Το μετρό της Αθήνας

Βρίσκομαι στην Αθήνα. Λίγες μέρες πριν το ταξίδι μου, έψαξα να πληροφορηθώ μερικά βασικά πράγματα για το μετρό της πόλης. Και ανακάλυψα πως οι ιστοσελίδες του Μετρό είναι για τα κλάματα.

Ξεκινώ με τη σελίδα http://ametro.gr, την επίσημη σελίδα δηλαδή του Μετρό. Στη σελίδα αυτή μας υποδέχεται η φωτογραφία ενός συρμού. Από κάτω τρείς κυματιστές σημαίες μας προσκαλούν να επιλέξουμε τη μια από τις εξής γλώσσες παρουσίασης: Ελληνικά, Αγγλικά, και Γαλλικά. Δεν είμαι βέβαιος πώς έγινε η επιλογή των γλωσσών. Πιθανώς κάποιος αρμόδιος να διαπίστωσε πως οι γαλλόφωνοι αποτελούν τον τρίτο σε μέγεθος πληθυσμό χρηστών του μετρό.

Επιλέγω την Ελληνική. Ανοίγει νέο παράθυρο που πιάνει όλη την έκταση της οθόνης. Γιατί; Κεντρικό θέμα στο νέο παράθυρο είναι δύο χάρτες: του μετρό της Θεσσαλονίκης (ενός έργου ανύπαρκτου προς το παρόν) και του μετρό της Αθήνας. Σημειώνω επίσης την υπόδειξη «CTRL-P για εκτύπωση» στο πάνω μέρος του window frame.

Από περιέργεια ανοίγω τον χάρτη του μετρό της Αθήνας. Πρόκειται για χάρτη της ανάπτυξης του έργου και περιλαμβάνει τις υπάρχουσες γραμμές αλλά και τις υπό κατασκευή γραμμές. Αυτός ο χάρτης είναι εντελώς άχρηστος αφού αναφέρεται σε υποδομές που ακόμη δεν υπάρχουν.

Επιστρέφω στην προηγούμενη σελίδα και παρατηρώ τις επιλογές πλοήγησης που είναι οι εξής : Το Έργο, Η Εταιρεία, Επεκτάσεις, Λειτουργία Μετρό, Επικοινωνία, Επικαιρότητα.

Θεωρώ πως οι τρεις πρώτες επιλογές είναι καθαρά άσχετες με τις ανάγκες των επιβατών. Αλλά από περιέργεια επιλέγω την επιλογή «Το Έργο». Με βγάζει σε σελίδα με νέο κατάλογο επιλογών: Το Μετρό, Περιγραφή, Κατασκευή, Χαρακτηριστικά, Οικονομικά Στοιχεία. Διαλέγω την επιλογή «Το Μετρό». Ξανά νέο μενού επιλογών. Δεν κρατιέμαι από την αγωνία και σταματώ την περιήγηση στα βαθιά μενού!

Διαλέγω τώρα την επιλογή «Λειτουργία Μετρό» από το βασικό μενού στα αριστερά και μου βγάζει νέο μενού επιλογών. Εισαγωγή, Λειτουργία, Επικοινωνήστε Μαζί μας, Εισιτήρια, Χρηστικές Οδηγίες, Ασφάλεια & Φύλαξη, Εικαστική Πλαισίωση Σταθμών, Ενότητα Ηλεκτρονικής Εξυπηρέτησης ΑμεΑ.

Είμαι στην επιλογή «Λειτουργία Μετρό» και μου δίνει νέα υποεπιλογή για «Λειτουργία»! Χαίρε βάθος απροσμέτρητο δηλαδή, εκτός κι αν εννοεί τη Θεία Λειτουργία. Επιλέγω τη Λειτουργία και μου βγάζει ξανά νέο μενού με επιλογές: Εξυπηρέτηση Επιβατών, Σταθμοί – Μετεπιβιβάσεις, Διευκολύνσεις ΑμεΑ, Δρομολόγια, ΜΕΤΡΟ & Παιδί.

Με πιάνουν νευρικά γέλια καθώς θυμάμαι την ιστορία του Δ. Ψαθά: «Ανοίγει την μεγάλη τσάντα, βγάζει το μικρό τσαντάκι, κλείνει την μεγάλη τσάντα, ανοίγει το μικρό τσαντάκι, τα λεφτά, κλείνει το μικρό τσαντάκι, ανοίγει την μεγάλη τσάντα, βάζει μέσα το μικρό τσαντάκι, κλείνει την μεγάλη τσάντα»

Τέλος πάντων, ανοίγω την επιλογή «Εξυπηρέτηση Επιβατών». Διαβάζω του κόσμου τις μαλακίες περί ταχύτητας, αξιοπιστίας, άνεσης, και ποιότητα ζωής, αλλά η απορία που με οδήγησε εδώ παραμένει άλυτη: οι μηχανές εισιτηρίων δέχονται πιστωτικές κάρτες; Πηγαίνω στην επιλογή «Λειτουργία Μετρό», υποεπιλογή «Εισιτήρια» αλλά ούτε κι εκεί βρίσκω πληροφορίες για πληρωμή. Ούτε και στις «Χρηστικές Οδηγίες».

Βλέπω παρακάτω μια διαφορετική επιλογή για «Χάρτες» (στον πληθυντικό). Την διαλέγω και μου βγάζει έναν χάρτη ο οποίος όμως σου επιτρέπει να κάνεις κλικ και να πάρεις πληροφορίες για κάθε διαφορετικό σταθμό. Διαλέγω «Μ. Μουσικής» που είναι κοντά στο ξενοδοχείο μας. Δεν μου βγάζει χάρτη της περιοχής αλλά μαθαίνω πως μεταξύ των σημείων ενδιαφέροντος κοντά στο σταθμό είναι και η Πρεσβεία του Ουζμπεκιστάν. Δεν θα παραλείψουμε να τους πούμε μια καλημέρα! Ευτυχώς πάντως η σελίδα παραπέμπει σε χάρτη της περιοχής, από τον ΟΑΣΑ.

Με δυο λόγια, οι ιστοσελίδες του σημαντικότερου έργου που έγινε στην Αθήνα, βρίσκονται σε εφηβική φάση και δεν παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες στον επιβάτη. Λείπουν βασικές πληροφορίες όπως:

  • μέθοδοι πληρωμής για αγορά εισιτηρίων
  • δυνατότητα αγοράς εισιτηρίων on line
  • πληροφορίες σε real time για την τρέχουσα λειτουργία του συστήματος
  • στατιστικές πληροφορίες κίνησης
  • χάρτες των περιοχών γύρω από τους σταθμούς και κατατοπιστικές πληροφορίες
  • οδηγός διαδρομών, δηλαδή να δίνει κανες τις διευθύνσεις αναχώρησης και άφιξης και να λαμβάνει οδηγίες για τον βέλτιστο συνδυασμό ΜΜΜ που να καλύπτουν την ζητούμενη διαδρομή.

Φτάνοντας στο αεροδρόμιο και βλέποντας τους συρμούς του προαστιακού και το μετρό να περιμένουν τους επιβάτες τους, σου δημιουργείται μια υπέροχη αίσθηση πως έφτασες σε μια σύγχρονη πόλη. Την αίσθηση αυτή όμως αναιρεί διαδικτυακή παρουσία του μετρό. Έχουμε δρόμο μπροστά μας ακόμη…

Share

10 thoughts on “Το μετρό της Αθήνας

  1. Αν ο δρόμος σας, σας φέρει προς τη Κρήτη, θα χαρώ να τα πούμε και από κοντά…

  2. Αν ο δρόμος σας, σας φέρει προς τη Κρήτη, θα χαρώ να τα πούμε και από κοντά…

  3. Έχεις δίκιο, ο σχεδιασμός του δικτυακού τόπου παραπέμπει σε οθόνες αφής που συναντάμε στους δρόμους και δεν είναι καθόλου πρακτικός. Επί πλέον λείπουν πρακτικές πληροφορίες για τη λειτουργία του συστήματος. Πάντως να ξέρεις ότι το site είναι κατά βάση της Αττικό Μετρό Α.Ε., ενώ υπεύθυνη για την εκμετάλλευση και λειτουργία των γραμμών 2 & 3 είναι η θυγατρική της, Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (Α.Μ.Ε.Λ.) Α.Ε.* Ο χάρτης με τις επεκτάσεις δε νομίζω ότι είναι άχρηστος, απεναντίας, αλλά θα έπρεπε στην πρώτη σελίδα για κάθε γλώσσα (π.χ. για την ελληνική http://www.ametro.gr/top01024gr.htm) να υπάρχει ο χάρτης με τις γραμμές και τους σταθμούς που λειτουργούν και μόνο.

    * Ναι, 2 εταιρείες για το έργο αυτό, και μια τρίτη, η Η.Σ.Α.Π. Α.Ε. για τη γραμμή 1 (ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος όπως είναι γνωστός)! Προβλεπόταν συγχώνευση των εταιρειών, αλλά διαρκώς αναβάλλεται (1, 2, 3).

  4. Έχεις δίκιο, ο σχεδιασμός του δικτυακού τόπου παραπέμπει σε οθόνες αφής που συναντάμε στους δρόμους και δεν είναι καθόλου πρακτικός. Επί πλέον λείπουν πρακτικές πληροφορίες για τη λειτουργία του συστήματος. Πάντως να ξέρεις ότι το site είναι κατά βάση της Αττικό Μετρό Α.Ε., ενώ υπεύθυνη για την εκμετάλλευση και λειτουργία των γραμμών 2 & 3 είναι η θυγατρική της, Αττικό Μετρό Εταιρεία Λειτουργίας (Α.Μ.Ε.Λ.) Α.Ε.* Ο χάρτης με τις επεκτάσεις δε νομίζω ότι είναι άχρηστος, απεναντίας, αλλά θα έπρεπε στην πρώτη σελίδα για κάθε γλώσσα (π.χ. για την ελληνική http://www.ametro.gr/top01024gr.htm) να υπάρχει ο χάρτης με τις γραμμές και τους σταθμούς που λειτουργούν και μόνο.

    * Ναι, 2 εταιρείες για το έργο αυτό, και μια τρίτη, η Η.Σ.Α.Π. Α.Ε. για τη γραμμή 1 (ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος όπως είναι γνωστός)! Προβλεπόταν συγχώνευση των εταιρειών, αλλά διαρκώς αναβάλλεται (1, 2, 3).

  5. Για τους νέους σταθμούς δεν υπάρχουν πληροφορίες για μετεπιβίβαση σε λεωφορεία. Τουλάχιστο μέχρι πριν λίγες ημέρες.

  6. Για τους νέους σταθμούς δεν υπάρχουν πληροφορίες για μετεπιβίβαση σε λεωφορεία. Τουλάχιστο μέχρι πριν λίγες ημέρες.

  7. Εδώ δεν υπάρχει το ωράριο λειτουργίας κι εσύ ψάχνεις τα “ψιλά γράμματα”… 😉 Κάθε τόσο λένε ότι “το ωράριο θα επεκταθεί…” ή ότι “θα περιοριστεί ο χρόνος συντήρησης του συρμού…” και τπτ δεν γίνεται. Μόνο σε περιόδους εορτών βλέπουμε φώς, το οποίο… κόβεται απότομα όταν σταματά να λειτουργεί το σύνολο ή τμήματα του μετρό κατά τη (στιγμιαία!) βούληση της διεύθυνσης.
    ..με δυο λόγια.. πάρ’ το αυγό και κούρευ’ το..

  8. Εδώ δεν υπάρχει το ωράριο λειτουργίας κι εσύ ψάχνεις τα “ψιλά γράμματα”… 😉 Κάθε τόσο λένε ότι “το ωράριο θα επεκταθεί…” ή ότι “θα περιοριστεί ο χρόνος συντήρησης του συρμού…” και τπτ δεν γίνεται. Μόνο σε περιόδους εορτών βλέπουμε φώς, το οποίο… κόβεται απότομα όταν σταματά να λειτουργεί το σύνολο ή τμήματα του μετρό κατά τη (στιγμιαία!) βούληση της διεύθυνσης.
    ..με δυο λόγια.. πάρ’ το αυγό και κούρευ’ το..

  9. Παράδειγμα; Πριν κάνα μήνα που ήρθε η ξαδέρφη μου από Βρυξέλλες, είχα κανονίσει να πάω να την πάρω χρησιμοποιώντας το μετρό. Την ίδια εκείνη μέρα, πρωτομαγιά, το μετρό αργούσε, ήταν σε αργία. Χωρίς προειδοποίηση. Εκτός αν είναι προειδοποίηση το αφισάκι στην είσοδο του σταθμού.

  10. Παράδειγμα; Πριν κάνα μήνα που ήρθε η ξαδέρφη μου από Βρυξέλλες, είχα κανονίσει να πάω να την πάρω χρησιμοποιώντας το μετρό. Την ίδια εκείνη μέρα, πρωτομαγιά, το μετρό αργούσε, ήταν σε αργία. Χωρίς προειδοποίηση. Εκτός αν είναι προειδοποίηση το αφισάκι στην είσοδο του σταθμού.

Leave a Reply

Your email address will not be published.