Πόσο μίσος να κρύβει μια ψυχή;

Διαβάζω στο εξαιρετικό ιστολόγιο του διαχρονικού Ροΐδη ανακοίνωση που εξέδωσε στις 23 Απριλίου 2011 ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ. Τόσο μίσος και φαρμάκι σε δημόσια δήλωση δημοσίου προσώπου, τι σχέση έχει άραγε με τη σύγχρονη Ελλάδα;

… φληναφήματα τοῦ κανονικῶς ἀνυποστάτου αἱρεσιάρχου τοῦ Βατικανοῦ Βενεδίκτου 16ου … φαιδροτήτων τῆς λεγομένης Β΄ Βατικάνειας Συνόδου … τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς παρασυναγωγῆς… διιστορικῶς καταγεγραμμένο τό ἄσβεστον μίσος καί ἡ ἀτελεύτητος ἐμπάθεια τῶν λεγομένων ραββίνων τοῦ ἑβραϊκοῦ ἔθνους …  ὑποδοχήν καί ἐνθρόνιση τοῦ ψευδοῦς Μεσσίου πού ἀναμένουν καί πού δέν εἶναι ἕτερος ἀπό τό ἐνεργούμενον τοῦ Σατανᾶ, τόν ἄνθρωπον τῆς ἀποστασίας, τόν καί Ἀντίχριστον ὀνομαζόμενον. Ἡ δϊιστορική διαστροφή τῶν Ραββίνων … ἡ χρῆσις τῆς Καμπάλα προϋποθέτει τήν φρικώδη τέλεση τῆς μαύρης μαγείας, … ὁ περιώνυμος Μ.Α.Τ.Σ. δέν εἶναι ἕτερος ἀπό τόν Διάβολο … τά θλιβερά ὑποπροϊόντα τοῦ Σιωνιστικοῦ τέρατος …

Ρωτώ τι σχέση έχει με τη σύγχρονη Ελλάδα η παραπάνω δημόσια παράκρουση δημοσίου προσώπου επειδή ο Μητροπολίτης είναι κατά μια γενική έννοια δημόσιος υπάλληλος· ανέχεται η πολιτεία τέτοια μισαλλοδοξία από το στόμα ανθρώπου ο οποίος και αμοίβεται και συντηρείται από τον προϋπολογισμό ενός καταχρεωμένου κράτους;

Μη μου πείτε πως ο άνθρωπος είναι για δέσιμο. Δεν είναι τρόφιμος ψυχιατρικού καταστήματος, αρχιερέας είναι και κυκλοφορεί ελεύθερα. Αντιλαμβάνομαι πως κάθε Αυλή έχει και τον γελωτοποίο της. Ο Καραμανλής είχε τον Στυλιανίδη, ο Γιώργος έχει τον Πάγκαλο, ο Αλέξης τον Αλέκο, ο Αντώνης τον Αβραμόπουλο, κ.ο.κ. Αυτοί σε τελική ανάλυση είναι ακίνδυνοι και στο κάτω-κατω της γραφής βγάζουν και γέλιο. Δεν γελάσαμε όταν ο Στυλιανίδης μίλησε περι νοηματικής; Δεν σκάσαμε στο γέλιο με το «δε γαμιέσαι πρωι-πρωί» του Πάγκαλου σε δημοσιογράφο; Δεν πέσαμε στο πάτωμα από τα γέλια όταν ο Αβραμόπουλος έκανε κωλοτούμπες στη Βουλή για τη θέση της ΝΔ όσον αφορά την επέμβαση στη Λιβύη;

Το μίσος και το φαρμάκι όμως που χύνει από την ψυχή του ο Μητροπολίτης Πειραιώς είναι επικίνδυνο. Και ακόμη πιο επικίνδυνη είναι η ανοχή που δείχνουν τόσο η πολιτεία όσο και η επίσημη Εκκλησία. Γιατί;

Share

5 thoughts on “Πόσο μίσος να κρύβει μια ψυχή;

  1. Αγαπητε Λεωνιδα,
    γιατι αναφερεις το ανωτερω ως “μισος και φαμακι”?. Μια αποψη ανεφερε ο Μητροπολιτης, συμφωνα με την αντιληψη και γνωση της ιστοριας που έχει, και θελει να μοιραστει με το χριστεπωνυμο πληρωμα.
    Που το κακο? Γιατι πρεπει να λογοκρινεται η θέση του? Βεβαιως και να την σχολιάζουμε αλλα όχι να την απαγορευουμε (“επικίνδυνη ανοχή”). Αλλωστε πολλες γνωμες στο εσωτερικο και εξωτερικο είναι αξιες καταφρόνησης.

    Γιωργος

    • Ο Μητροπολίτης είναι δημόσιος θεσμός και δη δημοσίως χρηματοδοτούμενος. Συνεπώς οι απόψεις του οφείλουν να αντανακλούν τις πολιτειακές αρχές της Ελλάδας. Αν δεν συμφωνει με αυτές μπορεί κάλλιστα να παραιτηθεί και να εξασκήσει πλήρως την ελευθερία λόγου δίχως απολύτως κανένα περιορισμό από τις πολιτειακές θέσεις της χώρας.

      Ήτοι: Η Ελληνική Δημοκρατία — δημόσιος φορέας της οποίας είναι κι ο Μητροπολίτης — ούτε κανονικώς ανυπόστατο ούτε αιρεσιάρχη θεωρεί τον Πάπα της Ρώμης. Ούτε Ρωμαιοκαθολική παρασυναγωγή θεωρείται από την πολιτεία η Καθολική Εκκλησία.

      Αυτοί οι χαρακτηρισμοί δεν αρμόζουν σε δημόσιο πρόσωπο. Δεν τους εκστόμισε ως ιδιώτης ο Μητροπολίτης — εκ της θέσης του δεν είναι ιδιώτης.

      Εκεί είναι το κακό λοιπόν: η κατάχρηση της δημόσιας θέσης για να περάσει την εμπάθειά του. Αν ο ίδιος πιστεύει αυτά που λέει, δικαίωμά του. Αν τα πιστεύει όμως τότε απο που κι ως πού δέχεται θεσμικό ρόλο σε μια πολιτεία που δεν πιστεύει τα ίδια πράγματα;

      • Λεωνιδα,
        εδω να συμφωνησω, αν και δεν γνωριζω σε αυστηρα νομικα πλαισια την αυτοτελια εργων και πραξεων των λειτουργων της εκκλησιας. Χρηματοδοτουνται απο το κρατος αλλα ελεγχονται και πως?
        Σιγουρα όμως αποτελει προσβολη αρχηγου ξενου κρατους -ετσι λογίζεται ο Παπας- με το οποιο έχουμε μακροχρονες διπλωματικές σχεσεις και θα μπορει να είναι αιτια προβληματων εξωτερικης πολιτικής.
        Θα προτιμουσα όμως τα εν λόγω θέματα να λύνονται σε επιπεδο Διαρκούς Ιερας Συνοδου με την παρεμβαση του Αρχιεπισκόπου.

        • Και γω θα προτιμούσα να λύνονται σε επίπεδο Ιεραρχίας, αλλά δεν λύνονται. Έτσι ο εν λόγω Μητροπολίτης συνεχίζει ακάθεκτος τον μισαλλόδοξο λόγο του. Τέτοιον λόγο δεν ανέχομαι. Εσύ;

          • Ουτε γω συμφωνω με τον εξαλλο λογο.
            Πισετυω επισης οτι δεν εξυπηρετει τον σκοπο του γιατι ειναι ενας ορυμαγδος αποψεων και χαρακτηρισμων που δινουν ενα απολυτα θολο, ασαφες και ακατανοητο για πολλους νοημα.
            Ενα κειμενο σε μια εφημεριδα π.χ με πληρη αναλυση θεολογικων αντιθεσεων και ιστορικων γεγονοτων θα υπηρετουσε τον σκοπο του, γιατι θα ανοιγε και μια ευρεια συζητηση

Leave a Reply to george Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *