Γαλλικές εκλογές και η καθ' ημάς ταραχή

Κρίνοντας, αρνητικά, το νέο Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας ο κ. Κώστας Τσουκαλάς του προσάπτει το κουσούρι πως «προτάσσει την αξιότητα και την αξιοκρατία».

Δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο ο κ. Κωνσταντίνος Τσουκαλάς, καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, θεωρεί προβληματική την προσήλωση του Sarkozy στην αξιότητα και την αξιοκρατία; Αυτό θα έπρεπε να θεωρείται προτέρημα, ειδικά μάλιστα από έναν προοδευτικό ακαδημαϊκό δάσκαλο. Μυστήρια πράγματα…

Διάβαζα πριν λίγες μέρες στο ιστολόγιο ιντερνετικής φίλης πως επειδή ο Sarkozy κέρδισε τις προτιμήσεις των ψηφοφόρων πάνω από τα 60, «είναι καιρός να απαγορευτεί η ψήφος από τα 60 και πάνω!»

Τον Sarkozy προτίμησαν και οι γυναίκες, ανεξαρτήτως ηλικίας γράφει τη βδομάδα αυτή ο Economist. Οι οποίες δεν ψήφισαν την lightweight δικιά τους. Να απαγορέψουμε την ψήφο και στις γυναίκες μήπως;

Share

22 thoughts on “Γαλλικές εκλογές και η καθ' ημάς ταραχή

  1. Από τελείως άλλη σκοπιά σκέπτομαι πως :
    Το άνω των 60εκλογικό σώμα, σημαντικός χρήστης του κοινωνικού κράτους ειδικά στις κοινωνίες με μειωμένη διαγενεακή ενδοοικογενειακή αλληλεγγύη, προσέρχεται στις κάλπες συνήθως εξαιρετικά δυσαρεστημένο, λόγω μειωμένου και μειούμενου κοινωνικού κράτους, ανεπαρκών συντάξεων, αυξανόμενου κόστους ζωής κλπ. αλλά για άλλους λόγους που ξεφεύγουν από το βεληνεκές του παρόντος σχολίου.
    Πιθανολογώ, ότι αν οι επιλογές των άνω των 60 δεν ήταν συνήθως συντηριτικότερες του μέσου όρου, για μια σειρά λόγους, θα είχαν αναζητηθεί τρόποι τουλάχιστον για να αποθαρρύνουν την προσέλευση της κατηγορίας αυτής στις κάλπες.

  2. Από τελείως άλλη σκοπιά σκέπτομαι πως :
    Το άνω των 60εκλογικό σώμα, σημαντικός χρήστης του κοινωνικού κράτους ειδικά στις κοινωνίες με μειωμένη διαγενεακή ενδοοικογενειακή αλληλεγγύη, προσέρχεται στις κάλπες συνήθως εξαιρετικά δυσαρεστημένο, λόγω μειωμένου και μειούμενου κοινωνικού κράτους, ανεπαρκών συντάξεων, αυξανόμενου κόστους ζωής κλπ. αλλά για άλλους λόγους που ξεφεύγουν από το βεληνεκές του παρόντος σχολίου.
    Πιθανολογώ, ότι αν οι επιλογές των άνω των 60 δεν ήταν συνήθως συντηριτικότερες του μέσου όρου, για μια σειρά λόγους, θα είχαν αναζητηθεί τρόποι τουλάχιστον για να αποθαρρύνουν την προσέλευση της κατηγορίας αυτής στις κάλπες.

  3. Cher Enfant: αυτό που λες είναι πως οι άνω των 60 επιθυμούν περισσότερο κοινωνικό κράτος, n’est ce pas? Ο Sarkozy όμως έταξε λιγότερο κοινωνικό κράτος και η Royal περισσότερο. Λες η Royal να ήταν συντηρητικότερη του Sarkozy αφού ευθυγραμμίστηκε με απαιτήσεις «συνήθως συντηριτικότερες του μέσου όρου»;

    Πιστεύω πως το αποτέλεσμα των εκλογών στη Γαλλία έχει μια απλή ερμηνεία: οι ψηφοφόροι προτίμησαν έναν όχι τόσο συμπαθητικό υποψήφιο με ξεκάθαρο λόγο από μια συμπαθέστατη υποψήφια διαρκώς μπουρδουκλωμένη επί παντός επιστητού. Με άλλα λόγια: προτίμησαν μια αρσενική Θάτσερ από έναν θηλυκό Μπούς.

  4. Cher Enfant: αυτό που λες είναι πως οι άνω των 60 επιθυμούν περισσότερο κοινωνικό κράτος, n’est ce pas? Ο Sarkozy όμως έταξε λιγότερο κοινωνικό κράτος και η Royal περισσότερο. Λες η Royal να ήταν συντηρητικότερη του Sarkozy αφού ευθυγραμμίστηκε με απαιτήσεις «συνήθως συντηριτικότερες του μέσου όρου»;

    Πιστεύω πως το αποτέλεσμα των εκλογών στη Γαλλία έχει μια απλή ερμηνεία: οι ψηφοφόροι προτίμησαν έναν όχι τόσο συμπαθητικό υποψήφιο με ξεκάθαρο λόγο από μια συμπαθέστατη υποψήφια διαρκώς μπουρδουκλωμένη επί παντός επιστητού. Με άλλα λόγια: προτίμησαν μια αρσενική Θάτσερ από έναν θηλυκό Μπούς.

  5. Μήπως υπάρχει παρεξήγηση στη διατύπωση κατηγορίας του Τσουκαλά προς τον Σαρκοζύ ότι «προτάσσει την αξιότητα και την αξιοκρατία»; Θα έπρεπε να διαβάσουμε τη συνολική πρόταση, μήπως εννοεί ότι δεν έπαιξαν στην πολιτική του Σαρκοζύ ρόλο η αξιότητα και η αξιοκρατία κι έτσι δεν “νομιμοποιείται” τώρα να τις επικαλείται. Δεν “δικαιούται δια να ομιλεί” που έλεγε ο γνωστός φωστήρας της ελληνικής πολιτικής 😉

  6. Μήπως υπάρχει παρεξήγηση στη διατύπωση κατηγορίας του Τσουκαλά προς τον Σαρκοζύ ότι «προτάσσει την αξιότητα και την αξιοκρατία»; Θα έπρεπε να διαβάσουμε τη συνολική πρόταση, μήπως εννοεί ότι δεν έπαιξαν στην πολιτική του Σαρκοζύ ρόλο η αξιότητα και η αξιοκρατία κι έτσι δεν “νομιμοποιείται” τώρα να τις επικαλείται. Δεν “δικαιούται δια να ομιλεί” που έλεγε ο γνωστός φωστήρας της ελληνικής πολιτικής 😉

  7. Τι να πω βρε Στέλιο… σε λίγο θα χρειαζόμαστε και ερμηνευτικό βοήθημα για να βγάζουμε νόημα μεταξύ Τσουκαλά και Βέλτσου.

  8. Τι να πω βρε Στέλιο… σε λίγο θα χρειαζόμαστε και ερμηνευτικό βοήθημα για να βγάζουμε νόημα μεταξύ Τσουκαλά και Βέλτσου.

  9. Κοιτα, τα μπέρδεψες λιγάκι… Ο Σαρκό μιλάει για ελεύθερη οικονομία όπου οι άξιοι επιβιώνουν χωρίς βοήθεια από κανέναν. Και τους υπόλοιπους: τους μαύρους, τους ομοφυλόφιλους, τους άνεργους, τους μαχρεμπιέν, τις σιγκλ μάδερς με βασική εκπαίδευση κλπ κλπ… ας τους να κουρεύονται. Κι η δικιά μας ΦΙΣ τούτο λέει. Σκασίλα τους για τον άνεργο που στέκεται στην ουρά του ΟΑΕΔ, δεν απευθύνονται σ’αυτόν οι Φ., λέει. (Αυτά δια των ζουμερών χειλέων της ζουμπουρλούδικης εκπροσώπου τύπου 😉 Ράσιοναλ Ίγκοϊσμ και Άγιος ο Θεός. Εσύ δεν υιοθετεις (ελπίζω δηλαδή πως ΔΕΝ) την σπαρτιάτικη ολοκληρωτική λογική του Σαρκό, της σκληρόκαρδης της Ραντ της συχωρεμένης και της ΦΙΣ. (Σε παρακαλώ να μου το επιβεβαιώσεις αυτό όμως !) Πιστεύεις όμως ότι οι σωστοί άνθρωποι πρέπει να βρίσκονται στα σωστά πόστα κι όχι οι κουμπάροι, οι γιοί, οι γαμπροί και τα κομματόσκυλα. Στην αξιοκρατία μ’αλλα λόγια. (κι εγώ το ίδιο πιστεύω εδώ).

    Τώρα ψιτ…Κοίτα. Στο κορίτσι που ζητάει την κατάργηση της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και την εγκαθίδρυση της ημιαντιπροσωπευτικής με όρια ηλικίας, γιατί δεν της τα λες εσύ ότι στον πολιτισμένο κόσμο το έιτζισμ το θεωρούνε το ίδιο κακό με το ρέισισμ; Γιατί δεν γράφεις κανένα ποστ για τον εξοστρακισμό του έιτζισμ στην Αμερική να το διαβάσει η φίλη σου και τα πασοκάκια του ΓΑΠ που επαναλαμβάνουν όλες τις κοτσάνες που πετάει τ’ αφεντικό; Μήπως κι ανοίξουνε λίγο τα ματάκια τους;

  10. Κοιτα, τα μπέρδεψες λιγάκι… Ο Σαρκό μιλάει για ελεύθερη οικονομία όπου οι άξιοι επιβιώνουν χωρίς βοήθεια από κανέναν. Και τους υπόλοιπους: τους μαύρους, τους ομοφυλόφιλους, τους άνεργους, τους μαχρεμπιέν, τις σιγκλ μάδερς με βασική εκπαίδευση κλπ κλπ… ας τους να κουρεύονται. Κι η δικιά μας ΦΙΣ τούτο λέει. Σκασίλα τους για τον άνεργο που στέκεται στην ουρά του ΟΑΕΔ, δεν απευθύνονται σ’αυτόν οι Φ., λέει. (Αυτά δια των ζουμερών χειλέων της ζουμπουρλούδικης εκπροσώπου τύπου 😉 Ράσιοναλ Ίγκοϊσμ και Άγιος ο Θεός. Εσύ δεν υιοθετεις (ελπίζω δηλαδή πως ΔΕΝ) την σπαρτιάτικη ολοκληρωτική λογική του Σαρκό, της σκληρόκαρδης της Ραντ της συχωρεμένης και της ΦΙΣ. (Σε παρακαλώ να μου το επιβεβαιώσεις αυτό όμως !) Πιστεύεις όμως ότι οι σωστοί άνθρωποι πρέπει να βρίσκονται στα σωστά πόστα κι όχι οι κουμπάροι, οι γιοί, οι γαμπροί και τα κομματόσκυλα. Στην αξιοκρατία μ’αλλα λόγια. (κι εγώ το ίδιο πιστεύω εδώ).

    Τώρα ψιτ…Κοίτα. Στο κορίτσι που ζητάει την κατάργηση της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας και την εγκαθίδρυση της ημιαντιπροσωπευτικής με όρια ηλικίας, γιατί δεν της τα λες εσύ ότι στον πολιτισμένο κόσμο το έιτζισμ το θεωρούνε το ίδιο κακό με το ρέισισμ; Γιατί δεν γράφεις κανένα ποστ για τον εξοστρακισμό του έιτζισμ στην Αμερική να το διαβάσει η φίλη σου και τα πασοκάκια του ΓΑΠ που επαναλαμβάνουν όλες τις κοτσάνες που πετάει τ’ αφεντικό; Μήπως κι ανοίξουνε λίγο τα ματάκια τους;

  11. @leope: την επιβεβαίωση που ζητάς τη θες με υπεύθυνη δήλωση ή σου αρκεί ενυπόγραφη αναφορά; Ζήλεψες τον Πολύδωρα και βγήκες στην πιάτσα να ζητάς δηλώσεις κι επιβεβαιώσεις κι εσύ;

    Το κοινωνικό κράτος το υποστηρίζω. Αλλά επιθυμώ το μετρημένο, αποτελεσματικό, και διάφανο κοινωνικό κράτος. Όχι αυτό της ασυδοσίας και του μέσου. Αυτό βέβαια είναι άπιαστο όνειρο για την Ελλάδα. Δεν μιλώ φυσικά για απόλυτες καταστάσεις. Άλλα θα ήθελα να δω ένα πιο συμμαζεμένο κοινωνικό κράτος, μια αξιόπιστη προσπάθεια αξιοκρατικής διαχείρισης και κατανομής των πόρων του.

  12. A! είσαι πάρανοϊντ μου φαίνεται. Παντού Πολύδωρες βλέπεις :-). Εγώ σου ζήτησα μία επιβεβαίωση μεταξύ συνομιλητών για να ΄χουμε απλά ένα κοινό πουάν ντε ντεπάρ που λένε. Τεσπα.
    Πες μου τώρα να καταλάβω.
    Καταλαβαίνω τι εννοείς αποτελεσματικό και διάφανο κοινωνικό κράτος και συμφωνώ μέχρι κεραίας. Τι εννοείς όμως όταν λες “μετρημένο” και “συμμαζεμένο κοινωνικό κράτος”; Συμμαζεμένο και μετρημένο ποιοτικά ή ποσοτικά; Κι αν εννοείς ποσοτικά τότε πού την τραβάς τη γραμμή του συμμαζέματος και του μετρήματος; Για δώσε ένα παράδειγμα (Δεν θέλω να σε κάνω να γράφεις κατεβατά όπως προχτές… συνοπτικά για να καταλάβω μόνο. )

  13. A! είσαι πάρανοϊντ μου φαίνεται. Παντού Πολύδωρες βλέπεις :-). Εγώ σου ζήτησα μία επιβεβαίωση μεταξύ συνομιλητών για να ΄χουμε απλά ένα κοινό πουάν ντε ντεπάρ που λένε. Τεσπα.
    Πες μου τώρα να καταλάβω.
    Καταλαβαίνω τι εννοείς αποτελεσματικό και διάφανο κοινωνικό κράτος και συμφωνώ μέχρι κεραίας. Τι εννοείς όμως όταν λες “μετρημένο” και “συμμαζεμένο κοινωνικό κράτος”; Συμμαζεμένο και μετρημένο ποιοτικά ή ποσοτικά; Κι αν εννοείς ποσοτικά τότε πού την τραβάς τη γραμμή του συμμαζέματος και του μετρήματος; Για δώσε ένα παράδειγμα (Δεν θέλω να σε κάνω να γράφεις κατεβατά όπως προχτές… συνοπτικά για να καταλάβω μόνο. )

  14. @leope: το point de repart δεν το απαιτείς αλλά το εδραιώνεις σταδιακά μέσα από τον καλόπιστο διάλογο. N’est-ce pas? Τέσπα.

    Τι εννοώ ως μετρημένο κοινωνικό κράτος; Για παράδειγμα: όχι δωρεάν παιδεία για όλους.

  15. @leope: το point de repart δεν το απαιτείς αλλά το εδραιώνεις σταδιακά μέσα από τον καλόπιστο διάλογο. N’est-ce pas? Τέσπα.

    Τι εννοώ ως μετρημένο κοινωνικό κράτος; Για παράδειγμα: όχι δωρεάν παιδεία για όλους.

  16. Δηλαδή αν η δωρεάν παιδεία δεν είναι για όλους τότε για ποιους θα είναι; Μήπως εννοείς απλώς πιο συμμαζεμένη ανώτατη παιδεία; Γιατί αν περιμένεις από ιδιώτη να σου φτιάξει Δημοτικό στα βουνά της Φλώρινας χλωμό μού φαίνεται. Τούβλα θα μείνουν τα Φλωρινιωτάκια. Να τους μαζέψουμε όλους στην Αθήνα πάλι δεν γίνεται. Πολύ απάνθρωπο, νεσπά?
    (Χαριτωμένο το ‘νεσπά-τεσπά’ καν μεμ!)

  17. Δηλαδή αν η δωρεάν παιδεία δεν είναι για όλους τότε για ποιους θα είναι; Μήπως εννοείς απλώς πιο συμμαζεμένη ανώτατη παιδεία; Γιατί αν περιμένεις από ιδιώτη να σου φτιάξει Δημοτικό στα βουνά της Φλώρινας χλωμό μού φαίνεται. Τούβλα θα μείνουν τα Φλωρινιωτάκια. Να τους μαζέψουμε όλους στην Αθήνα πάλι δεν γίνεται. Πολύ απάνθρωπο, νεσπά?
    (Χαριτωμένο το ‘νεσπά-τεσπά’ καν μεμ!)

  18. Καταρχήν, δεν υπάρχει δωρεάν δημόσια παιδεία δεδομένου πως την πληρώνουν οι φορολογούμενοι.
    Εννοώ δίδακτρα σε αναβαθμισμένα δημόσια πανεπιστήμια. Για όλους. Με κλιμάκωση αναλόγως των δυνατοτήτων του καθενός. Σε λογικά επίπεδα. Με διαφανή διαχείριση του συστήματος.

  19. Καταρχήν, δεν υπάρχει δωρεάν δημόσια παιδεία δεδομένου πως την πληρώνουν οι φορολογούμενοι.
    Εννοώ δίδακτρα σε αναβαθμισμένα δημόσια πανεπιστήμια. Για όλους. Με κλιμάκωση αναλόγως των δυνατοτήτων του καθενός. Σε λογικά επίπεδα. Με διαφανή διαχείριση του συστήματος.

  20. Φυσικά. Και για τη δωρεάν αστυνόμευση και τη δωρεάν φύλαξη των συνόρων πληρώνουν οι φορολογούμενοι, και για τη λειτουργία του κοινοβουλίου και των δικαστηρίων κοκ. Προφανές αυτό. Τώρα, το εγγλέζικο σύστημα που στην πραγματικότητα φωτογραφίζεις είναι αληθώς από τα δικαιότερα και τα πιο αποτελεσματικά στην Ευρώπη. Καλός. Συμφωνούμε. (Τώρα θα μου πεις τι σχέση έχουν αυτά με τον Σαρκό από όπου ξεκινήσαμε; Δεν ξέρω. Αλλά θα σε ρωτήσω κι άλλα όταν γράψεις για την αστυνομία γιατί Σαρκό κι αστυνομία πάνε μαζί…. Τους γκινιόλ τους βλέπεις στο γιου τιουμπ;)

  21. Φυσικά. Και για τη δωρεάν αστυνόμευση και τη δωρεάν φύλαξη των συνόρων πληρώνουν οι φορολογούμενοι, και για τη λειτουργία του κοινοβουλίου και των δικαστηρίων κοκ. Προφανές αυτό. Τώρα, το εγγλέζικο σύστημα που στην πραγματικότητα φωτογραφίζεις είναι αληθώς από τα δικαιότερα και τα πιο αποτελεσματικά στην Ευρώπη. Καλός. Συμφωνούμε. (Τώρα θα μου πεις τι σχέση έχουν αυτά με τον Σαρκό από όπου ξεκινήσαμε; Δεν ξέρω. Αλλά θα σε ρωτήσω κι άλλα όταν γράψεις για την αστυνομία γιατί Σαρκό κι αστυνομία πάνε μαζί…. Τους γκινιόλ τους βλέπεις στο γιου τιουμπ;)

  22. @leope: την επιβεβαίωση που ζητάς τη θες με υπεύθυνη δήλωση ή σου αρκεί ενυπόγραφη αναφορά; Ζήλεψες τον Πολύδωρα και βγήκες στην πιάτσα να ζητάς δηλώσεις κι επιβεβαιώσεις κι εσύ;

    Το κοινωνικό κράτος το υποστηρίζω. Αλλά επιθυμώ το μετρημένο, αποτελεσματικό, και διάφανο κοινωνικό κράτος. Όχι αυτό της ασυδοσίας και του μέσου. Αυτό βέβαια είναι άπιαστο όνειρο για την Ελλάδα. Δεν μιλώ φυσικά για απόλυτες καταστάσεις. Άλλα θα ήθελα να δω ένα πιο συμμαζεμένο κοινωνικό κράτος, μια αξιόπιστη προσπάθεια αξιοκρατικής διαχείρισης και κατανομής των πόρων του.

Leave a Reply to λ:ηρ Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *