Δυο Αν

Αν ήταν προβοκάτορες οι φονιάδες της Σταδίου, γιατί το «λαϊκό κίνημα» που τους περιστοίχιζε δεν τους δίνει στη δικαιοσύνη; Αν ήταν μέλη του, γιατί τους ανέχεται και τους προστατεύει σήμερα;

Share

11 thoughts on “Δυο Αν

  1. μα τι λες τωρα Λεωνίδα? Το αγωνιστικό “λαϊκό” κίνημα να δώσει τους προβοκάτορες? Αυτά είναι … ρουφιανιές της ντόπιας και ξενόφερτης ολιγαρχίας 🙂 (άντε για να ευθυμίσουμε στη μαυρίλα που ζούμε)

    Ι

  2. Λεωνίδα,

    Οι δολοφόνοι της Σταδίου (και γενικότερα οι κουκουλοφόροι ταραξίες) δεν ανήκουν σε κανένα “κίνημα”, και δεν έχουν καμία σχέση με τα αιτήματα της εκάστοτε πορείας. Δυστυχώς όμως είναι εξαιρετικά δύσκολη η περιφρούρηση μιας μεγάλης πορείας από δαύτους. Σε πληροφορώ ότι αποδοκιμάζονται έντονα από το πλήθος (κυρίως όταν καίνε καταστήματα και βιβλιοπωλεία) αλλά πραγματικά δε μπορούμε να κάνουμε εμείς τη δουλειά της αστυνομίας. Τα ΜΑΤ φαίνεται να ενδιαφέρονται περισσότερο να ρίξουν χημικά από μακρυά κι όποιον πάρει ο χάρος παρά να ρισκάρουν μια σύλληψη (όχι ότι είναι πάντα εύκολο στο γενικό χαμό, πάντως είναι προφανής η έλλειψη κάποιας στρατηγικής).

  3. Κωστή έχω γράψει τα σχολιανά και για την μπαχαλοαστυνομία στην Ελλάδα. Το ζήτημα σήμερα είναι το λαϊκό κίνημα που με την ανοχή και την συγκάλυψη που παρέχει στους δολοφόνους, αυτο-αγκυλώνεται στα εισαγωγικά που του επιφύλαξα παραπάνω.

    Δεν είδα ούτε μια ανακοίνωση από κάποια συλλογικότητα του κινήματος που να παροτρύνει ανθρώπους που είδαν το περιστατικό να βοηθήσουν τις αρχές στις έρευνές τους.

  4. Δεν τίθεται θέμα συγκάλυψης, ούτε καν στο indymedia δεν τόλμησε κανείς να υπερασπιστεί τους δολοφόνους, πόσο μάλλον τα κόμματα και οι φορείς (οι οποίοι παρεμπιπτόντως δημόσια αποκύρηξαν τη βία). Όλη η Ελλάδα πενθει για τους νεκρούς και οι δολοφόνοι αντιμετωπίζονται σαν κοινοί εγκληματίες από όλους μας. Εννοείται ότι οποιοσδήποτε πολίτης έχει κάποια πληροφόρηση (π.χ. αναγνωρίσει κάποια φωτογραφία εφ' όσον δωθεί στη δημοσιότητα) θα ενημερώσει, δεν περιμένει να το πει η Παπαρήγα ή ο… Παναγόπουλος! Μόνο δύο παρατηρήσεις:

    1. Τα 100.000 άτομα που διαδήλωσαν δεν ανήκουν σε κάποιο λαϊκό κίνημα, το μόνο κοινό τους στοιχείο ήταν η οργή – κατά συνέπεια δεν πιστεύω ότι αυτό το ανομοιογενές πλήθος αντιπροσωπεύεται από κάποια “συλλογικότητα”.

    2. Είναι λάθος να αντιμετωπίζουμε με ιδεολογικούς όρους εγκληματίες σαν τους δολοφόνους της Σταδίου (και κατ' επέκταση κάθε είδους “μπαχαλάκηδες”). Πράξεις μηδενιστικής βίας (μολότωφ, καταστροφές καταστημάτων) έχουν τόση σχέση με το “λαικό κίνήμα” όση και ο … Επαναστατικός Αγώνας. Δεν είναι αυτονόητο ότι το “λαικό κίνημα” καταδικάζει αντικοινωνικές πράξεις που τελικά στρέφονται εναντίον του;

  5. Εδώ που φτάσαμε Κωστή και τα αυτονόητα χρήζουν διευκρίνισης πλέον.

    Τόσες συλλογικότητες, δίκτυα, κόμματα, φορείς, οργανισμοί, κτλ βγάλαν δελτία τύπου και ανακοινώσεις καταδικάζοντας τις δολοφονίες. Κανείς μα κανείς δεν παρότρυνε και δεν ζήτησε από πιθανούς μάρτυρες να διευκολύνουν τις αστυνομικές αρχές στις έρευνές τους. Και η Παπαρήγα και ο Παναγόπουλος και οι ανώνυμες συλλογικότητες οφείλουν να παροτρύνουν τους πολίτες να συνδράμουν στις έρευνες. Δεν το κάνουν. Ήτοι: έργω η συγκάλυψη και μ αυτήν αγανακτώ σήμερα.

    Είναι λάθος, πιστεύω, οι δολοφόνοι να αντιμετωπίζονται ως κοινοί εγκληματίες. Είναι κατά πολύ χειρότεροι από κοινοί εγκληματίες.

  6. Λέω, μήπως έχουμε αλλαγή στους κανόνες εμπλοκής (rules of engagement) της αστυνομίας? Όχι ότι και τώρα τα καταφέρνουν στο crowd control, αλλά σε σχέση με την Προκοπουλική εποχή, είναι … διαφορετικά

    Ι

  7. Γιάννη μου η αστυνομία είναι απαράδεκτη, ανίκανη, και απαίδευτη. Έβλεπα στην τηλεόραση τις σκηνές της περασμένης βδομάδας και δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί ο τύπος με το πολεμικό μακιγιάζ στο πρόσωπο δεν είχε συλληφθεί ενώ προκαλούσε συστηματικά 30 ΜΑΤατζήδες. Δεν καταλαβαίνω γιατί η αστυνομία ακόμη δεν έχει υιοθετήσει τη χρήση taser για την καταστολή αυτών που προβαίνουν σε πράξεις βίας. Με τα σημερινά δεδομένα η αστυνομία ειναι τμήμα του προβλήματος και όχι λύση.

  8. Γιατί να μη στηθεί εκ των προτέρων ένα σύστημα πρόσκλησης μαρτύρων για τη συλλογή στοιχείων για τον εντοπισμό των εγκληματιών;
    Οι μάρτυρες γιατί να μην τρέξουν οι ίδιοι με πληροφορίες να βοηθήσουν στη σύλληψη; Ενεργητικά εννοώ. Αυτοί που ήταν γύρω από αυτούς που πέταξαν τις μολότοφ γιατί δεν τους έχουν το λιγότερο περιγράψει στην αστυνομία ήδη; Αυτές είναι ειλικρινείς απορίες. Ήταν όλοι γύρω τους συνεργάτες τους και δε θέλουν να έχουν μπλεξίματα με την αστυνομία; Ήταν όλοι συνένοχοι και συγκαλύπτουν την ενέργεια; Το κράτος γιατί δεν έχει επικηρύξει τους δράστες προσφέροντας χρηματική αμοιβή για συλλογή πληροφοριών; Η ασφάλεια και η προστασία της δημοκρατίας αυτής της χώρας είναι τελείως αφημένη στο “φιλότιμο” του καθένα τελικά; Τόσο αχυρένια είναι;

  9. manblogg, για να βάλουμε λίγο τα πράγματα στη θέση τους. Η ασφάλεια και η προστασία της δημοκρατίας ανήκει στην αστυνομία και το κράτος, στο οποίο και έχουμε παραχωρήσει την αποκλειστική εξουσία να ασκεί βία για την προστασία όλων μας. Η βασική ευθύνη για την τριπλή δολοφονία είναι πρωτίστως της αστυνομίας, η οποία αφήνοντας διαχρονικά ανεξέλεγκτους τους μπάχαλους έχει περάσει το μήνυμα ότι ο καθένας μπορεί ατιμώρητα να σπάει και να καίει στις πορείες – ήταν θέμα χρόνου κάποια στιγμή να έχουμε θύματα. Η δημοκρατία μας όπως λες είναι αχυρένια, αλλά γι' αυτό δε φταίμε όλοι συλλογικά, υπάρχουν συγκεκριμένες πολιτικές ευθύνες. Δεν φταίω εγώ ούτε εσύ για τους “αστυνομικούς-νταβατζήδες” ούτε για τη “Σανιδωμένη” δικαιοσύνη. Όσον αφορά για το αν οι πολίτες προσέτρεξαν για κατάθεση ή αν τα κόμματα και οι φορείς τους προέτρεψαν να πάνε να καταθέσουν αυτά είναι δευτερευούσης σημασίας – εγώ θεωρώ ότι όπως και στην περίπτωση του Ε.Α. αν υπήρχαν πολίτες που είχαν όντως κάποιο στοιχείο θα το κατέθεταν αυτοβούλως. Δε μου είναι καθόλου προφανές οτι μέσα στο γενικό χαμό και δεδομένου ότι μιλάμε για κουκουλοφόρους οι πολίτες όντως είδαν κάτι συγκράτησαν λεπτομέρειες.

  10. Κωστή μια διαφωνία στα παραπάνω. Η βασική και σχεδόν αποκλειστική ευθύνη για την τριπλή δολοφονία είναι αυτών που έβαλαν τη φωτιά. Η αστυνομία και το κράτος είναι ηθικά υπεύθυνοι για τους λόγους που αναφέρεις. Αλλα δε γίνεται να δώσουμε την ίδια βαρύτητα στην “ηθική ευθύνη” με την ευθύνη των πράξεων του κάθε αυτόχειρα. Είναι 100% σίγουρο ότι αν ο αυτόχειρας δεν έριχνε τη βόμβα , δε θα υπήρχαν θύματα. Δεν είναι 100% σίγουρο αν η αστυνομία ήταν διαχρονικά στο ύψος που απαιτεί το καθήκον της ότι δε θα είχαμε αυτόχειρες.
    Αν δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε στην ιεράρχηση του ποιος φταίει δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε και πως θα λύσουμε το πρόβλημα στη βάση του.

  11. Συμφωνώ 100% manblogg, εξαρχής στην ηθική ευθύνη της αστυνομίας αναφερόμουν. Σε καμία περίπτωση δεν παραβλέπω την ευθύνη των φυσικών αυτουργών.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *