Ευτυχώς που δεν βγήκε κανείς να πει πως ήταν μεμονωμένο περιστατικό ο θάνατος των δασοπυροσβεστών.
***
Μέ άρθρο του στο Βήμα της 08.07.07 ο καθηγητής Ν. Μουζέλης ζητά συγνώμη για την επιπόλαια κριτική που άσκησε σε βιβλίο που δεν είχε διαβάσει. Εξηγεί την ορμή της κριτικής του (ουσιαστικά αναγνωρίζοντας τον δογματισμό του) και απαντά καλόπιστα σε όσους του ασκήσαν κριτική για την κριτική του. Μπράβο του για το ανάστημα και ήθος που δείχνει σε καιρούς που τέτοια πράγματα τείνουν να εξαφανιστούν από τον δημόσιο διάλογο.
***
Λιμάνι για αρχαίες τριήρεις θέλει να φτιάξει ο δήμαρχος Πειραιά Π. Φασούλας, σύμφωνα με την Ελευθεροτυπία της 11.07.07. Η Ελλάδα δεν έχει επαρκείς και οργανωμένες μαρίνες για τα σύγχρονα σκάφη αναψυχής με αποτέλεσμα να ζημιώνεται τα μέγιστα ο τουρισμός μας. Αντί να προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις κατάλληλες υποδομές για τα σύγχρονα σκάφη αναψυχής, στον Πειραιά ο δήμαρχος θέλει να φτιάξει λιμάνια για αρχαία πολεμικά.
***
Είμαστε καθόλα έτοιμοι να υποδεχθούμε τα επτά εκατομμύρια των επιβατών Ελλήνων και ξένων επισκεπτών που θα διακινηθούν τους καλοκαιρινούς μήνες από τα τρία λιμάνια της Αττικής
…
Ανέφερε ακόμη ότι το λιμάνι του Πειραιά παρουσιάζει πλέον μια εικόνα αντάξια του τουριστικού προϊόντος που θέλουμε να πουλήσουμε στο εξωτερικό και των προσδοκιών των Ελλήνων πολιτών
Τις παραπάνω δηλώσεις έκανε ο αυτοχαρακτηρισθείς Καραγκιόζης Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας στον πολιτικό και υπηρεσιακό προϊστάμενό του. Ο οποίος μάλλον δεν έχει κατεβεί Πειραιά τελευταία για να διαπιστώσει με τα ίδια του τα μάτια το τριτοκοσμικό χάλι του λιμανιού και να καταλάβει πως ο υφιστάμενός του τον δουλεύει ψιλό γαζί. Εκτός κι αν ο κ. Κεφαλογιάννης εννοούσε «καθόλου έτοιμοι» αντί για «καθόλα έτοιμοι».
Το λιμάνι δίχως αξιοπρεπείς τουαλέτες, δίχως επαρκή σκέπαστρα, δίνει εικόνα «αντάξια» του τουριστικού προϊόντος; Στις παραπάνω φωτογραφίες απεικονίζονται δύο λιμάνια. Το ένα είναι ο Πειραιάς. Το άλλο δεν είναι.
***
However, since communion with the Catholic Church, the visible head of which is the Bishop of Rome and the Successor of Peter, is not some external complement to a particular Church but rather one of its internal constitutive principles, these venerable Christian communities lack something in their condition as particular churches
Και μετέφρασαν τα Νέα στις 11.07.07:
οι Ανατολικές Εκκλησίες που δεν αναγνωρίζουν τον Πάπα ως διάδοχο του Αποστόλου Παύλου πάσχουν από ένα έλλειμμα και είναι χωριστές Εκκλησίες από τη Χριστιανική
Τι Πέτρος τι Παύλος δηλαδή. Εξάλλου μαζί τους γιορτάζουμε.
Για το ίδιο θέμα η Ελευθεροτυπία της 11.07.07 κάνει λόγο για εμμονή του Πάππα στην υπεροχή του.
Τα πράγματα είναι απλά. Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο ο Ιησούς λέει: «συ ει Πετρος και επι ταυτη τη πετρα οικοδομησω μου την εκκλησιαν». Ο Πέτρος θεωρείται ο ιδρυτής της εκκλησίας της Ρώμης και ο πρώτος της επίσκοπος. Ο Πάππας είναι επίσκοπος Ρώμης και συνεπώς διάδοχος του Πέτρου. Δεν προκειται λοιπόν για υπεροχή του Πάππα αλλά για πρωτείο που έχει δοθεί από τον ίδιο τον ιδρυτή της Εκκλησίας.
Η ερμηνεία αυτή αμφισβητείται και τα επιχειρήματα και από τις δυο πλευρές είναι πυκνά και πολλά. Σύμφωνα με την παράδοση, και όχι με την ιστορία, ο Πέτρος μαρτύρησε στη Ρώμη το 64 μΧ. Η ρήση του Ιησού «συ ει Πετρος» επιδέχεται πολλές ερμηνείες δεδομένου πως το Ευαγγέλιο ούτε ιστορική πηγή είναι ούτε και καλογραμμένο. Ο Αυγουστίνος, για παράδειγμα, θεωρει την ομολογία του Πέτρου «Συ ει ο Χριστος ο υιος του θεου του ζωντος» ως τη θεμέλια λίθο που αναγνώρισε ο Ιησούς. Το οποίο ίσως και να μην ευσταθεί αφού ο Ιησούς έδωσε στον Πέτρο αμέσως μετά τα κλειδιά της βασιλείας «δωσω σοι τας κλειδας της βασιλειας των ουρανων, και ο εαν δησης επι της γης εσται δεδεμενον εν τοις ουρανοις, και ο εαν λυσης επι της γης εσται λελυμενον εν τοις ουρανοις».
***
ΤΗΝ ΠΡΟΘΕΣΗ του να αναλάβει τη μεταμόσχευση ήπατος στον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο και να την εκτελέσει ακόμα και μέσα στον Αύγουστο, εξέφρασε χθες ο φημισμένος καθηγητής Χειρουργικής και Μεταμοσχεύσεων Ανδρέας Τζάκης […] (Τα Νέα, 12.07.07)
Όσο αναγνωρισμένος κι αν είναι ο κορυφαίος γιατρός Ανδρέας Τζάκης, η βεβαιότητά του πως θα βρει μόσχευμα για τον αρχιεπίσκοπο «ακόμα και μέσα στον Αύγουστο», μου δημιουργεί κάποιες απορίες. Για την τελευταία πενταετία για την οποία υπάρχουν δεδομένα (1999-2004) στις ΗΠΑ ο διάμεσος όρος αναμονής για λήπτες ήπατος άνω των 65 ετών είναι 317 μέρες. Τα τρέχοντα δεδομένα για τον χρόνο αναμονής δείχνουν πως μόνο 694 από τους 17.293 ασθενείς στη λίστα αναμονής ήπατος κάναν την μεταμόσχευση με λιγότερες απο 31 μέρες αναμονής. Από αυτούς μόνο οι 78 ήταν άνω των 65 ετών. Άλλοι 1.138 έπρεπε να περιμένουν μεταξύ 31-90 ημερών. Κι απ’ αυτούς μόνο οι 111 ήταν άνω των 65.
Στην Florida, όπου ενδεχομένως θα μεταβεί ο αρχιεπίσκοπος, αυτή τη στιγμή υπάρχουν 435 ασθενείς σε αναμονή για μεταμόσχευση ήπατος. Από αυτούς οι 63 είναι άνω των 65 ετών. Ο διάμεσος χρόνος αναμονής για μεταμόσχευση ήπατος για τους ασθενείς αυτούς είναι περίπου 1-2 χρόνια. Μόνο 5 ασθενείς χρειάστηκε να περιμένουν λιγότερο από 31 μέρες, κι άλλοι 8 λιγότερο από 3 μήνες.
Τονίζω το «αυτή τη στιγμή» διότι τα δεδομένα αλλάζουν σχεδόν σε καθημερινή βάση και είναι διαθέσιμα στο Εθνικό Δίκτυο Κατανομής Οργάνων (UNOS) των ΗΠΑ. Μακάρι να βρεθεί όργανο και να γλυτώσει ο άνθρωπος. Αλλά η υπερβολική άνεση του κ. Τζάκη flies in the face of UNOS που θα λέγαν εδώ. Εκτός κι αν γίνει μεταμόσχευση τμήματος ήπατος από ζωντανό δότη.
***
Κανείς δεν ρίχνει τους πυροσβέστες άοπλους και απροστάτευτους στη φωτιά (www.in.gr, 13.07.07).
Αυτό δήλωσε ο κ. Βύρων Πολύδωρας στη Βουλή των Ελλήνων. Ο, θεωρών εαυτόν αγγαρόφατσα και βαρυποινίτη, Υπουργός Δημόσιας Τάξης εμφανίστηκε για μια ακόμη φορά απληροφόρητος ή ψευδόμενος.
Απλή ερώτηση προς τον κ. Πολύδωρα: οι δασοπυροσβέστες ήταν εφοδιασμένοι με αντιπυρικές κουβέρτες (fire shelter), ναι ή όχι; Διότι η κουβέρτα αυτή αποτελεί τον ύστατο μηχανισμό ατομικής προστασίας και είναι εκ των ων ουκ άνευ για δασοπυροσβέστες. Οι δικοί μας τις είχαν ναι ή οχι;
Αν δεν τις είχαν τότε πώς βγαίνει ο Αγγαρεύων Δημόσιας Τάξης και ισχυρίζεται μέσα στο Κοινοβούλιο πως οι πυροσβέστες δεν ήταν απροστάτευτοι; Τι ακριβώς έχει κατα νού ο Ποινήν Εκτίων στο Δημόσιας Τάξης όταν ομιλεί περι προστασίας;
(Η φωτογραφία παραπάνω είναι από τις εκπαιδευτικές ασκήσεις του προγράμματος δασοπυροσβεστών στις ΗΠΑ).
Διάβασα το άρθρο στην Ελευθεροτυπία με τις δηλώσεις του κ. Φασούλα για τα σχέδια κατασκευής αρχαίου λιμανιού και επίσης διάβασα και το αμέσως επόμενο σχόλιό σου για την σημερινή κατάσταση του λιμανιού Πειραιά.
Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιό λόγο ο κ. Φασούλας θέλει να κατασκευάσει ακόμα ένα ΑΡΧΑΙΟ λιμάνι στην ίδια περιοχή. Ένα δε φτάνει;
Εύστοχη η ματιά σου στην επικαιρότητα. Συνέχισέ το.
Χαιρετισμούς
Μάνος
Διάβασα το άρθρο στην Ελευθεροτυπία με τις δηλώσεις του κ. Φασούλα για τα σχέδια κατασκευής αρχαίου λιμανιού και επίσης διάβασα και το αμέσως επόμενο σχόλιό σου για την σημερινή κατάσταση του λιμανιού Πειραιά.
Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιό λόγο ο κ. Φασούλας θέλει να κατασκευάσει ακόμα ένα ΑΡΧΑΙΟ λιμάνι στην ίδια περιοχή. Ένα δε φτάνει;
Εύστοχη η ματιά σου στην επικαιρότητα. Συνέχισέ το.
Χαιρετισμούς
Μάνος
(ουσιαστικά αναγνωρίζοντας τον δογματισμό του)
—
Αποκόμισα διαφορετική εντύπωση. Παραδέχτηκε τη γκάφα του -διότι γκάφα είναι να γράφεις δημοσίως κριτική σε αναδημοσίευση- κανένα δογματισμό. Υπάρχει διαφορά.
Για τη κριτική στον Dawkins εδώ, αν μου επιτρέπεις. Στο ίδιο μήκος κύματος αν και, προβλέπω, με αρκετές αποκλίσεις από την επικείμενη κριτική Μουζέλη!
υ.γ.: Στην Αγγλία η έριδα αυτή έχει μήνες που ξεκίνησε και σοβαροί διανοητές συνεχίζουν να προσθέτουν – και από τις δύο πλευρές – επιχειρήματα. Τους χαίρομαι να τους διαβάζω.
υ.γ.1: Συμφωνώ απολύτως με την τελική πρόταση του κειμένου του.
(ουσιαστικά αναγνωρίζοντας τον δογματισμό του)
—
Αποκόμισα διαφορετική εντύπωση. Παραδέχτηκε τη γκάφα του -διότι γκάφα είναι να γράφεις δημοσίως κριτική σε αναδημοσίευση- κανένα δογματισμό. Υπάρχει διαφορά.
Για τη κριτική στον Dawkins εδώ, αν μου επιτρέπεις. Στο ίδιο μήκος κύματος αν και, προβλέπω, με αρκετές αποκλίσεις από την επικείμενη κριτική Μουζέλη!
υ.γ.: Στην Αγγλία η έριδα αυτή έχει μήνες που ξεκίνησε και σοβαροί διανοητές συνεχίζουν να προσθέτουν – και από τις δύο πλευρές – επιχειρήματα. Τους χαίρομαι να τους διαβάζω.
υ.γ.1: Συμφωνώ απολύτως με την τελική πρόταση του κειμένου του.
@chris: ως δογματισμό ερμήνευσα εξής δήλωση του κ. Μουζέλη:
Συμφωνώ μαζί σου πως ήταν μεγάλη γκάφα να γράψει κανείς κριτική βιβλίου στηριζόμενος σε προδημοσίευση.
@chris: ως δογματισμό ερμήνευσα εξής δήλωση του κ. Μουζέλη:
Συμφωνώ μαζί σου πως ήταν μεγάλη γκάφα να γράψει κανείς κριτική βιβλίου στηριζόμενος σε προδημοσίευση.