Έκανα ή δεν έκανα καλά;

Με αφορμή τηλεφώνημά μου στην αστυνομία, ένας πιτσιρικάς 12 ετών δικάζεται στις 7 Ιουνίου, κατηγορούμενος για βανδαλισμό περιουσίας της πόλης μας.

Τι έγινε;

Την Τρίτη 22 Μαΐου είδα τέσσερεις πιτσιρικάδες που μόλις είχαν σχολάσει από το γυμνασιο, να καταστρέφουν φρεσκοστρωμένο τσιμέντο. Ο δήμος της πόλης μόλις είχε τελειώσει την κατασκευή πεζοδρομίων 3 τετράγωνα πιο κάτω από το σπίτι μου. Κι οι πιτσιρικάδες το κατέστρεφαν.

Πήρα το 911, ανέφερα το περιστατικό. Πιάσαν τον έναν, οι άλλοι την κοπανήσαν. Αυτός πάει δικαστήριο (ανηλίκων) στις 7 Ιουνίου και είμαι ο μοναδικός μάρτυρας κατηγορίας. Θα πάω στο δικαστήριο διότι αυτός που τσιμπήσανε έκανε τη μικρότερη ζημιά, απ’ όσα είδα, κι ας σηκώνει στην πλάτη του τις πράξεις των κολλητών του που αρνήθηκε όμως να φανερώσει. Θα πάω λοιπόν στο δικαστήριο προκειμένου να πω του δικαστή πως ο πιτσιρικάς ναι μεν έκανε ζημιά αλλά την μικρότερη.

Έκανα ή δεν έκανα καλά που τηλεφώνησα στο 911 και τώρα τραβιέται ένας 12χρονος;

Ο πιτσιρικάς κάπως πρέπει να μάθει πως οι κακιές πράξεις έχουν συνέπειες.

Θα πάει δικαστήριο και θα του επιβληθεί μια κοινωνική ποινή (community service πχ, κούρεμα χόρτου σε σπίτια ηλικιωμένων, κτλ). Θα μάθει (;) έτσι πως δεν μπορεί να καταστρέφει ατιμώρητος.

Στο μεταξύ η αστυνομία θα τσακώσει και τα άλλα τρία πιτσιρίκια. Το πιθανότερο είναι να δώσουν τις σχετικές πληροφορίες οι γονείς του συλληφθέντος. Γνωρίζουν με ποιούς κάνει παρέα ο γιός τους και δεν έχουν όρεξη να φορτωθεί την ευθύνη για κάτι που δεν έκανε μόνος.

Η ζημιά που προξένησαν τα τέσσερα ξεφτέρια, υπολογίζεται σε $2,000 δολάρια περίπου (εργατικά και υλικά για να ξαναστρωθούν τα κατεστραμένα πεζοδρόμια).

H Breeda (που είναι παιδοψυχολόγος) μου λέει πως καλά έκανα και τηλεφώνησα διότι οι πιτσιρικάδες κάπως πρέπει να μάθουν πως οι πράξεις τους έχουν συνέπειες. Της εξηγώ πως στην Ελλάδα δεν μάθαμε έτσι. Πως δηλαδή δεν θα τηλεφωνούσε ο άλλος τόσο πρόθυμα στην αστυνομία και πως αν το έκανε θα του σούρναν τα μύρια-όσα. This is not Greece, sweetie.

Share

162 thoughts on “Έκανα ή δεν έκανα καλά;

  1. H συζήτηση αυτή άρχισε να γίνεται αποκαλυπτική για πολλά πράγματα. Ο akamas επιβεβαιώνει κάτι που υποψιάζομαι χρόνια και βεβαιώθηκα γι αυτό διαβάζοντας τα post στο indymedia: Στην Ελλάδα ο δογματισμός είναι διάχυτος παντού. Ο αντεξουσιαστής δεν αμφισβητεί την εξουσία, απλά στέκεται αντίθετος σε ότι και να κάνει αυτή (και οι ΗΠΑ και η ΕΕ) ακόμη κι αν αυτά είναι 100% αντίθετα με αυτά που έκαναν λίγα χρόνια πριν και στα οποία ήταν επίσης αντίθετος. Το τρομερό είναι όμως ότι δεν αμφισβητεί τίποτα που προέρχεται από άλλους χώρους, καταπίνει αμάσητη κάθε γελοία συνομωσιολογία και δοξάζει κάθε δικτάτορα που χρησιμοποιεί αντιαμερικανική ρητορική. Έχουμε φτάσει στο σημείο οι “ακροδεξιοί” και οι “αναρχικοί” να είναι σαν τους χούλιγκαν του ΠΑΟΚ και του Άρη. Νομίζουν ότι τους χωρίζουν τα πάντα, αλλά για τον υπόλοιπο κόσμο είναι το ίδιο πράγμα.

  2. H συζήτηση αυτή άρχισε να γίνεται αποκαλυπτική για πολλά πράγματα. Ο akamas επιβεβαιώνει κάτι που υποψιάζομαι χρόνια και βεβαιώθηκα γι αυτό διαβάζοντας τα post στο indymedia: Στην Ελλάδα ο δογματισμός είναι διάχυτος παντού. Ο αντεξουσιαστής δεν αμφισβητεί την εξουσία, απλά στέκεται αντίθετος σε ότι και να κάνει αυτή (και οι ΗΠΑ και η ΕΕ) ακόμη κι αν αυτά είναι 100% αντίθετα με αυτά που έκαναν λίγα χρόνια πριν και στα οποία ήταν επίσης αντίθετος. Το τρομερό είναι όμως ότι δεν αμφισβητεί τίποτα που προέρχεται από άλλους χώρους, καταπίνει αμάσητη κάθε γελοία συνομωσιολογία και δοξάζει κάθε δικτάτορα που χρησιμοποιεί αντιαμερικανική ρητορική. Έχουμε φτάσει στο σημείο οι “ακροδεξιοί” και οι “αναρχικοί” να είναι σαν τους χούλιγκαν του ΠΑΟΚ και του Άρη. Νομίζουν ότι τους χωρίζουν τα πάντα, αλλά για τον υπόλοιπο κόσμο είναι το ίδιο πράγμα.

  3. Αφού θέτεις το θέμα έτσι μπορ΄ρ να σου απαντήσω ότι όσο νωρίτερα εξαληφθεί το έκτρωμα των Η.Π.Α. και τα τσιράκια τους της Ευρωπαικής Ένωσης τόσο το καλύτερο θα είναι για ολόκληρο τον κόσμο. Στην ιστορία της ανθρωπότητας είχαμε την ευκαιρία να δούμε αρκετές υπερδυνάμεις, όμως ποτέ δεν ήταν τόσο ηλίθιες και τόσο αλαζονικές όσο αυτά τα δυο εκτρώματα.

  4. Αφού θέτεις το θέμα έτσι μπορ΄ρ να σου απαντήσω ότι όσο νωρίτερα εξαληφθεί το έκτρωμα των Η.Π.Α. και τα τσιράκια τους της Ευρωπαικής Ένωσης τόσο το καλύτερο θα είναι για ολόκληρο τον κόσμο. Στην ιστορία της ανθρωπότητας είχαμε την ευκαιρία να δούμε αρκετές υπερδυνάμεις, όμως ποτέ δεν ήταν τόσο ηλίθιες και τόσο αλαζονικές όσο αυτά τα δυο εκτρώματα.

  5. Μεγάλε δάσκαλε Σωκράτη! Όλα τα βγάζει στη φόρα η μαιευτική!

  6. Μεγάλε δάσκαλε Σωκράτη! Όλα τα βγάζει στη φόρα η μαιευτική!

  7. @akamas: πώς ακριβώς μπορεί να «εξαληφθεί το έκτρωμα των Η.Π.Α. και τα τσιράκια τους της Ευρωπαικής Ένωσης»;

  8. @akamas: πώς ακριβώς μπορεί να «εξαληφθεί το έκτρωμα των Η.Π.Α. και τα τσιράκια τους της Ευρωπαικής Ένωσης»;

  9. Οι Η.Π.Α. θα πέσουν από την αλαζονεία που δείχνουν προς όλους τους λαούς και από την καταπίεςση που εξασκούν στις μειονότητες που ζουν ΄στο εδαφός τους, από εκεί και πέρα όταν δεν υπάρχει ο μεγάλος αδερφός δεν θα υπάρχουν λόγοι ύπαρξης και για την ευρωπαική ένωση.

  10. Οι Η.Π.Α. θα πέσουν από την αλαζονεία που δείχνουν προς όλους τους λαούς και από την καταπίεςση που εξασκούν στις μειονότητες που ζουν ΄στο εδαφός τους, από εκεί και πέρα όταν δεν υπάρχει ο μεγάλος αδερφός δεν θα υπάρχουν λόγοι ύπαρξης και για την ευρωπαική ένωση.

  11. @akamas: κοίτα να δείς. Σε παίρνω σοβαρά, προσπαθώ να κάνω συζήτηση μαζί σου, κι εσύ μου απαντάς με συνθήματα. Παρόλο που νωρίτερα είχες γράψει πως προτιμάς συζητήσεις με επιχειρήματα κτλ.

    Έκανα μια απλή ερώτηση: πώς θα «εξαληφθεί το έκτρωμα των Η.Π.Α. και τα τσιράκια τους της Ευρωπαικής Ένωσης;». Και μου απαντάς με σύνθημα που είναι πιο μπαγιάτικο κι από το ψωμί που σερβίραν στη φοιτητική εστία που έτρωγα.

    Όταν γράφεις για εξάληψη των ΗΠΑ τι ακριβώς εννοείς; Τι ακριβώς εννοείς ακόμη κι όταν συνθηματικά λές πως «οι ΗΠΑ θα πέσουν από την αλαζονεία…». Τι σημαίνει μια τέτοια πτώση όταν την εξισώνεις με απάληψη;

  12. @akamas: κοίτα να δείς. Σε παίρνω σοβαρά, προσπαθώ να κάνω συζήτηση μαζί σου, κι εσύ μου απαντάς με συνθήματα. Παρόλο που νωρίτερα είχες γράψει πως προτιμάς συζητήσεις με επιχειρήματα κτλ.

    Έκανα μια απλή ερώτηση: πώς θα «εξαληφθεί το έκτρωμα των Η.Π.Α. και τα τσιράκια τους της Ευρωπαικής Ένωσης;». Και μου απαντάς με σύνθημα που είναι πιο μπαγιάτικο κι από το ψωμί που σερβίραν στη φοιτητική εστία που έτρωγα.

    Όταν γράφεις για εξάληψη των ΗΠΑ τι ακριβώς εννοείς; Τι ακριβώς εννοείς ακόμη κι όταν συνθηματικά λές πως «οι ΗΠΑ θα πέσουν από την αλαζονεία…». Τι σημαίνει μια τέτοια πτώση όταν την εξισώνεις με απάληψη;

  13. Μπορεί να θεωρηθεί οργανωμένο κράτος όταν η κάθε πολιτεία έχει τους δικούς της νόμους, όταν υπάρχουν οι Αφροαμερικανοί και οι Ισπανόφωνοι που καταπιέζονται και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να κάνει εγκλήματα όπως στην Γιουγκοσλαβία, στο Αφγανιστάν, στο Ιράκ και στην Κούβα; Αυτό που προσπαθεί να εξάγει δεν είναι η όποιας μορφής δημοκρατία θεωρεί το εβραικό λόμπι ότι υπάρχει, αλλά η εγκληματικότητα.

  14. Μπορεί να θεωρηθεί οργανωμένο κράτος όταν η κάθε πολιτεία έχει τους δικούς της νόμους, όταν υπάρχουν οι Αφροαμερικανοί και οι Ισπανόφωνοι που καταπιέζονται και το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να κάνει εγκλήματα όπως στην Γιουγκοσλαβία, στο Αφγανιστάν, στο Ιράκ και στην Κούβα; Αυτό που προσπαθεί να εξάγει δεν είναι η όποιας μορφής δημοκρατία θεωρεί το εβραικό λόμπι ότι υπάρχει, αλλά η εγκληματικότητα.

  15. @akamas: κοίτα να δεις. Καταρχήν εκκρεμούν ερωτήσεις που δεν έχεις απαντήσει. Όταν γράφεις για εξάληψη των ΗΠΑ τι ακριβώς εννοείς; Τι ακριβώς εννοείς ακόμη κι όταν συνθηματικά λές πως «οι ΗΠΑ θα πέσουν από την αλαζονεία…». Τι σημαίνει μια τέτοια πτώση όταν την εξισώνεις με απάληψη;

    Ποιό είναι το πρόβλημά σου που η κάθε πολιτεία των ΗΠΑ έχει τους δικούς τους νόμους; Τι σ’ ενοχλεί η αυτονομία που έχουν οι πολιτείες και οι πόλεις; Και για ποιά καταπίεση μιλάς; Εξισώνεις την καταπίεση με την φτώχεια μήπως ή απλώς τα μπερδεύεις;

  16. @akamas: κοίτα να δεις. Καταρχήν εκκρεμούν ερωτήσεις που δεν έχεις απαντήσει. Όταν γράφεις για εξάληψη των ΗΠΑ τι ακριβώς εννοείς; Τι ακριβώς εννοείς ακόμη κι όταν συνθηματικά λές πως «οι ΗΠΑ θα πέσουν από την αλαζονεία…». Τι σημαίνει μια τέτοια πτώση όταν την εξισώνεις με απάληψη;

    Ποιό είναι το πρόβλημά σου που η κάθε πολιτεία των ΗΠΑ έχει τους δικούς τους νόμους; Τι σ’ ενοχλεί η αυτονομία που έχουν οι πολιτείες και οι πόλεις; Και για ποιά καταπίεση μιλάς; Εξισώνεις την καταπίεση με την φτώχεια μήπως ή απλώς τα μπερδεύεις;

  17. Αυτό το τερατούργημα θα χωριστεί σε πολλά μικρά κομμάτια, όταν οι καταπιεσμένες μειονότητες θα αρχίσουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, αυτά που τους στερεί ένα καθεστώς που ακόμη και ο Χίτλερ ωχρυούσε μπροστά του. Αν θέλεις να δεις για ποια αλαζονεία μιλάω δεν έχεις παρά να δεις τα εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί σε πολλά σημεία του κόσμου, τις δολοφονίες στην Γιουγκοσλαβία, στο Αφγανιστάν, στο Ιράκ, το εμπάργκο στη Κούβα, τη συνεργασία με το Ισραήλ ενάντια στους Παλαιστινίους και με την Τουρκία εναντίον των Κούρδων, καθώς και πολλά άλλα.

  18. Αυτό το τερατούργημα θα χωριστεί σε πολλά μικρά κομμάτια, όταν οι καταπιεσμένες μειονότητες θα αρχίσουν να διεκδικούν τα δικαιώματά τους, αυτά που τους στερεί ένα καθεστώς που ακόμη και ο Χίτλερ ωχρυούσε μπροστά του. Αν θέλεις να δεις για ποια αλαζονεία μιλάω δεν έχεις παρά να δεις τα εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί σε πολλά σημεία του κόσμου, τις δολοφονίες στην Γιουγκοσλαβία, στο Αφγανιστάν, στο Ιράκ, το εμπάργκο στη Κούβα, τη συνεργασία με το Ισραήλ ενάντια στους Παλαιστινίους και με την Τουρκία εναντίον των Κούρδων, καθώς και πολλά άλλα.

  19. @akamas: καλώς. Έκανα υπομονή και προσπάθησα να συζητήσω μαζί σου, αλλά εσύ δεν παίζεσαι. Μιλάς με συνθήματα, δογματικά, και δίχως να σκέφτεσαι. Σε ρωτώ, για παράδειγμα, για ποιά καταπίεση των μειονοτήτων στις ΗΠΑ μιλάς και μου απαντάς για «τα εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί σε πολλά σημεία του κόσμου».

    Πώς να γίνει συζήτηση έτσι.

    Έχεις περιπέσει σε αντιφάσεις, έχεις γράψει ατεκμηρίωτα πράγματα, και λες κι ανοησίες (πχ σύγκριση ΗΠΑ-Χίτλερ). Κάνω υπομονή μαζί σου εδώ και 2-3 μέρες ελπίζοντας πως ανάμεσα στα συνθήματα και τις ανοησίες ίσως να έχεις να πεις κάτι ουσιαστικό που αξίζει να προβληθεί. Αλλά εσύ τίποτα ρε γμτ, κολλημένος εντελώς.

    Σε παρακαλώ αν ξαναγράψεις στα σχόλια της συζήτησης αυτής, πρώτα να απαντήσεις με ουσία στα εκκρεμή ερωτήματα πριν αρχίσεις να αμολάς τα συνθήματά σου.

  20. @akamas: καλώς. Έκανα υπομονή και προσπάθησα να συζητήσω μαζί σου, αλλά εσύ δεν παίζεσαι. Μιλάς με συνθήματα, δογματικά, και δίχως να σκέφτεσαι. Σε ρωτώ, για παράδειγμα, για ποιά καταπίεση των μειονοτήτων στις ΗΠΑ μιλάς και μου απαντάς για «τα εγκλήματα που έχουν διαπραχθεί σε πολλά σημεία του κόσμου».

    Πώς να γίνει συζήτηση έτσι.

    Έχεις περιπέσει σε αντιφάσεις, έχεις γράψει ατεκμηρίωτα πράγματα, και λες κι ανοησίες (πχ σύγκριση ΗΠΑ-Χίτλερ). Κάνω υπομονή μαζί σου εδώ και 2-3 μέρες ελπίζοντας πως ανάμεσα στα συνθήματα και τις ανοησίες ίσως να έχεις να πεις κάτι ουσιαστικό που αξίζει να προβληθεί. Αλλά εσύ τίποτα ρε γμτ, κολλημένος εντελώς.

    Σε παρακαλώ αν ξαναγράψεις στα σχόλια της συζήτησης αυτής, πρώτα να απαντήσεις με ουσία στα εκκρεμή ερωτήματα πριν αρχίσεις να αμολάς τα συνθήματά σου.

  21. Καλημέρα λ:ηρ…

    Δεν ξέρω αν θα με πουν πολλοί φασίστα, αλλά συμφωνώ με αυτό που έκανες, εφόσον όπως μας εξηγείς ο νόμος στις ΗΠΑ είναι εντελώς διαφορετικός από ότι εδώ. Για παράδειγμα συμφωνώ απόλυτα με την “κοινωνική εργασία” ως ένα μέσο σωφρονισμού γιατί από την μία δεν είναι ιδιαίτερα σκληρή, αλλά από την άλλη ο καταναγκαστικός χαρακτήρας της λειτουργεί ως τιμωρία και διορθώνει (ελπίζουμε) την συμπεριφορά.

    Ως φοιτητής ψυχολογίας δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με την γυναίκα σου (;) στο ότι η γρήγορη τιμωρία για “κακές πράξεις” (όπως και η γρήγορη αμοιβή για “καλές πράξεις”) δρουν άμεσα στην διαμόρφωση της συμπεριφοράς.

    Δεν νομίζω να στιγματιστεί ο νεαρός από μια απόφαση τέτοιου τύπου. Θα στιγματιζόταν αν σύμφωνα με τον νόμο είχε αυστηρότερες συνέπειες (π.χ. φυλάκιση).

    Έχω και ένα παράδειγμα από “προσωπική εμπειρία”. Στο χωριό μου έχουμε ένα παιδί το οποίο έκλεβε, έκανε διαρρήξεις κτλ από την ηλικία των 11 ή 12 μέχρι που ενηλικιώθηκε. Τις μισές φορές δεν το κατήγγειλαν και τις άλλες μισές πήγε στο δικαστήριο και δεν ξέρω πως, την έβγαζε καθαρή για λίγο χρονικό διάστημα, έως ότου έγινε ενήλικος και πλέον μπαινοβγαίνει στην φυλακή για κλοπές, κατοχή ναρκωτικών, απειλές με μαχαίρια, καυγάδες κτλ.

    Και ρωτάω εγώ… Ποιος φταίει που αυτό το παιδί κατάντησε σήμερα σοβαρή πληγή για την τοπική κοινωνία; ΣΙΓΟΥΡΑ ΦΤΑΙΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ, δεν αντιλέγω σε αυτό. Αν λάβω υπόψην και το γεγονός ότι το παιδί αυτό είναι τσιγγάνος (μειονότητα) και επομένως ήταν περιθωριοποιημένο από τα γεννοφάσκια του, τότε σίγουρα φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι η κοινωνία έπαιξε τον σημαντικότερο ρόλο.

    ΑΛΛΑ, νομίζω ότι φταίνε εξίσου και όλοι αυτοί που του “τη χάρισαν” όλες αυτές τις φορές, βλέποντας ότι έχει ξανακάνει παρόμοιες πράξεις στο παρελθόν και δεν έχει συνετιστεί. Για εμένα όλοι αυτοί είναι υποκριτές που νόμιζαν ότι έκαναν καλό στο παιδί. Αυτό που κατάφεραν ήταν να του δώσουν τον χρόνο για να γίνει ένας κανονικός εγκληματίας που πλέον είναι απειλή για όλους μας.

  22. Καλημέρα λ:ηρ…

    Δεν ξέρω αν θα με πουν πολλοί φασίστα, αλλά συμφωνώ με αυτό που έκανες, εφόσον όπως μας εξηγείς ο νόμος στις ΗΠΑ είναι εντελώς διαφορετικός από ότι εδώ. Για παράδειγμα συμφωνώ απόλυτα με την “κοινωνική εργασία” ως ένα μέσο σωφρονισμού γιατί από την μία δεν είναι ιδιαίτερα σκληρή, αλλά από την άλλη ο καταναγκαστικός χαρακτήρας της λειτουργεί ως τιμωρία και διορθώνει (ελπίζουμε) την συμπεριφορά.

    Ως φοιτητής ψυχολογίας δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο με την γυναίκα σου (;) στο ότι η γρήγορη τιμωρία για “κακές πράξεις” (όπως και η γρήγορη αμοιβή για “καλές πράξεις”) δρουν άμεσα στην διαμόρφωση της συμπεριφοράς.

    Δεν νομίζω να στιγματιστεί ο νεαρός από μια απόφαση τέτοιου τύπου. Θα στιγματιζόταν αν σύμφωνα με τον νόμο είχε αυστηρότερες συνέπειες (π.χ. φυλάκιση).

    Έχω και ένα παράδειγμα από “προσωπική εμπειρία”. Στο χωριό μου έχουμε ένα παιδί το οποίο έκλεβε, έκανε διαρρήξεις κτλ από την ηλικία των 11 ή 12 μέχρι που ενηλικιώθηκε. Τις μισές φορές δεν το κατήγγειλαν και τις άλλες μισές πήγε στο δικαστήριο και δεν ξέρω πως, την έβγαζε καθαρή για λίγο χρονικό διάστημα, έως ότου έγινε ενήλικος και πλέον μπαινοβγαίνει στην φυλακή για κλοπές, κατοχή ναρκωτικών, απειλές με μαχαίρια, καυγάδες κτλ.

    Και ρωτάω εγώ… Ποιος φταίει που αυτό το παιδί κατάντησε σήμερα σοβαρή πληγή για την τοπική κοινωνία; ΣΙΓΟΥΡΑ ΦΤΑΙΕΙ Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ, δεν αντιλέγω σε αυτό. Αν λάβω υπόψην και το γεγονός ότι το παιδί αυτό είναι τσιγγάνος (μειονότητα) και επομένως ήταν περιθωριοποιημένο από τα γεννοφάσκια του, τότε σίγουρα φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι η κοινωνία έπαιξε τον σημαντικότερο ρόλο.

    ΑΛΛΑ, νομίζω ότι φταίνε εξίσου και όλοι αυτοί που του “τη χάρισαν” όλες αυτές τις φορές, βλέποντας ότι έχει ξανακάνει παρόμοιες πράξεις στο παρελθόν και δεν έχει συνετιστεί. Για εμένα όλοι αυτοί είναι υποκριτές που νόμιζαν ότι έκαναν καλό στο παιδί. Αυτό που κατάφεραν ήταν να του δώσουν τον χρόνο για να γίνει ένας κανονικός εγκληματίας που πλέον είναι απειλή για όλους μας.

  23. @jim_hellas: φταίνε όντως πολλά, όπως λες. Αυτό που βλέπω εδώ λόγω παιδοψυχολόγου συζύγου, είναι πως τα προβλήματα ξεκινούν από την οικογένεια. Δηλαδή η οικογένεια δεν δίνει την πρέπουσα προσοχή στην ανατροφή και στον έλεγχο του παιδιού. Πολύ πριν το παιδί αντιμετωπίσει την κοινωνία, αντιμετωπίζει το περιβάλλον της οικογένειάς του. Βέβαια, αν η οικογένεια είναι περιθωριοποιημένη τότε καταλαβαίνουμε πόσο δύσκολο μπορεί να είναι το ενδοοικογενειακό περιβάλλον.

    Αυτό που βλέπω εδώ είναι πως υπάρχει ένα σύστημα με κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, ειδικευμένους αστυνομικούς, κτλ, που αντιμετωπίζει — όσο μπορεί — τις περιπτώσεις παιδιών που ζουν με ασταθείς οικογένειες (πχ πρεζόνια γονείς, κα).

    Στην Ελλάδα έχουμε γιαγιάδες, παπούδες, κτλ που θα αναλάβουν το παιδί αν οι γονείς μπουν φυλακή. Η ανατροφή όμως που θα του δώσουν είναι στοιχειώδης και υποτυπώδης. Και δεν αναιρεί το γεγονός πως το παιδί γνωρίζει πως κάτι κακό κάναν οι γονείς του τους οποίους όμως συνεχίζει να θεωρεί role models. Δίχως την κατάλληλη υποστήριξη από κοινωνικούς λειτουργούς ή ψυχολόγους, το παιδί θα αφομοιώσει τις παραστάσεις της ηλικίας αυτής με τον χειρότερο δυνατό τρόπο για το μέλλον του.

    Με εκπλήσει που στην Ελλάδα, στα μεγάλα αστικά κέντρα, οι νέοι γονείς γνωρίζουν περισσότερα για την ψυχολογία και την εκπαίδευση του σκύλου τους (ως παθιασμένος κυνόφιλος το θεωρώ καλό) αλλά δεν γνωρίζουν αναλογικά ούτε τα μισά για την ανατροφή των παιδιών τους, και στηρίζονται στις παρωχημένες γνώσεις των γονιών και των πεθερικών τους.

  24. @jim_hellas: φταίνε όντως πολλά, όπως λες. Αυτό που βλέπω εδώ λόγω παιδοψυχολόγου συζύγου, είναι πως τα προβλήματα ξεκινούν από την οικογένεια. Δηλαδή η οικογένεια δεν δίνει την πρέπουσα προσοχή στην ανατροφή και στον έλεγχο του παιδιού. Πολύ πριν το παιδί αντιμετωπίσει την κοινωνία, αντιμετωπίζει το περιβάλλον της οικογένειάς του. Βέβαια, αν η οικογένεια είναι περιθωριοποιημένη τότε καταλαβαίνουμε πόσο δύσκολο μπορεί να είναι το ενδοοικογενειακό περιβάλλον.

    Αυτό που βλέπω εδώ είναι πως υπάρχει ένα σύστημα με κοινωνικούς λειτουργούς, ψυχολόγους, ειδικευμένους αστυνομικούς, κτλ, που αντιμετωπίζει — όσο μπορεί — τις περιπτώσεις παιδιών που ζουν με ασταθείς οικογένειες (πχ πρεζόνια γονείς, κα).

    Στην Ελλάδα έχουμε γιαγιάδες, παπούδες, κτλ που θα αναλάβουν το παιδί αν οι γονείς μπουν φυλακή. Η ανατροφή όμως που θα του δώσουν είναι στοιχειώδης και υποτυπώδης. Και δεν αναιρεί το γεγονός πως το παιδί γνωρίζει πως κάτι κακό κάναν οι γονείς του τους οποίους όμως συνεχίζει να θεωρεί role models. Δίχως την κατάλληλη υποστήριξη από κοινωνικούς λειτουργούς ή ψυχολόγους, το παιδί θα αφομοιώσει τις παραστάσεις της ηλικίας αυτής με τον χειρότερο δυνατό τρόπο για το μέλλον του.

    Με εκπλήσει που στην Ελλάδα, στα μεγάλα αστικά κέντρα, οι νέοι γονείς γνωρίζουν περισσότερα για την ψυχολογία και την εκπαίδευση του σκύλου τους (ως παθιασμένος κυνόφιλος το θεωρώ καλό) αλλά δεν γνωρίζουν αναλογικά ούτε τα μισά για την ανατροφή των παιδιών τους, και στηρίζονται στις παρωχημένες γνώσεις των γονιών και των πεθερικών τους.

  25. Εμένα απ’ όλη την εκτός θέματος συζήτηση, παρά τις προσπάθειες του οικοδεσπότη, μου έμεινε ένα ερώτημα:
    Ο φίλος akamas θεωρεί ότι είναι αριστερός;
    Χάσαμε τον προσανατολισμό μας ρε παιδιά!

  26. Εμένα απ’ όλη την εκτός θέματος συζήτηση, παρά τις προσπάθειες του οικοδεσπότη, μου έμεινε ένα ερώτημα:
    Ο φίλος akamas θεωρεί ότι είναι αριστερός;
    Χάσαμε τον προσανατολισμό μας ρε παιδιά!

  27. Καλά έκανες. Αλλά όχι για τους λόγους που νομίζεις.
    Προσωπικά δεν κάνω βανδαλισμούς και έχω μια μη φυσιολογική έλλειψη επιθετικότητας. Κατανοώ όμως πλήρως την ηδονή που προσφέρει σε κάποιον να βανδαλίσει και άλλων ειδών παραβατικές συμπεριφορές.
    Μισή όμως από την ηδονή προέρχεται από τον κίνδυνο τιμωρίας και η αίσθηση του απαγορευμένου. Γιατί λοιπόν να τους τον στερήσουμε;
    Βασικό πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας είναι ότι αυτό έχει εκλείψει μια που όλα επιτρέπονται.
    Είναι υγιές αυτό που έκανες, όσο υγιής είναι και η συμπεριφορά του πιτσιρίκου. Κανείς δεν έκανε λάθος. Το καλό και το κακό ίσως είναι μύθος.

  28. Καλά έκανες. Αλλά όχι για τους λόγους που νομίζεις.
    Προσωπικά δεν κάνω βανδαλισμούς και έχω μια μη φυσιολογική έλλειψη επιθετικότητας. Κατανοώ όμως πλήρως την ηδονή που προσφέρει σε κάποιον να βανδαλίσει και άλλων ειδών παραβατικές συμπεριφορές.
    Μισή όμως από την ηδονή προέρχεται από τον κίνδυνο τιμωρίας και η αίσθηση του απαγορευμένου. Γιατί λοιπόν να τους τον στερήσουμε;
    Βασικό πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας είναι ότι αυτό έχει εκλείψει μια που όλα επιτρέπονται.
    Είναι υγιές αυτό που έκανες, όσο υγιής είναι και η συμπεριφορά του πιτσιρίκου. Κανείς δεν έκανε λάθος. Το καλό και το κακό ίσως είναι μύθος.

  29. Αγαπητέ K. Γκορτζή, δυστυχώς ο akamas είναι τυπικός έλληνας αριστερός. Η αριστερά στη χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια προσδιορίζεται μόνο αρνητικά. Δεν έχει συνεισφέρει ούτε μια νέα ιδέα ή πρόταση στο δημόσιο διάλογο και το μόνο που κάνει είναι να καταγγέλει και να αντιδρά σε ότι κάνουν η εκάστοτε κυβέρνηση, η Αμερική (το τερατούργημα) και η ΕΕ (τα τσιράκια του τερατουργήματος). Το αγαπημένο τους είναι να βρίζουν σαν “συμβιβασμένους” τους αριστερούς άλλων χωρών που προσπαθούν να παρέμβουν ουσιαστικά στη διεθνή πολιτική και να μοιράζουν πιστοποιητικά αριστεροσύνης σε ανθρώπους που έχουν αγωνιστεί πραγματικά στη ζωή τους και δεν έφτασαν σε ανώτερα κλιμάκια του κόμματος μέσα από αφισοκόλληση σε δημοκρατικές εποχές και σχολές στελεχών της ΕΣΣΔ. Και όλα αυτά σε μια όλο και αυξανόμενη σύμπνοια με ετρόκλητες δημοκρατικές δυνάμεις, εκλεγμένες ή ισόβιες.

  30. Αγαπητέ K. Γκορτζή, δυστυχώς ο akamas είναι τυπικός έλληνας αριστερός. Η αριστερά στη χώρα μας εδώ και πολλά χρόνια προσδιορίζεται μόνο αρνητικά. Δεν έχει συνεισφέρει ούτε μια νέα ιδέα ή πρόταση στο δημόσιο διάλογο και το μόνο που κάνει είναι να καταγγέλει και να αντιδρά σε ότι κάνουν η εκάστοτε κυβέρνηση, η Αμερική (το τερατούργημα) και η ΕΕ (τα τσιράκια του τερατουργήματος). Το αγαπημένο τους είναι να βρίζουν σαν “συμβιβασμένους” τους αριστερούς άλλων χωρών που προσπαθούν να παρέμβουν ουσιαστικά στη διεθνή πολιτική και να μοιράζουν πιστοποιητικά αριστεροσύνης σε ανθρώπους που έχουν αγωνιστεί πραγματικά στη ζωή τους και δεν έφτασαν σε ανώτερα κλιμάκια του κόμματος μέσα από αφισοκόλληση σε δημοκρατικές εποχές και σχολές στελεχών της ΕΣΣΔ. Και όλα αυτά σε μια όλο και αυξανόμενη σύμπνοια με ετρόκλητες δημοκρατικές δυνάμεις, εκλεγμένες ή ισόβιες.

  31. Δεν είμαι βέβαιος αν ο akamas θα αυτοπροσδιοριζόταν ως αριστερός. Πιό πολύ για αντιεξουσιαστή τον κόβω. Επίσης αφήνει την εντύπωση ενός νέου ανθρώπου που ακόμη ψάχνει να βρεί το λόγο του. Αυτό φαίνεται από τις αντιφάσεις στις οποίες περιήλθε παραπάνω αλλά και σε άλλη συζήτηση που είχα μαζί του. Πέρα από αυτά τον συμπαθώ διότι έχει υπομονή και προσπαθεί. Σπάνια χαρίσματα αυτά!

  32. Δεν είμαι βέβαιος αν ο akamas θα αυτοπροσδιοριζόταν ως αριστερός. Πιό πολύ για αντιεξουσιαστή τον κόβω. Επίσης αφήνει την εντύπωση ενός νέου ανθρώπου που ακόμη ψάχνει να βρεί το λόγο του. Αυτό φαίνεται από τις αντιφάσεις στις οποίες περιήλθε παραπάνω αλλά και σε άλλη συζήτηση που είχα μαζί του. Πέρα από αυτά τον συμπαθώ διότι έχει υπομονή και προσπαθεί. Σπάνια χαρίσματα αυτά!

  33. Δε λέω, ευπρεπέστατος παρά τον δογματισμό του αλλά, χειρότερη εξουσία από τον τυφλό δογματισμό δεν έχω εντοπίσει μέχρι σήμερα…

  34. Δε λέω, ευπρεπέστατος παρά τον δογματισμό του αλλά, χειρότερη εξουσία από τον τυφλό δογματισμό δεν έχω εντοπίσει μέχρι σήμερα…

  35. Καλύτερα δογματικός παρά ρουφιάνος. Είπα ότι δεν πρόκειται να ασχοληθώ και πάλι με το συγκεκριμένο blog αλλά προκαλούμαι.

  36. Καλύτερα δογματικός παρά ρουφιάνος. Είπα ότι δεν πρόκειται να ασχοληθώ και πάλι με το συγκεκριμένο blog αλλά προκαλούμαι.

  37. @akamas: σε παρακαλώ πολύ να προσέχεις τα λόγια σου όταν απολαμβάνεις τη φιλοξενεία του ιστολογίου αυτού. Εντάξει;

  38. @akamas: σε παρακαλώ πολύ να προσέχεις τα λόγια σου όταν απολαμβάνεις τη φιλοξενεία του ιστολογίου αυτού. Εντάξει;

  39. Δεν πρόκειται να ασχοληθώ και πάλι και σε παρακαλώ πολύ να μην αναφερθεί και πάλι το όνομά μου πουθενά, αν γίνει έχω κάθε νόμιμο δικαίωμα να υπερασπίσω τον εαυτό μου και την ιδεολογία μου, είναι θέμα αξιοπρέπειας. Τέλος.

  40. Δεν πρόκειται να ασχοληθώ και πάλι και σε παρακαλώ πολύ να μην αναφερθεί και πάλι το όνομά μου πουθενά, αν γίνει έχω κάθε νόμιμο δικαίωμα να υπερασπίσω τον εαυτό μου και την ιδεολογία μου, είναι θέμα αξιοπρέπειας. Τέλος.

  41. @akamas: επαναλαμβάνω: να προσέχεις τα λόγια σου όταν απολαμβάνεις τη φιλοξενεία του ιστολογίου αυτού. Τις απειλές περί «νομίμων» δικαιωμάτων να τις αφήσεις για εκεί που περνάν. Άσε που για να υπερασπιστείς τα νόμιμα δικαιώματά σου θα πρέπει να συνεργαστείς με την αστυνομία, πράγμα που έχεις δηλώσει πως δεν θα κάνεις.

    Σε παρακαλώ πολύ όμως, δεν θέλω ούτε απειλές ούτε βρισιές στο ιστολόγιο αυτό. Αν δεν επιθυμείς να σεβαστείς τις αρχές της φιλοξενείας, δεν είναι ανάγκη να γράφεις εδώ.

  42. @akamas: επαναλαμβάνω: να προσέχεις τα λόγια σου όταν απολαμβάνεις τη φιλοξενεία του ιστολογίου αυτού. Τις απειλές περί «νομίμων» δικαιωμάτων να τις αφήσεις για εκεί που περνάν. Άσε που για να υπερασπιστείς τα νόμιμα δικαιώματά σου θα πρέπει να συνεργαστείς με την αστυνομία, πράγμα που έχεις δηλώσει πως δεν θα κάνεις.

    Σε παρακαλώ πολύ όμως, δεν θέλω ούτε απειλές ούτε βρισιές στο ιστολόγιο αυτό. Αν δεν επιθυμείς να σεβαστείς τις αρχές της φιλοξενείας, δεν είναι ανάγκη να γράφεις εδώ.

  43. Μην αναφερθείς άλλη φορά σε εμένα και να μάθεις ότι όταν απαιτείς κάτι θα πρέπει να μάθεις να σε΄βεσαι την ιδεολογία του άλλου, κάτι που δεν είναι γνωστό στην Αμερική.

  44. Μην αναφερθείς άλλη φορά σε εμένα και να μάθεις ότι όταν απαιτείς κάτι θα πρέπει να μάθεις να σε΄βεσαι την ιδεολογία του άλλου, κάτι που δεν είναι γνωστό στην Αμερική.

  45. @akamas: κάθησα και έκανα διάλογο μαζί σου μέρες. Δεν σου επιτέθηκα προσωπικά. (Δις, εσύ με απεκάλεσες ρουφιάνο, εμμέσως). Απέδειξα έμπρακτα έτσι πως σέβομαι και το πρόσωπό σου και την ιδεολογία σου (όσο άγουρη και αντιφατική κι αν θεωρώ πως είναι). Η δικιά σου συμπεριφορά από την άλλη, ειδικά με τα πρόσφατα μηνύματά σου, είναι απαράδεκτη. Ειδικά τέτοια μέρα που ‘ναι (της Αμαλίας). Το σε τι αναφέρομαι και τι σχολιάζω είναι δικαίωμά μου και δεν μπορεί κανείς (ούτε καν εσύ) να μου υποδείξει τι να κάνω. Αν πιστεύεις πως σε προσβάλλω τράβα στην Αστυνομία και κάνε μου μήνυση.

  46. @akamas: κάθησα και έκανα διάλογο μαζί σου μέρες. Δεν σου επιτέθηκα προσωπικά. (Δις, εσύ με απεκάλεσες ρουφιάνο, εμμέσως). Απέδειξα έμπρακτα έτσι πως σέβομαι και το πρόσωπό σου και την ιδεολογία σου (όσο άγουρη και αντιφατική κι αν θεωρώ πως είναι). Η δικιά σου συμπεριφορά από την άλλη, ειδικά με τα πρόσφατα μηνύματά σου, είναι απαράδεκτη. Ειδικά τέτοια μέρα που ‘ναι (της Αμαλίας). Το σε τι αναφέρομαι και τι σχολιάζω είναι δικαίωμά μου και δεν μπορεί κανείς (ούτε καν εσύ) να μου υποδείξει τι να κάνω. Αν πιστεύεις πως σε προσβάλλω τράβα στην Αστυνομία και κάνε μου μήνυση.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *