Το τρένο (δεν) φεύγει στις 8

Γενικώς το τρένο δεν φεύγει καθόλου. Μόνο φτάνει.

Ετοιμάζω το πρόγραμμα ολιγοήμερων διακοπών στην Ελλάδα για τον Ιούνιο που μας έρχεται. Θα περάσουμε λίγες μέρες στο Ναύπλιο και από εκεί θα πάμε στην Αθήνα πριν επιστρέψουμε στο Σικάγο. Σκέφτηκα λοιπόν, να πάρουμε το τρένο από το Ναύπλιο στην Αθήνα.

Επισκέπτομαι ο αφελής, τις ιστοσελίδες του ΟΣΕ. Στις περισσότερες χώρες του κόσμου, οι ιστοσελίδες των σιδηροδρομικών οργανισμών έχουν σε περίοπτη θέση πληροφορίες για τα δρομολόγια, χάρτες των διαδρομών, πληροφορίες για τους σταθμούς κ.α. Ο δικός μας ΟΣΕ προβάλλει τις ομιλίες του αρμόδιου (λέμε τώρα) υπουργού, προγράμματα συνεργασίας που δεν έχουν καμιά σχέση με τις άμεσες ανάγκες του επιβατικού κοινού, και διαφημίσεις για το περιοδικό που εκδίδει ο οργανισμός.

Βεβαίως δεν υπάρχει ούτε ένας σύνδεσμος για δρομολόγια ή χάρτες! Μ’ αυτά θα ασχολείται τώρα ο ΟΣΕ!

Επιμένω ο αφελής και πάω να χρησιμοποιήσω την αναζήτηση δρομολογίων. Βάζω αφετηρία Ναύπλιο και τερματισμό Αθήνα, πατάω το κουμπί και πληροφορούμαι πως το τρένο “Ναύπλιον-Αθήναι” φτάνει στας … Αθήνας στις 7:28 πμ και στις 7:28 μμ. Πότε όμως αναχωρεί, αυτό μάλλον αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό στην Ελλάδα.

Δεν τα παρατάω όμως και πατώ τον σύνδεσμο για την αμαξοστοιχία 1433 για να διαπιστώσω πως δεν περνάει καν από το Ναύπλιο. Δηλαδή το τρένο που σε πάει από το Ναύπλιο στην Αθήνα φεύγει από την Κόρινθο. Και στην κορφή κανέλλα!

Θα μου πείτε τώρα, και πώς κάνω έτσι. Τόσα χρόνια πώς τα’φερνα βόλτα στην Ελλάδα, όταν μάλιστα δεν υπήρχε όχι Internet, αλλά ούτε κάν BITNet. Θα πάρω ένα τηλέφωνο στο σταθμό του Ναυπλίου και θα τα μάθω όλα. Οι ξένοι επισκέπτες όμως, πώς να βγάλουν άκρη όταν αφελώς ψάχνουν στον ιστοτόπο του ΟΣΕ για δρομολόγια και το μόνο που τους βγαίνει είναι οι ομιλίες του κ. υπουργού; Θα πάρουν το 1110? Σκέφτηκαν τα σαϊνια του ΟΣΕ πως οι τετραψήφιοι αριθμοί δεν μπορούν να κληθούν από το εξωτερικό; Τα ίδια σαϊνια που πλήρωσαν τόσα χρήματα για τον πιό άχρηστο ιστοτόπο που θα μπορούσε κανείς να φανταστεί, σκεφτήκαν έστω και για λίγο πόσο χρήσιμος θα ήταν ένας χάρτης του συστήματος; Αναρρωτηθήκαν άραγε τι εικόνα σχηματίζει ο τουρίστας όταν βλέπει τρένα χωρίς αναχώρηση και αφετηρία να φτάνουν στην Αθήνα από το πουθενά;

Τα ίδια χάλια βιώνω αναζητώντας στο διαδίκτυο πληροφορίες για ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Άλλη απελπισία εκεί να μην υπάρχει μια συστηματική πηγή πληροφοριών. Κι είμαστε, σου λέει, έθνος ναυτικόν. Όπως έγραψα παλιότερα, του κώλου τα εννιάμερα είμαστε.

Τα βλέπει αυτά τα χάλια καμιά ψυχή στην Κοινωνία της Πληροφορίας ή στη Γραμματεία Ψηφιακού Σχεδιασμού (Γιάννη μ’ ακούς;) να τραβήξει κανένα αυτί.

Προς αντιπαραβολή και σύγκριση:

Share

12 thoughts on “Το τρένο (δεν) φεύγει στις 8

  1. Μην το πεις πουθενά ότι προετοίμασες τις διακοπές του Ιουνίου από τον Φεβρουάριο όταν πας στην Ελλάδα …

  2. ξερεις ποια ειναι η πλακα? οτι η σελιδα των γερμανικων σιδηροδρομων εχει προγραμμα για ολα τα τρενα της Ευρωπης, δηλαδη και τα ελληνικα. εγω αυτην χρησιμοποιω (bahn.de).

    κατα τα αλλα η γελοιοτητα του θεματος και η σπαταλη του δημοσιου χρηματος κανει ακομα πιο μπαμ αυτες τις μερες που ο ΕΡΓΟΣΕ εχει γεμισει τον τοπο με ηλιθιες διαφημισεις του. Τυπικος θριαμβος του φαινεσθαι εναντιον του ειναι στην Ελλαδα.

  3. ξερεις ποια ειναι η πλακα? οτι η σελιδα των γερμανικων σιδηροδρομων εχει προγραμμα για ολα τα τρενα της Ευρωπης, δηλαδη και τα ελληνικα. εγω αυτην χρησιμοποιω (bahn.de).

    κατα τα αλλα η γελοιοτητα του θεματος και η σπαταλη του δημοσιου χρηματος κανει ακομα πιο μπαμ αυτες τις μερες που ο ΕΡΓΟΣΕ εχει γεμισει τον τοπο με ηλιθιες διαφημισεις του. Τυπικος θριαμβος του φαινεσθαι εναντιον του ειναι στην Ελλαδα.

  4. Νότη έχω βελτιωθεί… Τις προηγούμενες διακοπές στην Ελλάδα τις είχα προγραμματίσει 7 μήνες νωρίτερα. Τώρα πέσαμε στους 4 μήνες.. είναι κι αυτό μια πρόοδος!

  5. Νότη έχω βελτιωθεί… Τις προηγούμενες διακοπές στην Ελλάδα τις είχα προγραμματίσει 7 μήνες νωρίτερα. Τώρα πέσαμε στους 4 μήνες.. είναι κι αυτό μια πρόοδος!

  6. Ανδρέα τα 1.2 δις είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Έχει υπολογίσει κανείς το λεγόμενο opportunity cost; Αυτά δηλαδή που χάνουμε από την ανάπτυξη που θα έφερνε ένα καλά αναπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο; Τη δυναμική που θα έδινε στην περιφέρεια η δυνατότητα ταχείας σύνδεσης γειτονικών πόλεων; Τη δυνατότητα κάποιου να διαμένει στη Δράμα αλλά να εργάζεται στη Θεσσαλονίκη (45 λεπτά διαδρομή με σύγχρονο τρένο); Αυτά τα δις που χάνονται, ποιός τα μετράει και ποιός τα κλαίει;

  7. Ανδρέα τα 1.2 δις είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Έχει υπολογίσει κανείς το λεγόμενο opportunity cost; Αυτά δηλαδή που χάνουμε από την ανάπτυξη που θα έφερνε ένα καλά αναπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο; Τη δυναμική που θα έδινε στην περιφέρεια η δυνατότητα ταχείας σύνδεσης γειτονικών πόλεων; Τη δυνατότητα κάποιου να διαμένει στη Δράμα αλλά να εργάζεται στη Θεσσαλονίκη (45 λεπτά διαδρομή με σύγχρονο τρένο); Αυτά τα δις που χάνονται, ποιός τα μετράει και ποιός τα κλαίει;

  8. Μα αφού το είδατε στο site αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η ομιλία και οι ανακοινώσεις του υπουργού.

    Για όλα τα άλλα έχει ο θεός…

  9. Μα αφού το είδατε στο site αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι η ομιλία και οι ανακοινώσεις του υπουργού.

    Για όλα τα άλλα έχει ο θεός…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *