Μαϊμού θα είναι …

Μακρυμάνικο βαμβακερό πουκάμισο Tommy Hilfiger το πήρες με $14 δηλαδή €10;  Μαϊμού είναι; ρώτησε έκπληκτος ο μπατζανάκης.  Κι όμως, το πήρα από κατάστημα του Tommy Hilfiger.  Η απόδειξη έγραφε «Tommy Hilfiger».  Το ίδιο και η τσαντούλα στην οποία μου δώσαν το πουκάμισο.  Και το κατάστημα συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των καταστημάτων που δημοσιεύει η ιστοσελίδα http://usa.tommy.com/.

Μαϊμού δεν είναι.  Φτιαγμένο κάπου στο Μπαγκλαντές εισάγεται στις ΗΠΑ όπως και στην Ελλάδα από το ίδιο μέρος.  €10 κοστίζει στις ΗΠΑ, πάνω από €70 το βλέπω στην Ελλάδα.  Γιατί;  Ποιός τσεπώνει τα επιπλέον €60;  Και ποιός έχει να τα δώσει;

Λογαριάζω λοιπόν.  Αεροπορικό εισητήριο με επιστροφή Chicago-Αθήνα, κοστίζει γύρω στα €900.  Μαζί με τα έξοδα διαμονής στην Αθήνα, ένα ταξίδι θα μου κόστιζε για 3-4 μέρες κοντά στα €1500.  Που σημαίνει πως αν φέρω μαζί μου μια βαλίτσα πουκάμισα Hilfiger και τα πουλήσω στη μισή τιμή από αυτή που τα βρίσκει κανείς στην Ελλάδα, το έβγαλα το ταξίδι.  Σωστά;

Λάθος, με πληροφορεί φίλος που κατέχει καλά την ψυχολογία του Έλληνα.  Διότι αν βγω να πουλήσω πουκάμισα Hilfiger, €35 το ένα στην Αθήνα, οι «καταναλωτές» θα πιστέψουν πως πρόκειται για μαϊμούδες και δεν θα τα πάρουν!   Έχει αντοχές η οικονομία μας…

Share

18 thoughts on “Μαϊμού θα είναι …

  1. Βέβαια, αν καταλαβαίνω καλά, Λεωνίδα, το πήρες όχι λιανική (suggested retail) αλλά μάλλον με κάποια προσφορά ενώ το 70E στην Ελλάδα μάλον αναφέρεται στη λιανική. Ενδεικτικές λιανικές στο site της εταιρείας στις ΗΠΑ είναι εδώ.
    Φυσικά βέβαια, εφόσον η ίδια η εταιρεία, ακολουθεί την στανταρ πολιτική να έχει λιανικές που συνιστούν τεράστια περιθώρια κέρδους και σε περίοδο προσφορών να βλέπεις διαπιστώνεις αυτή τη διαφορά, δε βλέπω το λόγο κάποιος να ψωνίζει με λιανικές τιμές.
    Στην Ελλάδα πάντως φίρμες όπως αυτή πιστεύω, πασάρονται ως φίρμες πολυτελείας και εφαρμόζουν πολιτική πλαφόν χαμηλότερης τιμής. Έτσι και ο καταναλωτής ικανοποιεί την ανάγκη να αισθανθεί “ακριβός και ξεχωριστός” και τα εξωφρενικά περιθώρια κέρδους του Hilfiger ικανοποιούνται όλες τις εποχές εκτός ΗΠΑ. Φαντάσου έσοδα τώρα που το δολάριο είναι και τζάμπα σε σχέση με το ευρώ.
    Γιατί τα παντελόνια των γελαδάρηδων; Για κάποιο λόγο τα blue jeans στην Ευρώπη πωλούνται πιο ακριβά και απο κασμιρ παντελόνι και ο κόσμος τα αγοράζει! Αγόραζα Calvin Klein jeans με το κιλό (γιατί τα jeans είναι παντελόνια του κιλού) για 30 δολλάρια στο NJ και στην Αθήνα αν τα βρεις βέβαια είναι κοντύτερα στα 100Ευρώ.

  2. Βέβαια, αν καταλαβαίνω καλά, Λεωνίδα, το πήρες όχι λιανική (suggested retail) αλλά μάλλον με κάποια προσφορά ενώ το 70E στην Ελλάδα μάλον αναφέρεται στη λιανική. Ενδεικτικές λιανικές στο site της εταιρείας στις ΗΠΑ είναι εδώ.
    Φυσικά βέβαια, εφόσον η ίδια η εταιρεία, ακολουθεί την στανταρ πολιτική να έχει λιανικές που συνιστούν τεράστια περιθώρια κέρδους και σε περίοδο προσφορών να βλέπεις διαπιστώνεις αυτή τη διαφορά, δε βλέπω το λόγο κάποιος να ψωνίζει με λιανικές τιμές.
    Στην Ελλάδα πάντως φίρμες όπως αυτή πιστεύω, πασάρονται ως φίρμες πολυτελείας και εφαρμόζουν πολιτική πλαφόν χαμηλότερης τιμής. Έτσι και ο καταναλωτής ικανοποιεί την ανάγκη να αισθανθεί “ακριβός και ξεχωριστός” και τα εξωφρενικά περιθώρια κέρδους του Hilfiger ικανοποιούνται όλες τις εποχές εκτός ΗΠΑ. Φαντάσου έσοδα τώρα που το δολάριο είναι και τζάμπα σε σχέση με το ευρώ.
    Γιατί τα παντελόνια των γελαδάρηδων; Για κάποιο λόγο τα blue jeans στην Ευρώπη πωλούνται πιο ακριβά και απο κασμιρ παντελόνι και ο κόσμος τα αγοράζει! Αγόραζα Calvin Klein jeans με το κιλό (γιατί τα jeans είναι παντελόνια του κιλού) για 30 δολλάρια στο NJ και στην Αθήνα αν τα βρεις βέβαια είναι κοντύτερα στα 100Ευρώ.

  3. manblogg, σωστά υποθέτεις: σε λιανική τιμή το αγόρασα το πουκάμισο αλλά από ένα ωραίο outlet mall το οποίο πάντοτε έχει προσφορές.
    Δεν ξέρω ποιός πασάρει τα Tommy για πολυτελή είδη αλλά δεν τα θεωρούμε τέτοια εδώ. Όπως και τα Timberland. Που δεν έχω ξοδέψει ποτέ πάνω από $50 σε ζευγάρι παπούτσια Timberland.
    (Στην εξόρμησή μας στο outlet mall αγόρασα τα καλοκαιρινά παπούτσια που βλέπετε δεξιά, από το κατάστημα της Timberland για $29.99)
    Τελικά στην Ελλάδα τί γίνεται; Το μέτριο καθημερινό είδος ρουχισμού της Αμερικανικής αστικής τάξης θεωρείται είδος πολυτελείας και social status;

  4. manblogg, σωστά υποθέτεις: σε λιανική τιμή το αγόρασα το πουκάμισο αλλά από ένα ωραίο outlet mall το οποίο πάντοτε έχει προσφορές.

    Δεν ξέρω ποιός πασάρει τα Tommy για πολυτελή είδη αλλά δεν τα θεωρούμε τέτοια εδώ. Όπως και τα Timberland. Που δεν έχω ξοδέψει ποτέ πάνω από $50 σε ζευγάρι παπούτσια Timberland.

    (Στην εξόρμησή μας στο outlet mall αγόρασα τα καλοκαιρινά παπούτσια που βλέπετε δεξιά, από το κατάστημα της Timberland για $29.99)

    Τελικά στην Ελλάδα τί γίνεται; Το μέτριο καθημερινό είδος ρουχισμού της Αμερικανικής αστικής τάξης θεωρείται είδος πολυτελείας και social status;

  5. Ακριβώς (και ακριβός, στη συγκεκριμένη περίπτωση)! Από ότι φαίνεται από όσα περιγράφεις, μάλλον για μία ακόμα φορά μας συμπεριφέρονται σαν σε “ινδιάνους” και μας πουλάνε καθρεφτάκια! Ένα πρόσφατο παράδειγμα της κατάστασης εδώ είναι η πολιτική που ακολουθεί η vodafone με τα προγράμματα του iPhone 2. Η κατάσταση με το συγκεκριμένο θέμα είναι απλά για γέλια (και για κλάματα!)

  6. Ακριβώς (και ακριβός, στη συγκεκριμένη περίπτωση)! Από ότι φαίνεται από όσα περιγράφεις, μάλλον για μία ακόμα φορά μας συμπεριφέρονται σαν σε “ινδιάνους” και μας πουλάνε καθρεφτάκια! Ένα πρόσφατο παράδειγμα της κατάστασης εδώ είναι η πολιτική που ακολουθεί η vodafone με τα προγράμματα του iPhone 2. Η κατάσταση με το συγκεκριμένο θέμα είναι απλά για γέλια (και για κλάματα!)

  7. Λεο, πολύ εύστοχο και το παράδειγμα που παρουσιάζεις με τα Timberland. Είναι μία από τις μάρκες που τις χρυσοπληρώνουν στην Ελλάδα. Παρόλο που προσωπικά δεν είμαι τακτικός πελάτης θυμάμαι τις παραγγελίες από γνωστούς από Ελλάδα αλλά και Στην πρόσφατη επίσκεψη που έκανα φέτος είδα και τα Dockers το κλασσικό παντελόνι business casual Macy’s. Το είδα στο Attica Mall στο σύνταγμα μαζί με τις άλλες τις τσιμπιμένες μάρκες αλλά δε θυμάμαι τι premium είχαν βάλει.
    Αλλά μην πας πολύ μακρυά. Και στις ΗΠΑ ακριβοπληρώνουμε ό,τι… Ιταλικό. Βέβαια τα καπέλλα στις τιμές εκεί δε φτάνουν σε τέτοια επίπεδα, το προϊόν είναι made in Italy και όταν συνδυάζεις τις προσφορές, τα προνόμια των πιστωτικών καρτών με τις δωροεπιταγές/εκπτωτικές επιταγές τα πράγματα παίζουν σε λογικότερα συγκριτικά επίπεδα.
    Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την πιο “ελεύθερη” και φιλική προς τον καταναλωτή και με τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό.
    ΥΓ. retail στο προηγούμενό μου μήνυμα πρέπει να αντικατασταθεί με το suggested retail

  8. Λεο, πολύ εύστοχο και το παράδειγμα που παρουσιάζεις με τα Timberland. Είναι μία από τις μάρκες που τις χρυσοπληρώνουν στην Ελλάδα. Παρόλο που προσωπικά δεν είμαι τακτικός πελάτης θυμάμαι τις παραγγελίες από γνωστούς από Ελλάδα αλλά και Στην πρόσφατη επίσκεψη που έκανα φέτος είδα και τα Dockers το κλασσικό παντελόνι business casual Macy’s. Το είδα στο Attica Mall στο σύνταγμα μαζί με τις άλλες τις τσιμπιμένες μάρκες αλλά δε θυμάμαι τι premium είχαν βάλει.
    Αλλά μην πας πολύ μακρυά. Και στις ΗΠΑ ακριβοπληρώνουμε ό,τι… Ιταλικό. Βέβαια τα καπέλλα στις τιμές εκεί δε φτάνουν σε τέτοια επίπεδα, το προϊόν είναι made in Italy και όταν συνδυάζεις τις προσφορές, τα προνόμια των πιστωτικών καρτών με τις δωροεπιταγές/εκπτωτικές επιταγές τα πράγματα παίζουν σε λογικότερα συγκριτικά επίπεδα.
    Μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για την μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, την πιο “ελεύθερη” και φιλική προς τον καταναλωτή και με τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό.
    ΥΓ. retail στο προηγούμενό μου μήνυμα πρέπει να αντικατασταθεί με το suggested retail

  9. …Τι διάολο, αυτό το copy paste δε δουλεύει όποτε το περιμένεις…
    Συμπληρώνω ό,τι κόπηκε από το προηγούμενο:

    “Παρόλο που προσωπικά δεν είμαι τακτικός πελάτης θυμάμαι τις παραγγελίες από γνωστούς από Ελλάδα αλλά και φίλους επισκέπτες που φόρτωναν τις βαλίτσες με την πολυπόθητη αρβύλα από τα outlet malls όπως οι κάτοικοι της Florida, τις κονσέρβες από το Wall Mart για προετοιμασία κατά του επερχόμενου τυφώνα”

  10. …Τι διάολο, αυτό το copy paste δε δουλεύει όποτε το περιμένεις…
    Συμπληρώνω ό,τι κόπηκε από το προηγούμενο:

    “Παρόλο που προσωπικά δεν είμαι τακτικός πελάτης θυμάμαι τις παραγγελίες από γνωστούς από Ελλάδα αλλά και φίλους επισκέπτες που φόρτωναν τις βαλίτσες με την πολυπόθητη αρβύλα από τα outlet malls όπως οι κάτοικοι της Florida, τις κονσέρβες από το Wall Mart για προετοιμασία κατά του επερχόμενου τυφώνα”

  11. manblogg έκανα τη διόρθωση που ζήτησες. Αλλά μένω με την απορία: τόσα πράγματα κάνουν suggest οι Αμερικάνοι στους Έλληνες κι ο τράχηλος του Έλληνα suggest δεν υπομένει. Στο λιανεμπόριο μόνο μας βολεύει να τους ακούμε όταν κάνουν suggested retail τιμή το πουκάμισο στα €90;

  12. manblogg έκανα τη διόρθωση που ζήτησες. Αλλά μένω με την απορία: τόσα πράγματα κάνουν suggest οι Αμερικάνοι στους Έλληνες κι ο τράχηλος του Έλληνα suggest δεν υπομένει. Στο λιανεμπόριο μόνο μας βολεύει να τους ακούμε όταν κάνουν suggested retail τιμή το πουκάμισο στα €90;

Leave a Reply to manblogg Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *