Το πρόσφατο ταξίδι στην Ελλάδα μου άφησε ένα σωρό εντυπώσεις, μερικές από τις οποίες καταγράφω στη συνέχεια.
Βρεθήκαμε στην Αθήνα 12-17 Ιουνίου καθώς και 21-23. Στην Ύδρα είμασταν 17-19, και στις Σπέτσες 19-21.
***
Το Λιμάνι του Πειραιά παραμένει ένα μεγάλο χάος και μια διαρκής επίδειξη της Ελληνικής ανοργανωσιάς και τσαπατσουλιάς. Δίχως χώρους αναμονής για τους ταξιδιώτες, δίχως προσωπικό που να παρέχει πληροφορίες, δίχως στοιχειώδη υποδομή: μια αξιοπρεπή τουαλέτα ρε γαμώτο. Τριτοκοσμικό και υποβαθμισμένο.
***
Κι επειδή πιαστήκαμε με τα ναυτιλιακά: πώς ξεχωρίζει κανείς Ελληνικό επιβατικό πλοίο από τα ξένα; Στα Ελληνικά τα ρανταρ δεν λειτουργούν, στα ξένα τα βλέπεις που περιστρέφονται. Και δεν μιλάω για πλοία με ραντάρ τύπου radome (κλειστού θόλου δηλαδή), αλλά ανοιχτής παράταξης το οποίο το βλέπεις όταν λειτουργεί διότι περιστρέφεται. Δεν είδα ούτε ένα Ελληνικό πλοίο να δουλεύει το ραντάρ του. Αντίθετα το κρουαζεριόπλοιο της Easy Cruise που άραξε έξω από τις Σπέτσες, δούλευε το ραντάρ του ακόμη και κατά την αγκυροβολία του.
Θα μου πεις, οι δικοί μας οι καπετάνιοι τα ξέρουν τα νερά (πώς λέμε δηλαδή Samina Express, Sea Diamond, κτλ). Αλλά το ραντάρ δεν είναι μόνο για τις ξέρες. Είναι και για να βλέπεις τα παραπλέοντα σκάφη ειδικά τη νύχτα. Τα ραντάρ που έχουν γίνει καθίσματα για τους γλάρους αποτελούν ντροπή για την Ελληνική ναυτοσύνη.
***
Άνοιξε το υδροπλανοδρόμιο στο Λαύριο. Ωραία υπηρεσία. Στο Λαύριο όμως πώς ακριβώς θα πηγαίνουν οι επιβάτες; Η εταιρεία (AirSea Lines) έχει λεωφορείο που φεύγει από το Σύνταγμα 2 ώρες πριν την πτήση. Όποιος δεν βολεύεται με το λεωφορείο της εταιρείας ας πάρει το πλοίο της γραμμής!
***
Έχουμε βγεί με τον Δημήτρη στην Ύδρα για ένα ποτό. Καθόμαστε στο Ναυτίλο. Στην άλλη άκρη του λιμανιού, γύρω στα 500 μέτρα απέναντί μας, ο δήμος έχει στήσει κάτι χορούς και πανηγύρια στο πλαίσιο των εκδηλώσεων Μιαούλεια. Και δώστου κλαρίνα και δημοτικά, λες και ζούμε μέρες της χούντας. Η μουσική ενισχυμένη από μεγάφωνα, ακούγεται σε όλο το λιμάνι της Ύδρας. Θες δεν θες, ακούς τα κλαρίνα. Ο φασισμός του μεγαφώνου, επισημαίνει ο Δημήτρης.
***
Έγραφα πριν κανένα χρόνο πως έχουμε την αυταπάτη ότι είμαστε ναυτικό έθνος. Την αυταπάτη αυτή την είδα κι από κοντά στην Ύδρα. Ένα ιστιοφόρο, περίπου 50 πόδια, μόλις έχει δέσει στο λιμάνι της Ύδρας. Ένας επιβάτης έχει βγει στην πλατεία με την παλαντέζα ανα χείρας, και πηγαίνει από μαγαζί σε μαγαζί παρακαλώντας να ηλεκτροδοτήσει το σκάφος του. Στο λιμάνι δεν υπάρχει οργανωμένο σύστημα τροφοδοσίας, νερού, κτλ. Όλοι οι καταστηματάρχες αρνούνται, άλλοι ευγενικά κι άλλοι λιγότερο ευγενικά.
***
Έχει γεμίζει ο τόπος από το ειδικό οδόστρωμα για τυφλούς. Πρόκειται για πλάκες στα πεζοδρόμια με ειδική διαγράμμιση που διευκολύνει τη διεύλευση τυφλών ατόμων. Μέχρι και στις Σπέτσες μπήκαν τέτοιες πλάκες (ποιός ξέρει δηλαδή τι κονδύλια ήρθαν από ΕΕ για τη δουλειά αυτή και πόσοι εργολάβοι κονομήσαν από τέτοιες δουλειές).
Ο τυφλός πάντως θα πρέπει να είναι και τρελλός για να εμπιστευτεί τη ζωή του στην ειδική αυτή διαγράμμιση. Κατ’ αρχην θα πέσει πάνω σε γλάστρες, ταμπέλες, και σταθμευμένα οχήματα. Στις Σπέτσες ειδικά μπορεί να πέσει πάνω σε κανένα παϊτόνι που είναι αραγμένο στην άκρη του δρόμου.
Την διαγράμμιση φαίνεται να προτιμούν και τα ποδήλατα, για κάποιο λόγο.
Βάλαμε στην Ελλάδα λοιπόν ειδικές διαγραμμίσεις στο οδόστρωμα για τους τυφλούς. Μα εδώ ο κόσμος ακόμη αφήνει τα αυτοκίνητά του στα πεζοδρόμια και στις ράμπες για τα αμαξίδια των ΑμΕΑ. Την ειδική διαγράμμιση τι την θέλαμε;
***
Πολλά μηχανάκια στις Σπέτσες. Πάρα πολλά. Αλλά ούτε ένα κράνος! Κάντε κλικ στη φωτογραφία δεξιά να δείτε το χάλι. Στις δυο μέρες που έμεινα Σπέτσες είδα 3 ατυχήματα, το ένα σοβαρό (με χτύπημα στο κεφάλι).
Εδώ ο ΚΟΚ δεν ισχύει.
***
Δεν καταλαβαίνω για ποιόν λόγο απαγορεύεται το κάπνισμα σε «όλους τους χώρους» των FlyingCat της Hellenic Seaways. Αφού οι αξιωματικοί στη γέφυρα καπνίζουν ασταμάτητα και το προσωπικό του σκάφους ανεβαίνει επίσης στη γέφυρα για να κάνει τσιγάρο. Ο καπνός όμως ανακυκλώνεται από το κλιματιστικό και στην καμπίνα μένει η βαριά μυρωδιά της μπαγιάτικης τσιγαρίλας. Έλεος.
Αυτό που είναι τελείως απαράδεκτο είναι το θέαμα με τα παιδάκια πάνω στις μηχανές. Έχοντας και εγώ μία κορούλα, κάθε φορά που βλέπω παιδάκι πάνω σε μηχανή, είτε φοράει κράνος είτε όχι, τρομοκρατούμαι.
Αυτό που είναι τελείως απαράδεκτο είναι το θέαμα με τα παιδάκια πάνω στις μηχανές. Έχοντας και εγώ μία κορούλα, κάθε φορά που βλέπω παιδάκι πάνω σε μηχανή, είτε φοράει κράνος είτε όχι, τρομοκρατούμαι.
Μια χαρά τα γράφεις όλα, απλά μια παρατηρησούλα για τα ραντάρ. Τα ξένα πλοία, συνήθως έχουν πολύ εξελιγμένα συστήματα πλοήγησης, κάτι σαν αυτόματο πιλότο δηλαδή, και αναγκαστικά πρέπει να δουλεύουν τα ραντάρ, μέρα-νύχτα. Τα ελληνικά, σε καμία περίπτωση (εκτός τα πολύ καινούρια) δεν έχουν τέτοια συστήματα, και πλέουν βάσει χαρτών και μόνο…
Τώρα αν αυτό είναι σωστό και ασφαλές, το αφήνω ασχολίαστο, απλά επειδή έχω πολύ εμπειρία από πλοία, παραθέτω πώς έχουν τα γεγονότα!
By the way…καλή η Ύδρα; Σκέφτομαι να την επισκεφθώ φέτος…
Μια χαρά τα γράφεις όλα, απλά μια παρατηρησούλα για τα ραντάρ. Τα ξένα πλοία, συνήθως έχουν πολύ εξελιγμένα συστήματα πλοήγησης, κάτι σαν αυτόματο πιλότο δηλαδή, και αναγκαστικά πρέπει να δουλεύουν τα ραντάρ, μέρα-νύχτα. Τα ελληνικά, σε καμία περίπτωση (εκτός τα πολύ καινούρια) δεν έχουν τέτοια συστήματα, και πλέουν βάσει χαρτών και μόνο…
Τώρα αν αυτό είναι σωστό και ασφαλές, το αφήνω ασχολίαστο, απλά επειδή έχω πολύ εμπειρία από πλοία, παραθέτω πώς έχουν τα γεγονότα!
By the way…καλή η Ύδρα; Σκέφτομαι να την επισκεφθώ φέτος…
@commaz: η Ύδρα εξαιρετική! Μας άρεσε πολύ. Οι παραλίες είναι βραχώδεις και με βότσαλα και θέλει λίγο προσοχή γιατί έχει και αχινούς (πάτησα έναν!). Αλλά το μέρος είναι φανταστικό γενικά. Η απουσία αυτοκινήτων και δικύκλων είναι μια μοναδική εμπειρία. Αν βρείτε δωμάτιο στο Mistral αξίζει να δοκιμάσετε το μέρος. Το κυριλέ μέρος να μείνει κανείς στην Ύδρα είναι το Bratsera το οποίο όμως είναι υπερτιμημένο. Το Mistral είναι η καλύτερη επιλογή από άποψη εξυπηρέτησης, τοποθεσίας, και άνεσης.
Για τα ραντάρ που λες. Τα συστήματα αυτόματης πλοήγησης στηρίζονται κυρίως σε GPS, Loran (που το θυμήθηκα τώρα!), και chartplotters. Το ραντάρ δεν είναι ακριβώς απαραίτητο για την αυτόματη πλοήγηση, εκτός κι αν το πλοίο έχει σύστημα αυτόματων ελιγμών στην περίπτωση που το ρανταρ δει κάτι σε πορεία σύγκρουσης.
Όταν όμως βλέπω νύχτα το μεγάλο καταμαράν να πιάνει λιμάνι και να φεύγει και το ραντάρ να μη δουλεύει, ανησυχώ. Λίγο το χεις να γίνει το κακό; Να βρεθεί κανενά πλεούμενο πίσω από το καταμαράν την ώρα που φεύγει προς τα πίσω; Οι καπετάνιοι στηρίζονται στην «αρχή του νταλικιέρη» που επιβάλλει στον μικρότερο να προσέχει μην πέσει πάνω στον μεγαλύτερο.
@commaz: η Ύδρα εξαιρετική! Μας άρεσε πολύ. Οι παραλίες είναι βραχώδεις και με βότσαλα και θέλει λίγο προσοχή γιατί έχει και αχινούς (πάτησα έναν!). Αλλά το μέρος είναι φανταστικό γενικά. Η απουσία αυτοκινήτων και δικύκλων είναι μια μοναδική εμπειρία. Αν βρείτε δωμάτιο στο Mistral αξίζει να δοκιμάσετε το μέρος. Το κυριλέ μέρος να μείνει κανείς στην Ύδρα είναι το Bratsera το οποίο όμως είναι υπερτιμημένο. Το Mistral είναι η καλύτερη επιλογή από άποψη εξυπηρέτησης, τοποθεσίας, και άνεσης.
Για τα ραντάρ που λες. Τα συστήματα αυτόματης πλοήγησης στηρίζονται κυρίως σε GPS, Loran (που το θυμήθηκα τώρα!), και chartplotters. Το ραντάρ δεν είναι ακριβώς απαραίτητο για την αυτόματη πλοήγηση, εκτός κι αν το πλοίο έχει σύστημα αυτόματων ελιγμών στην περίπτωση που το ρανταρ δει κάτι σε πορεία σύγκρουσης.
Όταν όμως βλέπω νύχτα το μεγάλο καταμαράν να πιάνει λιμάνι και να φεύγει και το ραντάρ να μη δουλεύει, ανησυχώ. Λίγο το χεις να γίνει το κακό; Να βρεθεί κανενά πλεούμενο πίσω από το καταμαράν την ώρα που φεύγει προς τα πίσω; Οι καπετάνιοι στηρίζονται στην «αρχή του νταλικιέρη» που επιβάλλει στον μικρότερο να προσέχει μην πέσει πάνω στον μεγαλύτερο.
Βλέποντας τόσο κόσμο με παιδιά στα μηχανάκια χωρίς κράνος ή οτιδήποτε άλλο προστετευτικό εξοπλισμό, απορώ για ποιο λόγο πιστεύω ότι μπορεί κάποτε να υπάρξει “λογική αντιμετώπιση” από τον κόσμο σε οποιοδήποτε πρόβλημα της Ελληνικής κοινωνίας.
Είσαι τυχερός που ακόμα δε βρέθηκε κάποιος να σου πεί ότι έχεις παραβιάσει τα “προσωπικά δεδομένα” των επίδοξων “εγκληματιών” με παιδάκια στις αγκαλιές τους πάνω στα παπάκια δημοσιεύοντας τέτοιες φώτος.
Βλέποντας τόσο κόσμο με παιδιά στα μηχανάκια χωρίς κράνος ή οτιδήποτε άλλο προστετευτικό εξοπλισμό, απορώ για ποιο λόγο πιστεύω ότι μπορεί κάποτε να υπάρξει “λογική αντιμετώπιση” από τον κόσμο σε οποιοδήποτε πρόβλημα της Ελληνικής κοινωνίας.
Είσαι τυχερός που ακόμα δε βρέθηκε κάποιος να σου πεί ότι έχεις παραβιάσει τα “προσωπικά δεδομένα” των επίδοξων “εγκληματιών” με παιδάκια στις αγκαλιές τους πάνω στα παπάκια δημοσιεύοντας τέτοιες φώτος.
Leo, σ’ευχαριστώ που κάθε φορά που βρίσκεις e-ευκαιρία αναφέρεσαι στη συνάντησή μας… Θέλω να σου πω ότι μ’αρεσαν ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ οι φωτογραφίες σου… και διασκέδασα πολύ, που θυμήθηκες τις (όχι καλλιτεχνικές) συμβουλές μου…
Leo, σ’ευχαριστώ που κάθε φορά που βρίσκεις e-ευκαιρία αναφέρεσαι στη συνάντησή μας… Θέλω να σου πω ότι μ’αρεσαν ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ οι φωτογραφίες σου… και διασκέδασα πολύ, που θυμήθηκες τις (όχι καλλιτεχνικές) συμβουλές μου…
Τι κοινό έχουν οι κάτοικοι των Σπετσών με αυτών της Καμπότζης;
Η απάντηση εδώ
Τι κοινό έχουν οι κάτοικοι των Σπετσών με αυτών της Καμπότζης;
Η απάντηση εδώ
Πάνε 5 χρόνια που έγραψες γι αυτά κι εγώ σε διαβάζω τώρα. Τίποτα δεν έχει αλλάξει. Αν μη τι άλλο, τα πράγματα έγιναν χειρότερα. Με την άδειά σου, θα ήθελα να δημοσιεύσω τις φωτογραφίες σου στο blog των Μαμάδων (http://mamastodromo.blogspot.gr/)
Μαμά στο Δρόμο: μετα χαράς.