Ξεblogαρε: δουλειές του ποδαριού

Στις δουλειές του ποδαριού προσπαθεί να μυήσει τις νεότερες γενιές των Ελλήνων το Υπουργείο Οικονοµίας και Οικονοµικών σε συνεργασία με το Υπουργείο Φαντασιοπληξίας (πρώην Παιδείας). Οργανώνει, το Υπουργειο Οικονομίας, διαγωνισμό για την ανάδειξη μαθητικών blogs. Η όλη διοργάνωση είναι στημένη στο πόδι εξασφαλίζοντας έτσι πως το ήθος υπευθυνότητας και επαγγελματισμού που χαρακτηρίζει την σημερινή Ελλάδα θα διατηρηθεί και στο μέλλον.

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται: ο Υπουργός Οικονομίας, μαζί με τον Υπουργό Φαντασιοπληξίας, ανακοίνωσαν τον διαγωνισμό σε συνέντευξη που έδωσαν σε κάποιον πολυχώρο που ονομάζεται Booze. Που θα πει: πίνω για να γίνω σκνίπα στο μεθύσι.

Κι ίσως η επιλογή του χώρου να μην ήταν τυχαία αφού οι όροι συμμετοχής στον διαγωνισμό δεν φαίνεται να έχουν γραφτεί σε στιγμή απόλυτης νηφαλιότητας. Θαυμάστε όρο συμμετοχής:

Συνεπώς, οι διαγωνιζόμενοι υποχρεούνται επί ποινή αποκλεισμού να μην πραγματοποιήσουν καμία αλλαγή στο υποβληθέν κατά τα ανωτέρω ιστολόγιο.

Δηλαδή θέλουν να κάνουν διαγωνισμό για blogs αλλά επιβάλλουν στους διαγωνιζόμενους να μην blogάρουν, ουσιαστικά, προκειμένου να μην μεταβληθεί η εμφάνιση και το περιεχόμενο του ιστολογίου. Τι κι αν τα blogs είναι κατ’ εξοχήν ρευστά και εφήμερα αντικείμενα. Εμείς τα θέλουμε στατικά! Και θα κρατάμε κι αποδείξεις:

η Κοινοπραξία που συνδράμει τον Διοργανωτή θα εκτυπώσει/ διατηρήσει “snapshot” από το περιεχόμενο του ιστολογίου που έχουν υποβάλλει οι συμμετέχοντες κατά τα ανωτέρω, με εμφανή ημερομηνία εκτύπωσης ή ήλεκτρονικού αρχείου που να συμπίπτει τουλάχιστον με την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της συμμετοχής τους, το οποίο εκτύπωμα/ snapshot θα είναι διαθέσιμο στην υπό άρθρο 13 Επιτροπή ή/ και στην Διοργανώτρια Αρχή οποτεδήποτε τυχόν κάτι τέτοιο ζητηθεί. Σημειώνεται ρητώς ότι το ως άνω εκτύπωμα/ snapshot θα αποδεικνύει και αποτελεί την τελική μορφή του ιστολογίου κατά την ημέρα της υποβολής του από τους συμμετέχοντες. Σε περίπτωση που το ως άνω εκτύπωμα/ snapshot δεν ταυτίζεται, σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή μετά την υποβολή της συμμετοχής στο Διαγωνισμό, με το αναρτημένο στο Διαδίκτυο περιεχόμενο του ιστολογίου [στο url (ηλεκτρονική διεύθυνση) που έχει γνωστοποιηθεί κατά το άρθρο 11 ι) στοιχ. β) ανωτέρω], ο συμμετέχων ή η ομάδα των συμμετεχόντων αποκλείονται από τη συνέχεια του διαγωνισμού αυτομάτως, σε οποιοδήποτε στάδιο και αν διαπιστωθεί αυτό.
(Η έμφαση παραπάνω, δική μου).

Και για να μην υπάρχουν αμφιβολίες, υπάρχει και η παρακάτω διευκρίνηση στη σελίδα με τις συχνές ερωτήσεις:

Όπως είπαμε μετά την υποβολή της συμμετοχής σου, απαγορεύεται πια να αλλάξεις το περιεχόμενο του blog σου.

Με άλλα λόγια: φτιάξτε blogs κι αφήστε τα να αραχνιάζουν για πέντε μήνες (όσο, δηλαδή, θα διαρκεί η αξιολόγηση). Που σημαίνει πως αν κάποιος τρίτος αφήσει σχόλιο στο blog και μεταβάλλει έτσι το περιεχόμενό του, το ιστολόγιο αποκλείεται από τον διαγωνισμό.

Καταπληκτικό έτσι; Μιλάμε για Κοινωνία της Πληροφορίας (της στατικής βεβαίως).

Η δουλειά του ποδαριού φαίνεται και στο εικαστικό υλικό που διακοσμεί τις ιστοσελίδες του διαγωνισμού. Στη σελίδα με τις συχνές ερωτήσεις (FAQ) για παράδειγμα, βλέπουμε έναν πιτσιρικά περικυκλωμένο από σελίδες που βγαίνουν από εκτυπωτή κι έχουν πάνω τους τυπωμένο ένα ερωτηματικό. Αγγλικό ερωτηματικό (?) και όχι Ελληνικό (;).

Είναι κοινοτοπία αλλά θα το γράψω: τίποτα πια δεν με εκπλήσσει στην Ελλάδα. Στήνουν διαγωνισμό για blogs με όρους συμμετοχής που ουσιαστικά αποκλείουν τα blogs από τον διαγωνισμό.

Το χειρότερο είναι πως την τσαπατσουλιά αυτή την κατευθύνουν στα παιδιά των Δημοτικών, των Γυμνασίων, και τον Λυκείων.

(Για τον διαγωνισμό αυτόν έμαθα από το ιστολόγιο του vrypan).

Share

12 thoughts on “Ξεblogαρε: δουλειές του ποδαριού

  1. Να προσθέσω μερικά ακόμα σημεία που με απογοητεύουν και εμένα;

    Παρόλη την hi tech πόζα ο διαγωνισμός αναπαράγει τον συντηρητικό χαρακτήρα του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης. Η δημιουργία αυτών των μπλογκ θα πρέπει να είναι τελείως διαχωρισμένη από την σχολική εκπαίδευση. Δεν πρόκειται να ταράξουμε καθόλου τα νερά, δεν πρόκειται φυσικά να αμφισβητήσουμε την θεϊκή φύση του δασκάλου, δεν πρόκειται να αλλάξουμε έστω και πιλοτικά τους τρόπους και τις μεθόδους διδασκαλίας, δεν πρόκειται να ότι ίσως οι μαθητές καταφέρουν να ανακαλύψουν ή να παράγουν υλικό πιο αξιόλογο από το ιερό σχολικό τους βιβλίο. Συνετίζοντας τους πιθανούς παραβάτες, η ιστοσελίδα του διαγωνισμού αναφέρει: ότι ‘η εργασία θα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε σε ώρες εκτός των κανονικών σου μαθημάτων, αφού ο διαγωνισμός αυτός είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα για τον ελεύθερον χρόνο σου και μόνον’.

    Επίσης στο http://www.kseblogare.gr/terms.html διαβάζει κανείς για τις “βαρύτητες” αξιολόγησης των blog. Αυτές χρησιμοποιούνται, όπως όλοι ξέρουμε, για την αξιολόγηση έργων, σκοπό για τον οποίο είναι, ήδη, ανεπαρκείς και αναποτελεσματικές. Πόσω μάλλον για την αξιολόγηση δημιουργικών εργασιών. Θα περίμενε κανείς κάτι πιο ευφάνταστο…

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία
    Θανάσης Πρίφτης

  2. Να προσθέσω μερικά ακόμα σημεία που με απογοητεύουν και εμένα;

    Παρόλη την hi tech πόζα ο διαγωνισμός αναπαράγει τον συντηρητικό χαρακτήρα του ελληνικού συστήματος εκπαίδευσης. Η δημιουργία αυτών των μπλογκ θα πρέπει να είναι τελείως διαχωρισμένη από την σχολική εκπαίδευση. Δεν πρόκειται να ταράξουμε καθόλου τα νερά, δεν πρόκειται φυσικά να αμφισβητήσουμε την θεϊκή φύση του δασκάλου, δεν πρόκειται να αλλάξουμε έστω και πιλοτικά τους τρόπους και τις μεθόδους διδασκαλίας, δεν πρόκειται να ότι ίσως οι μαθητές καταφέρουν να ανακαλύψουν ή να παράγουν υλικό πιο αξιόλογο από το ιερό σχολικό τους βιβλίο. Συνετίζοντας τους πιθανούς παραβάτες, η ιστοσελίδα του διαγωνισμού αναφέρει: ότι ‘η εργασία θα πρέπει να γίνει οπωσδήποτε σε ώρες εκτός των κανονικών σου μαθημάτων, αφού ο διαγωνισμός αυτός είναι μια εκπαιδευτική δραστηριότητα για τον ελεύθερον χρόνο σου και μόνον’.

    Επίσης στο http://www.kseblogare.gr/terms.html διαβάζει κανείς για τις “βαρύτητες” αξιολόγησης των blog. Αυτές χρησιμοποιούνται, όπως όλοι ξέρουμε, για την αξιολόγηση έργων, σκοπό για τον οποίο είναι, ήδη, ανεπαρκείς και αναποτελεσματικές. Πόσω μάλλον για την αξιολόγηση δημιουργικών εργασιών. Θα περίμενε κανείς κάτι πιο ευφάνταστο…

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία
    Θανάσης Πρίφτης

  3. Οι βαρύτητες για την αξιολόγηση δεν με χαλούν καθόλου. Θα έλεγα μάλιστα πως μέσα στον γενικό αχταρμά αποτελούν μια θετική εξαίρεση.
    Εκείνο που με χαλάει, πέρα απο τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών στο ιδεώδες της δουλειάς του ποδαριού, είναι πως σε ολόκληρη γραμματεία ψηφιακού σχεδιασμού δεν βρέθηκε κανείς να πει «ρε παιδιά, διαγωνισμό για έκθεση ιδεών γραμμένη σε html προκηρύσουμε, όχι για ιστολόγια». Τόση ασχετοσύνη πια;
    Ο διαχωρισμός δημιουργίας blog και σχολικής δραστηριότητας είναι φυσικά τραγικό λάθος και ευχαριστώ για την επισήμανση. Πού να τρέχουν τώρα τα παιδιά να βρουν υπολογιστές στα σχολεία, δασκάλους με επάρκεια σε θέματα web 2.0 (εδώ σε web 1.0 δεν έχουν καλά-καλά). Τραγικός επίσης ο διαχωρισμός της εκπαιδευτικής δραστηριότητας για τον ελεύθερο χρόνο.
    Η χάρτα αυτού του κράτους κρύβει απάτη …

  4. Οι βαρύτητες για την αξιολόγηση δεν με χαλούν καθόλου. Θα έλεγα μάλιστα πως μέσα στον γενικό αχταρμά αποτελούν μια θετική εξαίρεση.

    Εκείνο που με χαλάει, πέρα απο τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών στο ιδεώδες της δουλειάς του ποδαριού, είναι πως σε ολόκληρη γραμματεία ψηφιακού σχεδιασμού δεν βρέθηκε κανείς να πει «ρε παιδιά, διαγωνισμό για έκθεση ιδεών γραμμένη σε html προκηρύσουμε, όχι για ιστολόγια». Τόση ασχετοσύνη πια;

    Ο διαχωρισμός δημιουργίας blog και σχολικής δραστηριότητας είναι φυσικά τραγικό λάθος και ευχαριστώ για την επισήμανση. Πού να τρέχουν τώρα τα παιδιά να βρουν υπολογιστές στα σχολεία, δασκάλους με επάρκεια σε θέματα web 2.0 (εδώ σε web 1.0 δεν έχουν καλά-καλά). Τραγικός επίσης ο διαχωρισμός της εκπαιδευτικής δραστηριότητας για τον ελεύθερο χρόνο.

    Η χάρτα αυτού του κράτους κρύβει απάτη …

  5. Η “τελική μορφή του ιστολογίου”. Μια φράση-ορόσημο, μια πολύ μεγάλη στιγμή στην ιστορία των μήντια.

  6. Η “τελική μορφή του ιστολογίου”. Μια φράση-ορόσημο, μια πολύ μεγάλη στιγμή στην ιστορία των μήντια.

  7. Γεια. Σε λίγο καιρό θα δηλώσω και εγώ συμμετοχή. Στα Blogs μπορείς να βάλεις αποκλεισμό σχολίων, επομώνως δεν μπορεί κάποιος να αφήσει σχόλιο. Αλλά, αναφέρουν πως για να είναι ένα Blog προτότυπο, δεν πρέπει να αντιγράψεις σελ. από google, ενώ την ίδια στιγμή θέλουν οι σελίδες να έχει χρωματάκια και σκατουλάκια! Τι εννοώ. Ότι πως ρε χριστιανέ μου θα μαθει το παιδι και θα βαλει στο μπλογκ αυτα που του ζητας αν δεν χρησιμοποιησει κ λιγο γκουγκλ!

  8. Γεια. Σε λίγο καιρό θα δηλώσω και εγώ συμμετοχή. Στα Blogs μπορείς να βάλεις αποκλεισμό σχολίων, επομώνως δεν μπορεί κάποιος να αφήσει σχόλιο. Αλλά, αναφέρουν πως για να είναι ένα Blog προτότυπο, δεν πρέπει να αντιγράψεις σελ. από google, ενώ την ίδια στιγμή θέλουν οι σελίδες να έχει χρωματάκια και σκατουλάκια! Τι εννοώ. Ότι πως ρε χριστιανέ μου θα μαθει το παιδι και θα βαλει στο μπλογκ αυτα που του ζητας αν δεν χρησιμοποιησει κ λιγο γκουγκλ!

  9. Συμφωνώ σε αυτά που γράφετε και παραπονιέμαι και εγώ. Έχω και εγώ blog και μόλις το τελειοποιήσω θα κάνω αίτηση για υποβολή στο διαγωνισμό. Σας παρακαλώ κάντε του μια επίσκεψη και απλά αφήστε ένα σχόλιο.

    Σας ευχαριστώ που δημοσιεύσατε το σχόλιό μου
    Δημήτρης Ηλιάδης

  10. Συμφωνώ σε αυτά που γράφετε και παραπονιέμαι και εγώ. Έχω και εγώ blog και μόλις το τελειοποιήσω θα κάνω αίτηση για υποβολή στο διαγωνισμό. Σας παρακαλώ κάντε του μια επίσκεψη και απλά αφήστε ένα σχόλιο.

    Σας ευχαριστώ που δημοσιεύσατε το σχόλιό μου
    Δημήτρης Ηλιάδης

  11. Συγγνώμη, έκανα λάθος στο link του blog μου. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να δει το ιστολόγιό μου να κάνει κλικ στο όνομα μου σε αυτό το σχόλιο.

  12. Συγγνώμη, έκανα λάθος στο link του blog μου. Αν κάποιος ενδιαφέρεται να δει το ιστολόγιό μου να κάνει κλικ στο όνομα μου σε αυτό το σχόλιο.

Leave a Reply

Your email address will not be published.