκληρη).

    Επαναλαμβάνω ότι με τα δεδομένα που μας είναι γνωστά, ντρέπομαι για τη στάση του κ. Παπάζογλου.

    Ταυτόχρονα, εξακολουθώ να θεωρώ άκαιρη τη σύνδεση που έγινε στο άρθρο αυτό με τις επιδόσεις του κ. Π. στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Εκτός των άλλων δίνει λαβές για αντεπιχειρήματα του τύπου «δηλαδή, αν είχε ένα φόρουμ και μιλούσε με τους φοιτητές του, θα δικαιολογούνταν η πράξη του;». Ή θα ήταν εποθυμητό ένα dress code, στην περίπτωση αυτή, όπως καλή ώρα υπαινίσσεται έτερος competent στις τεχνολογίες, εδώ;
    http://www.gurforum.org/2009/10/31/%CF%80%CE%B1%C

    Ξανά σας ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις επί της παλαιάς επιχείρησής σας.

    Αφήστε που δόθηκαν λαβές

  10. κ. Farrington, σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας και την ενημέρωση. Όπως είπα, απλώς εξέφρασα τις επιφυλάξεις μου για το context της υπόθεσης που φωτίσατε λίγο περισσότερο. Βλέπετε το μόνο που είχαμε ήταν αποσπάσματα από μια επιστολή (ούτε καν την επιστολή ολόκληρη).

    Επαναλαμβάνω ότι με τα δεδομένα που μας είναι γνωστά, ντρέπομαι για τη στάση του κ. Παπάζογλου.

    Ταυτόχρονα, εξακολουθώ να θεωρώ άκαιρη τη σύνδεση που έγινε στο άρθρο αυτό με τις επιδόσεις του κ. Π. στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. Εκτός των άλλων δίνει λαβές για αντεπιχειρήματα του τύπου «δηλαδή, αν είχε ένα φόρουμ και μιλούσε με τους φοιτητές του, θα δικαιολογούνταν η πράξη του;». Ή θα ήταν εποθυμητό ένα dress code, στην περίπτωση αυτή, όπως καλή ώρα υπαινίσσεται έτερος competent στις τεχνολογίες, εδώ;
    http://www.gurforum.org/2009/10/31/%CF%80%CE%B1%C

    Ξανά σας ευχαριστώ για τις διευκρινίσεις επί της παλαιάς επιχείρησής σας.

    Αφήστε που δόθηκαν λαβές

  11. Pingback: Ερμαίου ιερομάρτυρος « Ο ΑΠΟΓΟΝΟΣ

  12. Come to think about it… ο κ. Παπάζογλου έβγαλε στη φόρα προσωπικό δεδομένο του κ. Farrington και συγκεκριμένα την ηλικία του.

    Andrew, if you have the whole letter you received from Mr Papazoglou and you would like to share it through my blog, I will be happy to publish it. Rarely we see such exemplary writings by Greek scholars!

  13. Come to think about it… ο κ. Παπάζογλου έβγαλε στη φόρα προσωπικό δεδομένο του κ. Farrington και συγκεκριμένα την ηλικία του.

    Andrew, if you have the whole letter you received from Mr Papazoglou and you would like to share it through my blog, I will be happy to publish it. Rarely we see such exemplary writings by Greek scholars!

  14. κ. λ : ηρ,

    Νομίζω ότι το θυρωρείο είναι μια καλή επιλογή χώρου ώστε εκεί οι φοιτητές να δηλώνουν τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις του μαθήματος (αφού έχει και μέσα άτομο συνεχώς ). Άλλοι χώροι όπως π.χ η Γραμματεία λειτουργούν συγκεκριμένες ώρες. Συνεπώς οι φοιτητές θα περιορίζονταν στο ποιες ώρες θα πρέπει να δηλώνουν τη συμμετοχή στις εξετάσεις. Επιπλέον θα ήταν μη πρακτικό οι δηλώσεις να γίνονται στη Γραμματεία διότι θα δημιουργούσε <<κυκλοφοριακή συμφόρηση>> σε μία Γραμματεία που ήδη εξυπηρετεί πολλούς φοιτητές για πολλά ζητήματα..(και δεν αναφέρω και άλλες υποχρεώσεις που έχει προς τα μέλη Δ.Ε.Π και στο τμήμα γενικά.). Θέλω τέλος , να διευκρινίσω ότι η συγκεκριμένη διαδικασία δεν αποτελεί <<βάρος>> ή εμπόδιο στη δουλειά του θυρωρού αφού δεν απαιτείται καμία συμμετοχή του στη διαδικασία πέρα από το έχει << υπό το βλέμμα του>> το τετράδιο των αιτήσεων.

    Μήπως λοιπόν το Θυρωρείο είναι η πιο πρακτική λύση ? Συμφέρει και τους φοιτητές και τη Γραμματεία. Επιπλέον δεν αποτελεί ή δημιουργεί κανένα πρόβλημα..

    Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί αυτή η κριτική (στο συγκεκριμένο) και αναρωτιέμαι γιατί αποτελεί έλλειψη σεβασμού, οι δηλώσεις να γίνονται εκεί (σε χώρο μάλιστα , μέσα στο φουαγέ!) …….

    (το θέμα <<Θυρωρείο>> άσχετο με την κουβέντα περί ενδυμασίας αλλά άξιο αναφοράς).

  15. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί αυτή η κριτική (στο συγκεκριμένο) και αναρωτιέμαι γιατί αποτελεί έλλειψη σεβασμού, οι δηλώσεις να γίνονται εκεί (σε χώρο μάλιστα , μέσα στο φουαγέ!) …..

    Διότι: (α) στον 21ο αιώνα υπάρχει το διαδίκτυο το οποίο θα μπορούσε άνετα να χρησιμοποιηθεί για τις ανάγκες των φοιτητών και (β) πουθενά στον κόσμο το θυρωρείο δεν γίνεται υποκατάστατο των ακαδημαϊκών υπηρεσιών του πανεπιστημίου.

  16. συμφωνώ απόλυτα αλλά όσον αφορά το :
    (α) αρκετοί φοιτητές έχουν τις ελάχιστες γνώσεις περί Η/Υ για να μην πω καθόλου. Κακώς βέβαια αλλά είναι γεγονός.
    (β) είναι πρακτικά μια πολύ καλή λύση. και πέρα από την θεωρία, ότι '' πουθενά στον κόσμο…… πανεπιστημίου'' , συμφωνώ , αλλά ας κοιτάμε και λίγο το πρακτικό.

  17. Για το (α): ευκαιρία είναι να μάθουν 10 πράγματα. Δεν χρειάζονται και ιδιαίτερες γνώσεις η/υ για να συμπληρώσει κάποιος μια αίτηση.

    Για το (β): αποστολή του πανεπιστημίου δεν είναι το πρακτικό αλλά το μέλλον.

  18. δεν νομίζω ότι ο τρόπος των δηλώσεων έχει σχέση με το σκοπό του Πανεπιστημίου….

  19. Έχει και παραέχει. Το Πανεπιστήμιο οφείλει να λειτουργεί ως υπόδειγμα οργανισμού που ανταποκρίνεται στις ανάγκες του μέλλοντος.

Leave a Reply

Your email address will not be published.