Τι θέλει να πεί;

Μπορεί κανείς να βοηθήσει να καταλάβω τί προσπαθεί να πει ο κ. Γ. Βέλτσος στο παρακάτω κείμενο που εμφανίστηκε στα Νέα 10.01.07?

Δεν γράφω λοιπόν εδώ ως μάρτυρας υπεράσπισης του δημόσιου Πανεπιστημίου, αλλά τα τριάντα χρόνια σ’ αυτό το δημόσιο Πανεπιστήμιο μου επιτρέπουν να ισχυρίζομαι δημόσια εδώ ότι κανένας δεν μπορεί να μαρτυρήσει υπέρ, ενώπιον ενός μάρτυρα. Ούτε ο κ. Κ. Καραμανλής ούτε και ο κ. Γ. Παπανδρέου.

Ολόκληρο το κείμενο έχει ως εξής:

Είμαι τριάντα χρόνια καθηγητής στο δημόσιο Πανεπιστήμιο. Αυτό σημαίνει ότι εδώ και τριάντα χρόνια έχω δεσμευτεί μέσω μιας δημόσιας υπόσχεσης να αναζητώ την αλήθεια χωρίς περιορισμούς και χωρίς περιορισμούς να εκφέρω γνώμη δίχως να λαμβάνω υπ’ όψιν ό,τι από αύριο θα μού επιβληθεί συνταγματικά να συνυπολογίζω: την αγορά.

Είμαι καθηγητής, όχι μόνο βάσει των τυπικών μου προσόντων αλλά εξαιτίας αυτής της δεσμευτικής ανάληψης του καθήκοντος να θέτω το ερώτημα της αλήθειας ως πρόβλημα. Διότι γνωρίζω πως η αλήθεια δεν έχει νόημα παρά ως μέρος ενός προβλήματος. Σήμερα, αυτό ακούει στο όνομα: δημοσιότητα.

Δεν γράφω λοιπόν εδώ ως μάρτυρας υπεράσπισης του δημόσιου Πανεπιστημίου, αλλά τα τριάντα χρόνια σ’ αυτό το δημόσιο Πανεπιστήμιο μου επιτρέπουν να ισχυρίζομαι δημόσια εδώ ότι κανένας δεν μπορεί να μαρτυρήσει υπέρ, ενώπιον ενός μάρτυρα. Ούτε ο κ. Κ. Καραμανλής ούτε και ο κ. Γ. Παπανδρέου.

Share

23 thoughts on “Τι θέλει να πεί;

  1. Εγώ έχω αποφασίσει εδώ και τριάντα χρόνια, ότι είναι απόλυτα άχρηστο να κουράζεται κανείς για να κατανοήσει τι προσπαθεί να πει με τα γραπτά του ο Γιώργος Βέλτσος. Το άσχημο είναι έγινε κι αυτός πανεπιστημιακός καθηγητής και πρέπει δυστυχώς να τον καταλαβαίνουν οι φοιτητές του!

  2. Εγώ έχω αποφασίσει εδώ και τριάντα χρόνια, ότι είναι απόλυτα άχρηστο να κουράζεται κανείς για να κατανοήσει τι προσπαθεί να πει με τα γραπτά του ο Γιώργος Βέλτσος. Το άσχημο είναι έγινε κι αυτός πανεπιστημιακός καθηγητής και πρέπει δυστυχώς να τον καταλαβαίνουν οι φοιτητές του!

  3. Δεν θυμάμαι ποτέ να έχω διαβάσει κάτι σοβαρό από τον κ. Βέλτσο. Μόνο ευφυολογήματα. Δείτε π.χ. και αυτό:
    http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18494&m=N14&aa=3

    Δεν καταλαβαίνω πώς κατάφεραν όλοι αυτοί να καθιερωθούν ως διανοούμενοι και να φιλοξενούνται τακτικά σε μεγάλες εφημερίδες.

  4. Δεν θυμάμαι ποτέ να έχω διαβάσει κάτι σοβαρό από τον κ. Βέλτσο. Μόνο ευφυολογήματα. Δείτε π.χ. και αυτό:
    http://ta-nea.dolnet.gr/print_article.php?e=A&f=18494&m=N14&aa=3

    Δεν καταλαβαίνω πώς κατάφεραν όλοι αυτοί να καθιερωθούν ως διανοούμενοι και να φιλοξενούνται τακτικά σε μεγάλες εφημερίδες.

  5. Τον ξέρει το πανελλήνιο από τα άρθρα του, δηλαδή είναι γνωστός δημοσιογράφος. Αλλά στα τριάντα χρόνια ως καθηγητής, έχει μία δημοσίευση στο Citation Index Expanded. Το Google Scholar δίνει 4 hits. Γνωρίζοντας τι λέει ο νόμος για τα τυπικά προσόντα καθηγητή, πώς θα πρέπει να αντιληφθώ τη ρήση του “Είμαι καθηγητής, όχι μόνο βάσει των τυπικών μου προσόντων”; Πού είναι η διεθνής αναγνώριση που απαιτεί ο νόμος για τη βαθμίδα; Καλό είναι να σε γνωρίζει ο κάθε πολίτης όταν είσαι δημοσιογράφος, αλλά όταν είσαι καθηγητής πρέπει να σε γνωρίζουν οι όμοιοί σου.

  6. Τον ξέρει το πανελλήνιο από τα άρθρα του, δηλαδή είναι γνωστός δημοσιογράφος. Αλλά στα τριάντα χρόνια ως καθηγητής, έχει μία δημοσίευση στο Citation Index Expanded. Το Google Scholar δίνει 4 hits. Γνωρίζοντας τι λέει ο νόμος για τα τυπικά προσόντα καθηγητή, πώς θα πρέπει να αντιληφθώ τη ρήση του “Είμαι καθηγητής, όχι μόνο βάσει των τυπικών μου προσόντων”; Πού είναι η διεθνής αναγνώριση που απαιτεί ο νόμος για τη βαθμίδα; Καλό είναι να σε γνωρίζει ο κάθε πολίτης όταν είσαι δημοσιογράφος, αλλά όταν είσαι καθηγητής πρέπει να σε γνωρίζουν οι όμοιοί σου.

  7. Ο Shannon είχε πεί στον Wiener: “Use the word cybernetics, Norbert, because nobody knows what it means. This will always put you at an advantage in arguments.” O Βέλτσος εδώ και χρόνια στο κουρμπέτι ακολουθεί παρόμοιες ταχτικές: χρησιμοποίηση δυσνόητης γραμματικής και σύνταξης και απίθανων λέξεων, εκεί που πιο απλές κάνουν τη δουλιά τους, έτσι ώστε να μη τον καταλαβαίνει κανείς, με την πεποίθηση ότι κάπως έτσι θα έχει το πάνω χέρι σε οποιαδήποτε διάλογο. Και έτσι, που λές, καθιερώθηκε ως διανοούμενος ή “διανοούμενος” και ασκεί τη γοητεία που ασκεί στα ΜΜΕ. Να προσπαθεί κάποιος να τον αποκρυπτογραφήσει απλά δεν έχει νόημα.

  8. Ο Shannon είχε πεί στον Wiener: “Use the word cybernetics, Norbert, because nobody knows what it means. This will always put you at an advantage in arguments.” O Βέλτσος εδώ και χρόνια στο κουρμπέτι ακολουθεί παρόμοιες ταχτικές: χρησιμοποίηση δυσνόητης γραμματικής και σύνταξης και απίθανων λέξεων, εκεί που πιο απλές κάνουν τη δουλιά τους, έτσι ώστε να μη τον καταλαβαίνει κανείς, με την πεποίθηση ότι κάπως έτσι θα έχει το πάνω χέρι σε οποιαδήποτε διάλογο. Και έτσι, που λές, καθιερώθηκε ως διανοούμενος ή “διανοούμενος” και ασκεί τη γοητεία που ασκεί στα ΜΜΕ. Να προσπαθεί κάποιος να τον αποκρυπτογραφήσει απλά δεν έχει νόημα.

  9. 1η παρ.,δλδ. δεν διατρέχει τον κίνδυνο απόλυσης και αναζήτησης στην αγορά εργασίας?
    2η παρ.,έχει κατοχυρώσει και την ουσιαστική πλευρά στο καθηγητηλίκι και με τη δημοσιότητα
    3η παρ., δλδ Κ.Κ.και ΓΑΠ δεν μπορούν να υπερασπιστούν τα ΑΕΙ με τη πολιτική τους, διότι ώς γνώστης εκ των έσω γνωρίζει τα χάλια,
    νομίζω παρακινδύνευσα και εκτίθεμαι,
    τη συγνώμη σας προκαταβολικά,
    μ’αρέσει ο Βέλτσος και ο Νεόκοπος
    γι αυτό τόλααμησα!

  10. 1η παρ.,δλδ. δεν διατρέχει τον κίνδυνο απόλυσης και αναζήτησης στην αγορά εργασίας?
    2η παρ.,έχει κατοχυρώσει και την ουσιαστική πλευρά στο καθηγητηλίκι και με τη δημοσιότητα
    3η παρ., δλδ Κ.Κ.και ΓΑΠ δεν μπορούν να υπερασπιστούν τα ΑΕΙ με τη πολιτική τους, διότι ώς γνώστης εκ των έσω γνωρίζει τα χάλια,
    νομίζω παρακινδύνευσα και εκτίθεμαι,
    τη συγνώμη σας προκαταβολικά,
    μ’αρέσει ο Βέλτσος και ο Νεόκοπος
    γι αυτό τόλααμησα!

  11. oxi stin anamixi to kommatikon sta panepisthmia
    nai sthn politikopihsh
    oxi sthn kommatikopoihsh
    oxi sthn anatheorhsh tou arthrou 16 kai to xepoulhma kai thn peretairw ypobathmish tou dhmosiou ellhnikou panepisthmiou(pou emeis to agapame kai to ponoume blepetai den spoudazume sto deree alla me kopo kai moxtho perasame stis panellinies)
    oxi stis kataleipseis
    nai sthn anabathmish tou ellhnikou panephsthmiou
    oxi stous koultouriarides kathigites
    nai sthn axiologhsh

    ti akribos einai h diakrish idiotikon aei kai mh kerdoskopikon aei? tha iparxun diladh kai mh kerdsoskopika aei pou tha se spoudazun gia thn psyxh ths manoulas tous?

    sta dhmosia aei i didaskalia kai h erevna me ta opoia provlimata tous einai akomh anepireastes.Tipote den diasfalizei oti ta idiotika aei den tha su didaskun mono tis eidikothtes pou tha xreiaxontai ekinh thn epoxh syggekrimenei epixeirhmatikoi tomeis px tou xrhmatodoth xorhgou

    giati tha prepei na endiaferei ta aei ths xoras mas h > logo ton foithton pou spudazun sto exoteriko? Ta aei mas ;exoyn stoxo to emporiko isozygio tou ellhnikou kratous? Oxi thn paideia?

    an ena idiotiko aei exei xorhgo?
    px opos h skoda xanthi thn skoda
    to ptyxio sou mporei na grafei as poume moultirama hlekrologos kai mhxanikos H/Y?

  12. oxi stin anamixi to kommatikon sta panepisthmia
    nai sthn politikopihsh
    oxi sthn kommatikopoihsh
    oxi sthn anatheorhsh tou arthrou 16 kai to xepoulhma kai thn peretairw ypobathmish tou dhmosiou ellhnikou panepisthmiou(pou emeis to agapame kai to ponoume blepetai den spoudazume sto deree alla me kopo kai moxtho perasame stis panellinies)
    oxi stis kataleipseis
    nai sthn anabathmish tou ellhnikou panephsthmiou
    oxi stous koultouriarides kathigites
    nai sthn axiologhsh

    ti akribos einai h diakrish idiotikon aei kai mh kerdoskopikon aei? tha iparxun diladh kai mh kerdsoskopika aei pou tha se spoudazun gia thn psyxh ths manoulas tous?

    sta dhmosia aei i didaskalia kai h erevna me ta opoia provlimata tous einai akomh anepireastes.Tipote den diasfalizei oti ta idiotika aei den tha su didaskun mono tis eidikothtes pou tha xreiaxontai ekinh thn epoxh syggekrimenei epixeirhmatikoi tomeis px tou xrhmatodoth xorhgou

    giati tha prepei na endiaferei ta aei ths xoras mas h > logo ton foithton pou spudazun sto exoteriko? Ta aei mas ;exoyn stoxo to emporiko isozygio tou ellhnikou kratous? Oxi thn paideia?

    an ena idiotiko aei exei xorhgo?
    px opos h skoda xanthi thn skoda
    to ptyxio sou mporei na grafei as poume moultirama hlekrologos kai mhxanikos H/Y?

  13. Το νέο του δημιούργημα:

    «Αν δεν δεχθούμε ότι σε κάθε κοινωνία υπάρχει ένα απόθεμα που πρέπει να καταστραφεί, η κοινωνία θα εκραγεί από υπερβολική συσσώρευση.

    Είμαι της γνώμης ότι αυτό που «καίγεται» στους δρόμους της Αθήνας αποτελεί ένα πλεόνασμα της δικής μας κατεστημένης ευμάρειας. Παίρνοντας κάποια απόσταση, θα πρέπει να δεχτούμε ότι το τίμημα της «απελευθέρωσης» που απολαμβάνουμε είναι η εντροπία και η αβεβαιότητα.

    Τι να κάνουμε όταν όλα έχουν υλοποιηθεί; Να αποφύγουμε τις τηλεμετακινήσεις, όπως ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Τη δημοκρατία τη βλάπτει περισσότερο το «τήλε» (τηλεαγορές, τηλεδιασκέψεις, τηλεθέαση, τηλεόραση, τηλεφωτογραφία) από την εμμονή του βιώματος. Και αυτήν, ποιος μπορεί να την αμφισβητήσει στους νέους. Όσο τους ζητάμε να παραμένουν on line, τόσο τα αποκαΐδια θα καπνίζουν στη δική τους την ψυχή.»

    Δηλαδή: α) φταίει η αφθονία υλικών αγαθών β) φταίει η τηλεόραση γ) φταίει το διαδίκτυο.

    Η βλακεία στο απόγειο.

  14. Το νέο του δημιούργημα:

    «Αν δεν δεχθούμε ότι σε κάθε κοινωνία υπάρχει ένα απόθεμα που πρέπει να καταστραφεί, η κοινωνία θα εκραγεί από υπερβολική συσσώρευση.

    Είμαι της γνώμης ότι αυτό που «καίγεται» στους δρόμους της Αθήνας αποτελεί ένα πλεόνασμα της δικής μας κατεστημένης ευμάρειας. Παίρνοντας κάποια απόσταση, θα πρέπει να δεχτούμε ότι το τίμημα της «απελευθέρωσης» που απολαμβάνουμε είναι η εντροπία και η αβεβαιότητα.

    Τι να κάνουμε όταν όλα έχουν υλοποιηθεί; Να αποφύγουμε τις τηλεμετακινήσεις, όπως ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης. Τη δημοκρατία τη βλάπτει περισσότερο το «τήλε» (τηλεαγορές, τηλεδιασκέψεις, τηλεθέαση, τηλεόραση, τηλεφωτογραφία) από την εμμονή του βιώματος. Και αυτήν, ποιος μπορεί να την αμφισβητήσει στους νέους. Όσο τους ζητάμε να παραμένουν on line, τόσο τα αποκαΐδια θα καπνίζουν στη δική τους την ψυχή.»

    Δηλαδή: α) φταίει η αφθονία υλικών αγαθών β) φταίει η τηλεόραση γ) φταίει το διαδίκτυο.

    Η βλακεία στο απόγειο.

  15. Να και η (μία) δημοσίευση του που μπόρεσα να βρω (με καμία αναφορά):
    Veltsos G – THE GREEK INTELLECTUAL – CAN ONE BE AN INTELLECTUAL IN GREECE TODAY TEMPS MODERNES 41 (473): 988-1001 1985

    Ε ναι, είναι πολύ δύσκολο να είσαι διανοούμενος, κανείς δεν σε καταλαβαίνει ρε παιδί μου ….

  16. Να και η (μία) δημοσίευση του που μπόρεσα να βρω (με καμία αναφορά):
    Veltsos G – THE GREEK INTELLECTUAL – CAN ONE BE AN INTELLECTUAL IN GREECE TODAY TEMPS MODERNES 41 (473): 988-1001 1985

    Ε ναι, είναι πολύ δύσκολο να είσαι διανοούμενος, κανείς δεν σε καταλαβαίνει ρε παιδί μου ….

  17. Pingback: Λίβελλος: Γιώργος Βέλτσος « Greek University Reform Forum

  18. me duo logia thelei na pei oti oute o Karamanlis oute o Papandreou mporei na exoun tekmiriwmwni apopsi gia to elliniko panepisthmiou kathoti pote den to upiretisan ws kathigites, opws o G.Veltsos. C’est plus bete que ça opws leme kai sti Gallia…

  19. me duo logia thelei na pei oti oute o Karamanlis oute o Papandreou mporei na exoun tekmiriwmwni apopsi gia to elliniko panepisthmiou kathoti pote den to upiretisan ws kathigites, opws o G.Veltsos. C’est plus bete que ça opws leme kai sti Gallia…

  20. ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ. ΤΟΝ ΒΕΛΤΣΟ ΤΟΝ ΕΧΩ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΚΑΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥ. ΔΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙ ΛΕΕΙ. ΜΑΣ ΦΕΡΝΕΙ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ lifo ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΡΟΗ ΣΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΒΡΙΖΕΙ ΣΤΑΜΑΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ. ΕΛΕΟΣ! ΑΣ ΤΟΝ ΜΑΖΕΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ. ΤΕΤΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΕΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ!

  21. ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ. ΤΟΝ ΒΕΛΤΣΟ ΤΟΝ ΕΧΩ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΚΑΙ Ο ΤΥΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΟΥ ΓΙΑ ΑΛΛΟΥ. ΔΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΤΙ ΛΕΕΙ. ΜΑΣ ΦΕΡΝΕΙ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ lifo ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΣΥΝΑΡΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΡΟΗ ΣΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ. ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΒΡΙΖΕΙ ΣΤΑΜΑΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ. ΕΛΕΟΣ! ΑΣ ΤΟΝ ΜΑΖΕΨΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ. ΤΕΤΟΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΕΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ!

  22. εχω να πω οτι ειναι αδικο να κατηγορουμε καθηγητες ενω εμεις οι φοιτητες ειμαστε ενα ματσο χαλια….δεν μας φταιει κανεις που η πλειονοτητα των φοιτητων χρωσταει μαθηματα τουλαχιστον 5 και πανω και ας αντι να διαβαζουνε ασχολουνται με τα παραταξιακα….η καμπανα ειναι γιατους δεξιους μεσους αριστερους για ολους ανεξαιρετως…ας σοβαρευτουμε πρωτα εμεις και μετα θα σοβαρευτουνε και οι φοιτητες……….. πρεπει να αλλαξουνε καποια πραγματα σε αυτη την χωρα,,,, επισκεφθητε κανενα πανεπιστημιο στο εξωτερικο και δειτε λιγο….αμα υπαρχουν παραταξεις φοιτητικες με πολιτικο πεδιο…..αμα τους το πειτε μπορει και να πεθανουν απο τα γελια…ελεος με το greek reality ολοι σε αυτη την χωρα εχουν αποψη για ολα

  23. εχω να πω οτι ειναι αδικο να κατηγορουμε καθηγητες ενω εμεις οι φοιτητες ειμαστε ενα ματσο χαλια….δεν μας φταιει κανεις που η πλειονοτητα των φοιτητων χρωσταει μαθηματα τουλαχιστον 5 και πανω και ας αντι να διαβαζουνε ασχολουνται με τα παραταξιακα….η καμπανα ειναι γιατους δεξιους μεσους αριστερους για ολους ανεξαιρετως…ας σοβαρευτουμε πρωτα εμεις και μετα θα σοβαρευτουνε και οι φοιτητες……….. πρεπει να αλλαξουνε καποια πραγματα σε αυτη την χωρα,,,, επισκεφθητε κανενα πανεπιστημιο στο εξωτερικο και δειτε λιγο….αμα υπαρχουν παραταξεις φοιτητικες με πολιτικο πεδιο…..αμα τους το πειτε μπορει και να πεθανουν απο τα γελια…ελεος με το greek reality ολοι σε αυτη την χωρα εχουν αποψη για ολα

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *