Άσχετοι

Press-gr, ΝΕΑ, flash.gr, Καθημερινή. Τι έχουν κοινό; Είναι άσχετοι σε βασικά θέματα που αφορούν οργάνωση ιστοσελίδων.

Press-gr. Ενδιαφέρον site που παρουσιάζει ωμές και αποκαλυπτικές ειδήσεις. Βαράει μια στο καρφί και μια στο πέταλο. Καμιά φορά αστοχεί βέβαια, αλλά αυτά έχει η δουλειά. Πρόσφατα έπιασε στα δίχτυα του χάνο και τον πουλάει για λαβράκι! Το ΠΑΣΟΚ, λέει, έχει αναγνωρίσει επισήμως τη Μακεδονία (ΠΓΔΜ) ως Μακεδονία. Φυσικά το ΠΑΣΟΚ δεν έκανε τίποτα τέτοιο. Το Press-gr είδε τη λέξη Macedonia σε ένα pull down menu το οποίο χρησιμοποιεί ιστοσελίδα του ΠΑΣΟΚ. Αυτά τα pull down menus είναι προκατασκευασμένες βιβλιοθήκες λογισμικού που μπορεί να τις χρησιμοποιεί ο καθένας για να επιταχύνει τη δουλειά του. Αλλιμονο, αν κάθε φορά που θέλαμε να φτιάξουμε μια ηλεκτρονική φόρμα εγγραφής, καθόμασταν και γράφαμε
<option value=“Djibouti” >Djibouti</option>
200 φορές, μια για κάθε χώρα στον κόσμο.

Την open-source, reusale library με το pull down menu την εξίσωσαμε τώρα με αναγνώριση της Μακεδονίας από το ΠΑΣΟΚ. Έλεος.  Φτάσαμε να ψάχνουμε για πολιτικά θέματα σε κώδικες PHP;

NEA, flash.gr, Καθημερινή.  Φιλοξενούν αυτές τις μέρες διαφημιστικό banner της Vodafone για το Mobile Connect 3G Broadband.  Το banner-ακι συνοδεύεται από ήχο.  Ενοχλητικό ήχο.  Που δεν σταματάει μετά από 1-2 λεπτά.  Κι ούτε έχει ένα κουμπάκι να τον κόψεις.  Κι όταν ανοίγεις τα τρία sites μαζί, ο ήχος σου έρχεται εις τριπλούν, το ένα banner μετά το άλλο: κλακ-κλακ-κλακ-παύση-ξανά.  Και ξανά.  Και ξανά.

Και μετά παραπονιέται ο porcupine για την αισθητική εμφάνιση των ιστοσελίδων. Ρε σεις, αυτοί δεν έχουν ιδέα από βασικά πράγματα, με την αισθητική θα ασχολούνται τώρα.  Η αισθητική εξάλλου είναι υπόθεση περιβάλλοντος.  Όταν ζει και δουλεύει κανείς στην Αθήνα, ποια αισθητική ακριβώς περιμένουμε να εμπνευστεί από τον περιβάλλοντα χώρο του;

Share

22 thoughts on “Άσχετοι

  1. Δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής… βασικότερο είναι πως δεν προστατεύουν το προϊόν τους (βλ. το site και το content τους) με τα Intrusive banners που σηκώνουν. Σίγουρα, είναι επιχειρήσεις και έχουν ανάγκη εσόδων αλλά in the long term θα βγουν χαμένες …

  2. Δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής… βασικότερο είναι πως δεν προστατεύουν το προϊόν τους (βλ. το site και το content τους) με τα Intrusive banners που σηκώνουν. Σίγουρα, είναι επιχειρήσεις και έχουν ανάγκη εσόδων αλλά in the long term θα βγουν χαμένες …

  3. Φοβερό κείμενο λ:ηρ. Είναι τραγελαφικό αυτό που περιγράφεις.

    Έτσι για το γαμώτο να πω ότι τo design δεν είναι μόνο η αισθητική – είναι κυρίως η επικοινωνία και η χρήση (ειδικά για το Web). Αλλά τι λέμε τώρα…οι άνθρωποι σιγά μην ενδιαφερθούν.

  4. Φοβερό κείμενο λ:ηρ. Είναι τραγελαφικό αυτό που περιγράφεις.

    Έτσι για το γαμώτο να πω ότι τo design δεν είναι μόνο η αισθητική – είναι κυρίως η επικοινωνία και η χρήση (ειδικά για το Web). Αλλά τι λέμε τώρα…οι άνθρωποι σιγά μην ενδιαφερθούν.

  5. @kostis: πολύ εύστοχο αυτό που γράφεις. Αναρρωτιέμαι αν το έχουν συνειδητοποιήσει τα λογής-λογής ξενοδοχεία και bed&breakfasts στην Ελλάδα που σε φλομώνουν στο flash.

    @chris: το in.gr δεν παίζεται πια! Ειδικά τα pop-up ads που καθυστερουν να βγάλουν το close button είναι αισχρά.

    @porcupine: έχεις δίκιο. Βλέπω όμως την αισθητική σαν κάτι ευρύτερο που περιλαμβάνει και το χρηστικό κομμάτι. Τι να πει κανείς όμως. Δουλειές του ποδαριού και στο Ελληνικό web…

  6. Οι διαφημίσεις στην καθημερινή είναι όντως οι χειρότερες διαφημίσεις που έχω δει σε σελίδα. Αν θέλετε να βρείτε την “υγειά” σας, εγκαταστήστε τον firefox και περάστε το προγραμματάκι(add-on όπως λέγεται) adblock-plus. Η σελίδα της καθημερινής θα γίνει επιτέλους ανθρώπινη. Η ευχρηστία – ομορφιά – μέγεθος – κλπ των περισσότερων ελληνικών ιστοσελιδών είναι ακόμα τριτοκοσμική, έχουμε μείνει 3-4 χρόνια πίσω.

  7. Οι διαφημίσεις στην καθημερινή είναι όντως οι χειρότερες διαφημίσεις που έχω δει σε σελίδα. Αν θέλετε να βρείτε την “υγειά” σας, εγκαταστήστε τον firefox και περάστε το προγραμματάκι(add-on όπως λέγεται) adblock-plus. Η σελίδα της καθημερινής θα γίνει επιτέλους ανθρώπινη. Η ευχρηστία – ομορφιά – μέγεθος – κλπ των περισσότερων ελληνικών ιστοσελιδών είναι ακόμα τριτοκοσμική, έχουμε μείνει 3-4 χρόνια πίσω.

  8. Η μαμά Δέσποινα είπε σοφή κουβέντα τις προάλλες: Στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ειδικότητα και εξειδίκευση για τίποτα. Φτάνει να έχεις μπλα μπλα και λίγο τσαμπουκά και τρούπωσες. Είναι όλα τσάτρα πάτρα.

    Αφήνω στην άκρη τη σφαγή της ελληνικής (για την οποία την λατρεύω) και δηλώνω: Μη μου πεις ότι έχει άδικο!

  9. Η μαμά Δέσποινα είπε σοφή κουβέντα τις προάλλες: Στην Ελλάδα δεν χρειάζεται ειδικότητα και εξειδίκευση για τίποτα. Φτάνει να έχεις μπλα μπλα και λίγο τσαμπουκά και τρούπωσες. Είναι όλα τσάτρα πάτρα.

    Αφήνω στην άκρη τη σφαγή της ελληνικής (για την οποία την λατρεύω) και δηλώνω: Μη μου πεις ότι έχει άδικο!

  10. Γράψετε στην εισαγωγή σας: “Press-gr, ΝΕΑ, flash.gr, Καθημερινή. Τι έχουν κοινό; Είναι άσχετοι σε βασικά θέματα που αφορούν οργάνωση ιστοσελίδων”.
    Έρχομαι με την σειρά μου να προσθέσω και τον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ (e-tipos.com).
    Δείτε εδώ

  11. Γράψετε στην εισαγωγή σας: “Press-gr, ΝΕΑ, flash.gr, Καθημερινή. Τι έχουν κοινό; Είναι άσχετοι σε βασικά θέματα που αφορούν οργάνωση ιστοσελίδων”.
    Έρχομαι με την σειρά μου να προσθέσω και τον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ (e-tipos.com).
    Δείτε εδώ

  12. Συγνώμη για το προηγούμενο μισό comment.
    Συνεχίζω,
    Να προσθέσω τον Ε.Τ. (e-tipos.com) που με μεγάλη άνεση και ευχαρίστηση ενέκρινε κείμενο (στο τμήμα “το δικό σας ρεπορτάζ”) για την περίπτωση του epimorfosi.com, ενώ κείμενο δικό μου που απέστειλα για το ίδιο θέμα, ακόμη να εγκριθεί.
    Βέβαια στο κείμενό μου αναφέρω ότι και η δικιά τους φόρμα εγγραφής χρήστη παρουσιάζει τα ίδια “συμπτώματα” 🙂

  13. Συγνώμη για το προηγούμενο μισό comment.
    Συνεχίζω,
    Να προσθέσω τον Ε.Τ. (e-tipos.com) που με μεγάλη άνεση και ευχαρίστηση ενέκρινε κείμενο (στο τμήμα “το δικό σας ρεπορτάζ”) για την περίπτωση του epimorfosi.com, ενώ κείμενο δικό μου που απέστειλα για το ίδιο θέμα, ακόμη να εγκριθεί.
    Βέβαια στο κείμενό μου αναφέρω ότι και η δικιά τους φόρμα εγγραφής χρήστη παρουσιάζει τα ίδια “συμπτώματα” 🙂

  14. Φοβάμαι πως το γνωρίζουν (το ‘φοβάμαι’ έχει να κάνει με το ότι εκ του αποτελέσματος συντηρούν την κατάσταση).
    Έχω όμως τις εξής απορίες:
    Τα portals αδιαφορούν για το προϊόν τους;
    Τα portals έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη ρευστού που ανοίγουν 5 και 10 θέσεις στο real estate τους για διαφήμιση;
    Τα portals αδυνατούν να πείσουν τις διαφημιστικές να τους δίνουν λιγότερο intrusive banners;
    Οι διαφημιστικές ξέρουν πως ότι και να δώσουν στο portal, αυτό αποκλείεται να πει όχι; (το agency μοιράζει το χρήμα άρα έχει το πάνω χέρι)
    Δεν έχει κανένας τους ακούσει ποτε για banner blindness, flash blockers, popup blockers κ.ο.κ.
    (έχω και άλλες απορίες αλλά σταματάω εδώ 😉 )

  15. Φοβάμαι πως το γνωρίζουν (το ‘φοβάμαι’ έχει να κάνει με το ότι εκ του αποτελέσματος συντηρούν την κατάσταση).
    Έχω όμως τις εξής απορίες:
    Τα portals αδιαφορούν για το προϊόν τους;
    Τα portals έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη ρευστού που ανοίγουν 5 και 10 θέσεις στο real estate τους για διαφήμιση;
    Τα portals αδυνατούν να πείσουν τις διαφημιστικές να τους δίνουν λιγότερο intrusive banners;
    Οι διαφημιστικές ξέρουν πως ότι και να δώσουν στο portal, αυτό αποκλείεται να πει όχι; (το agency μοιράζει το χρήμα άρα έχει το πάνω χέρι)
    Δεν έχει κανένας τους ακούσει ποτε για banner blindness, flash blockers, popup blockers κ.ο.κ.
    (έχω και άλλες απορίες αλλά σταματάω εδώ 😉 )

  16. @kostis: πολύ εύστοχο αυτό που γράφεις. Αναρρωτιέμαι αν το έχουν συνειδητοποιήσει τα λογής-λογής ξενοδοχεία και bed&breakfasts; στην Ελλάδα που σε φλομώνουν στο flash.

    @chris: το in.gr δεν παίζεται πια! Ειδικά τα pop-up ads που καθυστερουν να βγάλουν το close button είναι αισχρά.

    @porcupine: έχεις δίκιο. Βλέπω όμως την αισθητική σαν κάτι ευρύτερο που περιλαμβάνει και το χρηστικό κομμάτι. Τι να πει κανείς όμως. Δουλειές του ποδαριού και στο Ελληνικό web…

Leave a Reply to chris Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *