Η Ακαδημία Αθηνών, οι λογοκλοπές και το βιβλίο της 6ης Δημοτικού

Άρθρο του Διονύση Γουσέτη *

Έχει ένα ελάττωμα η συντακτική πράξη της 18ης Μαρτίου, με την οποία ιδρύθηκε η Ακαδημία Αθηνών: υπογράφεται από τον δικτάτορα Θεόδωρο Πάγκαλο. Μικροελάττωμα είναι: και ο δικτάτορας Μεταξάς ίδρυσε το ΙΚΑ, όμως για τη σωτηρία του έγινε η μεγάλη απεργία της Τετάρτης. Ευτύχισε δε η Ακαδημία Αθηνών να ξεκινήσει με ένα Κωστή Παλαμά, ένα Κωνσταντίνο Καραθεοδωρή και ένα Φωκίωνα Νέγρη, ως πρώτο πρόεδρό της. Πολλά υποσχόμενη η Ακαδημία μας: ως μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Ακαδημιών, άνοιγε προοπτικές ισοτιμίας και συνεργασίας με την περίφημη Γαλλική και άλλες Ακαδημίες.

Αλίμονο. Η μιζέρια και η ιδιοτέλεια ασκούν σ’ αυτή τη χώρα τρομακτικές ελκτικές δυνάμεις σε όλες τις προσπάθειες. Τις τραβούν προς τα κάτω, προς το επίπεδό τους. Η μέθοδος που διευκολύνει αυτές τις δυνάμεις υπάρχει: είναι ο τρόπος οργάνωσης της Ακαδημίας και ο τρόπος εκλογής νέων μελών. Υπάρχουν τρεις διαφορετικές «τάξεις»: των Θετικών Επιστημών, των Γραμμάτων και των Καλών Τεχνών, των Ηθικών και Πολιτικών Επιστημών. Αντί καθεμιά να εκλέγει τα αντίστοιχα νέα μέλη, μαζεύονται όλες μαζί, έτσι που π.χ. ο θεολόγος να εκλέγει μαθηματικό. Αντί η εκλογή να γίνεται επώνυμα και αιτιολογημένα (όπως η εκλογή των πανεπιστημιακών) γίνεται μυστικά και ανεύθυνα. Η μετριοκρατία που έτσι επικρατεί δεν γίνεται ευρέως γνωστή, για λόγους άγνοιας ή αδιαφορίας της ευρύτερης κοινωνίας, αλλά και για λόγους συντεχνιακής συγκάλυψης.

Ο Θάνος Βερέμης (Καθημερινή, 15/7/2007) παραθέτει ένα παράδειγμα αποτυχίας εκλογής του μοναδικού υποψήφιου, που ήταν και μέλος της Γαλλικής Ακαδημίας, στην έδρα της αρχαίας ιστορίας: η εισηγητική τριμελής επιτροπή αποφάνθηκε ομόφωνα θετικά. Η αρμόδια «τάξη» το ίδιο, με ψήφους 11 στους 12 παρόντες. Εντούτοις, η ολομέλεια της Ακαδημίας τον απέρριψε, χωρίς σκεπτικό, αλλά με ψιθύρους ότι πρόκειται για φιλότουρκο ή βουλγαρόφιλο ή… κομμουνιστή.

Για το άρθρο αυτό, ο κ. Νικόλαος Αρτεμιάδης ζήτησε, όπως πληροφορήθηκα, την καταδίκη του Θάνου Βερέμη. Ποιος είναι ο κ. Αρτεμιάδης; Πρόεδρος της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας και Πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών (το έτος 2000), συνέγραψε την ίδια χρονιά το βιβλίο «Ιστορία των Μαθηματικών από της σκοπιάς του Μαθηματικού». Το 2005 όμως, είχε την ατυχή ιδέα και το περίσσιο θράσος να το δώσει στην Αμερικανική Μαθηματική Εταιρεία (ΑΜS) να του το μεταφράσει στα αγγλικά. Αποκαλύφτηκε έτσι, ότι επρόκειτο για αντιγραφή άλλου βιβλίου. Η ΑΜS απέσυρε αμέσως το βιβλίο.

Δεν το απέσυρε όμως η Ακαδημία Αθηνών. Ακόμα και σήμερα, δυόμισι χρόνια μετά, υπάρχει στον κατάλογο εκδόσεών της και διατίθεται προς €27,50. Για να στραβώνει τους αναγνώστες με χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου, ο οποίος παράλληλα συνεχίζει να μισθοδοτεί τον ακαδημαϊκό «συγγραφέα» λογοκλόπο. Για το θέμα αυτό έχει αποταθεί στον υπουργό Παιδείας με δυο σημειώματά της η Πανδώρα (ΒΗΜΑ, 24 και 27/11/2007) αλλά και εκείνος αγρόν ηγόρασε.

Αντίθετα, τόσο ο υπουργός, όσο και η Ακαδημία ήσαν ταχύτατοι όταν επρόκειτο να χτυπήσουν και να αποσύρουν το βιβλίο ιστορίας της Μαρίας Ρεπούση για την 6η Δημοτικού. Η Ακαδημία θεώρησε ότι έχει το ηθικό ανάστημα να κρίνει άλλα βιβλία όταν πωλεί εκδοτικά προϊόντα απάτης. Δημοσίευσε ομοβροντία κατακρίσεων εναντίον του βιβλίου Ρεπούση, μεταξύ των οποίων και η ακόλουθη: «Aναφέρεται ότι μεταξύ των λογοτεχνών του 19ου αιώνα ‘ξεχωρίζει’ η Ελισάβετ Μαρτινέγκου και η Καλλιρρόη Παρρέν, ενώ παραλείπονται τα ονόματα του Κάλβου, του Βαλαωρίτη και του Ροΐδη». Μειδιάσαν όσοι σκέφτηκαν τα ονόματα που η ίδια η Ακαδημία παρέλειψε. Καβάφης, Σικελιανός, Καρυωτάκης, Σεφέρης, Ελύτης, Εμπειρίκος, Θεοτοκάς, Καζαντζάκης, Δημαράς, δεν αξιώθηκαν τη δόξα ακαδημαϊκών όπως π.χ. ο Γεώργιος Αθανασιάδης Νόβας (Γαργάλατα!). Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σκοινί.

Ο κ. υπουργός απέσυρε άμεσα και παράνομα, χωρίς γνώμη κανενός οργάνου, το επάρατο εθνοπροδοτικό βιβλίο. Τιμώρησε και τα μέλη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, που είχαν γνωματεύσει υπέρ πριν γνωματεύσουν κατά, ζητώντας τις κεφαλές τους. Κάτι που εξόργισε την προκάτοχό του Μαριέτα Γιαννάκου, που αναφώνησε: «Ο νόμος δεν επιτρέπει να αποσύρονται βιβλία. Και δεν είμαστε στην εποχή του χιτλερισμού για να καίμε και να αποσύρουμε βιβλία».

Η κοινωνία μας, πρώτη στην Ευρώπη σε διαφθορά, διακρίνεται στο άθλημα των λογοκλοπών. Ο Θέμης Λαζαρίδης, στο υπό έκδοση βιβλίο του «Ο Δρόμος για την Αναγέννηση του Ελληνικού Πανεπιστημίου», αναφέρει τους κ.κ. Δημήτρη Αναγνωστόπουλο, Χρήστο Νεγκάκη (καθηγητή πανεπ. Μακεδονίας) και το υποψήφιο μέλος ΔΕΠ Παντείου που ξυλοφόρτωσε καθηγητή, επειδή εντόπισε λογοκλοπή στο διδακτορικό του. Ωστόσο, η Ακαδημία Αθηνών υπερισχύει, ως ανώτατο πνευματικό ίδρυμα. Η κοινωνία μας έχει το ανώτατο πνευματικό ίδρυμα που της αξίζει.

* αναδημοσιεύεται με άδεια του συγγραφέα.

Share

26 thoughts on “Η Ακαδημία Αθηνών, οι λογοκλοπές και το βιβλίο της 6ης Δημοτικού

  1. Επιλέγουμε ή ανεχόμαστε τους ένοχους και ασήμαντους για να δικαιολογήσουμε τη δική μας ασημαντότητα και τις ενοχές μας…
    Δεν είναι θέμα αν μας ‘αξίζουν’. Θα ήταν αν είχαν μείνει ‘αξίες’ στον πολιτισμό μας. Αλλά, δεν…

    (θεώρησα μάταιο να ρωτήσω ‘Πού ήταν η Ακαδημία επί χούντας;’, ‘Πού ήταν η Δικαιοσύνη επί Χούντας;’, ‘Γιατί και με ποιούς λειτουργούσαν τα Πανεπιστήμια επί χούντας;’, ‘Πόσοι διανοούμενοι αντέδρασαν επί χούντας ή και στο σημερινό μπάχαλο; -η μόνη μαζική δράση των Πανεπιστημιακών ήταν στη στήριξη του συνάδελφου Βενιζέλου!-)

  2. Επιλέγουμε ή ανεχόμαστε τους ένοχους και ασήμαντους για να δικαιολογήσουμε τη δική μας ασημαντότητα και τις ενοχές μας…
    Δεν είναι θέμα αν μας ‘αξίζουν’. Θα ήταν αν είχαν μείνει ‘αξίες’ στον πολιτισμό μας. Αλλά, δεν…

    (θεώρησα μάταιο να ρωτήσω ‘Πού ήταν η Ακαδημία επί χούντας;’, ‘Πού ήταν η Δικαιοσύνη επί Χούντας;’, ‘Γιατί και με ποιούς λειτουργούσαν τα Πανεπιστήμια επί χούντας;’, ‘Πόσοι διανοούμενοι αντέδρασαν επί χούντας ή και στο σημερινό μπάχαλο; -η μόνη μαζική δράση των Πανεπιστημιακών ήταν στη στήριξη του συνάδελφου Βενιζέλου!-)

  3. Μια παρέκβαση από το κυρίως θέμα γιατί συνεχίζει άθελα η διάδοση ενός αστικού μύθου (που ξεκίνησε από υποστηρικτές του Μεταξά και από εχθρούς της ιδέας της κοινωνικής ασφάλισης): ΔΕΝ ίδρυσε ο Μεταξάς το ΙΚΑ (απλώς το “εγκαινίασε”). Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Ιδρύματος, πρώτος (προ Μεταξά) πρόεδρός του υπήρξε ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος το 1934. Ο Μεταξάς, αν δεν κάνω λάθος, ήταν ο πρώτος που έβαλε χέρι στα αποθεματικά…

  4. Μια παρέκβαση από το κυρίως θέμα γιατί συνεχίζει άθελα η διάδοση ενός αστικού μύθου (που ξεκίνησε από υποστηρικτές του Μεταξά και από εχθρούς της ιδέας της κοινωνικής ασφάλισης): ΔΕΝ ίδρυσε ο Μεταξάς το ΙΚΑ (απλώς το “εγκαινίασε”). Σύμφωνα με την ιστοσελίδα του Ιδρύματος, πρώτος (προ Μεταξά) πρόεδρός του υπήρξε ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος το 1934. Ο Μεταξάς, αν δεν κάνω λάθος, ήταν ο πρώτος που έβαλε χέρι στα αποθεματικά…

  5. Σωστά: ιδρύθηκε από τον Βενιζέλο το 1934, με πρώτο πρόεδρο τον Κανελλόπουλο, αλλά προβλεπόταν μία διετία προπαρασκευής των δομών του Ιδρύματος με αποτέλεσμα ο Μεταξάς να “κόψει την κορδέλα”. Είναι ενδιαφέρον πως ο Μεταξάς είναι ο δημιουργός του αστικού μύθου ότι ο ίδιος δημιούργησε το ΙΚΑ, στο πλαίσιο της φασιστικής προπαγάνδας περί προστασίας των εργατών.

  6. Σωστά: ιδρύθηκε από τον Βενιζέλο το 1934, με πρώτο πρόεδρο τον Κανελλόπουλο, αλλά προβλεπόταν μία διετία προπαρασκευής των δομών του Ιδρύματος με αποτέλεσμα ο Μεταξάς να “κόψει την κορδέλα”. Είναι ενδιαφέρον πως ο Μεταξάς είναι ο δημιουργός του αστικού μύθου ότι ο ίδιος δημιούργησε το ΙΚΑ, στο πλαίσιο της φασιστικής προπαγάνδας περί προστασίας των εργατών.

  7. H ακαδημία είναι το αμέσως προηγούμενο στάδιο από την αποδημία.

  8. H ακαδημία είναι το αμέσως προηγούμενο στάδιο από την αποδημία.

  9. Kι η ανθρωπότητα, κατά τη Βίβλο, ξεκίνησε από ένα προπατορικό αμάρτημα και, προφανέστατα αλλά ανομολόγητα…, από μια σειρά -αναγκαστικές- επιμειξίες ενός αδελφοκτόνου με αδελφή/-ές του (κατά την επιεικέστερη εικασία…) και μετά… και μετά… {χρησιμοποιείστε την φαντασία σας} κι αυτό δεν την εμπόδισε να εξελιχθεί σε …ακόμα χειρότερη, ως τις μέρες μας.

    Η ελληνική Ακαδημία μάς μάρανε;;; Που “έγλυψε” ως και τον παρανοϊκό …ορθοπεδικό προ 40ετίας;;;

    Άντε… ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
    αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
    Ναπολέων

  10. Kι η ανθρωπότητα, κατά τη Βίβλο, ξεκίνησε από ένα προπατορικό αμάρτημα και, προφανέστατα αλλά ανομολόγητα…, από μια σειρά -αναγκαστικές- επιμειξίες ενός αδελφοκτόνου με αδελφή/-ές του (κατά την επιεικέστερη εικασία…) και μετά… και μετά… {χρησιμοποιείστε την φαντασία σας} κι αυτό δεν την εμπόδισε να εξελιχθεί σε …ακόμα χειρότερη, ως τις μέρες μας.

    Η ελληνική Ακαδημία μάς μάρανε;;; Που “έγλυψε” ως και τον παρανοϊκό …ορθοπεδικό προ 40ετίας;;;

    Άντε… ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!
    αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
    Ναπολέων

  11. Σικάγο είμαι κι εγώ εδώ και 10 χρόνια. Να βρεθούμε μετά τις γιορτές. Δεν βρήκα e-mail link για να στείλω προσωπικό e-mail.

    Ευχαριστώ και καλές γιορτές

    Λευτέρης

  12. Σικάγο είμαι κι εγώ εδώ και 10 χρόνια. Να βρεθούμε μετά τις γιορτές. Δεν βρήκα e-mail link για να στείλω προσωπικό e-mail.

    Ευχαριστώ και καλές γιορτές

    Λευτέρης

  13. Το κατάπτυστο βιβλίο της κυρίας Ρεπούση απερριφθη ως ακατάλληλο για υποχρεωτικό ανάγνωσμα δημόσιας εκπαίδευσης. Κυκλοφοράει αμολυτό για να κατακτήσει τους οπαδούς του, στα ράφια των βιβλιοπωλείων. Απλά ….12000 υπογραφές πνευματικών ανθρώπων ηταν εναντίον του, 250 πολυπλαγκτα ποντιακά σωματεία, η Κυπριακή δημοκρατία, 2 κόμματα (ΛΑΟΣ-ΚΚΕ) και κάτι υπόλοιπα (πχ. Ακαδημία Αθηνών) που ο κ Γουσέτης σαν απατημένος σύζυγος της κρατάει κακίες. Το να αντιγράφεις βιβλίο νομίζω είναι ποινικά κολάσημη πράξη, γιατί δεν καταγγέλεται στη δικαστική εξουσία ο φαύλος …ακαδημαϊκός και απλά σπιλώνουμε (λασπωνουμε) υπολείψεις;;;;;

  14. Το κατάπτυστο βιβλίο της κυρίας Ρεπούση απερριφθη ως ακατάλληλο για υποχρεωτικό ανάγνωσμα δημόσιας εκπαίδευσης. Κυκλοφοράει αμολυτό για να κατακτήσει τους οπαδούς του, στα ράφια των βιβλιοπωλείων. Απλά ….12000 υπογραφές πνευματικών ανθρώπων ηταν εναντίον του, 250 πολυπλαγκτα ποντιακά σωματεία, η Κυπριακή δημοκρατία, 2 κόμματα (ΛΑΟΣ-ΚΚΕ) και κάτι υπόλοιπα (πχ. Ακαδημία Αθηνών) που ο κ Γουσέτης σαν απατημένος σύζυγος της κρατάει κακίες. Το να αντιγράφεις βιβλίο νομίζω είναι ποινικά κολάσημη πράξη, γιατί δεν καταγγέλεται στη δικαστική εξουσία ο φαύλος …ακαδημαϊκός και απλά σπιλώνουμε (λασπωνουμε) υπολείψεις;;;;;

  15. Διόνυσε: η Ελλάδα έχει πάνω από 300.000 πνευματικούς ανθρώπους. Που σημαίνει πως πάνω από 288.000 από αυτούς δεν υπόγραψαν κατά του βιβλίου της Μ. Ρεπούση.
    Όσον αφορά την αντιγραφή βιβλίου, υπάρχει το ηθικό και το νομικό ζήτημα. Από τη στιγμή που η American Mathematical Society έκρινε πως το βιβλίο που εξέδωσε η Ακαδημία Αθηνών είναι προϊόν λογοκλοπής, η Ακαδημία θα όφειλε να το αποσύρει. Για ηθικούς και μόνο λόγους. Εκτός κι αν το ευαγές αυτό ίδρυμα έχει χοντροπετσιάσει τόσο, που μόνο με μηνύσεις και ποινικές διώξεις θα αναγκαστεί να πράξει κάτι που θεωρείται αυτονόητο σε πολιτισμένη χώρα.

  16. Διόνυσε: η Ελλάδα έχει πάνω από 300.000 πνευματικούς ανθρώπους. Που σημαίνει πως πάνω από 288.000 από αυτούς δεν υπόγραψαν κατά του βιβλίου της Μ. Ρεπούση.

    Όσον αφορά την αντιγραφή βιβλίου, υπάρχει το ηθικό και το νομικό ζήτημα. Από τη στιγμή που η American Mathematical Society έκρινε πως το βιβλίο που εξέδωσε η Ακαδημία Αθηνών είναι προϊόν λογοκλοπής, η Ακαδημία θα όφειλε να το αποσύρει. Για ηθικούς και μόνο λόγους. Εκτός κι αν το ευαγές αυτό ίδρυμα έχει χοντροπετσιάσει τόσο, που μόνο με μηνύσεις και ποινικές διώξεις θα αναγκαστεί να πράξει κάτι που θεωρείται αυτονόητο σε πολιτισμένη χώρα.

  17. Μαλλον υποτιμάται την νοημοσύνη μας αγαπητέ, στο όνομα της βιομηχανιας του ψεύδους. Οι υπογραφές οι εκτειθέμενες στην κοινή θέα του διαδικτύου απαιτούν ελευθερους ανθρώπους. Ξέρετε πολλούς απο τους “πνευματικους ” ανθρώπους χωρίς φοβικά ή ενοχικά σύμπλοκα. Εμένα για το κατάπτυστο επαναλαμβάνω βιβλίο για δημόσια χρήση, μου αρκούν τα οργισμένα μάτια από δύο Σμυρνιές γιαγιάδες που προσπαθώντας να διαβάσουν το “αφαιρετικον του έθνοιυς” τερατουργημα δάκρυσαν αναρρωτήθηκαν για τη συγγραφέα και όταν κατάλαβαν για πράγματα που είχαν ζήσει ότι η κυρία και οι συνοδοιπόροι της ζούσε στη Θεσσαλονίκη ξεθύμαναν με ένα καλόηχο” είναι για φτύσιμο” Προσέξτε τους. Και καλές γιορτές.

  18. Μαλλον υποτιμάται την νοημοσύνη μας αγαπητέ, στο όνομα της βιομηχανιας του ψεύδους. Οι υπογραφές οι εκτειθέμενες στην κοινή θέα του διαδικτύου απαιτούν ελευθερους ανθρώπους. Ξέρετε πολλούς απο τους “πνευματικους ” ανθρώπους χωρίς φοβικά ή ενοχικά σύμπλοκα. Εμένα για το κατάπτυστο επαναλαμβάνω βιβλίο για δημόσια χρήση, μου αρκούν τα οργισμένα μάτια από δύο Σμυρνιές γιαγιάδες που προσπαθώντας να διαβάσουν το “αφαιρετικον του έθνοιυς” τερατουργημα δάκρυσαν αναρρωτήθηκαν για τη συγγραφέα και όταν κατάλαβαν για πράγματα που είχαν ζήσει ότι η κυρία και οι συνοδοιπόροι της ζούσε στη Θεσσαλονίκη ξεθύμαναν με ένα καλόηχο” είναι για φτύσιμο” Προσέξτε τους. Και καλές γιορτές.

  19. @Dionysos: τη νοημοσύνη υποτιμα αυτός που παίρνει τοις μετρητοίς τις υπογραφές «πνευματικών» ανθρώπων, άκριτα και αλόγιστα, δίχως να αναρρωτηθεί απο που κι ως πού προέκυψαν όλοι αυτοί να είναι πνευματικοί. Συγκινητικά τα δάκρυα των γιαγιάδων, αλλά η ιστορία — ως αντικείμενο μελέτης — δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σ’ αυτά αλλά να επεκτείνεται και στη μελέτη των γεγονότων.

  20. @Dionysos: τη νοημοσύνη υποτιμα αυτός που παίρνει τοις μετρητοίς τις υπογραφές «πνευματικών» ανθρώπων, άκριτα και αλόγιστα, δίχως να αναρρωτηθεί απο που κι ως πού προέκυψαν όλοι αυτοί να είναι πνευματικοί. Συγκινητικά τα δάκρυα των γιαγιάδων, αλλά η ιστορία — ως αντικείμενο μελέτης — δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σ’ αυτά αλλά να επεκτείνεται και στη μελέτη των γεγονότων.

  21. @ Διόνυσος
    Τό σωστό όνομα του σωστού θεού διάλεξες για να γράψεις όσα γράφεις, έτσι στο άνετο, πήχτρα από βεβαιότητες και ανέξοδα αναθέματα.
    Επειδή όμως νομίζω ότι δεν είσαι και …δωδεκαθεϊστής αλλά μάλλον Χ.Ο., όποιου επιπέδου Χ.Ο. τέλος πάντων, και σίγουρα είναι Χ.Ο. η πλειονότητα, αν όχι το σύνολο των “ακαδημαϊκών” που τόσο ένθερμα (αλλά και άκριτα, νομίζω εγώ…) υποστηρίζεις, θα πιαστώ από τη φράση σου:

    «Ξέρετε πολλούς από τους “πνευματικούς” ανθρώπους χωρίς φοβικά ή ενοχικά σύμπλοκα;»

    Μα, καλέ μου Διόνυσε, το πιό διαβόητο φοβικό/ενοχικό σύμπλοκο τό καθιέρωσε το ιερό των Χ.Ο. βιβλίο, η Παλιά Διαθήκη με εκείνη την ιστορία του …προπατορικού αμαρτήματος, που μόνο άνθρωποι με “κολλημένα” μυαλά παραδέχονται πιά.

    Κι επειδή είναι και αρκούντως θρασείς, όπως δεν παραλείπεις ελόγου σου να δείχνεις, τολμούν να αποδίδουν το σύμπλοκο στους άλλους… Τους αντιπάλους σκοταδιστικών απόψεων.

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ! πάντως. Ακόμα και σε σένα και σ’ όλα τα μέλη και τους υποστηρικτές, εκούσιους ή μή, ιδιοτελείς ή μή, ανόητους ή μή, της Α.Λ.Ο.Γ.Α.Θ.(*)

    αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
    Ναπολέων

    (*) Α.Λ.Ο.Γ.Α.Θ.: Αιματοβαμμένη Ληστρική Οργάνωσις των επί Γης Αντιπροσώπων του Θεού

  22. @ Διόνυσος
    Τό σωστό όνομα του σωστού θεού διάλεξες για να γράψεις όσα γράφεις, έτσι στο άνετο, πήχτρα από βεβαιότητες και ανέξοδα αναθέματα.
    Επειδή όμως νομίζω ότι δεν είσαι και …δωδεκαθεϊστής αλλά μάλλον Χ.Ο., όποιου επιπέδου Χ.Ο. τέλος πάντων, και σίγουρα είναι Χ.Ο. η πλειονότητα, αν όχι το σύνολο των “ακαδημαϊκών” που τόσο ένθερμα (αλλά και άκριτα, νομίζω εγώ…) υποστηρίζεις, θα πιαστώ από τη φράση σου:

    «Ξέρετε πολλούς από τους “πνευματικούς” ανθρώπους χωρίς φοβικά ή ενοχικά σύμπλοκα;»

    Μα, καλέ μου Διόνυσε, το πιό διαβόητο φοβικό/ενοχικό σύμπλοκο τό καθιέρωσε το ιερό των Χ.Ο. βιβλίο, η Παλιά Διαθήκη με εκείνη την ιστορία του …προπατορικού αμαρτήματος, που μόνο άνθρωποι με “κολλημένα” μυαλά παραδέχονται πιά.

    Κι επειδή είναι και αρκούντως θρασείς, όπως δεν παραλείπεις ελόγου σου να δείχνεις, τολμούν να αποδίδουν το σύμπλοκο στους άλλους… Τους αντιπάλους σκοταδιστικών απόψεων.

    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ! πάντως. Ακόμα και σε σένα και σ’ όλα τα μέλη και τους υποστηρικτές, εκούσιους ή μή, ιδιοτελείς ή μή, ανόητους ή μή, της Α.Λ.Ο.Γ.Α.Θ.(*)

    αγάπη-αφοπλισμός-ειρήνη
    Ναπολέων

    (*) Α.Λ.Ο.Γ.Α.Θ.: Αιματοβαμμένη Ληστρική Οργάνωσις των επί Γης Αντιπροσώπων του Θεού

  23. Y.Γ.
    Και μιά πού πήρα “αμπάριζα” θα σού πώ και κάτι άλλο, που ίσως δεν τό έχεις σκεφτεί: Στο ίδιο αυτό χωρίο η Παλαιά Διαθήκη καθιερώνει την ανθρώπινη εργασία ως… ΤΙΜΩΡΙΑ!
    Τί πιό βάρβαρο και σκοταδιστικό από αυτό;;;
    «Με τόν ιδρώτα του προσώπου σου…» Έτσι καταράστηκε ο «ύψιστος» τον Αδάμ. Χρωματίζοντας την εργασία, τη βασική, ίσως και τη μόνη κατά τη γνώμη μου, διάκριση του ανθρώπου από τα ζώα, ως τιμωρία, ως υποχρέωση των αμαρτωλών, των δούλων, ενώ οι …ενάρετοι άρχοντες, οι ιερείς κλπ κηφήνες την “άραζαν” κανονικά εις βάρος τους.
    Κρίμα στα μυαλά όσων δεν έχουν προσέξει αυτές τις «λεπτομέρειες» των, αποκαλούμενων, ιερών κειμένων.

    Υ.Γ. (2) Αν πάντως συνεχίσεις να πραγματεύεσαι τέτοια θέματα, φρόντισε, μεταξύ άλλων, και την ορθογραφία σου.

    α-α-ε
    Ν.

  24. Y.Γ.
    Και μιά πού πήρα “αμπάριζα” θα σού πώ και κάτι άλλο, που ίσως δεν τό έχεις σκεφτεί: Στο ίδιο αυτό χωρίο η Παλαιά Διαθήκη καθιερώνει την ανθρώπινη εργασία ως… ΤΙΜΩΡΙΑ!
    Τί πιό βάρβαρο και σκοταδιστικό από αυτό;;;
    «Με τόν ιδρώτα του προσώπου σου…» Έτσι καταράστηκε ο «ύψιστος» τον Αδάμ. Χρωματίζοντας την εργασία, τη βασική, ίσως και τη μόνη κατά τη γνώμη μου, διάκριση του ανθρώπου από τα ζώα, ως τιμωρία, ως υποχρέωση των αμαρτωλών, των δούλων, ενώ οι …ενάρετοι άρχοντες, οι ιερείς κλπ κηφήνες την “άραζαν” κανονικά εις βάρος τους.
    Κρίμα στα μυαλά όσων δεν έχουν προσέξει αυτές τις «λεπτομέρειες» των, αποκαλούμενων, ιερών κειμένων.

    Υ.Γ. (2) Αν πάντως συνεχίσεις να πραγματεύεσαι τέτοια θέματα, φρόντισε, μεταξύ άλλων, και την ορθογραφία σου.

    α-α-ε
    Ν.

  25. Πολύ βαριά τά έρριξες, “συνάδελφε” Ναπολέων(*)…
    ΑΛΟΓΑΘ ο «Διόνυσος»;;; Που μάλλον είναι και πατριωτάκι…

    Όπως και νά ‘χει ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σ’ όλους! Ιδιαίτερα στον Λεωνίδα που άνοιξε το θέμα. Εν καιρώ ίσως το μεγενθύνω κι εγώ.
    Φιλάκια
    —————————–
    (*) Το «α» από το επίθετό σου η …ΑΛΟΓΑΘ τό ‘φαγε;
    Αποκλείετεαι να είσαι …”Παπδόπουλος”

  26. Πολύ βαριά τά έρριξες, “συνάδελφε” Ναπολέων(*)…
    ΑΛΟΓΑΘ ο «Διόνυσος»;;; Που μάλλον είναι και πατριωτάκι…

    Όπως και νά ‘χει ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ σ’ όλους! Ιδιαίτερα στον Λεωνίδα που άνοιξε το θέμα. Εν καιρώ ίσως το μεγενθύνω κι εγώ.
    Φιλάκια
    —————————–
    (*) Το «α» από το επίθετό σου η …ΑΛΟΓΑΘ τό ‘φαγε;
    Αποκλείετεαι να είσαι …”Παπδόπουλος”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *