Έκλεισε το diablog

Έπειτα από 13 μήνες αξιέπαινης προσπάθειας, έκλεισε το diablog. Πιστεύω πως το ιστολόγιο είχε μια προβληματική πορεία επειδή σε συλλογικό επίπεδο οι διαχειριστές του απέτυχαν να αντιληφθούν τις συνθήκες και τις προϋποθέσεις του διαλόγου στο διαδίκτυο.

Χαρακτηριστικά αναφέρω πως οι όροι χρήσης του diablog και δημοσίευσης σ’ αυτό, καταλαμβάνουν έκταση 2.500 λέξεων περίπου! Δηλαδή η νομικίστικη γλώσσα του diablog είχε 15-πλάσια έκταση από την ταυτότητα του ιστολογίου με 173 λέξεις.

Το ίδιο το diablog δεν σεβάστηκε τους δικούς του όρους λειτουργίας. Τουλάχιστον δύο φορές διέκοψε συζητήσεις και τοποθετήσεις κλείνοντας τα σχόλια σε ισάριθμα θέματα. Αυτό έγινε δίχως κάποιος σχολιαστής να έχει παραβιάσει κάποιον όρο λειτουργίας.

Η κατάληξη του πειράματος του diablog έρχεται σε αντίθεση με επιτυχημένα εγχειρήματα συλλογικών blogs και τόπων πολιτικού διαλόγου και ενημέρωσης όπως το e-rooster, η Αναθεώρηση και η μετέλιξή της αναΜόρφωση. Τα τρία αυτά ιστολόγια έχουν εξαιρετικά απλούς (ως ανύπαρκτους) όρους χρήσης. Επίσης δεν θυμάμαι να έχουν διακόψει συζήτηση κλείνοντας τα σχόλια ενός θέματος.

Δεν λέω πως το diablog έκλεισε λόγω νομικιστικής φλυαρίας ή αδικαιολόγητης διακοπής συζήτησης. Αντιπαραβάλλω όμως ορατές διαφορές ανάμεσα σε δυο νοοτροπίες διαχείρισης.

Σχολιάζοντας το κλείσιμο του diablog ο Στέφανος Παλλαντζάς, ένας από τους τρεις βασικούς συντελεστές του ιστολογίου, γράφει:

[α]υτές τις κατευθύνσεις δεν μπορέσαμε να τις πετύχουμε, παρά ελάχιστα μέσα από αυτή την προσπάθεια, κυρίως γιατί δεν επιδιώξαμε τη σύνδεση με πραγματικές τοπικές κοινωνίες και όχι μόνο με την “κοινωνία του διαδικτύου”.

Πιστεύω πως η παραπάνω ερμηνία της αποτυχίας του diablog είναι ενδεικτική μιας λανθασμένης αντίληψης περί κοινωνίας πολιτών και διαδικτύου. Το μεγάλο πλεονέκτημα των ιστολογίων είναι η υπέρβαση που επιτρέπουν πάνω και πέρα από τα όρια των τοπικών κοινωνιών. Το diablog όμως δεν ενστερνίστηκε πλήρως την ύπαρξή του μέσα στην κοινωνία του διαδικτύου αλλά λοξοκοιτούσε και τις πολλαπλές και ετερόκλητες τοπικές κοινωνίες μέσα στις οποίες θα ήθελε να λειτουργήσει.

Στο ίδιο κείμενο ο Στέφανος αφήνει την αιχμή-εντύπωση πως η συλλογικότητα του diablog οδήγησε σε μια μορφή διαλογικής ακαμψίας. Εντούτοις τέτοια ακαμψία δεν παρατηρεί κανείς σε άλλα συλλογικά εγχειρήματα. Επανέρχομαι λοιπόν στους εκτενέστατους όρους χρήσης του diablog οι οποίοι θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως το αποτέλεσμα μιας δύσκαμπτης διαχείρισης και συνύπαρξης.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που αναγκάζουν μια συλλογική προσπάθεια να φτάσει στο τέλος της. Άλλοι είναι ανακοινώσιμοι και άλλοι όχι. Άλλοι είναι προσωπικοί άλλοι όχι. Άλλοι αποτελούν προφάσεις και αφορμές κι άλλοι είναι τα ουσιαστικά αίτια.

Στο τελευταίο άρθρο του diablog, όπου ανακοινώνεται το κλείσιμο του ιστολογίου, δεν προβάλλεται κανείς απολύτως λόγος για τον τερματισμό του εγχειρήματος. Αξιοσημείωτη παράλειψη για ένα blog που φιλοδοξούσε να προσφέρει “καλύτερη ενημέρωση όλων μας“.

Share

24 thoughts on “Έκλεισε το diablog

  1. ετσι ειναι, ειμαι γενικα οπαδος της διαφανειας και της ανοιχτοτητας. Μια σελιδα διαλογου πρεπει να συνδιαλεγεται ανοιχτα με τους χρηστες της, να ζηταει την γνωμη τους, οι ζυμωσεις να γινονται ανοιχτα και να τους επιτρεπει να σχολιαζουν οπως, οπου και οποτε θελουν (φτανει να μην ειναι σπαμ).

  2. ετσι ειναι, ειμαι γενικα οπαδος της διαφανειας και της ανοιχτοτητας. Μια σελιδα διαλογου πρεπει να συνδιαλεγεται ανοιχτα με τους χρηστες της, να ζηταει την γνωμη τους, οι ζυμωσεις να γινονται ανοιχτα και να τους επιτρεπει να σχολιαζουν οπως, οπου και οποτε θελουν (φτανει να μην ειναι σπαμ).

  3. ‘Oμως δε χρωστάγαν μία εξήγηση απέναντι στους αναγνώστες τους; Tι πάει να πει ” έκλεισε τον κύκλο του’. Eίναι όπως λέμε “παραιτήθηκε για λόγους υγείας”. Kρίμα γιατί ακόμα και αν διαφώνησα ανοικτά με το τρόπο που σταθήκαν απέναντι στην κίνηση για τον Πολύδωρα ήταν ένας χώρος συζήτησης.

  4. ‘Oμως δε χρωστάγαν μία εξήγηση απέναντι στους αναγνώστες τους; Tι πάει να πει ” έκλεισε τον κύκλο του’. Eίναι όπως λέμε “παραιτήθηκε για λόγους υγείας”. Kρίμα γιατί ακόμα και αν διαφώνησα ανοικτά με το τρόπο που σταθήκαν απέναντι στην κίνηση για τον Πολύδωρα ήταν ένας χώρος συζήτησης.

  5. Από την τσέπη σας τον πληρώνατε τον διαβλόγο και του ζητάτε να σας δώσει και λογαριασμό? Σε λίγο θα του ζητήσετε και χρηματική αποζημίωση. Και τι μας νοιάζει εμάς πόσες λέξεις ήταν η αποποίηση ευθύνης του ή αν είχε γυμνές φωτογραφίες της φιληνάδας του στο μπλογκ του. Δικιά μας δουλεια είναι; Κι ο Μακ Μάννους τόκλεισε κάποτε ξαφνικά το μπλογκ του χωρίς εξηγήσεις. Ας πάει καποιος να του ζητήσει ρέστα. Θα γελάσουμε πολύ !!! Κι ο Αθήναιος μια ωραία πρωία έγραψε πως είναι γυναίκα κι όχι άντρας όπως πιστεύαμε. Αν κάναμε όλοι σαν κι εσένα θα την είχαμε πιάσει την ξανθιά απ’ το λαιμό “Ποια είσαι εσύ μωρή που μας δούλευες τόσα χρόνια;”. Εκτός κι αν τους άλλους μπλόγκερς τους θεωρείτε μαϊμούδες για να σας διασκεδάζουνε.

  6. Από την τσέπη σας τον πληρώνατε τον διαβλόγο και του ζητάτε να σας δώσει και λογαριασμό? Σε λίγο θα του ζητήσετε και χρηματική αποζημίωση. Και τι μας νοιάζει εμάς πόσες λέξεις ήταν η αποποίηση ευθύνης του ή αν είχε γυμνές φωτογραφίες της φιληνάδας του στο μπλογκ του. Δικιά μας δουλεια είναι; Κι ο Μακ Μάννους τόκλεισε κάποτε ξαφνικά το μπλογκ του χωρίς εξηγήσεις. Ας πάει καποιος να του ζητήσει ρέστα. Θα γελάσουμε πολύ !!! Κι ο Αθήναιος μια ωραία πρωία έγραψε πως είναι γυναίκα κι όχι άντρας όπως πιστεύαμε. Αν κάναμε όλοι σαν κι εσένα θα την είχαμε πιάσει την ξανθιά απ’ το λαιμό “Ποια είσαι εσύ μωρή που μας δούλευες τόσα χρόνια;”. Εκτός κι αν τους άλλους μπλόγκερς τους θεωρείτε μαϊμούδες για να σας διασκεδάζουνε.

  7. @leope: το diablog αυτοπροβλήθηκε ως ένα εγχείρημα για την καλύτερη ενημέρωση όλων μας. Είχα γράψει και παλιότερα πως σε τελική ανάλυση ιδιωτικό εγχείρημα είναι, όπως θέλουν το διαχειρίζονται και όπως θέλουν το διαφημίζουν. Όταν όμως προβάλεις την προσήλωσή σου στην ενημέρωση και την τελευταία στιγμή την απαξιώνεις, τότε δυο τινά συμβαίνουν: ή άλλαξες ξαφνικά θέση σχετικά με την ενημέρωση ή αυτά που διαλαλούσες τόσο καιρό ήταν κουραφέξαλα.

    Η φλύαρη αποποίηση ευθύνης είναι κάτι ασυνήθιστο για εγχειρήματα διαδικτυακού διαλόγου. Την σχολιάζω επειδή καταδεικνύει ότι το diablog δεν είχε αντιληφθεί πλήρως τις συνθήκες παρουσίας στο διαδίκτυο.

  8. @leope: το diablog αυτοπροβλήθηκε ως ένα εγχείρημα για την καλύτερη ενημέρωση όλων μας. Είχα γράψει και παλιότερα πως σε τελική ανάλυση ιδιωτικό εγχείρημα είναι, όπως θέλουν το διαχειρίζονται και όπως θέλουν το διαφημίζουν. Όταν όμως προβάλεις την προσήλωσή σου στην ενημέρωση και την τελευταία στιγμή την απαξιώνεις, τότε δυο τινά συμβαίνουν: ή άλλαξες ξαφνικά θέση σχετικά με την ενημέρωση ή αυτά που διαλαλούσες τόσο καιρό ήταν κουραφέξαλα.

    Η φλύαρη αποποίηση ευθύνης είναι κάτι ασυνήθιστο για εγχειρήματα διαδικτυακού διαλόγου. Την σχολιάζω επειδή καταδεικνύει ότι το diablog δεν είχε αντιληφθεί πλήρως τις συνθήκες παρουσίας στο διαδίκτυο.

  9. Λες ‘Την σχολιάζω επειδή καταδεικνύει ότι το diablog δεν είχε αντιληφθεί πλήρως τις συνθήκες παρουσίας στο διαδίκτυο.’

    Επαναμβάνω την ερώτησή μου: Εσένα τί σε νοιάζει τι είχε ή τί δεν είχε αντιληφθεί? Μπορεί να ήταν κουζουλός ο μπλογκερ. Θα πάρει πιστοποιητικό αντίληψης από σένα ή από μένα; Αν δεν σου άρεσε ας μην τον διάβαζες. Αν τον διάβαζες παρόλο που δεν σε έπειθε, το πρόβλημα είναι δικό σου κι όχι δικό του.

  10. Λες ‘Την σχολιάζω επειδή καταδεικνύει ότι το diablog δεν είχε αντιληφθεί πλήρως τις συνθήκες παρουσίας στο διαδίκτυο.’

    Επαναμβάνω την ερώτησή μου: Εσένα τί σε νοιάζει τι είχε ή τί δεν είχε αντιληφθεί? Μπορεί να ήταν κουζουλός ο μπλογκερ. Θα πάρει πιστοποιητικό αντίληψης από σένα ή από μένα; Αν δεν σου άρεσε ας μην τον διάβαζες. Αν τον διάβαζες παρόλο που δεν σε έπειθε, το πρόβλημα είναι δικό σου κι όχι δικό του.

  11. @leope: ούτε εσύ ούτε εγώ μοιράζουμε κανενός είδους πιστοποιητικά. Εγώ με τον δικό μου τρόπο ερμηνεύω τον άκομψο τερματισμό μιας αξιέπαινης προσπάθειας. Όχι για να πιστοποιήσω τι είχαν ή δεν είχαν αντιληφθεί οι πρωταγωνιστές του diablog αλλά για να εκφράσω τη δική μου γνώμη για ένα αξιοσημείωτο γεγονός. Πιστεύω πως έχω δικαίωμα να εκφράσω τον προβληματισμό μου. Πουθενά όμως δεν ανάγω την έκφραση αυτή σε πιστοποίηση αντίληψης.

    Είναι γεγονός πως το diablog ήταν και ελπιδοφόρο και φιλόδοξο εγχείρημα. Είναι γεγονός πως το εγχείρημα απέτυχε. Είναι ανθρώπινο να αναρρωτιόμαστε γιατί. Είναι θεμιτό να εκφράζουμε τη γνώμη μας. Είναι αναμενόμενο να ακούγονται διαφορετικές γνώμες.

  12. @leope: ούτε εσύ ούτε εγώ μοιράζουμε κανενός είδους πιστοποιητικά. Εγώ με τον δικό μου τρόπο ερμηνεύω τον άκομψο τερματισμό μιας αξιέπαινης προσπάθειας. Όχι για να πιστοποιήσω τι είχαν ή δεν είχαν αντιληφθεί οι πρωταγωνιστές του diablog αλλά για να εκφράσω τη δική μου γνώμη για ένα αξιοσημείωτο γεγονός. Πιστεύω πως έχω δικαίωμα να εκφράσω τον προβληματισμό μου. Πουθενά όμως δεν ανάγω την έκφραση αυτή σε πιστοποίηση αντίληψης.

    Είναι γεγονός πως το diablog ήταν και ελπιδοφόρο και φιλόδοξο εγχείρημα. Είναι γεγονός πως το εγχείρημα απέτυχε. Είναι ανθρώπινο να αναρρωτιόμαστε γιατί. Είναι θεμιτό να εκφράζουμε τη γνώμη μας. Είναι αναμενόμενο να ακούγονται διαφορετικές γνώμες.

  13. — ‘Είναι γεγονός πως το εγχείρημα απέτυχε. Είναι ανθρώπινο να αναρρωτιόμαστε γιατί.’

    Σε ποια στοιχεία βασίζεις ότι απέτυχε και το βαφτισες γεγονός; Αν δεν εχεις στοιχεία τοτε δεν ειναι γεγονος ειναι δικη σου άποψη. Και γιατί ‘αναρρωτιόμαστε’? Γιατί στον πληθυντικό αριθμό?? Εγω δεν ειδα να αναρρωτιεται κανενας αλλος εκτος απο σενα. Σκασίλα μας εμας κι αν έκλεισε κι αν ξανανοίξει τη Δευτερα του Πάσχα κι αρχίσει να μπλογκαρει για μαγειρική, αντί για ό,τι θέματα έγραφε πριν. Ούτε το θεωρώ πολυ ‘ανθρώπινο’ να αναρρωτιεται καποιος τόσο επίμονα για εναν ιστολογο μονάχα, απο τους τρεις χιλιάδες που γράφουνε. Εκτος κι αν μας κρυβεις κατι, και πισω απο τον διαβλόγο κρυβεται πάλι κάποια φαμ φατάλ, που ίσως δεν σου καθισε. Πώς αλλοιως να το εξηγήσω τετοιο κόλλημα;

  14. — ‘Είναι γεγονός πως το εγχείρημα απέτυχε. Είναι ανθρώπινο να αναρρωτιόμαστε γιατί.’

    Σε ποια στοιχεία βασίζεις ότι απέτυχε και το βαφτισες γεγονός; Αν δεν εχεις στοιχεία τοτε δεν ειναι γεγονος ειναι δικη σου άποψη. Και γιατί ‘αναρρωτιόμαστε’? Γιατί στον πληθυντικό αριθμό?? Εγω δεν ειδα να αναρρωτιεται κανενας αλλος εκτος απο σενα. Σκασίλα μας εμας κι αν έκλεισε κι αν ξανανοίξει τη Δευτερα του Πάσχα κι αρχίσει να μπλογκαρει για μαγειρική, αντί για ό,τι θέματα έγραφε πριν. Ούτε το θεωρώ πολυ ‘ανθρώπινο’ να αναρρωτιεται καποιος τόσο επίμονα για εναν ιστολογο μονάχα, απο τους τρεις χιλιάδες που γράφουνε. Εκτος κι αν μας κρυβεις κατι, και πισω απο τον διαβλόγο κρυβεται πάλι κάποια φαμ φατάλ, που ίσως δεν σου καθισε. Πώς αλλοιως να το εξηγήσω τετοιο κόλλημα;

  15. @leope: τα στοιχεία στα οποία στηρίζω τη γνώμη μου πως η αποτυχία του diablog είναι γεγονός, είναι η διαπίστωση που κάνουν οι ίδιοι οι συντελεστές του ιστολογίου στην τελευταία τους δημοσίευση: “Tο εγχείρημα αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί συλλογικά μέσα στα στενά πλαίσια αυτού του ιστοχώρου.” Αυτό για μένα αποτελεί δήλωση αποτυχίας. Το δεύτερο είναι η ίδια η δήλωση του Στέφανου Παλλαντζά στο δικό του πλέον ιστολόγιο πώς “δεν κάναμε και πολλά πράγματα στο δεύτερο” στόχο του diablog δηλαδή τον διάλογο με τους πολίτες. Δεδομένου πως το diablog ήταν ιστολόγιο πολιτικού διαλόγου και δεν γίναν πολλά πράγματα στον διάλογο, νομίζω πως η αποτυχία είναι γεγονός.

    Δεν είμαι νομίζω να είμαι ο μόνος που αναρρωτιέται για το κλείσιμο του diablog.

  16. @leope: τα στοιχεία στα οποία στηρίζω τη γνώμη μου πως η αποτυχία του diablog είναι γεγονός, είναι η διαπίστωση που κάνουν οι ίδιοι οι συντελεστές του ιστολογίου στην τελευταία τους δημοσίευση: “Tο εγχείρημα αυτό όμως δεν μπορεί να συνεχιστεί συλλογικά μέσα στα στενά πλαίσια αυτού του ιστοχώρου.” Αυτό για μένα αποτελεί δήλωση αποτυχίας. Το δεύτερο είναι η ίδια η δήλωση του Στέφανου Παλλαντζά στο δικό του πλέον ιστολόγιο πώς “δεν κάναμε και πολλά πράγματα στο δεύτερο” στόχο του diablog δηλαδή τον διάλογο με τους πολίτες. Δεδομένου πως το diablog ήταν ιστολόγιο πολιτικού διαλόγου και δεν γίναν πολλά πράγματα στον διάλογο, νομίζω πως η αποτυχία είναι γεγονός.

    Δεν είμαι νομίζω να είμαι ο μόνος που αναρρωτιέται για το κλείσιμο του diablog.

  17. Όχι μονο είσαι ο μόνος που σχολιάζει με κακοήθη τρόπο το κλείσιμο του diablog, αλλα κανεις και τον κουφό στα εύστοχα σχολια του leope.
    Αυτός (στο διαβλογ) έβαλε ενα θεορατο στόχο και έχει το ανθρωπινο δικαίωμα να εγκαταλειψει τη προσπαθεια χωρις αυτο να ερμηνεύεται σε αποτυχία. Φαντάζομαι ότι δεν έχεις καμία σχεση με τον αθλητισμό, γιατι αν είχες, θα καταλάβαινες αυτο το απλό. Εκτος και αν το κανεις αποκλειστικά από ζήλεια!
    Θυμήσου μονο αν ποτέ κλείσεις αυτο το βλογ για οποιονδήποτε λόγο, να μας ειδοποιήσεις να σου πάρουμε μέτρα και να σου κοινοποιήσουμε την ποινή σου (τα αρνητικα μας σχόλια).

  18. Όχι μονο είσαι ο μόνος που σχολιάζει με κακοήθη τρόπο το κλείσιμο του diablog, αλλα κανεις και τον κουφό στα εύστοχα σχολια του leope.
    Αυτός (στο διαβλογ) έβαλε ενα θεορατο στόχο και έχει το ανθρωπινο δικαίωμα να εγκαταλειψει τη προσπαθεια χωρις αυτο να ερμηνεύεται σε αποτυχία. Φαντάζομαι ότι δεν έχεις καμία σχεση με τον αθλητισμό, γιατι αν είχες, θα καταλάβαινες αυτο το απλό. Εκτος και αν το κανεις αποκλειστικά από ζήλεια!
    Θυμήσου μονο αν ποτέ κλείσεις αυτο το βλογ για οποιονδήποτε λόγο, να μας ειδοποιήσεις να σου πάρουμε μέτρα και να σου κοινοποιήσουμε την ποινή σου (τα αρνητικα μας σχόλια).

  19. @lion

    Κακοήθης ο τρόπος μου; Λυπάμαι αν έτσι νομίζεις. Προσωπικά διαπιστώνω αποτυχία στο diablog. Την εξηγώ και την τεκμηριώνω. Φυσικο είναι κάποιοι να διαφωνούν. Το συζητούμε. Αλλά τους χαρακτηρισμούς περι κακοήθειας κτλ σε παρακαλώ να τους αφήσεις για αλλού.

    Δεν κάνω τον κουφό στα σχόλια του leope αφού κάθομαι και κάνω διάλογο μαζί του.

    Δεν αμφισβητώ τα δικαιώματα κανενός, να εγκαταλείπει κάθε “θεόρατο” στόχο — διαφωνώ, πάντως, πως ο στόχος του diablog ήταν θεόρατος.

    Δεν έχω σχέση με τον αθλητισμό (τουλάχιστον στην ελληνική εκδοχή του). Δεν ασκώ την κριτική μου απο ζήλεια (τι ακριβώς να ζηλέψω δηλαδή;).

  20. @lion

    Κακοήθης ο τρόπος μου; Λυπάμαι αν έτσι νομίζεις. Προσωπικά διαπιστώνω αποτυχία στο diablog. Την εξηγώ και την τεκμηριώνω. Φυσικο είναι κάποιοι να διαφωνούν. Το συζητούμε. Αλλά τους χαρακτηρισμούς περι κακοήθειας κτλ σε παρακαλώ να τους αφήσεις για αλλού.

    Δεν κάνω τον κουφό στα σχόλια του leope αφού κάθομαι και κάνω διάλογο μαζί του.

    Δεν αμφισβητώ τα δικαιώματα κανενός, να εγκαταλείπει κάθε “θεόρατο” στόχο — διαφωνώ, πάντως, πως ο στόχος του diablog ήταν θεόρατος.

    Δεν έχω σχέση με τον αθλητισμό (τουλάχιστον στην ελληνική εκδοχή του). Δεν ασκώ την κριτική μου απο ζήλεια (τι ακριβώς να ζηλέψω δηλαδή;).

  21. Λυπήθηκα πολύ που έκλεισε το diablog, άσχετα αν τους τά ‘ψαλλα στο τελευταίο μου σχόλιο. Για μένα το diablog ήταν απόλυτα πετυχημένο, οι κριτικές αφορούν ψιλοπράγματα. Ο αναμάρτητος τον πρώτο λίθο βαλλέτω, για να μπούμε και στο πνεύμα των ημερών. Το diablog καθιερώθηκε ως το δεύτερο, μετά το e-rooster, σοβαρό πολιτικό site. Ήταν σαφές ότι είχε μιά πιό αριστερή κατεύθυνση, κανένα πρόβλημα με αυτό. Το επίπεδο ήταν εξαιρετικό. Και η συλλογική «ιδιοκτησία» έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με το προσωπικό μπλογκ. Νέοι άνθρωποι που βάζουν το χρόνο να στήσουν και να συντηρήσουν ένα τέτοιο εγχείρημα είναι για μένα σύμμαχοι στην προσπάθεια αναμόρφωσης αυτής της ρημάδας χώρας, κι ας μην συμφωνούμε σε όλα. Το πρώτο και σημαντικότερο είναι η καλή προαίρεση. Μην το υποτιμάτε αυτό γιατί είναι σπάνιο. Κι αυτό νομίζω υπήρχε. Ελπίζω λοιπόν τα παιδιά του diablog να αλλάξουν γνώμη και να συνεχίσουν την πολύ αξιόλογη αυτή προσπάθεια.

  22. Λυπήθηκα πολύ που έκλεισε το diablog, άσχετα αν τους τά ‘ψαλλα στο τελευταίο μου σχόλιο. Για μένα το diablog ήταν απόλυτα πετυχημένο, οι κριτικές αφορούν ψιλοπράγματα. Ο αναμάρτητος τον πρώτο λίθο βαλλέτω, για να μπούμε και στο πνεύμα των ημερών. Το diablog καθιερώθηκε ως το δεύτερο, μετά το e-rooster, σοβαρό πολιτικό site. Ήταν σαφές ότι είχε μιά πιό αριστερή κατεύθυνση, κανένα πρόβλημα με αυτό. Το επίπεδο ήταν εξαιρετικό. Και η συλλογική «ιδιοκτησία» έχει πλεονεκτήματα σε σχέση με το προσωπικό μπλογκ. Νέοι άνθρωποι που βάζουν το χρόνο να στήσουν και να συντηρήσουν ένα τέτοιο εγχείρημα είναι για μένα σύμμαχοι στην προσπάθεια αναμόρφωσης αυτής της ρημάδας χώρας, κι ας μην συμφωνούμε σε όλα. Το πρώτο και σημαντικότερο είναι η καλή προαίρεση. Μην το υποτιμάτε αυτό γιατί είναι σπάνιο. Κι αυτό νομίζω υπήρχε. Ελπίζω λοιπόν τα παιδιά του diablog να αλλάξουν γνώμη και να συνεχίσουν την πολύ αξιόλογη αυτή προσπάθεια.

Leave a Reply to leope Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *